fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
דוקאטי באנר חדש
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אלבר טריומף קוביה עליון
קוב 140 על 70
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
שרקו
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

מבחן דרכים: טלריה סטינג R

מבחן דרכים: טלריה סטינג R

כתב: רון לב | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: פלייבייק חשמלי מגניב עם רישוי מלא ומחיר מפתיע.

קצת נמאס לי להתחיל מבחנים לכלים חשמליים באמירה כמה אני שונא את זה ונמאס לי להודות בטעות שלי בכל פעם שהם מפתיעים אותי מחדש. אולי אני בעצם מתחיל להתחבר לזה? אולי אני בכלל שונא את זה שאני מתחיל להתחבר לזה? אבל מה שבטוח – אי אפשר להתעלם מהם. כמה שלא ניסיתי להכחיש את ההתקדמות או שמא, ההשתלטות החשמלית שמתרחשת כאן ונראה שהיא כאן כדי להישאר. למבחן הזה שאתם קוראים מגיעה עוד סנונית חשמלית בגבולות השטח והפאן – כאילו שכוחות המהפכה האלקטרונית מנסים לטשטש אותנו לעובדה שבשלב הבא הרובוטים הולכים להחליף אותנו ורומזים שגם בעידן החשמל יכול להיות כיף.

לסנונית קוראים Talaria Sting R או בשמה המקצועי MX4 – מה זה טלריה אתם שואלים? גם אני שאלתי, אני לא רק מנסה לסלוד מחשמלי – לרוב בלי הצלחה – אני גם חשדן כלפי חברות לכאורה חדשות שנכנסות לשוק עם מוצרים שנראים לכאורה כמתחרה של דגם קיים ומצליח. אבל אחרי שחשדתי, גיליתי שלמעשה לא מדובר בחברה חדשה. טלריה הוקמה בשנת 1996 – יותר מבוגרת ממני – כחברה המתמחה במחקר, פיתוח, ייצור ומכירת אופנועים שכיום מתמקדת בפיתוח אופנועים חשמליים המיועדים לשטח עם דגש על עמידות, ביצועים וטכנולוגיה.

ומה זה סטינג R? עוד לא ראינו תיעוד רשמי אודות השם, אבל אנחנו מהמרים שמדובר בסוג של התרסה מול המתחרה הישירה – סורון – שקוראת לדגמיה Bee (כמו ה־Ultra Bee וה־Light Bee), כלומר דבורה ובטלריה קוראים לדגם הזה Sting, כלומר העוקץ של הדבורה, כאילו אומרים "אנחנו החוד" אל מול הלייט בי, או שהם מעריצים של האינגלישמן מניו יורק. נראה שבטלריה בחנו גם את הקהל של אותן דבורים ולמדו מה הן מזמזמות שכל כך מושך אליהן את הרוכבים. למדו מה שצריך ללמוד והציגו מתחרה חזק על מנת לגנוב קצת צוף בשוק הלא-צפוף.

על הדגם שמעתי לראשונה מהזמזומים בפורומים, הסטינג R – לא לבלבל עם הסטינג בלי R, דגם מוקדם יותר עליו ה־R מוסיף כ־30% כוח ומתלים משודרגים – עלה שוב ושוב בפורומים ובקהילות רוכבי אופנועים חשמליים, לא יכולתי להתעלם מההתלהבות והסקרנות סביבו, חלק טוענים שהוא לא רק משדרג את חווית הרכיבה, אלא גם מביס את המתחרה הישיר אז יצאנו לבדוק במה מדובר. טלריה מצאו שרוב הלקוחות בשוק עוסקים בשדרוג של בקר, סוללה ומנוע כדי להגיע לביצועים מספקים, אז בחרו במכלולים בעלי נתונים גבוהים מהסטנדרט שאין צורך לשדרג, ישירות מהחברה.

מבחינת עיצוב, טלריה שואפת לאחד קרבי ומינימליסטי, בהתאם לדרישות השוק, וניתן לראות שהם יישמו זאת בצורה מעולה בסטינג R, עם כנף קדמית קצוצה, צביעה מיוחדת וזנב חד ואגרסיבי וזה לא נגמר פה – אחד היתרונות המובהקים של אופנועי השטח החשמליים הקלים על אופנועים 'רגילים' זאת ההתאמה האישית והאפשרות לשינויים, גם כאן טלריה קוראת נכון את רוח השוק ומציעה אפשרויות התאמה אישית רבות. אבל להבין מה הקהל אוהב ולעקוב אחרי הנוסחה הזאת זו לא חוכמה גדולה, להבין על איזה חסרונות של ההיצע הקיים בשוק ניתן לתת מענה – זאת הדרך לפסגה.

אחד ההבדלים המרכזיים בין הטלריה סטינג R למתחרים הוא ההינע הסופי, שכאן במקום רצועה עושה שימוש בגלגלי שיניים ושרשרת, בחירה שמעניקה לטלריה עמידות לאורך זמן, מפחיתה את תדירות ההחלפה ופחות נוטה להיקרע מרצועה, לשם כך בדרך כלל מחליפים רוכבי הדגם המתחרה את מערכת ההינע הסופי מרצועה לגלגלי שיניים ושרשרת, שיכולים להתמודד עם המפרט המשודרג. הסטינג R מצויד במנוע בעל הספק מירבי של 8kW וסוללת ליתיום-יון נשלפת של פנסוניק עם קיבולת של 2.7KWh, מערכת ABS, ארבעה מצבי בלימת מנוע (רגנרציה), לוח מחוונים LCD, תאורת LED, גלגלי 19 אינץ', בסיס גלגלים של 1,225 מ"מ, מרווח גחון של 260 מ"מ ומושב בגובה 840 מ"מ.

אז, איך זה מרגיש בשטח? הסטינג R הוא אופנוע שטח חשמלי וקל משקל – 66 ק"ג בלבד – שמגיח מתוך ענן של באזז והתרגשות ברשת, ואחרי ממש מעט זמן עליו אפשר להבין אותה, אם כי לא הכל מושלם, מדובר בכלי חזק שמיועד בראש ובראשונה לרוכבי שטח שמחפשים פלייבייק קליל וזריז, הוא גם מתאים לרכיבה עירונית, לא ארוכה, ולא בנוחות גבוהה במיוחד, אבל אנחנו בטוחים שנראה כמה כאלו גם בסביבת הבית ועם רוכבים שפחות לבושים – באופן כללי, או בפרט – לרכיבת שטח. מהרגע שמתיישבים עליו, אפשר להרגיש שמדובר במכונה קלילה עם מרכז כובד נכון, וזה משמעותי במיוחד ברכיבות שטח בהן נדרשת יציבות גבוהה בתנאים משתנים ויכולת תמרון גבוהה.

המנוע הוא גולת הכותרת, כמו כל מנוע חשמלי הוא מספק כוח מיידי, במיוחד ברגעים שנדרשת האצה מהירה או טיפוס, אך הכוח המתפרץ מתמתן ותחושת ההאצה נגמרת במהירות של 60-70 קמ"ש, כך שכצפוי – מי שאוהב רכיבת שבילים מהירה ולעוף מקפיצה לקפיצה בשטח גלי, ובמיוחד מי שמגיע מאופנועי אנדורו פול-סייז ירגיש כאן הרבה מן החסר והסטינג R לא יהווה עבורו תחליף.

מבחינת שאר המכלולים, המתלים והבלמים עושים עבודה טובה, אבל חשוב לזכור שמדובר בכלי חשמלי קל, לכן יש תחושת חוסר משקל מסוימת שיכולה לגרום לתחושת ביטחון, ולמרות שהסטינג R מצויד במערכות מתלים איכותית וניתנת לכיוונון מלא, ברכיבה אגרסיבית ובתנאים קשים, התחושה היא שלפעמים המתלים לא עומדים בקצב השיכוך, במיוחד כשנכנסים במהירויות גבוהות לשטח לא מישורי. מבחינת יכולות הבלימה, מקדימה יש דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ וקליפר 4 בוכנות המספקים פידבק נהדר ועוצמת הבלימה מספקת אל מול המשקל.

הסטינג R חוקי לכביש, מה שאומר שאפשר לגלגל אותו מהבית ישר לשטח דרך הכביש, בלי לדאוג לעגלה או לעבור על החוק. מדובר ביתרון רציני לרוכבים שמחפשים פלייבייק לצאת איתו לרכיבה ישר מהחצר, כזה שמספק גם את הפאן והאתגר בשטח, אבל במקרים מסוימים יכול לשמש גם לנסיעות בעיר או במושב. ברכיבה בכביש, הסטינג R מרגיש זריז, עם תגובת מצערת מיידית שמפתיעה בהאצות קצרות מרמזור לרמזור. הכוח מתפרץ, אבל המהירות מתמתנת בצורה שמרגישה מאוזנת. זה נותן תחושת ביטחון, במיוחד כשנכנסים לפניות חדות בעיר או בתנועה צפופה. השקט של המנוע החשמלי בשילוב עם המשקל הקל שלו יוצרים חוויית רכיבה חלקה, כמעט נטולת מאמץ.

כשיוצאים מרחובות העיר אי אפשר לפספס את אחוזי הסוללה שהולכים ונעלמים במהירות, הטווח המוצהר שמספקת הסוללה עומד על 85 ק"מ. כמו בכל אופנוע חשמלי, צריך לתכנן את המסלול בקפידה ולתכנן איפה תבלו את 4 שעות הטעינה עד למצב מלא – עם אופציה למטען מהיר שמקצר משמעותית את זמן הטעינה. ברכיבות עירוניות או במסלולים פחות תובעניים, הסוללה תחזיק, אבל כשיוצאים לרכיבות אגרסיביות בשטח או לדרך בינעירונית מגלים שהסוללה מתרוקנת באותה המהירות בה הכלי הזריז נע בעיר. יש לציין שהדגם הבסיסי תומך גם בשדרוג הסוללה שמעלה את רמת הביצועים משמעותית. אנחנו הוצאנו מהסוללה הבסיסית 40-45 ק"מ לערך ברכיבה חסרת רחמים של תנאי המבחן והמסקנה העיקרית היא שאם אתם רוכבים שאוהבים את המצערת במצב הפתוח ולא לחשב מסלול, כדאי שתחשבו מסלול מחדש – או שתמצאו את עצמכם מחפשים שקע טעינה באמצע היער.

הטלריה סטינג R הוא כלי שטח קל שמספק חוויית רכיבה חדשנית ואולי גם עתידנית, אך הוא לא חף מחסרונות. הוא מתאים לרוכבים שמחפשים כלי עם יכולות שטח מרשימות ביחס לגודלו ומחירו, למי שאוהב את השקט או מוצא בו פיתרון טוב למגבלות אזוריות, משפחתיות, תקציביות, יכולתיות או כלשהן שלא מאפשרות לו לרכוב על אופנוע שטח פול-סייז. אבל צריך לקחת בחשבון את מגבלות הסוללה ואת התחושה השונה שמביאה רכיבה על כלי חשמלי בשטח. עם כל השדרוגים שהדגם הזה מציע על המתחרים הקיימים, על מנת להתמודד מול אופנועי אנדורו נראה שמידות הצמיגים עדיין מהוות אתגר, ועבור רוכבים שמגיעים מרקע של רכיבה מקצועית זה מורגש בעיקר ברכיבה בשטח קשה מאוד, כמו סלעים או שבילים טכניים. עם זאת, עבור רוכבים שמחפשים כלי קל ונוח יותר, זה עשוי להיות דווקא יתרון.

ההשוואה לסורון לא נובעת רק מהיותו האופנוע המוביל בקטגוריה בישראל והמתחרה הכמעט יחיד בינתיים, אלא בגלל שלדברי היצרנית, מי שעומדים מאחורי הסטינג R עמדו גם מאחורי הדגמים הראשונים של סורון, שכאן סיפקו מענה לדברים שהיו חסרים בעבודתם הקודמת – טווח גדול יותר, הינע סופי עמיד יותר, זרוע אחורית וצמיג רחבים יותר – הדברים שהלקוחות משדרגים בדרך כלל – וכמובן רישוי כביש מלא, שמצריך רישיון A2, אביזרי רישוי וביטוח חובה. בסך הכל מדובר באופנוע מיוחד שיתרונותיו – מידות, משקל, שקט ועלויות טיפול, ביטוח ורכישה זולים – ומחיר של 27,827 ₪ הופכים לעסקה טובה למדי.

תעודת זהות

 

Talaria Sting R MX4

 

מחיר: 27,827 ₪

 

דרגת רישיון: A2

 

נתונים טכניים

 

הספק מנוע חשמלי: 8kW

 

סוללה: ליתיום-יון נשלפת בקיבולת 2.7KWh

 

מהירות סופית: 90 קמ"ש

 

מתלים: מזלג הפוך מקדימה ובולם יחיד מאחור, עם כיוונון מלא

 

בלמים: דיסק בקוטר 220 מ"מ וקליפר 4 בוכנות מקדימה ומאחור

 

מידות צמיגים: ק' 70/100-19, א' 80/100-19

 

גובה מושב: 840 מ"מ

 

מרווח גחון: 260 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,225 מ"מ

 

משקל: 66 ק"ג

 

טווח רכיבה מוצהר: 85 ק"מ

 

זמן טעינה: 4 שעות ל־100%

 

מדידות

 

 

3 תגובות ל מבחן דרכים: טלריה סטינג R

  1. איזה קוטר הבולמים הקדמיים? נראה כמו בולם של אופניים….
    והאם יש אופציה להגדיל את הגלגל הקידמי ל 21 שלפחות יתן מענה טוב בשטח שהוא לא מוטוקרוסי?

  2. תעשו סקירה על הסטרום בי של סורון,הוא נראה מטורף
    וחובה להתאגד
    אין מצב שגיפ חשמלי שלם 15 שקל מס נסועה על 100 קמ ואופנוע שטח קל ישלם אותו הדבר,אין להם בכלל אותה צריכת דלק,אופנוע חשמלי צריך לשלם מס נסוע 5 שקל ל100 קמ ולא 15

  3. גם האולטרה והלייט עם הינע שרשרת
    מה שחשוב באמת זה היבואן, שיהיה להם יבואן טוב ואמין
    ולא תיהיה מסחרה מגעילה כמו עם המתחרה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל