מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
כריסטיני מציגה: אופנועים כפולי הנעה סדרתיים
אופיר דואק
צילום: יצרן
עד לפני מספר שנים הנעה כפולה באופנועים הייתה נחשבת כמדע בדיוני. אמנם במהלך ההיסטוריה של התפתחות האופנועים היו מספר ניסיונות לפתח מערכת שכזו אך היא מעולם לא הבשילה לכדי מוצר סדרתי ומוגמר. בסוף שנות ה-90' פתחה ימאהה מערכת הנעה כפולה המבוססת על משאבות הידראוליות והתקינה אותה ב-WR450 שסיים בהצלחה את ראלי הדאקאר. המערכת הוצעה מאוחר יותר ב-TT600R, אופנוע האנדורו הגדול של החברה, אך האופנוע לא זכה להצלחה בלשון המעטה ובימאהה החליטו לנטוש את רעיון ההנעה הכפולה.
באמצע שנות ה-2000 פתחה סדנה אמריקנית ויצרנית אופניים קטנה בשם כריסטיני (Christini) מערכת הנעה כפולה משלה המבוססת על גלי הינע והחלה למכור אותה כקיט להרכבה. מספר שנים מאוחר יותר פיתחה כריסטיני אופנוע מוטוקרוס על בסיס מערכת ההנעה שלה והחלה להתחרות איתו בתחרויות בארה"ב על מנת לצבור ניסיון כשלקראת 2011 הפתיעה וחשפה שני דגמי מוטוקרוס בעלי הנעה כפולה שהוצעו לקהל הרחב. מבלי להיכנס להסבר טכני מסובך נציין שמערכת ההנעה הכפולה של כריסטיני מתבססת על שרשרת נוספת שמחוברת לגלגל השינים היוצא מתיבת ההילוכים. שרשרת זו מניעה גל הינע העובר אל ראש ההיגוי ומשם יורדים שני גלי הינע גמישים המסתובבים בכיוון הפוך וצמודים לצינורות המזלג. כעת חושפת החברה את דגמי 2012 שלה הכוללים את שני אופנועי המוטוקרוס שנחשפו שנה קודם לכן וגם גרסה דו-שימושית עם רישוי כביש מלא.
האופנוע החדש מכונה בפשטות 450DS כלומר דו-שימושי (Doul Sport) ומתבסס על גרסת המוטוקרוס בנפח זהה. השלדה היא אותה שלדת אלומיניום וכך גם המנוע והמתלים. השינויים מתבטאים בפלסטיקה שונה, מושב אחר (בגובה זהה, 953 מ"מ) וצמיגים בפרופיל קרבי פחות. על מנת לקבל רישוי כביש נוספו אביזרים כמו פנס קדמי, מאותתים ומד מהירות מה שהעלה את משקל הגרסה הדו שימושית ל-127 ק"ג, 2 ק"ג לעומת גרסת המוטוקרוס. מחיר ה-450DS עומד על 7,695 דולר, 800 דולר יותר מאשר גרסת המוטוקרוס ו-500 פחות מגרסת הסופרמוטו.
בנוסף משדרגת כריסטיני את גרסת ה-300 של אופנוע המוטוקרוס שלה. המנוע נותר מנוע גאס גאס דו-פעימתי אך הוא שוכן כעת בשלדת האלומיניום של דגם ה-450 הארבע-פעימתי והודות לכך ירד משקל האופנוע ל-108 ק"ג. מערכת הפליטה בדגמי 2012 היא מבית FMF ונוספה אופציה למתנע חשמלי.מחיר גרסת ה-300 הדו-פעימתית עומד על כ-9,000 דולר.
באופנועי הכביש.
למי שחולה שטח . פיתרון מעולה.
בשם טיפוס הגבעה. בערך 120 מטר בעלייה מאוד מאוד תלולה, אינני זוכר היכן. גם לג'יפים, כולל רכבים עם שישה גלגלים ושלושה סרנים. בתחרות הזו- הוא מנצח על בליינד.
את הפרשי הזמנים שנמדדים ואת הביצועים במעבר המכשולים. הקטע הזה בסרטון מוכיח בבירור את הייתרונות.
אני ראיתי את השתתפות הימאהה בדאקאר. הוא אמנם הוכיח עצמו יפה שם. רק אם אפשר שהוא היה עובר דיאטת משקל קטנה. ומעניין….מדוע הם בכל זאת- לא המשיכו איתו?
לא במוטוקרוס, לא באנדורו ולא בטרייל. השת… עלה להם לראש.
במיוחד בסופרמוטו- יאכל את כולם. רק במידה והוא לא פוגע ביציבות על הכביש.
האם החלק המכסה האדום בצד- זו המערכת להעברת הכוח לקדמי?
ואז יש על מה לדבר.
בוא נראה בעוד שנה כמה תקלות וכשלים יהיו- ימאהה כנראה יודעים משהו שכריסטיני לא מבינים. אבל בתור השקעה בפרסום- הם חזקים.
הנעה קדמית – זה נחמד בתאוריה – אבל במציאות זה מבאס
יש מספיק אופציות עם הנעה אחורית בלבד. תמיד טוב שיש אפשרות לבחור במשהו אחר לאלו הרוצים בכך.