fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC

בנלי 502c במבחן דרכים

בנלי 502c במבחן דרכים

כתב: אביעד רייס  בחנו: עודד גביש, אריק רוזנבלום, עמית משיח, אביעד רייס |  צילום: אליה ספינופולוס, אדם בלנגה

שורה תחתונה: הכלי הכי מגניב בסגמנט ה-A1, הכי הרבה פוזה לשקל.

עם הגב הכלכלי של ג'ילי הסינית, ששולטת גם בקיוואי, וולוו ולוטוס, אפשר להגשים את כל החלומות, ככה הצליח מישהו בבנלי ליצור את היצור האפל הזה, שכה שונה משאר מוצרי החברה, אי אפשר שלא לשים לב כמה שהאופנוע הזה דומה לדוקאטי דיאבל. עדיין לא ברור לנו איך הצליחו החברים מבנלי להעתיק עיצוב כה מוכר בלי לחטוף תביעה ענקית על העניין, אבל אנחנו כאן כדי לבחון את האופנוע ולא את האתיקה שסביבו.

הבנלי 502c הצליח לשנות לנו את התפיסה. לא בבום – ובכל פעם שרכבנו על דגם אחר של בנלי בשנתיים האחרונות, הלאונצ'ינו, ה-TRK502 על שתי גרסאותיו ועוד, הרגשנו יותר ויותר את השיפור והעלייה באיכות, אבל אפשר לומר בלב שלם שהבנלי 502c מרגיש איכותי כמו מוצר שהגיע מאחת מיצרניות האופנועים המוכרות והמוערכות, אם היו שמים עליו לוגו של דוקאטי ומספרים לנו שזה דיאבל מוקטן נפח, יש מצב שהיינו מאמינים. אם עד היום התייחסנו כמעט תמיד לאופנועי בנלי כפתרון תחבורתי זול, מגיע ה-502c החדש ומוכיח כי בנלי זה לא שם נרדף לאופנועים זולים שקונים מפאת תקציב מוגבל, אלא אשכרה כלים שחושקים בהם.

עיצוב מגניב לגמרי, כבר אמרנו – עם כידון פאט באר רחב מאוד, תנוחת רכיבה ייחודית וקרבית, תאורת LED מעוצבת מלפנים ומאחור, לוח מחוונים דיגיטלי המספק שפע מידע ומשנה תאורה וסדר תצוגה בלילה והרבה הרבה שחור מט.

אם יש כאלו שהיה להם עוד ספק שבנלי מייצרת אופנועים שמסוגלים לעורר את בלוטות הרגש של הרוכבים, כנראה שמתלה קדמי הפוך מתוצרת KYB, ידית בלם מתכווננת, דיסקי בלימה פרפריים, בלמים מתוצרת Brembo וצמיגי פירלי אנג'ל ספורט בהם מצויד ה-502c, יגרמו להם לחשוב אחרת.

הבדל מהותי שבולט בין הבנלי להשראה מבית דוקאטי, נמצא בצמיג האחורי, בעוד שבמקור הוא שמן ורחב, פה הצמיג צנום יותר, ומתאים לקטגוריה. בנוסף מותקנים זוג הסליידרים מקוריים שבולטים מהאופנוע, יחד עם הצביעה השחורה-שחורה, הלוק הכללי מזכה את הבנלי בקלות ב-10 נקודות במדד המגניבות.

בבסיס המכונה, עטוף בשלדת מסבך צינורות פלדה, שוכן לו מנוע טווין מקבילי, מקורר נוזל, בנפח 500 סמ"ק, בעל גל זיזים עליון כפול, המפיק 47.6 כ"ס שמושגים ב-8,500 סל"ד. נתוני המומנט מספרים על 4.6 קג"מ שמגיעים ב-5,000 סל"ד – לא הארלי, אבל בהחלט יש כאן מספיק כח זמין לשימוש גם ברכיבה בכביש המהיר וגם ברכיבה עירונית, איטית יותר. דגם ה-502c חולק את המנוע עם דגמים נוספים מבית בנלי – הלאונצ'ינו וצמד גרסאות ה-TRK502.

ל-502c, כמו כלים אחרים מבית בנלי, דוגמת הלאונצ'ינו, יש את אחד הצלילים המגניבים באופנוע – והוא מושג עם מערכת הפליטה המקורית של האופנוע. מין נהמה באסית עמוקה וצלולה – פשוט תענוג לשמוע את האופנוע ברכיבה ואף לגזגז קלות בניוטרל בעמידה ברמזור, משהו בין בוקסר של ב.מ.וו לטימקס עם הילוכים.

עם משקל יבש של 217 ק"ג, ה-502c הוא לא הסוס הכי קל באורווה, אך המשקל לא ממש מורגש ברגע שזורמים קדימה, הודות לגובה מושב ידידותי של 750 מ"מ ותנוחת רכיבה נמוכה ובתוך האופנוע. למרבית הרוכבים לא אמור להיות קושי מיוחד להגיע עם שתי רגליים בטוחות אל הקרקע.

ברכיבה עירונית צפופה מתגלה נקודת תורפה של האופנוע – הכידון הרחב. זה לא שהניהוג לא טוב – הוא דווקא ממש מדויק ומרגיש קליל, אך ברגע שתצטרכו לנווט את עצמכם בתנועה סואנת בין מכוניות, תגלו עד כמה מדובר בחוויה לא קלה. הכידון נמצא בגובה הממוצע של מרבית המכוניות שנעות בכביש, וכל מעבר בין צמד רכבים נגמר באנחת רווחה. וזה חבל קצת כי הבנלי 502c הוא אופנוע עירוני מצוין, בעיקר בזכות המנוע החביב והחוסר במיגון רוח, היינו לוקחים אותו לשימוש עירוני ופרברי קרוב לפני שהיינו בוחרים בו לרכיבה ארוכה החוצה את הארץ עם מורכב. רכיבה על הבנלי 502c בעיר מסובבת מבטים ולגרור קריאות התפעלות.

המנוע מרגיש חזק, אפילו יותר מאופנועי 500 סמ"ק אחרים עליהם רכבנו, בעיקר בזכות מומנט רב בסל"ד נמוך-בינוני. מערך המתלים, שכולל מתלה קדמי הפוך מתוצרת KYB בקוטר 41 מ"מ ועם מהלך הארוך יחסית (125 מ"מ), וזרוע אחורית עם בולם יחיד ומהלך של 50 מ"מ ואפשרות לכיוון עומס קפיץ, מסייעים לשיכוך מעולה של מהמורות העיר והכפר ותורמים לרכיבה חלקה ונעימה.

אם בדגמי העבר הרגיש תפעול המערכות 'פלסטיקי', הרי שכאן תחושות אלו נעלמו כלא היו – הקלאץ' חמאתי, מעבר בין 6 ההילוכים מתבצע בצורה חלקה והשגת הילוך הסרק מתבצעת ללא בעיות. כשמגיעה העת לבלום, נכנסים לפעולה בלמי הברמבו המצוינים שמספקים נשיכה מדויקת, לא חזקה מידי, לא חלשה מידי, בגיבוי מערכת ה-ABS המצוינת.

יציאה מגניבה לגמרי מבית בנלי, שלא לומר אפילו מפתיעה. בנלי התעלתה על עצמה כאן וסיפקה אופנוע שגם נראה טוב, גם מתנהג טוב, איכותי ומצויד ברכיבים שלא היו מביישים אופנועים יקרים ממנו בהרבה.
נכון, יש מעט חסרונות, כמו למשל הפנס הקדמי שנוטה לרצד בצורה מעצבנת בחושך ובאופנוע המבחן לא האיר מספיק חזק, תצוגת המידע על הלוח שלא הייתה באור יום.

אבל בסיכומו של עניין, יש כאן אופנוע שהוא לדעתנו האופנוע הכי מגניב בסגמנט ה-A1, נכון להיום. במחיר של 48,986 ₪ ואם העיצוב וחווית הרכיבה עליו עושים לכם את זה, בטח שאם מדובר ברוכבים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הדו"ג וחולמים על אופנוע ראשון, יש פה כלי שבהחלט נותן תמורה טובה למחיר, אחד שיכול לגרום לכם להתאהב באופנוענות.

תעודת זהות

 

Benelli 502c Pro

 

מחיר: 48,986

 

דרגת רישיון: A1

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: טווין מקבילי, מקורר נוזל, גל זיזים עליון כפול, מוזרק דלק.

 

נפח: 500 סמ"ק

 

הספק: 47.6 כ"ס ב-8,500 סל"ד

 

מומנט: 4.6 קג"מ ב-5,000 סל"ד

 

מתלים: מזלג KYB הפוך בקוטר 41 מ"מ עם מהלך של 125 מ"מ. בולם אחורי יחיד עם אפשרות כיוון עומס קפיץ ומהלך של 50 מ"מ

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 260 מ"מ, קליפרים 4 בוכנות מתוצרת ברמבו. מאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ, קליפר עם בוכנה אחת מתוצרת ברמבו. מערכת ABS

 

מידות צמיגים: קדמי 120/70-17, אחורי 160/60-17

 

בסיס גלגלים: 1,600 מ"מ

 

גובה מושב: 750 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 21 ליטר

 

משקל יבש: 217 ק"ג

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל