מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ק.ט.מ RC8 לעניים
![ק.ט.מ RC8 לעניים](https://motomagazine.co.il/wp-content/uploads/2017/05/Cont722RC4-1024.jpg)
אופיר דואק
צילום: יצרן
בראשית שנות ה-90' צמחה קטגוריה חדשה בקרב האופנועים הספורטיביים שנקראה סופרמונו. אופנועי הסופרמונו, כנרמז משמם, התבססו על מנועי סינגל וניצלו עובדה זו כדי להציע משקל זעום יחסית בתקופה שכל אופנוע סופרספורט גירד את ה-200 ק"ג. למרבה הצער אופנועי סופרמונו לא ממש זכו להצלחה. שילוב של הספק גבולי שניתן היה לחלץ ממנועי סינגל בתוספת רעידות שלא ממש תרמו ברכיבת כביש הפכו אותם לאפיזודה חולפת אך די להיזכר בבימוטה סופרמונו הסקסי כדי להתגעגע אם לא לאופנוע אז לפחות לרעיון.
בשנים האחרונות יש סימנים להתעוררות רעיון הסופרמונו, בעיקר בקרב רוכבים פרטיים שמסבים אופנועי סופרמוטו קרביים לאופנועי סופרמונו, אך עדין היצרניות לא מגלות עניין בתחום.
ולמה אני מספר לכם את כל זה? סדנת Mototech הגרמנית שמתמחה בעיקר בשיפורי מתלים החליטה לבנות אופנוע סופרמונו משלה כשהבסיס הוא הק.ט.מ דיוק 690R היוצא. כידוע מנוע ה-690 של הדיוק הוא מהסינגלים החזקים בנמצא עם 70 כ"ס במצבו הסדרתי כשלדברי אנשי הסדנא אפשר בקלות לחלץ ממנו 80 כ"ס ויותר. האופנוע מכונה על ידי אנשי הסדנה RC4 690R ולא בכדי, כיוון שכפי שניתן לראות בפרינג המעוצב העשוי סיבי פחם, שימש ה-RC8, אופנוע הסופרבייק של ק.ט.מ, השראה העיצובית. השימוש בסיבי פחם בפרינג ובחלקים נוספים באופנוע הביא את משקלו ל-125 ק"ג בלבד מה שיוצר יחס משקל/הספק מכובד בהחלט.
מוטוטק ערכו שינוים במתלי הדיוק כדי להתאימו לרכיבת מסלול, שינו את גיאומטרית המתלים והרכיבו כידון עם קליפאונים מתחת למשולש העליון. מחירו של קיט ההסבה עומד על 4,800 יורו ללא התקנה כאשר תמורת 500 יורו נוספים ישמחו במוטוטק לעשות עבורכם כיוונון מתלים אישי לרכיבת מסלול.
אגב, התחום של אופנועי ספורט עם מנוע סינגל לא זר לסדנת מוטוטק שמתחרה בהצלחה עם אופנוע מסלול יעודי שנבנה על בסיס מנוע הסוזוקי RMZ450. האם אנחנו צופים בחזרה לחיים של קטגוריית הסופרמונו? בעידן של מיתון כלכלי, כשעלויות הרצת אופנועי מסלול מרובי צילינדרים גבוהה יתכן שדווקא מאופנועי הסינגל הזולים תבוא הבשורה.
אני שואל:"אתה יכול להגדיל לי בחצי שעה". ואני מתכוון להגדלת החבילה בתחתונים ולא למנה של מקדונלדס. אני לא רואה סיבה להוזיל מחיר של משהו "מוגדל" שמתפקד לא רע בין הסדינים.
הלואי וויצרו דבר כזה באופן סדרתי. זה לא כזה מסובך דיוק עם פרינג וקליפאונים וכול להיות אחלה תחליף לקאוואסקי ER6
ועם משקל כזה הוא בטח נותן בראש בזריזות לכל סופרספורט בכבישים מפותלים
האם רק הרעידות גרמו להפסקת השימוש בסופר מונו? למה היו רעידות בכלל? בגלל ההספק הגבוה? או מבנה הכלי? ממה שקלטתי, בלי כל קשר לשיפורים וההשקעה העצומה המוזכרים- נראה לי שכל המנוע הזה בנוי אחרת. האם זה קשור גם לאספקת הדלק? אולי מישהו יוכל בבקשה להסביר לי יותר, מבחינה טכנית, בנוגע לסופר מונו?!!שבת שלום.
i had one before nothing similar to KTM