fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

האם דוקאטי עומדת למכירה?

האם דוקאטי עומדת למכירה?

אופיר דואק

צילום: יח"צ

העיתונות הכלכלית וסוכנויות העיתונות דיווחו אתמול, יום ב', על כך שיצרנית האופנועים הספורטיביים דוקאטי מחפשת ככל הנראה בעלות חדשה. כיום נמצאת דוקאטי בבעלות קרן השקעות השייכת למשפחת בונומי המחזיקה בה מאז שנת 2005. בדרך כלל שמועות על חיפוש בעלים חדשים רומז על חברה הנמצאת בקשיים אך לא כך בדוקאטי. מצב החברה מצויין, תודה ששאלתם, כשבשנה החולפת מכרה למעלה מ-42 אלף אופנועים כש-80% מהם נמכרו מחוץ לאיטליה. בשוק האמריקני רשמה החברה צמיחה של כמעט 50%, תוך שהיא מגדילה את נתח השוק שלה ברחבי העולם בכ-10%. אז מדוע פתאום עולות שמועות על עתידה? ניתן לחשוב שכמו כל קרן סיכון גם הקרן של משפחת בונומי רוצה לבצע "אקזיט" מוצלח לאור מצבה של החברה. אבל זו כמובן לא תהיה הסיבה הרשמית.

מסכת ההשערות על עתיד החברה החלה בעקבות ראיון שהעניק אנדראה בונומי, יושב ראש הקרן המחזיקה בדוקאטי, למגזין פיננשל טיימס. בראיון אמר בונומי כי כיום דוקאטי היא חברה במצב מושלם אך כדי להמשיך לגדול היא זקוקה לשותף אסטרטגי לכן אין מהנמנע שתחבור עוד השנה ליצרן גדול מתעשיית הרכב.
בדברים של בונומי יש היגיון מכיוון שדוקאטי היא יצרנית נישה ועל מנת לגדול היא זקוקה לגב כלכלי חזק שיעזור לה לפתח מוצרים חדשים ולחדור לשווקים נוספים. צעד דומה עשתה ק.ט.מ כשחברה לפני מספר שנים לבאג'אג' ההודית. בכל מקרה, מי שירצה לשים את ידו על דוקאטי יאלץ לשלם לפחות 1.3 מיליארד דולר מה שאומר שרק יצרניות גדולות באמת יוכלו לשלם את המחיר עבורה. אגב מדובר לכל הפחות בפי 3 מהמחיר בו נמכרה החברה ב-2005.

העיתונות הכלכלית כבר מעלה מספר השערות לגבי הקונם הפוטנציאלים. אפשרות אחת היא מרצדס שלזרוע הביצועים שלה AMG יש שיתוף פעולה עם דוקאטי אך לא ברור אם היא בכלל מעוניינת להיכנס לתחום הדו-גלגלי. ב.מ.וו היא מועמדת פוטנציאלית נוספת אך דובר החברה אלכסנדר בילגרי אמר בשיחת טלפון למגזין ביזניסוויק שבב.מ.וו לא מעוניינים בכך כרגע.
קונצרן גרמני נוסף שיכול להתעניין בדוקאטי הוא פולקסוווגן, ששיתוף הפעולה שלה עם סוזוקי עלה לא מזמן על שרטון, אך דובריה העדיפו לא למסור תגובה. עם זאת ראו לציין שיו"ר של הקונצרן, פרדיננד פיש, רוכב על דוקאטי כבר שנים ובנוסף צוטט בעבר כאומר שהוא מצטער על שלא רכש את המותג ב-2005, כאשר עמד לרכישה ב"מחיר מגוחך".
 גם מהינדרה, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בהודו, הוזכרה כרוכשת אפשרית. על פי ביזניסוויק גם בנקים כמו גולדמן סאקס ודוייצ'ה בנק יכולים להוות רוכשים פוטנציאלים. עם זאת יש לציין שעדין לא יצאה שום הודעה רשמית שאומרת שדוקאטי עומדת למכירה ובעיתות משבר כלכלי לא בטוח שזה אכן תהיה השקעה שאליה ירצו להיכנס.

מיבואן דוקאטי בישראל נמסר: "דוקאטי בעולם מחפשת שותף אסטרטגי לצמיחה עתידית. אין שינוי בהתנהלות היבואנים בעולם בכלל ובישראל בפרט."

17 תגובות ל האם דוקאטי עומדת למכירה?

  1. צמיחה הם רוצים….יצמחו לי שערות על כף היד ליפני שדוקטי ימצאו חברת אזיקונים מספיק טובה לחבר את החלקים של האופנועים שלה.

  2. תגובות של ילדים קטנים ומתלהמים. הדוקאטי של היום איכותיים לא פחות מאופנועי אחרים וכן, אפילו יפנים. שלא לדבר על העיצוב המדהים ועל הנשמה, מה שלא יהיה לאף קאוואזוקי

  3. תעמדו דקה ליד דוקאטי חונה בארץ. תעשו סיבוב סביבו, תבחנו לעומק את החלקים- ליגה לאומית נקודה. שימו מול כל דגם שלהם כל כלי בהספק או נפח זהה. ואז תבינו איכות וביצועים מה הם.

  4. שמרצדס יקחו אותם בסוף. אני די משוכנע.

  5. סעו לאוטובנים באירופה, עשרות כאלו יחתכו אותכם ב 200 קמ"ש.

  6. יהיה מאוד מאוד חבל אם הם ייסגרו שוב. אולי שייתאחדו עם פיאג'ו, אפריליה או גוצי

  7. אף פעם לא פשוט, במיוחד כשמדובר בייצור סדרתי. עדיף שיצמצמו דגמים, ישאירו רק עם הלהיטים. דווקא כן יחדדו את מוטיב הנישה. כל ההוצאות הלוגיסטיות, הייצור, ההרכבה, השיווק והמכירות יראו אחרת.

  8. גם פיאג'ו נפלו בעבר והשתקמו. עוד חזון למועד.

  9. הלוואי ויקנו אותם, שירות זה לא הצד החזק והנדיב. אשמח ליחס שונה. בכל זאת אני רוכה על משהו רציני ולא עוד קטנוע 200 אוטו'

  10. חרא מותג וחרא שירות.
    הדוקאטי נשאר במודעות של כולנו רק בגלל מה שהיה פעם היום הוא זבל גדול. אלוף העולם אפילו לא מצליח לקחת איתו מקום ראשון. פיכס של אופנוע

  11. מילא מותג על עם מחירים אסטורנומיים אבל זה אפילו לא מצדיק חצי מהמחיר.

  12. עד השורה האחרונה ומהמבאסת…
    "מיבואן דוקאטי בישראל נמסר: "דוקאטי בעולם מחפשת שותף אסטרטגי לצמיחה עתידית. אין שינוי בהתנהלות היבואנים בעולם בכלל ובישראל בפרט."

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל