מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
אם כך נראה העתיד אז… לא, תודה
טל שביט
אולי זה ענין של הרגל. אבל מי שעיצב את ה-Agility Saietta שכח כנראה שאנשים אמורים לרצות לקנות את המוצר הזה, לא רק לבצע שיקול עניני קר. מדובר באופנוע חשמלי המתואר כ-Urban Sports Bike – מונח לא ברור בפני עצמו, "אופנוע ספורט אורבני" – שאמור לצאת לשוק בתוך חודשים ספורים. הנתונים הטכניים לכשעצמם מבטיחים למדי. מוצעות שתי גרסאות: Saietta S עם מומנט מירבי של 7.1 קג"מ, יכולת האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות, משקל של 133 ק"ג בלבד וטווח נסיעה של 80 ק"מ, ו-Saietta R שאמור להגיע ל-100 קמ"ש באזור 4 שניות בסיוע מומנט מרבי של 12.2 קג"מ, עם טווח כפול של 160 ק"מ (אבל גם משקל שעולה ל-175 ק"ג). לזכות מתכנני האופנוע יאמר כי הקדישו תשומת לב ראויה לסעיף התנהגות הכביש, ונעזרו בשירותי מתכנני-מיתלים מהשורה הראשונה כבר משלב מוקדם של הפיתוח.
הסאייטה – משמעות המילה היא "ברק" בעגה איטלקית מסויימת – הוצג לציבור לראשונה בתערוכת האופנועים בלונדון שהתקיימה בתחילת פברואר (ראו תמונות משמאל). הייצור הסדרתי קרוב מספיק כדי שהחברה (הבריטית, דווקא) כבר תצהיר על מחירים – שהם סבירים למדי: כ-10,000 ליש"ט (כ-16,000 דולר) לגרסת ה-S, ו-14,000 ליש"ט (כ-22,500 דולר) לגרסת ה-R. הרבה כסף במונחים אופנועיים, בהחלט, אבל די צנוע יחסית למוצר הי-טק עתידני. אבל העיצוב, מה עם העיצוב הזה?
חברת אג'יליטי מתכננת לערוך בחודשים הקרובים ימי-מסלול כדי לאפשר לרוכשים פטנציאליים לנסות את האופנוע, ומן הסתם להתרגל לעיצוב שלו. הלקוחות הראשונים אמורים לקבל את אופנועיהם כבר בחודש אפריל הקרוב.
איפה יישבו כל הפרחות השחורדיניות עם המכנסון הקצר עד לא קיים שעוצב במיוחד לכסאון הקטן של הR
נראה כאילו הוא מנסה לנגוח במישהו (תמונה אמצעית), אולי בזה שחשב עליו?
לא נראה לי שהכלים האילו (בכלל המוזרויות) יגיעו אי פעם לארץ. פשוט שהעם היושב בציון לא יביט אפילו לכיוון הלא מוכר והמוזר הזה.
איך לעזאזל מייצרים משהו כל כך מכוער?
מכוער להפליא האופנוע הזה!