fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

ימאהה טנרה 700 במבחן דרכים

ימאהה טנרה 700 במבחן דרכים

כתב: דניאל וקנין | בחנו: מיקי כהן, אביעד רייס, דניאל וקנין | צילום: סרגיי רודייב

 

שורה תחתונה: הקטע של האופנוע הזה הוא לא מה שאין בו אלא מה שיש בו אפשר להתפלפל עד מחר עד כמה כיפית הרכיבה 700 על הטנרה – תנו מכת גז אחת ואתם מאוהבים.

סביב האופנוע הזה נבנו ציפיות רבות; במשך לא פחות משלוש שנים, מהרגע בו הוצג ה-T7 Concept בתערוכת EICMA של 2016, טפטפו לנו בימאהה שמשהו גדול הולך להגיע ואולי אפילו אופנוע שיהיה יורש ראוי לסופר טנרה 750 האגדי, בין השאר דרך סרטונים של אלופי דקאר ורוכבי שטח מוכרים כמו סטפן פטרהנסל ואדריאן ואן-בוורן שהשתתפו באירועי שטח שונים על גבי ה-T7 עוד לפני שהטנרה הסדרתי הוצג רשמית לקהל הרחב, הכל כחלק ממהלך שיווקי ארוך טווח. פגשנו אותו לראשונה פנים אל פנים בחודש אוגוסט האחרון בהשקה המקומית שנערכה באזור ירושלים. אז זכינו לרכב מעט באירוע שנמשך על פני יומיים וכלל גם רכיבות ללקוחות. כעת מגיע אלינו הטנרה 700 לכמה ימים של רכיבה מאומצת ובחינה מדוקדקת.

המראה של הטנרה 700 הצליח להשכיח מאיתנו את קודמו, הטנרה 660, ממש מהר. כאן המקום לציין שלא מדובר בדגם המשך אלא בדגם חדש לגמרי – מנוע הסינגל העייף משהו והמווברץ של ה-660 פורש לגמלאות ואת מקומו תופס מנוע ה-CP2 עטור השבחים של ימאהה. ה-660 שהיה אופנוע כבד, גבוה וגמלוני הוחלף בטנרה 700 החדש שנראה לידו כגור נמרים צעיר שרק רוצה לשחק. אפילו הטבעת במשולש התחתון שיועדה למשיכת האופנוע נעלמה, אולי ימאהה מנסים לרמוז שה-700 לא עומד להתחפר באיזו דיונה ולהזדקק לעזרה בחילוץ. 

להגיד שסגמנט האדוונצ'ר בתור הזהב שלו זה כבר אולד-ניוז. האדוונצ'רים הם האופנועים הכי יעילים שאפשר לקנות. הם גבוהים, חזקים וורסטילים – אז מה הפלא שהיצרניות השונות משקיעות לא מעט משאבים בדגמי אדוונצ'ר חדשים? למעשה, אין היום כמעט יצרנית אופנועים שמכבדת את עצמה, קטנה כגדולה, שאין לה לפחות אחד כזה בליין. זה גם לא סוד שכמעט כל האופנועים בסגמנט, בין אם בעלי יכולות שטח אמיתיות ובין אם לאו, גדלו, תפחו והתייקרו עם השנים. בתקופה האחרונה אנו חווים חזרה למימדים "שפויים" יותר, כך עשתה ק.ט.מ עם צמד דגמי ה-790 שלה, כך עשתה ימאהה עם הטנרה שנבחן כאן וכך תעשה לפי הדיווחים גם הונדה, שעתידה להציג אפריקה טווין 850. 

אם יש כזה דבר אדוונצ'ר 'תקציבי' אז הטנרה הוא כזה. לא תמצאו כאן כמעט אלקטרוניקה מתקדמת – לא מצבי רכיבה, לא מצערות חשמליות, לא מסך תצוגה צבעוני וגם לא בקרת אחיזה. אבל כשרוכבים בשטח, קשה להגדירו כאופנוע תקציב. מספר שועלי השטח שמעדיפים אופנוע שחף מכל בקרה אלקטרונית גדול על אלו שמעדיפים אותן. יש לו מערכת ABS שניתנת לניתוק בלחיצת כפתור מהצג הראשי, וזהו. הטנרה 700 של ימאהה בא לדבר תכל'ס. מנוע חזק, מתלה קדמי ארוך מהלך, גוף אתלטי, מסכת 'ראלי' קדמית, סט צמיגי פירלי סקורפיון STR ראלי – שהם לדעתנו צמיגי האדוונצ'ר הטובים ביותר By Far – שמגיעים כסטנדרט, מגן גחון ועוד. מנוע ה-CP2 מתעורר לחיים בנביחה טווינית ממכרת ויאללה לשטח – מרחב המחייה הטבעי של האופנוע הזה.

זהו למעשה אותו מנוע שנמצא גם ב-MT-07 אך עם שינויים שיתאימו לאופי האדוונצ'ר, בין השאר עם אספקת מומנט ויחסי העברה שונים שהפכו את פעולתו לגמישה, יעילה וחזקה יותר. מדובר במנוע שנחשב ליחסית כבד, את חסכון המשקל המשמעותי הרוויחו בימאהה הודות לשלדה חדשה שפותחה במיוחד עבור הטנרה. בימאהה מצהירים שהיא קלת משקל (קצת יותר מ-17 ק"ג), והיא כוללת שלדת זנב מחוזקת לטובת עיגון ציוד.

אופנוע המבחן הגיע חף מסבל או מנשאי צד, ואלו זמינים כתוספת או כחלק מקיט 'אקספלורר' או 'טורינג' שמציעה ימאהה מתוך שלושה קיטים – כאשר אליהם מצטרף גם קיט 'ראלי' שכולל אגזוז אקרפוביץ', מושב גבוה וצר יותר, מיגונים (רדיאטור, שרשרת וכיוב') ועוד. הנמוכים שביננו ודאי ישמחו לשמוע שקיים גם קיט הנמכה למושב. 

רכיבה של כחצי שעה בכביש מתקבלת בברכה. המושב נמצא איפה שהוא על הסקאלה שבין הנוח לקשיח, מיגון הרוח יעיל אם כי לא מתכוונן, והארגונומיה מתגלה כמהונדסת היטב. עוד לפני שמניפים רגל אל מעבר לאוכף, הכידון נראה מעט גבוה מידי, אך כשעולים מגלים כי לא כך הדבר. מיכל הדלק בעל קיבולת של 16 ליטר, יוצר חביקה מעט רחבה במצב ישיבה אך בסה"כ תנוחת הרכיבה נוחה ונעימה. מקדימה גם מסך תצוגה פשוט יחסית אבל יעיל וקריא, המציג את המידע החשוב לרוכב. מעליו מוט לעיגון עזרים טכנולוגים כאלו או אחרים ולצידו שקע טעינה. מהירות השיוט מספיקה לחלוטין ונראה שלמרות נפח מנוע קטן יחסית של 689 סמ"ק שנחשב לנמוך בסגמנט האדוונצ'ר, הטנרה 700 הוא בדיוק מה שצריך עבור מדינתנו הצנועה. 

הקטע של האופנוע הזה הוא לא מה שאין בו אלא מה שיש בו. מתלים, שלדה ומנוע, אוח המנוע. אפשר להתפלפל עד מחר עד כמה כיפית הרכיבה על הטנרה 700 בכביש ובשטח – תנו מכת גז אחת ואתם מאוהבים. מספר לא מועט של פעמים מצאנו את עצמנו פשוט עוצרים ונותנים כמה מכות גז, ככה, בשביל ההרגשה הטובה. בעיקר ברמזור וליד כלים אחרים, כי לנו יש ולהם לא. וכל זה עוד ללא אגזוז האקרפוביץ' שמגיע, כאמור, בקיט הראלי. אבל עזבו אתכם פוזה, המנוע הזה מושך מיידית – החל מהטורים הנמוכים, השלדה מתקשרת עם הרוכב בכל סיטואציה והמתלים, גם אם הם לא מהשורה הראשונה, בעלי כיוון מלא ומשדרים אינפורמציה לרוכב כל הזמן. בכלל, הטנרה אוהב לדבר עם הרוכב. בכל תוואי שטח ובכל תנאי אספלט, השלדה והמתלים מנהלים שיחה ערה עם הרוכב. והמנוע הזה גם אחראי במידה רבה על כך שבלא בקרת ווילי, קשה מאוד להשאיר את הפרונט על הקרקע. לא פלא שאופנועי ימאהה שבבטנם המנוע הזה ובעיקר ה-MT-07, נמכרים כל כך טוב. 

פנינו אל השטח ולמרות שכבר בילינו כמה ק"מ על אוכפו של הטנרה בהשקה זה היה בתא שטח ללא גיוון גדול שיאפשר לנו לתהות באמת על קנקנו של הטנרה. הצילומים נקבעו לאזור כפר יונה ובדרך הייתה הזדמנות לקטע קצר בין הפרדסים של אזור השרון שביניהם מחברים מחלפים מסועפים של שבילי חול שהיו אחרי הגשם שירד ערב לפני, מהודקים ומזמינים. עם 73 הסוסים שמפיק המנוע, לא הייתה לו שום בעיה להתמודד עם 204 הק"ג. גם כשעצרנו לרגע לבדוק איפה אנחנו והיינו צריכים לא מעט כוח בכדי להיחלץ מהחול האוחז, מכת גז קטנה ויעילה היא כל מה שהיה צריך הטנרה, שהוכיח שהוא ממש לא מתרשם. 

רכיבה בעמידה נוחה מאוד וקל לרכון קדימה – אופנוע עם אופי אדוונצ'רי-ראלי אמיתי. הכידון השמנמן והרחב 'נופל' לידיים והמושב הצר יחסית מאפשר מרחב תזוזה קדימה-אחורה ללא שום בעיה. תושבות הגומי שעל רגליות הרוכב דווקא קסמו לנו פחות, למרות שבימאהה השאירו את השיניים המשוננות חשופות כדי שיוכלו לאחוז את מגף הרכיבה. בתנאים רטובים וחלקלקים זה עובד פחות טוב. פנס ה-LED המעוצב והקרבי למראה של הטנרה כאילו קורץ לך ואומר "קח אותי למדבר" אבל עכשיו יום שבת והמשפחה מחכה בבית לבילוי, כך שהשבילים המהירים של נחל אלכסנדר יצטרכו להוות תחליף מספק. 

יכולות השטח של הטנרה גבוהות, אפילו מאוד, בטח יחסית לאדוונצ'רים גדולים. לרכב מהר בשטח ולהתמודד עם כל מה שבא בלי לעבור – זהו המסר העיקרי כאן וזהו בהחלט המצב בשבילים פתוחים לרווחה, למרות שכשהוגברה המהירות בקטע עם באמפים צפופים המתלה הקדמי שלח איתותים שזה קצת יותר מידי בעבורו. גם בקפיצות בשטח יכולנו לשים לב שהבולם מגיע לקצה המהלך די בקלות, ולא מדובר בקפיצות לגובה רב. אך זהו לא אופנוע אנדורו קרבי וכל עוד לא דוחפים אותם לקצה, המתלים המתכווננים גם מקדימה וגם מאחורה – שניהם מתוצרת KYB עושים עבודה טובה, אבל אנחנו רואים לא מעט רוכבים ברחבי העולם שמשפרים את מתלי הטנרה 700, ובעיקר את האחורי – זה בהחלט יכול להיות שדרוג מבורך.

ימאהה מציידת את הטנרה 700 בכנף קדמית עם שני מצבי גובה לרכיבה בבוץ – פיצ'ר שרוכבי אדוונצ'ר רבים גילו את חשיבותו על בשרם (או על בשר חשבון הבנק שלהם). עם מרווח גחון של 240 מ"מ, מעבר על פני סלעים גדולים יתקבל פחות בברכה. כדאי להיזהר אבל גם לזכור שיש מגן גחון שמגיע כסטנדרט. 

הטנרה הוא לא אדוונצ'ר גדול, לטוב ולרע. המנוע שלו לא צולה את הרגליים כמו אדוונצ'רים אחרים, ומצד שני אחרי רכיבה של כשעה בכביש, האגן התחיל לאותת שהגיעה העת להפסקה. בשטח הוא משדר קלילות ואינו מאיים על הרוכב כמו הרבה אחרים בקטגוריה, על אף שהוא לא ממש נמוך גם לבוחנים הנמוכים שבנינו היה קל יחסית לרדת ולהזיז אותו ידנית. רוכבי אדוונצ'ר נמוכים מכירים את הקשיים שכרוכים בעצירה במקום לא ישר עם בהמה גדולה וכבדה, על אחת כמה וכמה אם זה קורה בשטח, בטנרה החשש הזה רדום וזה בהחלט כיף. 

בדרך חזור מהשטח הספקנו לטעום עם הטנרה 700 גם כמה כבישים מפותלים. שם התגלה בו אופי שובבי לא פחות. למרות גלגל "21 מקדימה, צמיגים עם אופי מוטה שטח ותנוחת רכיבה בישיבה שמרגישה יותר 'בתוך' האופנוע מאשר עליו, היה כיף מאוד להפליק אותו מצד לצד בסיבובים. החיסרון בטכנולוגיה משמעותי ולטנרה אין אפילו בקרת אחיזה להציע שלא לדבר על מצבי רכיבה שונים – אלמנטים שיכולים להוות מחסום רכישה בפני רוכבים שמחפשים את חווית האדוונצ'ר המאובזרת. 

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

אז איפה נמצא הטנרה 700 החדש של ימאהה בסקאלה שבקצה אחד שלה נמצאים דו"שים קרביים ובקצה אחר אדוונצ'רים גדולים ומאובזרים? היינו אומרים – מקום טוב באמצע. הוא ברמה גבוהה יותר ביכולות הכביש מדגמי ה-690 אנדורו וה-701 של ק.ט.מ והוסקוורנה, שלשניהם אמנם מנוע חזק לא פחות מזה של הטנרה אבל בתצורת סינגל, ובעל יכולת פחותה מהם בשטח. הוא נשלט יותר גם לרוכב הפחות מנוסה בשטח מאדוונצ'רים גדולים וכבדים, גם אם פחות מפנק וטכנולוגי מהם. אבל את התחרות הקרובה ביותר אליו, הוא מוצא דווקא ב-KTM אדוונצ'ר 790R, בעל היכולות הדומות בכביש ועל אף נחיתות במפרט המתלים היפני, עדיין יהווה הימאהה מתחרה רציני, אם לא עדיף, בשטח – בוודאי שבגרסאות הבסיס של השניים. 

נסכם זאת כך: אם אתם רוכבים כרגע על אחד מהאוסטרים המוזכרים בפסקה הקודמת אבל מבלים הרבה זמן בכביש ומרגישים שהגיע הרגע להחליף, אם אתם רוכבים על אדוונצ'ר גדול ומרגישים שבא לכם אופנוע קטן יותר ומוכנים להקריב לשם כך את האלקטרוניקה, בטח אם אתם רוכבים על הדגם הקודם ומתלבטים אם הגיע הזמן לשדרג, ואפילו אם אתם רוכבים על כל אופנוע שהוא ובא לכם לנסות את עולם האדוונצ'ר, הטנרה 700 של ימאהה, שזמין גם לרישיון A1, מתאים מאוד לארץ בה יש הרבה שטח זמין ומרחקים יחסית לא ארוכים על הכביש, הטנרה החדש הוא האופנוע המתאים למשימה.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    תעודת זהות

     

    Yamaha Tenere 700

     

    דרגת רישיון: A, ניתן לרכוש גם ב-A1

     

    מחיר: 69,985 ₪

     

    אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: טווין מקבילי, 4 פעימות, מקורר נוזל ומוזרק דלק 

     

    נפח: 689 סמ"ק

     

    הספק: 73 כ"ס ב-9,000 סל"ד

     

    מומנט: 6.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד

     

    תמסורת: 6 הילוכים, הינע סופי שרשרת 

     

    מתלים: מלפנים מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ. מהלך מתלה של 210 מ"מ. מאחור בולם יחיד עם מהלך מתלה של 200 מ"מ.

