fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

מבחן דרכים: הונדה ADV350

מבחן דרכים: הונדה ADV350

כתב: רוני לדו, מדריך רכיבה מתקדמת | צילום: דניאל דהרי, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: קטנוע מרווח, מדויק, ומאוזן – התחלה מוצלחת, גם אם לא מושלמת, לסגמנט.

בדרך לאסוף את ה־ADV350 החדש של הונדה, לא שחיתי בים של התלהבות. עוד קטנוע שהונפק על ידי אנשי השיווק, חשבתי לעצמי. איזו בשורה כבר תהיה? מבוסס על הפורצה 350 וזה כשלעצמו – לא ריגש אותי.

די ברור שההצלחה המוצדקת עם האח הגדול, ה־X-ADV 750,  וזרם החשיבה של אופנת ה־SUV מעולם הרכב מביאה יצרנים לתת מענה למה שנראה בעיני הלקוח – כלי גדול ומרשים שיכול לכאורה לשאת את פיליאס פוג ופספרטו מסביב לעולם בפחות משמונים יום, בקו ישר, דרך כל סוג שטח. אז זהו שלא. צמיגי שוקולטות וכידון רחב מאוד לא הופכים קטנוע לטנק.

מקרוב הוא מרשים. מיתמר וזקוף, זוויתי וחצוף, הקטנועדוונצ'ר (אף על פי שאנחנו מעדיפים לומר 'קרוסאובר') הזה מסובב מבטים וגם קצת מתקשה בפקקים. רחב וגדול, מכידון מוגזם ועד ירכתיים רחבים, קשה לפספס את האונייה הקטנה, ובכל זאת – אין פה בשורה או משהו ממש מיוחד בנוף.

עלייה לסיפון ה־ADV350 מגלה מיד שהוא גדול ומרווח, אופציה קורצת לרוכבים גבוהים שמוצאים עצמם נאלצים להצטמק ולהצטופף על קטנועי 350/400 אחרים. כיסא קשה פוגש ישבן ורגליים מגיעות לקרקע, אך מעומק המושב, מעט לאחור כמו שמצאתי את עצמי רוכב, עקבים היו בריחוף או רגל אחת בלבד במגע מלא, סביר בהחלט למטר שבעים וחמש שהבאתי איתי. מאידך מושב המורכב נעים יותר ורחב מאוד עם רגליות מורכב רחוקות וגם שם מסתמן שהתחשבו בבגיר ארוך, והקפצת הילד לגן פחות כיכבה על לוח התכנון.

ידיים לכידון רחב מאוד (825 מ"מ) שלחלקינו יהיה בין מיותר למוגזם. מבחינת זווית וגובה, מיקום הכידון מעולה, ואצבעות פוגשות מנופי בלם נעימים ויעילים אך לא מתכווננים, וחבל שכך.

כפתורי השליטה על הכידון, כהרגלה של הונדה קצת קוורקי, משונים ודורשים התרגלות ו\או תנועת יד לכיוונם – לא אינטואיטיבי במיוחד.

פתח מסביב לכידון בפלסטיקה, נראה כמשוויץ וגאה, ורואים דרכו את המשולש העליון והשני שקטנוע ה־350 קיבל, ואכן גאווה גדולה בתכונה זו שתעניק תחושה מדויקת ויציבה משמעותית מאשר קטנוע עם משולש בודד שמחבר בין שלדה לטלסקופים בצוואר ההיגוי.

מדרס או מדרך הרגליים נפלא ומאפשר מגוון גדול למיקום ותנוחות הרגליים עם שפע של תמיכה.

מערכת ה־Keyless והמפתח נשאר בכיס, עם כפתור מרכזי מפיח חיים וחשמל בקטנוע, מסך LCD נדלק ברקע שחור וחיווי לבן בהיר, ברור קריא ונעים עם שפע של מידע מסודר, כולל מצב הבקרות עליהן נרחיב בהמשך.

הנעת המנוע החד-בוכנתי (סינגל) בנפח של 330 סמ"ק, שקט ונינוח. בעמידה בסרק המנוע מעביר תדר מווברץ בקטנוע ולאורך כל הזמן שרכבתי עליו, לא התרגלתי לעניין. לא נורא אבל טיפה מציק.

פתיחת מצערת מניבה האצה חלקה וברורה אך לא פראית או שובבה במיוחד. לאורך ההאצה נשמרת תחושה עקבית עד אזור ה־90 קמ"ש, שם כוחות התאוצה יורדים מעט ושוב מאזור ה־135 קמ"ש עד 155 קמ"ש (מקסימליים) שראיתי, צריך קצת סבלנות ורוח גב תעזור. כמובן שהכל נבדק במסלול סגור.

מהרגע שהווריאטור מתחבר, הכל משתנה. אני מודע לקלישאה המוכרת "המשקל נעלם בתחילת תנועה", אבל בהונדה הגדול-קטן הזה, על 1,520 מ"מ בסיס גלגליו הארוך ו־186 הק"ג הרטובים שלו, רמת האיזון והשליטה הכנועה שהוא מציג מענגת בצורה בוטה. תחושת דיוק ושליטה מאוד גבוהה עולה ממנו לידי הרוכב וזו נקודה גדולה לזכותו.

בתוך העיר, הוא לא מלך המשתחלים. כלי גדול עם כידון רחב דורש גמישות מחשבתית וכיול מרווחים מחדש. אפילו עם זוויות צידוד מעולות עד לקצה תנועה של הכידון לצדדיו, זה לא הכלי הראשון שהייתי מעלה על דעתי בתור מביא זעם של מזון ודומיו. המלעיזים אומרים שלהכל מתרגלים, ויש בזה מן הנכון, עם הזמן אומדים יותר טוב ומחשבים נתיב מוקדם בהתאם. כל זה לא ישנה את העובדה שיש צנומים ממנו שישתחלו בכרך בצורה קלה יותר בין אתגרי הקופסאות. ומרווח הגחון? אין שום בשורה וזה לא הג'יפון שחשבתם. מעמד אמצע שפוגש מדרכות נורמטיביות בירידה לא מוקפדת ומאובטחת.

נוחות הנסיעה ב־ADV הקטן ממש נעימה…כל עוד הסלילה מזכירה את תקופת הבחירות בגרמניה. המתלים נוקשים יתר על המידה ואינם מתרגשים להתכווץ תחת משקלי המדושן או בורות הביוב השקועים או דומה. גם הצמיגים בעלי פרופיל השטח לא יכלו לעדן את העניין, מכות עולות מעלה בכל אשר דרסת וכל עבודת השיכוך לא נעימה. רבות חיפשתי תנוחות תומכות עם הרגליים אבל האבולוציה הייתה להתייחס יותר לתוואי הכביש וחמיקה מתחלואים, וכשאין ברירה ומשהו מגיע רק לדעת ולתמוך עם הרגליים.

מערכת הבלימה של ה־ADV350 פשוטה וטובה. אין פה שירי הלל לנשיכה בקדמי או רגש רב באחורי, שום קישקוש פואטי לא ראוי כאן חוץ מנקודה פשוטה – הם עובדים טוב מאוד כשמבקשים מהם, הבלימות חזקות וברורות עם מערכת מניעת נעילת גלגלים (ABS) מהטובות שחשתי בקטנוע.

כמו כל כלי מודרני ראוי ומתומחר… המממ המממ, יש לכלי בקרת אחיזה, שמונגשת בצורה דומה לדגמי הונדה גדולים אחרים ואפשרות כיול. התערבות גבוהה – בה לא יסתחרר הגלגל על מצערת פעורה, התערבות בינונית – שם סחרורים קלים יתכנו, וביטול מוחלט – שיפה להם שבכלל הגדילו ראש לעשות כך בעידן שבו אקט כזה נחשב פרובוקטיבי ולא פוליטיקלי קורקט בעליל! אז תודה.

