fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
מתחת לשורת MENU מטרו
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
טריומף קוביה
עופר אבניר קוביה שמאל
הארלי שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ביואל, הקאמבק: 1190RS

ביואל, הקאמבק: 1190RS

טל שביט

אריק ביואל הוא האיש מאחורי האופנועים הנושאים את שמו – תחילה כיצרן עצמאי החל מאמצע שנות ה-80, עם מנועים שרכש מהרלי, בהמשך כשותפות עם הרלי דייוידסון, ומ-2003 תחת שליטה מלאה של הרלי כאשר ביואל נותר אחראי על הפיתוח. אבל בסוף 2009 החליטה הרלי להפסיק את ייצור אופנועי ביואל, ואריק ביואל ראה את פרוייקט חייו נגוז.

אבל הוא לא הרים ידיים, והקים את חברת "אריק ביואל רייסינג" (ראשי תיבות: EBR), שמייצרת אופנועי מירוץ בלבד על בסיס הגרסה הספורטיבית ביותר של הביואל הסדרתי, ה-1125R. בראש היצע אופנועי מירוץ אלה עומד ה-1190R: טווין יורק-להבות שמפיק 185 כ"ס מדודים בגלגל האחורי, שוקל 163 ק"ג מוכן לקרב ללא דלק, שעולה 45,000 דולר טבין ותקילין. אבל כאמור – למסלול המירוצים בלבד.

ועכשיו מבצע אריק ביואל את הצעד המתבקש, ומוציא גרסת-כביש של המפלצת: 1190RS. את הצילומים הראשונים אתם יכולים לראות כאן. מדובר בייצור בכמות מאד מוגבלת, כ-100 יחידות בלבד, שיאפשרו לגרסת-המירוץ להשתתף בקטגוריות הדורשות התבססות על ייצור סדרתי (סופרבייק, למשל). השם המלא של האופנוע: EBR 1190RS Carbon Edition, ללמדנו על החומר העיקרי ממנו יוצרו חלקי המעטפת. נתונים טכניים טרם פורסמו, אבל גם אם המנוע יפיק רק, נגיד, 170 כ"ס והאופנוע ישקול משהו כמו 180 ק"ג ללא דלק, הכלי הזה צפוי להיות אלטרנטיבה מענינת לגרסאות-הקצה של דוקאטי ואפריליה, למשל. למרבה, הצער, גם המחיר עליו מדובר – קרוב ל-40,000 דולר – ממקם אותו בשפיץ המרוחק של תחום המחירים הדו-גלגלי.

זה המקום להזכיר שקבוצת-מירוצים גרמנית, פגאסוס, כבר בנתה בשנה שעברה בסיוע סדנה מקומית בשם Gruner אופנוע חוקי-לכביש על בסיס הביואל 1190-מירוץ – ה-Typhon 1190, סטריטפייטר מעורר-תיאבון שהוגדר, למרבה הצער, כקונספט בלבד.


השם המלא של האופנוע: EBR 1190RS Carbon Edition, ללמדנו על החומר העיקרי ממנו יוצרו חלקי המעטפת

גלריה

2 תגובות ל ביואל, הקאמבק: 1190RS

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל