מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מסירות מרץ: ניפגש במאי
אופיר דואק
צילום: תומר לשר
איגוד לשכות המסחר פרסם את נתוני מסירות הרכב הדו-גלגלי לחודש מרץ ומהם עולה שהשוק עדין שלא התעורר מתרדמת החורף. מסירות חודש מרץ 2012 ירדו ב-35.8% לעומת חודש מרץ אשתקד כשבסך הכל נמסרו 755 כלים דו-גלגליים בחודש החולף לעומת 1,176 בחודש מרץ 2011.
מתחילת השנה נחתך השוק בשליש כשלכבישים עלו 2,758 כלים דו-גלגלים לעומת 3,561 כלים שנמסרו ברבעון הראשון של 2011. ברמת המכירות הנוכחית אפילו יעד של 12 אלף כלים בשנה הוא אופטימי מה שיחזיר את הענף שנים אחורה.
בחלוקה לפי מותגים עלו לכבישים 295 כלים מתוצרת סאניאנג כשאחריה נמצאת קימקו שמסרה 155 כלים. במקום השלישי נמצאת דווקא ימאהה שמסרה 79 כלים, שקרוב למחצית מהם הם בנפח של למעלה מ-500 סמ"ק.
אם את מכירות החודשים הקודמים ניתן לתרץ בחורף הרטוב שזכינו לו, בחודש מרץ שבו מזג האוויר התבהר אך רמת המכירות לא התאוששה. אמנם עלו לכבישים כלים רבים יותר לעומת חודש פברואר אך עדין המגמה הכללית מדאיגה. ההרגשה הכללית היא שכולם מחכים להוזלה המתוכננת במחירי הביטוח שאמורה להיכנס לתוקף בחודש מאי. שיחות עם גורמים בענף מאוששים הנחה זו כשניתן להבין מדבריהם שהמצב הנוכחי קשה מציפו לו אך עדין מקווים שתנאי השוק (ההוזלה בביטוח, מחירי הדלק) יובילו בסופו של דבר להתעוררות כמו גם דגמים חדשים ששיווקם מתחיל זה עתה.
שמחירי הדלק יוציאו את הנהג מהמכונית ולעבור לדו-גלגלי.
שהכל עולה פה במדינה סוג … לא תהיה ברירה לנסוע באופנוע/קטנוע/אופניים.
כי אין אופציה אחרת
יקנו יותר ומחירי הביטוחים יתקזזו ממחיר הקנייה הנוכחי… פי 2-3 מחו"ל, מיסים? גם, לא רק. חזירות.
חברה… ביטוח חובה שעולה כמו שליש מהאופנוע… לא יכולתי להאמין למה שאמרו לי… ואני שואל את הפקידה איך זה הגיוני, היא עונה, תשמע המחירים עולים כל חודש…
עם החזירות של היבואנים…
ועם מחירי ביטוח כאלה….
ועם בלאי של חדש….
לא הרבה רוכבים פרטיים ממהרים לרכוש דו"ג.
רוב הרכישות הן של חב' שליחויות ממילא…