אז יאללה לשטח – לא, נו באמת? סבבה שהוא נראה כמו הטורף חמש, אבל המתלים בטון ומרווח הגחון צנום…ככה לתת בראש? אז הוא כיף שם, כי הכל כיף בחול עוד מאז שהייתי בגן, אבל הוא לא בבית וזה לא הקטע לדעתי. אפשר רגע לנסות את זה עם CBR1000RR-R? למזלנו מצאנו מתנדב אמיץ, אלוף ישראל אפילו, שמוכן לנסות הכל ולקח את ה־ADV350 לקצה היכולת לצורך הצילומים. לקטנוע שלום.

מתחת למושב תא אחסון בנפח 48 ליטר ולטענת הונדה, יכול להכיל שתי קסדות שלמות עם שקע טעינה ותאורה, יכולתי לנשום לרווחה ותיק הגב נטמן בקלות. המשקף החמוד והמעוקל משתנה בגובהו בצורה ידנית ודורש תפעול בשתי ידיים – יעיל ונעים. רכבתי בעיקר במצב משקף נמוך בימים החמים האלה, והרוח מסודרת ורכה לאורך הכלי ללא חבטות ומערבולות. במשך שהותו במערכת הצריכה הממוצעת הייתה 25 קילומטר לליטר וזאת לפי מדידות, מחשב הכלי היה פסימי יותר. עם מיכל בנפח 11.7 ליטר, מסתמן תדלוק אחת לכ־300 ק"מ כשידינו כבדות במצערת.

אבל נשאר לי עוד משהו לשתף אתכם, כל כך הרבה ביקורת שאולי אפילו המשפיען קוריאט יחשוב שלא משלמים לי. ה־ADV350 מהנה בטירוף לרכיבה זורמת על הגז. זה לא סופר מהר (יחסית למה?) והוא לא רך ושוקע על כל קיפול, אבל הוא סופר מדויק! וזה לא נפוץ בעולם הקטנועים הקטנים. הכידון הרחב הופך כל פקודת היגוי לקלילה ומהירה בטירוף, בכל מהירות. הפרונט המחוזק על יד משולש שני מקבל תעצומות ותחושות כל כך ברורות, ומגיעה הנאה של זרימה בין קווים שונים ומעברים, של כניסה לתוך מחלף ושמירה על קו עם תחושת ביטחון אדירה שמרשה לרוכב לדחוף את הראש, לראות ולנשנש את המשך הדרך בחדווה.

שם מגלים כמה הכלי הזה הוא חבר. חבר מתוק וקשוב שלפעמים מספר בדיחות לא מצחיקות מלמטה ישר לתוך הגב.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

מחיר: 41,231 ₪

 

דרגת רישיון: A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, 4 שסתומים, מוזרק דלק

 

נפח: 330 סמ"ק

 

הספק: 28.8 כ"ס ב־7,500 סל"ד

 

מומנט: 3.2 קג"מ ב־5,250 סל"ד

 

מתלים: מזלג Showa הפוך בקוטר 37 מ"מ, עם מהלך של 125 מ"מ. מאחור זוג בולמים מתוצרת Showa, עם מהלך של 130 מ"מ

 

בלמים: דיסק יחיד בקוטר 256 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה. דיסק בקוטר 240 מ"מ וקליפר חד-בוכנה מאחור, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-15, א' 140/70-14

 

מידות כלליות: אורך 2,200 מ"מ, רוחב 895 מ"מ, גובה 1,430 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,520 מ"מ

 

גובה מושב: 795 מ"מ

 

מרווח גחון: 145 מ"מ

 

משקל רטוב: 186 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 11.7 ליטר

 

4 תגובות ל מבחן דרכים: הונדה ADV350

  1. השבוע קיבלתי את הכלי הזה אחרי המתנה של 3 חודשים..והיה שווה לחכות נהנה מכל רגע איתו

  2. רוכב עליו 4 חודשים , מאוד נוח ונותן מענה מעולה לנסיעה בינעירונית מבלי להשתגע

  3. עשיתי נסיעת מבחן עליו ועל הפורזה ושללתי את הפורזה בגלל המראות, אעשה גם על ה xmax ואז אחליט

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל