מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מוטו מוריני חוזרת
אופיר דואק
צילום: יצרן
לא מעט מותגים אירופאים קטנים בעלי שורשים של עשרות שנים, אקסקלוסיביים יותר או פחות, חוו טלטלות בשנים האחרונות. כמו מוטו גוצי, MV אגוסטה ובימוטה גם מוטו מוריני היא יצרנית איטלקית בעלת שורשים שנקלעה לקשיים, קרטעה ופשטה את הרגל כשהיא ממתינה למושיע. לבסוף, לאחר שהוצעה במכירה הפומבית אליה לא הוגשה שום הצעה, נרכשה מוטו מוריני לפני כשנה על ידי שני משקיעים איטלקיים בסכום זעום יחסית, כ-2 מיליון אירו בסך הכל. למעשה צמד הרוכשים רכשו את הזכויות על המותג אבל הקימו חברה חדשה בשם Eagle Bike (בהשראת הנשר הסמלה של מוטו מוריני) בין היתר כדי להימנע מלרשת את החובות אותם צברה מוטו מוריני.
כעת, 9 חודשים לאחר שהודיעה על חזרה לפעילות, חושפת מוטו מוריני אופנוע חדש בתקווה שיכניס את החברה שהוקמה בבולוניה ב-1937 לעידן חדש ומוצלח בהרבה. אגב, הוותיקים בקוראים יזכרו את ביקורו הקצר והלא מוצלח של היצרן בארץ בשלהי שנות ה-80' כשהייתה בבעלות קאג'יבה.
האופנוע החדש נקרא Rebello 1200 Giubileo. פירוש המילה Giubileo באיטלקית הוא יובל כשהמילה Rebello היא שילוב בין Reborn , שבאה לסמל את הולדתה מחדש של מוטו מוריני, ל-Bello שפירושו יפה באיטלקית. מדובר באופנוע עירום שרירי המעוצב באופן זוויתי למדי למעט הפנס הקדמי העגול המשווה לו חזות קלאסית יותר. הרבלו נראה טוב אך לא יוצא דופן ואת תשומת הלב מושך דווקא גימיק נחמד בדמות מושב מורכב המתקפל חשמלית כדי ליצור אופנוע בעל חזות של אופנוע בעל מושב בודד.
בתוך שלדת הצינורות שוכן מנוע ה-V טווין בזווית של 87 מעלות המספק 130 כ"ס מנפח של 1,187 סמ"ק. זהו המנוע הוותיק של החברה ששימש במהלך שנות ה-2000 את דגמי מוטו מוריני כמו הקרוסארו והגראנפאסו. המנוע מגובה במכלולים היקפיים איכותיים כמו מזלג הפוך של מרזוקי, בולם אחורי של אוהלינס ובלמים רדיאליים של ברמבו.
הרבלו ייוצר במהדורה מוגבלת של 600 יחידות ממוספרות ומחירו יעמוד על 13,900 יורו כולל שתי קסדות בעיצוב ייחודי של מוטו מוריני. הזמנות מוקדמות ניתן לבצע באתר החברה אך רק אם אתם מתגוררים במדינות אירופה מובחרות כמו איטליה, בריטניה, גרמניה וצרפת.
מוטו מוריני Rebello 1200 Giubileo – מפרט טכני
מנוע | שני צילינדרים בתצורת וי בזווית של 87 מעלות, 1,187 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים |
הספק | 130 כ"ס ב-8,500 סל"ד |
מומנט | 12.4 קג"מ ב-6,750 סל"ד |
קדחXמהלך | 66X107 מ"מ |
יחס דחיסה | 11.9:1 |
הזנת דלק | הזרקה, גופי מצערת 54 מ"מ |
מתלים | קדמי – מזלג הפוך 50 מ"מ, מהלך 129 מ"מ אחורי – מונושוק, מהלך 134 מ"מ |
בלמים | קדמי – דיסק כפול 320 מ"מ, קליפר רדיאלי 4 בוכנות אחורי – דיסק 220 מ"מ, קליפר 2 בוכנות |
צמיגים | קדמי – 120/70-17 אחורי – 190/55-17 |
בסיס גלגלים | 1,450 מ"מ |
גובה מושב | 830 מ"מ |
משקל | 198 ק"ג (יבש) |
באמת נראה כמו קומבינה על שני גלגלים
עם אמינות כמו שהייתה להם לא פלא שהם פשטו את הרגל