     

    בלמים: מלפנים צמד דיסקים בקוטר 282 מ"מ, קליפרים של ברמבו עם שתי בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 245 מ"מ, קליפר עם בוכנה אחת. מערכת ABS ניתנת לניתוק 

     

    מידות כלליות: אורך 2,370 מ"מ, גובה 1,455 מ"מ, רוחב 910 מ"מ

     

    מידות צמיגים: ק' 90/90-21, א' 150/70-18

     

    בסיס גלגלים: 1,595 מ"מ

     

    מרווח גחון: 240 מ"מ 

     

    גובה מושב: 875 מ"מ

     

    נפח מיכל דלק: 16 ליטר

     

    משקל רטוב: 204 ק"ג

     

     

     

     

    טיפולים (מחיר כולל מע"מ): 

     

    1,000 ק"מ –  823.4 ₪

     

    10,000 ק"מ – 953.15 ₪

     

    20,000 ק"מ – 1,652.24 ₪

     

    30,000 ק"מ – 1,080 ₪

     

    40,000 ק"מ – 2,689.44 ₪

     

     

    13 תגובות ל ימאהה טנרה 700 במבחן דרכים

    1. לא הבנתי – 204 ק"ג????? יבש? רטוב? כולל הרוכב? זה פי 3 מהמשקל שלי (עם הקסדה ומיגון מלא…)
      זה BMW או ימאהה?

    2. אם אתה גר באיזור באר שבע תוסיף לעצמך יום עבודה לטובת הטיפול כי המוסך VIP לא עובד בשישי

      • הטנרה 660 החלש והמווברץ חח אז הוא ממש לא חלש והוא לא ממש מווברץ וגם אצלו לא מומלץ להתחכם עים המצערת כי היא תעיף את הרוכב אלעל ממש לא חלש (אפאצ'י 660)

    3. פניה לכתב דניאל וקנין ו/או לכל מביני הרכיבה .
      לפני 25 שנה הפסקתי לרכב על אופנוע. יש לי רישיון ללא הגבלה.
      אני רוצה לחזור לרכב. אני מחפש אופנוע נוח פשוט לנהיגה יציב שאוכל לשפר את המיומנות נהיגה.
      האם הייתם ממליצים כאופנוע לחזור לרכב על הטנרה 700 ?

      • אהלן אלי, מוזמן בשמחה לשלוח לי וואטסאפ ואשתדל לענות על כל השאלות-0525566333
        דניאל

    4. ואף על פי כן אמשיך להמתין בסבלנות ל- HONDA XR650R

    5. אחלה כתבה.
      יש לי 660. לא מוובץ ולא מרגיש לי חלש. שיוט על 140 מספיק לי בהחלט. יש וידאו של בחור מקסיקני שבוחן את האופנוע, מרים איתו ווילי כאילו הוא רוכב על אנטילופה. הכל אצל הרוכב.

    6. צר לי לבאס אתכם,
      אופנוע זה כלי רצח למוכר.
      לקונה זה כלי התאבדות במקרה הטוב ונכות בשיגרה.
      תהנו.

    7. עד שאתם משלבים להילוך יחד עם הקלאץ והשרשרת,טכנולוגיה מהמאה ה19,אני חציתי כבר חצי גוש דן על הגדלנוע שלי.גם באיילון אני משאיר לרובכם אבק דרכים ועשן אגזוזים.

    8. לכתב שלום ,אני מוציא רישיון חדש וחושב לרכוש טנרה 700 כאופנוע ראשון … מומלץ ? מתאים ? יש המלצה אחרת ?
      מציין שאסע איתו מגי םעם לעבודה 80 קילומטר , ובטח כניסה לשטח בסופי שבוע .
      תודה מראש
      ענן

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל