fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

פיאג'ו X10 – הפרטים המלאים

פיאג'ו X10 – הפרטים המלאים

אופיר דואק

צילום: יצרן

כבר זמן רב נמצאת פיאג'ו מחוץ לתחרות בנישת הקטנועים הגדולים והיוקרתיים דוגמת הסוזוקי בורגמן וההונדה סילברוינג. נכון, היא אמנם מציעה את האקסבו 400 אך מדובר יותר בקטנוע 250 בנפח מוגדל מאשר כורסא ממונעת כמו המתחרים היפניים, לטוב ולרע. למעשה מאז גרסת ה-500 של ה-X9 פיאג'ו ניצב אותו אקסבו 400 כבכיר הדגמים של פיאג'ו. אבל העולם לא עוצר מלכת וכך גם קטגוריית קטנועי העל ממשיכה למתוח גבולות  עם צמדי קטנועי העל של ב.מ.וו שהוצגו בתערוכת מילאנו לצד ההונדה אינטגרה החריג וגם דור חדש לימאהה טימקס. אם זה לא מספיק סאניאנג מאגפת מאחור עם המקסים 400 החדש שגרסת 600 סמ"ק שלו צפויה לצאת לשוק האירופאי בקרוב. במצב כזה פיאג'ו לא רק זקוקה לקטנוע דגל מבחינת מכירות אלא גם, ואולי גם בעיקר, מבחינה תדמיתית כדי להצהיר "אנחנו לא נשארים מאחור".
בתערוכת מילאנו האחרונה הציגה פיאג'ו את ה-X10 שאמור להיות התשובה שלה למתחרים וגם הצהרת יכולת טכנולוגית. כעת לקראת תחילת השיווק באירופה משחררת פיאג'ו את כל הפרטים אודות ה-X10.

ה-X10 יוצע ב-3 גרסאות נפח. המנוע הבכיר בנפח 493 סמ"ק בעל צילינדר יחיד וצמד מצתים ומספק 41 כ"ס ו-4.7 קג"מ. המנוע נלקח מהבוורלי 500 מטעמי חסכון כיוון שבפיאג'ו העדיפו שלא להשקיע בפיתוח מנוע דו-צילינדרי שמקובל בקטנועים הגדולים בנפח של למעלה מ-400 סמ"ק. הבחירה במנוע סינגל גדול עבור קטנוע מנהלים מעודן מעוררת סקרנות לראות כיצד הצליחו בפיאג'ו לרסן את הויברציות המובנות של מנוע כזה. מצד שני בפיאג'ו מצהירים על פליטת מזהמים וצריכת דלק נמוכים מהמקובל בקטגוריה.
המנוע השני נלקח גם הוא מהבוורלי, הפעם מגרסת ה-350GT שהוצגה גם היא במילאנו. המנוע בנפח 330 הסמ"ק מספק 33.3 כ"ס ו-3.3 ק"גמ כך שיתאים למדרגת הרישוי האמצעית A1. לטענת פיאג'ו המנוע מספק ביצועים של מנוע 400 סמ""ק עם תצרוכת דלק מופחת ועיקר גאוותם היא על מרווח הטיפולים של המנוע החדש שעומד על אחת ל-20 אלף ק"מ למעט החלפת שמנים ב-10 אלף ק"מ. מנוע זה גם מגיע עם אפשרות לבחירה בין שתי מפות הצתה.בבסיס ההיצע נמצאת גרסת 125 סמ"ק שמיועדת למוגבלי רישיון ולא ממש רלוונטית עבורנו.

כפי שהיה ניתן להבחין כבר כשנחשף, ה-X10 נדיב מאד במידותיו. עם אורך של 226.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 164 ס"מ (ס"מ וחצי פחות בגרסאות ה-350 וה-125) ה-x10 הוא גדלנוע במידה מלאה. לשם השוואה הוא קצר בס"מ מההונדה סילברווינג 600 אך בסיס הגלגלים שלו ארוך ב-4.5 ס"מ. גם העיצוב לא משתדל להצטנע מצד אחד אבל לשדר נוכחות מצד שני כשהאלמנט הבולט מלבד יחידת התאורה העצומה בחזית הוא מוטיב הגל בו ניתן להבחין לאורכו של ה-X10. יפה או לא? תשפטו בעצמכם.

בפיאג'ו לא עצרו בעיצוב מושקע ובמנועים והעמיסו על ה-X10 מכל הנמצא במחסן הטכני של החברה. גולת הכותרת היא מערכת בקרת המשיכה שהופיעה לראשונה גם בבוורלי 350GT ועושה בכורה בקטגוריית קטנועי המנהלים. המערכת פועלת על מחשב המנוע ומערכת ההזרקה ומוצעת בשלושת הנפחים (ב-500 כסטנדרט ובנפחים האחרים בגרסאות הLuxury) כשהיא גם ניתנת לניתוק מלא. מערכת בקרת המשיכה מתבססת על חיישני ה-ABS שכמובן סטנדרטית אף היא.
גרסת ה-500 נהנית ממזלג קדמי בקטר 41 מ"מ כשמאחור ישנו בולם יחיד עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ באופן חשמלי. גרסאות צנועות הנפח מספקות במזלג טלסקופי בקוטר 35 מ"מ מלפנים ובצמד בולמים מאחור עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ באופן ידני.  מערכת הבלמים של שלוש הגרסאות כוללת צמד דיסקים בקוטר 280 מ"מ מלפנים ודיסק בודד בקוטר 240 מ"מ מאחור כשישנה גם מערכת בלימה משולבת.
את רשימת האבזור משלימים מסך LCD  בלוח המחוונים המשולב במחשב דרך ושקעי  USB ו-12V, אימובילייזר מקורי וגם תאורת LED מרשימה.

הנעלם הגדול לגבי ה-X10 תג המחיר. הקטנועים הגדולים של פיאג'ו תמיד נהנו ממחיר אטרקטיבי ומחבילת אבזור עשירה, לא שזה עזר להם מול המתחרים היפניים. הפעם פיאג'ו לא יכולה להרשות לעצמה להיכשל ולהפסיד את קטגוריית קטנועי המנהלים הגדולים. סוגיית המחיר נכונה במיוחד בארץ כשקטנועי המנהלים היפניים נמכרים במחירים של כ-45 אלף ש"ח ומעלה כשהמקסים 400 מאגף מלמטה במחיר של 10 אלף ש"ח פחות. תשובה לסוגיה נוכל לדעת רק כאשר יגיע ה-X10 ארצה וזה יקרה ככל הנראה רק לקראת סוף השנה.

פיאג'ו X10 – מפרט טכני

   X10 350  X10 500
 מנוע סינגל, 330 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק  סינגל, 493 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עלי, מצת כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 33.3 כ"ס ב-8,250 סל"ד 41 כ"ס ב-7,250 סל"ד
מומנט 3.3 קג"מ ב-6,250 סל"ד 4.7 קג"מ ב-5,250 סל"ד
קדחXמהלך 69X78 מ"מ 71X94 מ"מ
מתלים קדמי: מזלג טלסקופי 35 מ"מ, מהלך 115 מ"מ
אחורי: שני בולמים עם כיוון עומס קפיץ, מהלך 100 מ"מ
קדמי: מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 115 מ"מ
אחורי: בולם יחיד עם כונון חשמלי, מהלך 89-114 מ"מ
בלמים קדמי: דיסק כפול 280 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
אחורי: דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
מערכת בלימה משולבת
קדמי: דיסק כפול 280 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
אחורי: דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
מערכת בלימה משולבת
צמיגים קדמי: 120/70-15
אחורי: 150/70-13
קדמי: 120/70-15
אחורי: 150/70-13
בסיס גלגלים 1,625 מ"מ 1,640 מ"מ
גובה מושב 760 מ"מ 760 מ"מ
מיכל דלק 15.5 ליטר 15.5 ליטר

22 תגובות ל פיאג'ו X10 – הפרטים המלאים

  1. אולי הם יודעים יופי אבל הם לא מתקרבים לקרסוליים של היפניים

  2. אני מקווה שהפיאגו הזה ייתן בראש במחיר ליפנים היקרנים, כי אחרת יהיה לו קשה פה

  3. עם כל הכבוד, נראה שהמחיר יעלה פה לא מעט. יפיוף.

  4. מסכים איתך, אין על יפני, אבל צריך לומר כל הכבוד ומאמין שהיבואן פה יהיה הגון ויפרוס תנאים ואחריות נוחים עם הרגשה כאילו רכשת כלי יפני.

  5. יום יפה, יותר פרקטי, נראה שיהיה יותר פופולארי פה

  6. אני אישית לא אוהב את האיטלקים הם לא ממש אמינים לא מבינים בחשמל ויקרנים בטירוף !!
    זה קטנוע שמתאים לאיטליה איפה שקונים חלקים במכולת.. חוץ מספורטיביות אין להם מה לתת..
    והמחיר הראשוני שלו יהיה בטוח זול השאלה מה אחרי.. ירד המחירון וכל חלק חבילה תחשבו קדימה לפני שאתה רצים לקנות עדיף סאניאנג ג'וי מקסיס 500 כלי פצצה !!

  7. לדעתי הפיאגו זה אחד הקטנועים אם לא ההכי טוב. וד"ג לגבי המקסיס. אל תמליץ אם לא בצעת עליו רכיבת מבחן. יש לו וויברציות בטרוף וממש לא נעים לרכיבה.

  8. כבר מעל 42000 ק"מ ומרוצה מאוד. ללא כל תקלה ואו בעיה כל שהיא.
    לא מבין למה אתם חושבים ככה.

  9. אצל האיטלקים הכל הולך עם עניבה ועל סטייל. חבל שדוקאטי לא לומדים מפיאג'ו לעשות דו גלגלי.

  10. יש לו תא מטען כזה גדול שהם יכולים להעביר בתוכו גופה……

  11. אין מה לדבר, בתחום האיבזור שיחקו אותה לגמרי!

  12. חבל שהוא לא טווין, אבל בכל זאת אותי הוא מאוד מעניין

  13. ה-X8 היה קטנוע נוח וכייפי אבל כל יומיים במוסך. נבלה שחוטה.

  14. עיוורים-אם אתם אומרים שהדבר המכוער הזה יפה.

    צבועים-אם אתם חובבי איטלקים ורק בגלל זה אתם אומרים שהדבר המכוער הזה יפה.

  15. מהחזית הוא עוד נראה טוב, אבל מבט הצד שלו נראה פשוט מעפן. כמו איזה עיצוב יפני מהדפוקים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל