fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הארלי שמאל
טריומף קוביה
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
סטפן
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מכירות 2011 – שומרים על יציבות

מכירות 2011 – שומרים על יציבות

הלל פוסק

צילום: יצרן

שוק הרכב הדו-גלגלי יכול להתעודד מעט – מגמת הירידה במכירות נבלמה. נתוני מכירות קטנועים ואופנועים במהלך 2011 התפרסמו היום (ג') על-ידי איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי בלשכות המסחר, ומהם עולה כי השנה שחלפה הסתיימה במכירת כ-15 אלף כלים חדשים – מספר דומה למכירות 2010. אלא שלצד החדשות הטובות, יש לקחת בחשבון כי 2009 – בסיומה הונהגה רפורמת הביטוח אשר גרמה לייקור פוליסת החובה – הסתיימה עם מכירת כמעט 18 אלף כלים חדשים, הרבה יותר מהשנתיים האחרונות.

הורדה – גם אם קלה – במחיר ביטוח החובה, מיתון, מחאה חברתית, זינוק חד במחירי הדלק, כבישים צפופים עוד יותר, פקקי תנועה בשעות הלחץ, בעיית חניה גוברת, מודעות חברתית לאיכות הסביבה, התחממות האקלים, חורף יבש, תחבורה ציבורית כושלת ומבצעי מכירות. נתונים אלה אמורים היו להסיט לפחות אחוז קטן של הישראלים לכיוון הרכב הדו-גלגלי – כך לפחות ניתן לצפות
 
מעשית, מספר הכלים הדו-גלגליים החדשים שנמכרו השנה, דומה-עד-זהה למספר שנמכר אשתקד – כ-15 אלף קטנועים ואפנועים חדשים. כ-3,000 פחות מהמספר בסוף 2009, והרבה יותר מכך לעומת הנתון אותו ניתן היה להשיג אלמלא התייקרות פוליסת ביטוח החובה לרוכבים. וכמובן, אילו תדמית הרוכבים בישראל הייתה טובה יותר, וזוכה לעידוד מצד מקבלי ההחלטות. אלא ששוק הרכב הדו-גלגלי, שמעולם לא נחשב לקל במיוחד עבור בעלי עסקים (למעט שני יבואנים גדולים), אינו מתאושש ולא גדל ואלה בסופו של יום, חדשות לא מעודדות.

בסך הכל נמכרו בשנת 2011 14,933 כלים דו-גלגליים, 35 כלים פחות מאשר בשנת 2010. בהתפלגות לפי נפחים ניתן לראות ירידה קלה במכירות הכלים בנפחים עד 125 סמ"ק כאשר השנה נמכרו 7,699 כלים בקטגוריה זו לעומת 8,167 כלים בשנה שעברה. לעומת זאת במכירות הכלים שבין 125 ל-250 סמ"ק חלה עליה בסדר גודל דומה מ-4,303 כלים השנה שעברה לעומת 4,734 כלים השנה. ביתר הקטגוריות הנפח לא נרדמו הבדלים משמעותיים. 

מכירות 2011 לעומת שנים קודמות

נפח (סמ"ק) 2011 2010 2009
עד 50 133 213 278
50-125 7,699 8,167 9,807
125-250 4,734 4,303 4,782
250-500 1,470 1,456 1,769
500-750 477  420 562
750 ומעלה 419 388 483
חשמלי 61 11 57
סה"כ 14,933 14,958 17,738 

14 תגובות ל מכירות 2011 – שומרים על יציבות

  1. ויעזור גם השנה. אם המחירים ירדו גם בעוד קצת כסף, המכירות יעלו .

  2. אם המחרים ירדו במעט, ומחירי הביטוח יתרסנו. אז כבר יהייה כדאי להתנייד בדו גלגלי.

  3. חייבים להתנייד בדו גלגלי. אי אפשר להסתובב בת"א עם רכב. גם חניה, גם הצפיפות….תנו לנו לחיות וכל העיר תהייה יותר נעימה לכולם.

  4. מתוך קט' 750 ומעלה אני מכירה 30 חברים. איזה כבוד!

  5. רק עשתה טוב לענף. בני הש-עשרה: סעו בזהירות, בלי רייסים, בלאגנים ופתיחות. וחובה מעיל ממוגן וקסדה טובה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל