fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

ה-Verge TS החשמלי זכה ב-Red Dot Award

ה-Verge TS החשמלי זכה ב-Red Dot Award

כתב: גיא גליקמן | צילום: יצרן

הנייקד החשמלי של חברת Verge Motorcycle הצעירה זכה בתחרות פרסי ה-Red Dot Award לשנת 2021 במקום הראשון בקטגוריית עיצוב מוצר, קטגוריה יוקרתית עם רשימת זוכים מכובדת במהלך השנים.

חברת ורג' מפינלנד הוקמה לפני כ-3 שנים במטרה להיות פורצת דרך במרוץ העולמי לתחבורה חשמלית על 2 גלגלים. הם הציגו לעולם את דגם ה-TS אשר משלב עיצוב ייחודי, טכנולוגיה חדשנית, טווח נסיעה מרשים ושם דגש על ביצועים גבוהים. השנה, ה-TS נכנס כמתחרה על הפרס המבוקש בקטגוריית עיצוב מוצר בתחרות Red Dot Awards השנתית והתמודד מול הכרישים הוותיקים של ענף הרכב. העובדה שמדובר באנדרדוג צעיר לא מנעה ממנו לגרוף את הפרס הראשון.

ה-Red Dot Award היא תחרות שנתית אשר החלה בשנת 1955 ומחפשת אחר המוצרים בעלי העיצוב המיוחד והחדשני ביותר בכ-50 קטגוריות שונות – החל באופנה, מוצרים לבית, מכשירי חשמל ועד לכלי רכב על כל סוגיהם. בתחרות שופטים 50 מומחים מכל העולם שבוחנים, בודקים ומשווים כל מוצר עם ירידה לפרטים הקטנים ברמת עיצוב, יעילות, טכנולוגיה, חדשנות אקולוגיה ועוד.

אז מה מיוחד ב-TS? למען האמת, די הרבה. במבט ראשון אי אפשר להתעלם מהעיצוב המיוחד, אופנוע נייקד בצבע בוהק, שלדת אלומיניום קלה מכוסה בפלסטיקה שסוגרת את תא אחסון סוללות הליתיום הנמצא היכן שהיינו רגילים לראות את מנוע הבנזין. בנוסף, את "פתח התדלוק" שעל "מיכל הדלק" החליפו במסך TFT גדול המספק המון מידע על ביצועים, צריכת סוללה, ניווט ועוד.
וכן, לא שכחנו – גלגל אחורי ייחודי ללא נאבה שהשאיר אותנו פעורי פה. הגלגל החלול מכיל בתוכו את המנוע החשמלי ובכך מבטל את הצורך בשרשרת או רצועת הינע. ואיך הביצועים? גם כאן יש בשורה: המנוע החשמלי מפיק 80KW שהם מקבילים ל-107 סוסים של מנוע בנזין, זה מגיע עם מומנט משוגע של 102 קג"מ אשר משגרים את הנייקד החשמלי ששוקל 200 ק"ג מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות ועד למהירות סופית של 180 קמ"ש.

בכדי להתאים את הבלימה והאחיזה לביצועי המנוע, ה-TS מגיע עם בולמים של אוהלינס מקדימה ומאחור ומערכת בלימה של ברמבו עם זוג דיסקים קדמיים וקליפרים בעלי 4 בוכנות. הבלימה בגלגל האחורי מתבצעת ע"י התנגדות המנוע החשמלי ונשלטת בעזרת ידית בלם בצד השמאלי של הכידון, כך למעשה אין רגלית בלם או הילוכים והרגליים יכולות לנוח ברכיבה ולרוכב יש שתי אופציות למיקום הרגליים..

לאחר שהתרשמנו מהמראה והביצועים נשאר רק לשאול מה לגבי טווח הנסיעה בין טעינות, גם כאן ה-TS מציג נתונים מרשימים במיוחד. לדברי היצרן ברכיבה עירונית ניתן להגיע לטווח של 300 ק"מ ואילו ברכיבה בכבישים מהירים ל-200 ק"מ. טעינה מלאה של הסוללות אורכת 4 שעות אך יש גם אפשרות לטעינה מהירה של 15 דק וזו תספק טווח נסיעה של 100 ק"מ.

האופנוע כרגע נמכר און-ליין במכירה מוקדמת בלבד ובתשלום מראש. ברור לכולנו שהעולם דוהר לכיוון מנועים חשמליים ואין ספק שה-TS הוא צעד משמעותי בדרך לעתיד. הזכייה בפרס העיצוב של Red Dot מחזקת את צוות הפיתוח ובכך מתדלקת את שאר היצרנים להמשיך להשקיע בקטגוריה הזו. מה שמעניין אותנו באמת זה מתי והאם בכלל נזכה לראות את ה-TS בכבישי ישראל.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

2 תגובות ל ה-Verge TS החשמלי זכה ב-Red Dot Award

  1. אופנוע גימיק ולא יותר, אין בו שום חידוש מבחינת טווח או סוללה, לזירו יש אותו טווח, ולאנרג'יקה יש יותר מה להציע מכולם.

  2. מדהים!!!! תזמין לי צהוב אחד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל