fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

רכיבה ראשונה: ווג 650DS אדוונצ'ר

רכיבה ראשונה: ווג 650DS אדוונצ'ר

כתב: גיא גליקמן | בוחנים: אריק רוזנבלום, עמית משיח, גיא גליקמן | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מנגינה מוכרת בעיבוד חדש. סינגל 'כמו של פעם' באריזה מודרנית ואיכותית.

למרות שמו ובניגוד למקובל, ה-650DS של Voge הוא לא אח גדול ל-500DS או דגם מוגדל נפח, הוא יותר כמו אח חורג. ה-650DS של Voge מבוסס על הקשר בין לונסין, בעלת המותג, לב.מ.וו. קשר בן יותר מעשור שמתחזק בשנים האחרונות עם העברה של מנועים רבים ואף קטנוע שלם לייצור במפעלי לונסין בסין. את המנוע וחלק נרחב ממכלוליו יורש ה-650DS מה-G650GS של היצרן הבווארי, ככזה הוא לא מצויד במנוע טווין כמו זה של שאר דגמי הקטגוריה אלא בסינגל מפמפם ותחושה של דו"ש מגודל, בין רוכבי המערכת תיארנו אותו כשילוב בין הסינגל 'העצל' והמבנה הצנום של ה-DR650 לאיכויות המודרניות של הטנרה 700. ה-650DS חמוש מצד אחד בכל מה שיכול להרחיק את הרוכב הישראלי – מנוע סינגל, חמישה הילוכים, יצרן סיני פחות נודע, תג מחיר לא מזמין – אבל מצויד גם ביתרונות רבים, רבגוניות, שימושיות ואופי שבכל ק"מ שנצבר אהבנו יותר ויותר.

מותג Voge מגיע לישראל בייבוא של חברת מוטו24 ומוכר בעיקר בזכות ה-500DS, שהתברג לתוך הקטגוריה החמה שמנוהלת ע"י ההונדה CB500X והבנלי TRK502, לעומתו ה-650DS לא נכנס לאף קטגוריה קיימת בשוק הישראלי, לכן נלחם על תשומת הלב של הלקוחות עם כלים שלא דומים לו אפילו ויקסום בעיקר למי שאהבו את אופיים של הדו"שים הפשוטים 'של פעם' וישמח לצרף לתערובת הזאת הרבה טכנולוגיה, רמת גימור, איבזור ואיכות חומרים גבוהה ולוק מודרני.

הגמל הכחול שנח לו בשמש התל אביבית נראה גבוה, פחדנו על הברך והגב שכואב כבר תקופה ארוכה, ולאחר שאזרנו אומץ לנסות הופתענו לגלות מושב נמוך משהוא נראה ואופנוע ידידותי בגובה של 805 מ"מ מהקרקע. כשהוא מונח על ג'ק צד הוא מאיים פחות משהוא על הג'ק האמצעי. לגובה המושב הנמוך מצטרפת גם תחושה מרווחת למדי על סיפונו, גם בהרכבה. ה-650DS מרגיש כמוצר איכותי ובנוי טוב, וכשמסתכלים על המפרט קשה להתאכזב, מדובר באופנוע שאמנם פשוט בבסיסו, אבל מיועד לרוכבים שלא מחפשים כלי קצה ועדיין רוצים ליהנות ממנו ככל הניתן. יש לו מיגונים רבים ומכלולים מכל 'הפירמות', רמת אבזור טכנולוגי מרשימה ובגרסת ה-X שתגיע בקרוב לישראל הוא מקבל גם גלגלי שפיצים באותן המידות – 110/80-19 מקדימה ו-150/50-17 מאחור – ומתקון מקורי לארגזי צד.

מנוע הסינגל מקורר הנוזל בנפח 652 סמ"ק מייצר 50 כ"ס ב-6,750 סל"ד בגרסתו המלאה ו-47 כ"ס בגרסה אותה אנחנו בוחנים, ומומנט של 6.1 קג"מ ב-5,500 סל"ד. רוב המומנט מושג בסל"ד נמוך-בינוני ומאפשר להתקדם בקלות דרך 5 ההילוכים. תיבת ההילוכים מעט נוקשה, אבל ההילוכים עוברים חלק וגם כשמאתגרים אותה אין נקישות או מכות. כראוי לסינגל גדול, הוא מתעורר בקול תרועה, רועש ומווברץ, שום דבר לא ברמת דיל-ברייקר, אבל מורגש. עוד מתופעות הסינגל: מכניסים לראשון, משחררים קלאץ' והאופנוע מתגלגל בקלות, מוסיפים לזה סיבוב מצערת והוא גם דוחף קדימה בעוצמה, אבל הכל צפוי ונשלט – גם תחת שימוש אגרסיבי במצערת האופנוע מגיב במידה, עם כוח שנבנה בהדרגה ולא מתפרץ.

ה-650DS שוקל 192 ק"ג יבש, ומרגיש קל יחסית ברכיבה בזכות מרכז הכובד הנמוך, מנוע העוקה-יבשה שומר על מרווח גחון מכובד ועוזר גם במרכוז המסה. תנוחת הרכיבה ניטרלית והמעבר לעמידה קל, אך בעקבות תנאי מזג האוויר לא הצלחנו לבחון את ה-650DS בשטח כפי שרצינו והסתפקנו בשבילים קלים.

בתוך העיר ה-650DS דינמי וקל לתמרון, התאוצות מספקות בכל שלב ומערכת הבלימה – בדגש על הבלם הקדמי – יעילה ועוצמתית; זו אגב, מיוצרת ע"י ניסין ובעלת שני דיסקים בקוטר 300 מ"מ וקליפרים עם 2 בוכנות מקדימה ודיסק בקוטר 240 מ"מ מאחור. טווח ההיגוי הרחב הופך את התמרון בין הרכבים בכביש עמוס לקל והמנוע עתיר המומנט מסייע בשמירה על איזון במהירות נמוכה. הבולמים של KYB סופגים בצורה טובה את כל תחלואות האספלט ומשטחים כמעט הכל בעיר, אם כי הקדמי מכוון מעט רך מדי בעוד האחורי קשיח מדי. תחת בלימה חזקה המתלה הקדמי נדחס יותר מדי ומעביר המון מהמשקל קדימה, ברמה שמייתרת את הבלם האחורי ומכניסות את מערכת ה-ABS של בוש לפעולה גם בבלימות לא חזקות מדי. את הבולם האחורי ניתן לכוון לעמוס קפיץ, אבל מעבר לזה אין עוד אפשרויות כיוונון מקדימה או מאחור, ולמרות שגם בעיר וגם מחוץ לה לא התאכזבנו במיוחד מהמתלים, במיוחד בהתחשב בקצב השפוי שהאופנוע הזה מייצר ובו נעים לרכב איתו, אבל לא היינו מתנגדים לאפשרות כיוונון מקדימה או לכיוונון מקורי מעט יותר קשיח.

גם מחוץ לעיר האופנוע מרגיש בבית, בשיוט בקצב שבין 100 ל-120 קמ"ש, שם הוא לא מתאמץ או מווברץ, למעשה כמעט בכל קשת הסל"ד, מעל 4,000 סל"ד, המנוע נעים ולא מווברץ. מיגון הרוח יעיל וניתן לכוון אותו לשלושה גבהים שונים, אך רוכבים מעל 1.85 מטר ירגישו את הרוח גם במצב הגבוה ביותר, אבל ללא מערבולות. צג ה-TFT הצבעוני גדול, קריא ומציג לא מעט מידע שימושי, כשמעבר למהירות, סל"ד, חום מנוע, מד דלק, מד מרחק מתאפס, שעון זמן ומחוון הילוכים, תמצאו גם מד לחץ אוויר בצמיגים (שבאופנועים מהמשלוח הבא יציג גם טמפרטורה שלהם), תצרוכת דלק ממוצעת, מצב טעינה וקישוריות בלוטוס להצגת מספר המתקשר, הודעות או רצועה מתנגנת על צג האופנוע. המראות קטנות ובשביל לפצות על כך מגדילות את הנראה מאחור, אך בשילוב הוויברציות התמונה מטושטשת ברוב טווח הסל"ד.

כשהכביש מתעקל ה-650DS לא נרתע, מפתיע מאוד בהתחשב במהלך המתלים די גדול של 180 מ"מ ורכות הבולם הקדמי. ההיגוי קל מאוד הודות לכידון הרחב ותנוחת הרכיבה הניטרלית ואפשר להכניס את האופנוע לרצף פניות בשמירה על קצב מכובד, אך זה מצריך עבודה מדויקת יותר והתוצאה אפילו מהנה, כל עוד לא מגזימים.

רגע לפני שנכנסנו לשטח עצרנו לתדלק ולשנות לחצי אוויר, שם גילינו תצרוכת דלק נאה של 22 קמ"ל. אופנוע המבחן הגיע עם צמיגי מצלר טוראנס לא קובייתיים במיוחד במידות 110/80-19 מקדימה ו-150/50-17 מאחור שנעולים על גלגלים יצוקים, לא המתכון המושלם לשטח, אבל דגם ה-X שיגיע בקרוב לארץ ימכר עם גלגלי שפיצים. רגע לפני הכניסה לשטח עצרנו את האופנוע ולחצנו על כפתור ביטול ה-ABS.

נפרדנו מהאספלט לשלום ומיד פגשנו את שבילי הכורכר המובילים למרחבים הפתוחים. ה-650DS מרגיש בבית בשבילים האלו, פתיחת המצערת דוחפת אותו קדימה תחת שליטה מלאה, הרכיבה בעמידה קלה ואינטואיטיבית, עם מרווח גחון מרשים של 230 מ"מ ומרכז כובד נמוך אנחנו אפילו מרגישים לרגע כאילו אנחנו על אופנוע ראלי, בכניסה לבורות במהירות גבוהה הבולמים מתפקדים מצוין, הקדמי סופג את הפגיעה והאחורי בזכות קשיחותו עובר את המכשול מבלי לטלטל את הזנב, אלו מאפשרים לנו לשמור על קו הרכיבה בדיוק ובביטחון. הלינאריות של המנוע גם כאן באה לטובה ויציאה חזקה מפניות בסחיפה של האחורי נשלטת בדיוק וברגש, לרגע שכחנו שאנחנו על כלי של כ-215 ק"ג.

צילום: נדב אלידורט.

אפילו בשבילים עם חול עמוק ה-650DS עומד במשימה בהצלחה, המומנט משחק לטובתו ואנחנו מאיצים עם חיוך בקסדה וענן אבק מאחורינו. פתאום הגענו למבוי סתום, החול עמוק והשביל צר וחייבים לסובב את האופנוע במקום. כאן מיד נזכרים בעובדה שמדובר באדוונצ'ר, עם משקל של אדוונצ'ר ומימדים של אדוונצ'ר. בקטעים טכניים שדורשים יותר עבודת גוף חשנו חסרון קל בעקבות הפרשי הגבהים בין המושבים, ההגבהה שבגב המושב לפעמים מפריעה בהעברת הגוף אחורה אך זה משהו שאפשר להתרגל אליו. לצערנו את קטע השטח אנחנו מסיימים עם בורג סורר בצמיג האחורי – מה שהוביל לחיווי בצבע אדום על לוח המחוונים שמתריעה על לחץ האוויר היורד בצמיג האחורי בצורה בולטת לעין.

לסיכום ה-650DS הוא אופנוע טוב למדי, אדוונצ'ר שמתאים למתחילים ולמתקדמים, כלי ייחודי שנראה מצוין, עם מנוע סינגל מוצלח והתנהגות טובה בכביש וגם בשטח. שוב התרשמנו לטובה מהיכולת של המותג הסיני לספק את הסחורה ולעמוד בהבטחה שלו לאיכות. מותג Voge שייך לקונצרן לונסין המייצר שנים את המנוע הזה עבור BMW, וטוב עשו כשהחליטו ליישם אותו בכלי מודרני המאפשר לחוות את פמפום הסיגל היחודי בתוך עטיפה מתקדמת ואיכותית. ה-650DS נמכר במחיר של 53,900 ₪, שאמנם לא יקר ביחס לתמורה, אבל יעשה לו חיים לא קלים אל מול ה-"אין תחרות" שלו מול מגוון אדיר של אופנועים, שחלקם זולים ממנו ומציעים יתרונות משלהם. גרסת ה-X תצטרף אליו בקרוב ותוסיף עוד קצת ליכולת השטח הנהדרת שלו – שכן השילוב שלה עם הנוחות והביצועים בכביש הוא היתרון הגדול ביותר של ה-650DS.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

גלריה

14 תגובות ל רכיבה ראשונה: ווג 650DS אדוונצ'ר

  1. חמוד אבל בשום פנים לא היה צריך לעבור את ה 40 אשח!!!! במחיר שלו ( לפחות של גרסת ה x שתגיע) אפשר לקנות טנרה 700 2020 משומש כחדש ,אופנוע באזור חיוג אחר מכל בחינה ,חבל שהתמחור בארץ תמיד חזירי. בסופו של דבר רק בודדים ממנו יראו בתמחור שלו.

    • אין טנרה 700 ב 40K. זה דיבורי סרק. גם ב 60K ממש קשה להשיג טנרה 700 משומש.

      • קשה להשיג טנרה יד שניה ?????? תואיל נא בטובך לפתוח יד 2 ותווכח האם קשה או לא כן בפחות מ60 ואף אחד לא הזכיר 40 זה ממוחך הקודח וגם טנרה חדש שעולה 70 עדיף במיליון מונים על הדגם ב60 כי כשתנסה למכור תבין מדוע? מה גם שהכלי הסיני הזה לא באזור חיוג של הטנרה בכלל יחד עם זאת ב40 כמו שרשמתי ולא הבנת זאת יכולה להיות קניה סבירה.

  2. אמת לא צריך לעלות יותר מ39k
    בודדים יקנו ושייקנו יבינו שאחרי חצי שנה שווה חצי בשוק המשומשים . לעג לרש הכלים הסינים האלו עם מחירים קרובים מאוד ליפנים ואירופאים . עובדים עלינו בעיניים. כלי סיני צריך לעלות חצי ממחיר יפני או אירופי . זה הסיכוי היחיד שלהם להמכר בכמויות סבירות. רק בישראל הטמאות לא נגמרת….

    • בודאי התכוונת לכתוב: "…רק בישראל הטאמאעות לא נגמרת…."

      • מרדכי אין טענות לכלי בגלל שהוא סיני אלא למחיר ,זהו כלי נחמד עם מנוע חלש ,שנכנס עכשיו לשוק ואתה לא משווק אותו במחיר בה ניתן לקנות יפני משומש כמעט חדש ולכן לא יראו כלים כאלו וגם לא נראים עכשין . עופר אבניר כבר 3 שנים מייבאים את הmt במחיר יחסית לא רע לישרעהל היכן הוא בדיוק? כמה כאלה על הכביש?

  3. חוצמזה,
    תוצרת סין כבר לא כל כך גרועה כפי שהיתה בשמות השמונים והתשעים.
    סיני שמשלמים לו כראוי-מייצר כראוי.
    סיני שמתייחסים ומשלמים לו כמו ל"סיני"- מייצר ברמה "סינית".
    אתה מקבל מה שאתה משלם עליו.
    הרבה חברות מערביות מייצרות בסין, עניין של עלויות ושינוע.
    השיקולים כלכליים.
    חברות כמו BOSCH, MILWAUKEE, DEWALT, מתהדרות כחברות מערביות אבל מייצרות בסין.

  4. אני מכיר כלים סינים שדווקא מחזיקים יפה ואמינים כמו קיווי אך אני כמוכם עדיין חושש להתגלח עליהם..
    הסינים רוצים להיות כמו כולם וסוגרים פערים אך מבחן האמון פה יהיה קשה..

  5. עלות הייצור של כלי במדינה כמו סין נמוכה משמעותית מיפן או אירופה. ובהתאם התמחור שלו צריך להיות . רק פה יוקר המחייה מחסל תמחור הגיוני וראוי לכלי בלי אבא ואמא שעוד שנה יהיה שווה רבע . חלילה לא חושב שהכלי רע . רק המחיר הוא רע מאוד למה שמקבלים. לא מצליח להבין יבואן של הווג הזה שבקושי ימכור 10 כלים בשנה איך ישרוד לאורך זמן כנראה שלא ואז הכלים שרכשו הלקוחות יהיו שווים כמו בלנדר

    • אתה צודק במיליון אחוז, אבל מה יש לא להבין ישנה כאן במדינת ישרעעעהל תרבות של גרידיות וראיית הכל דרך החור של הגרוש ומכאן נובעת כל ההתנהלות הרקובה מהמסד ועד הטפחות בכל תחום אפשרי .מדינה המושתת על ריכוזיות הון חזירית שהופכת את כולנו בכל התחומים ללקוחות שבויים ואת ישרעעעהל לאחת היקרות בעולם באופן כולל ואין אור בקצה המנהרה!

  6. אופנוע שמזכיר לי אופנוע שהיה לי drביג אומנים פחות כוח אבל באותו הסגמנט יש להם קסם מסויים ליד בוכנה למרות זאת יש הבדל עצום לאופנוע שלי כיום וי סטרום 650 ,עלו כיתה כל האינוצרים הבינונים לשני צילינדרים שקטים ואפשר בקלות לדייט במהירויות של 130 -140 ול א – 120 -100 כפי שנכתב בכתבה מה זה דאון טאון 350 הנקודה הנוספת שהוא יקר מאוד ביחס לאופנוע סיני ראה הmt שהוא שני צילינדר ונמכר בעשריה פחות נכון שהוא לא לשטח ואילו לא לשבילים באם חשקה נפשכם לירכוב בשטח אין מה להוותוו לטנרה 700 שהוא מובהק לרכבית שטח .האופנוע הזה חלש בכביש וחלש בשטח הסגמנט וגם לדעתי מאוד יקר ,צריך להיות מתומחר ב40000 לא יותר .אולי ימצאוו כמה פרירים שאין להם מושג.

  7. כמי שמייצר אצל הסינים מוצרים מכאניים , זה נכון מאוד כפי שכתבו פה ,כמה אתה משלם להם , והכי חשוב זו ההנדסה בכלי ובקרת האיכות של המוצר , בכל זאת אני לא אגע במוצר סיני שנקרא אופנוע , העיצוב יפה השאלה היא אמינות הכלי , משמע מתי הוא יתחיל להשמיע את החריקות הראשונות וכמובן התקלות אחריהם.

  8. לפי התמחור שלו, היבואן מפספס הזדמנות לתפוס נתח שוק דיי גדול של אנשים בגילאי ה 50 שרוצים לחזור לרכב והם כבר לא רוצים להתעסק עם כלי מיד 2, אני מחפש אופנוע לסופשים ואולי פעם בשבועיים לרכב לעבודה. תתמחרו אותו נכון ויקנו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל