fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC

מוטו פרימיירה | הונדה CBR650R – בייבי פיירבלייד

מוטו פרימיירה | הונדה CBR650R – בייבי פיירבלייד

כתב: מיקי כהן, ספרד | צילום: הונדה


שורה תחתונה: הונדה לקחה אופנוע ספורט תקציבי ודי משעמם והפכה אותו, בכמה שינויים קטנים לאופנוע ספורט-תיור מוצלח, שימושי ויום יומי עם עיצוב של סופרבייק אמיתי

הרבה דברים קרו לקראת סוף יום ההשקה של ה-CBR650R של הונדה, אי שם בדרום ספרד, ביום שהוא בדיוק ההפך מיום ברד חורפי – איחור מטורף בלוח הזמנים, לחץ, חבורת עיתונאים שרוצים להוכיח למי יש יותר גדול וקוף אחד שיושב על הכתף וצועק לאוזן "יותר מהר, יותר מהר" ואנחנו חייבים לומר ששום דבר מתוך זה לא עניין אותנו, כשאנחנו יושבים על ה-CBR650R הכל נראה יותר טוב. ונסביר.

אמנם השינוים שביצעה הונדה בדגם לקראת 2019 והמעבר מסיומת F ל-,R שכידוע לכולם משמעה מהר וספורטיבי יותר, הם קטנים – אך משמעותיים ויוצרים אופנוע חדש לגמרי, כייפי מאוד ולצד זאת נוסך ביטחון, נעים ולא מעייף. טוב, אם נדייק זה לא משהו חדש, שכן להונדה היה אופנוע מוצלח שגם הפך במרוצת השנים לקאלט של ממש, ה-CBR600F, אופנוע ספורטיבי אך אם זאת שימושי וידידותי, זה הלך לעולמו לפני 12 שנה ועשה קאמבק לא מוצלח בדמות הורנט עם פיירינג לתקופה קצרה. והוחלף כאמור, ע"י אותו 650F ממנו אנו נפרדים השנה.

זה לא סוד שאופנועי הסופרספורט בנפח 600 סמ"ק שהיו פעם להיט מכירות גדול יותר מפריטי אופנה בעלי אקספרס, הם עולם הולך ונעלם. בכל העולם יותר ויותר רוכבים עוברים לאופנועים נייקד פרקטיים וזולים יותר  והקטגוריה של אופנועי הסופרספורט כמעט ונכחדה. גם הונדה כבר לא מייצרת סופרספורט טהור, ובמקום זאת "מסתפקים" באופנוע עם אופי ספורטיבי אך בעל פרופיל שימוש רחב יותר וקהל לקוחות גדול משמעותית. להונדה היה קלף מנצח בקטגוריה, ה-CBR650F, והוא לא היה אופנוע רע בכלל, אך כשהגיע הזמן לשינוי הונדה החליטה לקחת אותו עוד צעד לכיוון הספורטיבי, בדומה ל-CB650R גם כאן המנוע שודרג ומספק 95 כ"ס ב-12,000 סל"ד, כשהוא מיילל מתוך מערכת פליטה חדשה שנועדה לשפר את הסאונד שמגיע לרוכב תוך כדי עמידה בתקנים המחמירים, זאת ע"י שינוי זווית פתח המפלט, שיא המומנט מגיע ב-8,500 סל"ד ועומד על 6.5 קג"מ, בזכות זאת המנוע גמיש ו-"שמח מצערת" כמעט כל הזמן, מצד אחד המנוע הזה מאוד אוהב לטפס מעלה ומתחנן להישאר שם גבוה, ממש ליד הקו האדום, שילוב תיבת הילוכים חלקה ומצמד רך וקל הופכים את החוויה לעוד יותר טובה, ואל תבינו לא נכון, זה לא שהוא אנמי בסל"ד נמוך, גם מחוץ לגבולות המוד הקרבי ניתן למצוא ב-CBR שותף נפלא להתנהלות יום יומית, בין אם זה לרכב בבוקר לעבודה, להגיע ליום מסלול ברכיבה או סתם לטייל בשבת בבוקר עד לכביש הרכיבה המועדף, לבד או בזוג.

עוד שני שיפורים לאזור המנוע הם תיבת אוויר חדשה עם שני פתחי יניקה בצידי האופנוע וקלאץ חדש מסוג סליפר ואסיסט – האחד מונע נעילת גלגל בהורדת הילוכים אגרסיבית והשני מאפשר מהלך רך וקל יותר במנוף המצמד.

כל מכלולי השלדה משותפים גם ל-CB650R החדש, ולמעשה הם שדרוג של רכיבי ה-CBR650F. גם במקרה זה השלדה השילה ממשקלה כ-2 ק"ג חוזקה באזור ציר הזרוע האחורית ועיגון המנוע בתוכה השתנה מעט, גובה המושב נותר על 810 מ"מ. הכידון רחוק ונמוך יותר מהרוכב ב-30 מ"מ, הרגליות עולות ב-6 מ"מ וזזות לאחור ב-3 מ"מ, כל זאת בהשוואה לדגם היוצא. בסיס הגלגלים עומד 1,450 מ"מ והמשקל הרטוב 207 ק"ג, הפחתה של 6 ק"ג ממשקלו של ה-F.

המזלג הקדמי חדש לחלוטין, הפוך בקוטר 41 מ"מ עם מהלך של 120 מ"מ וללא אפשרות כיוון בעוד בבולם האחורי, עם מהלך של 128 מ"מ, ניתן לכוון את עומס הקפיץ, גם המזלג הקדמי וגם הבולם האחורי מתוצרת Showa.

על הבלימה הופקדו 2 דיסקים בקוטר 310 מ"מ, קליפרים רדיאלים עם 2 בוכנות מקדימה ודיסק בודד בקוטר 240 מ"מ מאחור. ידית הבלם אומנם ללא יכולת כוונון, אך לא מדובר בחיסרון שכן לרוב הרוכבים אין צורך בשינוי המהלך מהסטנדרט. איכות הבלימה טובה מאוד גם לאחר אורך זמן ולאחר עומס רב, הבלמים כרגיל בהונדה, מלאי רגש. מערכת ה-ABS לא ניתנת לניתוק וגם בדגם הזה מותקנת מערכת אורות החירום בבלימה אגרסיבית.

הונדה מצהירים בגלוי שאחת המטרות שלהם בשינוי זוג דגמי ה-650 מעבר לשיפור היכולות של הכלים, היא הצערת קהל היעד. לשם כך מקבל ה-CBR עיצוב חדש ורענן ברוח הסופרבייק הגדול של החברה, ה-CBR1000RR FireBlade, עם קווים זהים, פנסי לד, מיכל דלק צר וגבוה יותר, מזלג הפוך וצביעה אדומה יפה-יפה, שכידוע, כמו האות R, הופכת כל אופנוע למהיר יותר. אם לא תעמידו את ה-650R ליד ה-1000RR תוכלו בקלות להתבלבל ביניהם. בכדי להיפתח לקהל הצעיר היה צורך לאפשר לרכוש את האופנעו גם ברישוי A1 המגביל את הספק המנוע ל-47 כ"ס מבלי לוותר על מהירות או מומנט כשרוב אופיו של האופנוע נשמר.

מבחינת התנהגות מדובר בלא פחות מחלום, הוא קליל, משתף פעולה עם כל מה שידרוש הרוכב ומרגיש נטוע ויציב בפניות. בקרת האחיזה מונעת מהגלגל האחורי לאבד אחיזה בפתית גז חזקה וניתנת לכיבוי מהכפתור בכידון. המתלים עושים את שלהם כל עוד הרוכב זוכר שה-650R לא נועד להיות המחליף של ה-600RR הקיצוני, עם כמה שניסינו לבחון זאת לא הצלחנו למדוד את טיב הבולמים על אספלט משובש, ממנו לא ניתן למצוא אפילו לא חלקה קטנה בכבישים בהם רכבנו בספרד, את זה נשאיר למבחן רחוב העליה כשיגיע לארץ.

אי שם, במחוז נטול הכבישים הישרים, השילוב של מגוון השינויים שהכניסו הונדה ל-CBR יצר מכונה מדוייקת ובטוחה המאפשרת לרוכב לדחוף חזק ומהר לתוך הפניה, ואם אתם מאלו שנהנים לרדוף פניה אחר פניה, ההונדה הזה לא יאכזב ויאפשר לרוכב להחזיק אותו על קווים הדוקים בשלווה וביטחון. מבים הדברים הטובים ביותר ב-CBR עומדת היכולת הספורטיבית שמגיעה ללא האופי החד של אופנוע סופרספורט, ופה, הונדה קלעו בול, משקלו של האופנוע נעלם בשניה בה הוא רואה פניה וקל מאוד להעביר את ה-CBR מצד לצד ולהיות מתוגמל מאוד ברכיבה מהירה וזורמת, מה גם שצמיגי הדנלופ D214 Sportmax איתם מגיע ה-CBR, מתגלים כשותפים נפלאים האוחזים מצויין ומתחממים מהר.

בסוף יום הרכיבה, לאחר כמה שעות על אוכף ה-CBR ברכיבה מכל סוג, החל מאיטית יותר ועד למרדפים אחרי מוביל הקבוצה, החזרנו את ה-CBR ושמנו לב למשהו מפתיע אנחנו לא עייפים, היה לנו מאוד נוח והרכיבה הייתה קלילה כאילו רכבנו על אופנוע תיור גדול וכל זה על אופנוע ספורטיבי איכותי שמאפשר לרכב בקצב מהיר.

ה-CBR650R שימושי בדיוק כמו ה-CBR650F אותו הוא מחליף וספורטיבי הרבה יותר ממנו, למרות שלא מדובר במחליף ל-CBR600RR שאינו מיוצר יותר, וזה אומר המון משום שבסופו של יום גם רוכב חולה גז שמשתמש ב-CBR רק בסופי שבוע, עדיין צריך להגיע אל אותם כבישים בהם או אפילו יותר טוב – מסלולים בהם הוא מנצל את יכולות האופנוע ולחזור הביתה בנוחות יחסית. גם כאן לצערנו לוח השעונים המשותף למספר דגמי הונדה, למרות היותו מפורט מאוד, לא עושה עבודה טובה באור יום חזק וקשה לקריאה.

מתחריו של ה-CBR650R כמעט לא קיימים, הוא אופנוע יחודי שיוצא פעם בעשור ושובה את לבבות הקהל. המתחרה היחיד שקרוב הוא הנינג'ה 650 של קאוואסאקי, לעומת ההונדה הוא טווין, חלש יותר ועם בסיס מיושן, אבל קל וזול יותר מההונדה. מחירו של ה-CBR650R בישראל נשאר דומה לזה של קודמו ועומד על 67,721 ש"ח, רק 1,500 ש"ח יותר מה-F.

באופן אישי, אני לא רוכב סופרספורט, אני חושב שאלו אופנועים מדהימים, אבל תמיד תהיתי מה הטעם ברכישת אופנוע כל כך לא שימושי, או יותר נכון – חד שימושי. לא עדיף אופנוע ספורטיבי שיהיה מהיר, מבצע ועדיין נוח ושימושי? מישהו בהונדה כנראה קרא את המחשבות שלי משום שפה בדיוק, למשבצת הזו, נופל ה-CBR650R. לרוכב שירצה אופנוע קצה הונדה מייצרת את ה-FireBlade, לכל שאר הרוכבים יצרה הונדה אופנוע חזק, מתקשר, ספורטיבי עם מעט מאוד פשרות בחיי היום יום והפורמט הזה, ממש עובד טוב. הונדה כהרגלם מוציאים אופנוע מושלם שיודע לחיות בשני העולמות – הספורט והתיור, וממשיך ראוי לשושלת מפוארת.

 

הכותב היה אורח של חברת הונדה בהשקה העולמית בספרד

תעודת זהות

 

מחיר: 67,221 ש"ח

 

רישיון: A-A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 4 צילינדרים, מקורר נוזל, מוזרק דלק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עליון כפול.

 

נפח: 649 סמ"ק.

 

הספק: 95 כ"ס ב-12,000 סל"ד.

 

מומנט: 6.5 קג"מ ב-8,500 סל"ד.

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ, קליפרים רדיאליים עם 4 בוכנות, מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ, מערכת ABS, אורות חירום בבלימה.

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 180/55-17.

 

מידות כלליות: אורך 2,130 מ"מ, רוחב 750 מ"מ, 1,150 מ"מ.

 

בסיס גלגלים: 1,450 מ"מ.

 

מרווח גחון: 130 מ"מ.

 

גובה מושב: 810 מ"מ.

 

משקל רטוב: 207 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 15.4 ליטר

 

2 תגובות ל מוטו פרימיירה | הונדה CBR650R – בייבי פיירבלייד

  1. אתם סותרים את עצמכם
    במבחן על ה500 אמרתם שהצד מאוד ברור גם באור יום
    וכאן אתם כותבים שלא ברור וזה אותו צג

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל