fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מבחן דרכים: ב.מ.וו R1250RT החדש

מבחן דרכים: ב.מ.וו R1250RT החדש

כתבו: אולג וסילקוב ואריק רוזנבלום | בוחנים נוספים: מיקי כהן, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: אופנוע הספורט תיור הטוב ביותר אי פעם.

השם RT מלווה את BMW ואת עולם אופנועי התיור מאז אמצע שנות ה-70, ה-R100RT של שנת 1978 היה מצויד במנוע בוקסר מקורר אוויר בנפח 980 סמ"ק, כ-70 כ"ס, פיירינג ענק וצמד ארגזים, אה כן – והוא גם היה האופנוע מייצור סדרתי היקר ביותר באותם ימים. שני עשורים לאחר מכן ב.מ.וו מציגה דור חדש לחלוטין, מתקדם בהרבה, עם מנוע הבוקסר 1,100 סמ"ק החדש-דאז, מערכת ABS, מתלי טלה-לבר ופרה-לבר ויכולות שהופכות אותו, ואחריו גם את ה-R1150RT ואת ה-R1200RT למועדף על יחידות המשטרה ברחבי העולם. מדגם לדגם ומשנה לשנה ה-RT הופך לאופנוע תיור (ולדעתנו, בדורות האחרונים – ספורט תיור) טוב יותר, משוכלל יותר ובעל יכולות רחבות ורבות יותר.

השנה ב.מ.וו לקחה את ה-R1250RT צעד גדול קדימה ושדרגה אותו עם מערכת תזמון השסתומים המשתנה ShiftCam, מערכת ABS Pro, מצבי רכיבה חדשים, מערכת MSR, בקרת אחיזה משודרגת, מתלים אלקטרוניים חדשים, פיירינג קדמי חדש עם תאורה ראשית עוקבת פניה, חיישן רדאר, בקרת שיוט אדפטיבית ודינמית, צג TFT צבעוני בגודל 10.25″ ומערכת מולטימדיה חדשה. ה-RT החדש זמין ב-3 רמות גימור, Pure העולה 173,000 ₪, Elegance העולה 178,000 ₪ ו-Sport במחיר זהה, אותה קיבלנו למבחן.

לפני כעשור רכבתי (אולג) בפעם הראשונה על ה-RT בהרי האלפים, בין איטליה לשוויץ לאוסטריה, מיותר לציין כמה נהניתי מהנוחות שהוא מציע, היעילות שהוא מציע בטיול ארוך מהסוג הזה, אבל בעיקר התלהבתי מהיכולת שלו לשמור על קצב מהיר בכבישים מפותלים. מאז ועד היום, פעם בשנה-שנתיים (ארורה את, קורונה) אשתי ואני רוכבים על RT ברחבי אירופה, רכבנו במצטבר קרוב ל-10,000 ק"מ על מגוון דגמי ה-RT כשמפעם לפעם ומטיול לטיול אנחנו רואים איך הוא מתפתח ומשתנה, נעשה נוח יותר, מתקדם יותר ובמקביל גם דינמי יותר. הדגם החדש הוא ללא ספק היפה ביותר בשושלת שלא הצטיינה בעבר בסעיף העיצוב, הוא מרגיש קטן ונמוך יותר – הרגליים מגיעות לרצפה בקלות, ובזכות השינוי של מערכת תזמון השסתומים המשתנה הוא גם מרגיש חזק יותר לאורך כל קשת הסל"ד. צד ה-TFT החדש והגדול הוא שדרוג מבורך, מדליק מאוד ונותן גישה קלה להרבה מאוד נתונים. אפשר לסכם את המבחן כבר בשורה הזו ולומר שזה ה-RT הטוב ביותר עד היום וגם להוסיף איזה אימוג'י עם לבבות במקום עיניים. עם זאת, אנחנו נהנים להרחיב ולהסביר.

אתה רואה את הפניה הזאת? עכשיו תראה אופנוע כחול ענק בתוכה

ה-RT נולד בבוואריה, בין גבעה פסטורלית לכביש כפרי, צמוד לאוטובאנים ומעברי גבול לארצות אחרות, לא במרכז תל אביב, שם הוא מרגיש כמו תייר אירופאי, מנומס, לא נדחף, סבלני, ממש לא מקומי. רכיבה בשעות הערב באזור תל-אביב-רמת-גן-גבעתיים היא חוויה לא נעימה באופן כללי, אבל עם ארגזי הצד עוד יותר קשה לצלוח את התנועה העמוסה ובחלק מהמקומות פשוט עמדנו וחיכינו כמו כל רכב אחר – תוסיפו לזה את החום הכבד שלא מאפיין את ארץ מוצאו של ה-RT, אבל רלוונטי לחלוטין כאן בארה"ק, ותבינו כמה החוויה הייתה מתסכלת ומעצבנת. ברגע שיוצאים מהצפיפות הזו והתנועה מתחילה לזרום אנחנו מחייכים ואמנם לא בדקנו, אבל נראה לנו שגם ה-RT התחיל לחייך, המנוע מייצר גם בגרסתו החדשה 136 כ"ס ב-7,750 סל"ד ונתון מומנט כמעט מפלצתי של 14.5 קג"מ ב-6,250 סל"ד, אבל גם ללא עליה בהספק המרבי הוא הופך גמיש וזמין יותר וחזק בכל חלק של קשת הסל"ד, כמצופה מאופנוע מסוגו. הגמישות והזמינות משרתות גם את צידו הספורטיבי של ה-RT שלא מצריך מאמץ רב כדי לשמור על קצב גבוה גם בכבישים מפותלים, מבלי לבחוש בעצבנות את תיבת ההילוכים. זו אגב, מדויקת ורכה ומשרתת בצורה טובה את המנוע הגדול, בלי עצבנות ונוקשות בהילוכים נמוכים ועם יכולת להאיץ בצורה טובה ממהירות נמוכה גם בהילוך גבוה. הקוויקשיפטר הדו-כיווני מוסיף עוד ממד של הנאה, הוא מדויק, בעל מהלך קצר וללא גמגומים בהעלאה והורדה.

משקלו וגודלו של ה-RT לא מורגש בתנועה, האופנוע מרגיש קל ומהיר כבר במהירות נמוכה. 4 מצבי רכיבה משנים את תגובת המנוע והמצערת ואת מצב התצוגה. מצב Eco הוא החסכוני ביותר, מציג על הלוח המחוונים גרף ירוק שמתרוקן ומתמלא בהתאם לצורת הרכיבה, ככל שתהיו חלקים ועדינים יותר כך הגרף מתמלא והחיסכון בדלק גדול יותר, המצערת הופכת רכה ומתונה יותר והמנוע מגיב בצורה חלקה יותר. מצב Rain ממתן מאוד את המנוע ואת תגובת המצערת, מיועד לרכיבה בתנאי אחיזה ירודה ולא מעבר. מצב Road מעורר את האופנוע והופך את התגובות לזריזות יותר, המצערת מגיבה יותר וזה המצב המומלץ לרוב השימושים באופנוע. מצב Dynamic, מצב 'תחזיקו חזק, השגעת בדרך', הופך את המצערת החשמלית למדויקת ואת המנוע לשור מול סדין אדום, עם כח מלא שזמין בכל סיבוב מצערת, מאיץ מהר וחזק שבהשוואה למצב Eco מרגיש כמו מנוע אחר לחלוטין. צמיגי המישלין המותקנים על האופנוע עשו עבודה נהדרת בשמירה על אחיזה ותקשורת עם הקרקע.

גיץ גיץ

אחרי כל תאוצה מגיעה בלימה. מערכת הבלם של ה-RT היא לא פחות להיט מהמנוע, עוצמתית ומלאת רגש, מתוגברת חשמלית ומנוהלת ע"י מחשב שיודע לחלק את עוצמת הבלימה בין הגלגל הקדמי לאחורי. לא, לא מערכת בלימה משולבת, תקראו לזה בלימה משותפת. לחיצה על הבלם הקדמי משתפת בתהליך גם את האחורי ולהפך, המחשב יודע לחלק את הבלימה לפני רמת האחיזה ומוסיף לתחושת הביטחון והשלווה על סיפונו של ה-RT, כל עוצמת בלימה, גם העדינה ביותר הופכת אפקטיבית יותר. זה עובד מצוין וכלל לא מורגש במנופי הבלם.

כאן אולי המקום לדבר על ה'שוס' של ה-RT, המלבן השחור בחזית שמשדרג את בקרת השיוט בתארים "אדפטיבית" ו-"דינמית". האדפטיבית, כשמה – מאפשרת לקבוע מהירות מקסימלית עליה האופנוע ישמור כל עוד הדרך פנויה, כשהוא מתקרב לרכב שנוסע לאט יותר הוא יוריד את המהירות ויתאים אותה לקצב של הרכב מקדימה, אם הרכב יאט – האופנוע יאט איתו, אם הוא יאיץ – האופנוע יאיץ שוב עד למהירות שנקבעה. הדינמית – כשהאופנוע פונה בקרת השיוט תמתן את המהירות שלו בכדי לשמור על הרוכב, ככל שהפנייה תהיה חדשה יותר כך המערכת תאט יותר, כמובן שלא בחנו אותה במצבי קיצון – ואנחנו ממליצים גם לכם שלא לעשות זאת – אבל היא עבדה בצורה מספקת בכל הזדמנות. בנוסף, בקרת השיוט הדינמית יודעת לבלום את האופנוע בירידה כדי לשמור על המהירות שנקבעה.

בדרך כלל כשאני מטייל בחו"ל אני (אולג) מטייל יחד עם אשתי (נסטי), רוכבת בעצמה עם לא מעט ניסיון על אופנועי ספורט בכביש ובמסלול, לכן בחלק מהפעמים היא מרכיבה אותי – ככה שאני יכול ציין ממקור ראשון וגם מדבריה את הנוחות הגבוהה למורכב ברכיבה ארוכה , עם מושב רחב ומפנק, תנוחת רכיבה טובה שמאפשרת להעביר משקל לרגליים בבלימה וידיות נוחות לאחיזה בתאוצה. בכלל על סיפונו של ה-RT יש הרבה מקום לרוכב וגם למורכב – תנוחת הרכיבה ניטרלית ונעימה גם ברכיבה ארוכה, המושבים מפנקים, אף רטט לא מועבר מהמנוע לרגליים, המושב או הידיות, המשקף מתכוונן חשמלית, אפילו תמצאו כאן כאופציה חימום למושבים.

כשאולג שאל האם להגיע לצילומים בחליפת עור מלאה היינו צריכים להבין שזה מה שהוא מתכנן…

ה-RT הוא בעיקר אופנוע טכנולוגי, עם צג TFT גדול ויפה שמציג כל נתון אפשרי עם אפשרות לפיצול מסך והצגה של ניווט לצד נתונים נוספים. תא אחסון ייעודי לסלולרי מכיל משטח טעינה אלחוטית וקירור כשהסלולרי מתחבר באמצעות בלוטוס לאופנוע, וקישור בינו לבין דיבורית נעשה גם הוא דרך האופנוע. החיבור קל ומרגע שהוא בוצע ניתן לראות את השיחות על הצג ולענות להן דרך כפתור על הכידון כמו גם לשלוט על המולטימדיה. הניווט מתבצע דרך אפליקציית BMW Connected ומערכת הניווט המובנית שלה, ושוב אנחנו נאלצים לומר שזאת ממש לא כוס הקפה שלנו, עם כל הכבוד למחשבה של ב.מ.וו, אנחנו מעדיפים להשתמש באפליקציות המוכרות לנו כמו Waze או גוגל מפות, שם יש לנו עדכונים על עומסי תנועה, משטרה ומצלמות. אבל מעבר לכך אפליקציית ה-Connected מציעה שלל פיצ'רים מצוינים הכוללים שמירת והצגת נתונים מיוחדים, הקלטת מסלול הרכיבה, מהירות מרבית, ממוצעת, זווית הטייה מקסימלית, מרחק וזמן רכיבה, מהירות, טמפרטורה וגובה בכל מקטע ברכיבה, אפילו נתוני כוח G בתאוצה ובלימה. הפיצ'רים האלו יכולים להיות מאוד שימושיים למי שרוצה, לצורך העניין, לרכב ביום מסלול על אופנוע כזה, אבל בעיקר מהנה, נתונים להשווצה או השוואה. כיף ילדותי בתוך כל היוקרה. ניתן אפילו לחבר תמונות שצילמנו במהלך הרכיבה וקטע הרכיבה הספציפי.

תאורת ה-LED הקדמית דינמית ועוקבת פניה, ברכיבה לילית זה מרגיש כמעט בדיוני – עם אור גבוה בכלל רואים רחוק מאוד. הכל נפתח ומתופעל ע"י שלט חכם – הסוויץ' הראשי, פתח התדלוק והארגזים, כולם נפתחים בלחיצת כפתור כשהשלט בכיס. מערכות העזר לרכיבה – בקרת האחיזה, המתלים האלקטרוניים, ה-ABS כולם עובדים כמו חלום, ואנחנו לא מגזימים. ה-RT הוא אופנוע קרוב מאוד לשלמות, הוא נוח בטירוף, מאובזר וטכנולוגי, קל לרכיבה ובעל יכול דינמית מבורכת, בעל נפח אחסון רב ותמיכה מצוינת ברכיבה למרחקים. ב.מ.וו הפכו את ה-RT בגרסתו האחרונה לאחד מהאופנועים הרב-גוניים ביותר – תיור, ספורט, לבד או ביחד, למרחק או לטיול קצר – ה-R1250RT הוא פרטנר מצוין לכל משימה.

בקרת השיוט האדפטיבית בפעולה, מזהה גם דו"ג.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

BMW R 1250 RT

 

מחיר: 173,303 ש"ח

 

רישיון: A

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים בתצורת בוקסר, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 1,254 סמ"ק

 

הספק: 136 כ"ס ב-7,750 סל"ד

 

מומנט: 14.5 קג"מ ב-6,250 סל"ד

 

מתלים: מקדימה מתלה Telelever סמי-אקטיבי עם מהלך של 120 מ"מ . מתלה אחורי Patalever סמי-אקטיבי עם בולם ומהלך של 135 מ"מ.

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפרים 4 בוכנות רדיאליים. מאחור דיסק יחיד בקוטר 276 מ"מ, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: 120/70-17, 180/55-17

 

בסיס גלגלים: 1,485 מ"מ

 

גובה מושב: 805/825 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 25 ליטר

 

משקל רטוב: 279 ק"ג

 

7 תגובות ל מבחן דרכים: ב.מ.וו R1250RT החדש

  1. יפה.איך המושבים לנסיעות ארוכות.נסעתי על 1250 vs.המושבים היו מאד מאד לא נוחים.לעומת הגולדווינג שלי.כל היתר היה נהדר.והאם יש אפשרות גם לארגז אחורי

  2. הכותרת "אופנוע הספורט תיור הטוב ביותר אי פעם", כבר הורידה לי את החשק לקרוא את הכתבה ברצינות.
    על סמך איזה מבחן השוואתי ואיזה נתונים כבר החלטת? לא רציני….

    • אולי תעשה גוגל על כותב הכתבה ואז תבין על פי איזה נתונים הוא החליט

  3. בתור אחד שרכב בטיולים בחו"ל על כל דגמי ה RT מ 2003 (1150) ועד לדגם ה 1200 ב 2019 אני יכול לומר בפה מלא שדגם ה RT הוא אחד האופנועים הטובים ביותר שיצאו בתחום הספורט תיור בדגש על תיור "מהיר" בעיקר.

  4. אופנוע יפה. גדול מדי לנסיעה בעיר. לא יותר נוח מההונדה עליה אני רוכב. הסירו מהמפרט את מערכת השמע והארגז האחורי שבאים עם ה 1600 ואף שיש הבדל בנפח המחיר לא תואם.
    בהתחשב במתחרים ובהתגמשות שלהם על המחיר הרשמי (שלא נבדק כאן) נראה שהמחיר כאן גבוה מאוד )גם בהשוואה לבמוו 1600gtl)
    במחיר של 140 אלף כולל מערכת שמע נראה סביר בהשוואה לגולד וינג ודוקאטי ואחרים

  5. נראה שהכותב קצת נסחף במילים "הטוב ביותר אי פעם"… האופנוע יפה ונוח. לטעמי פחות נוח מהגולדוינג ומשתוה לדוקטי פחות או יותר.
    המראות לא נתנו לי שטח ראיה רחב מספיק כפי שהייתי רוצה. בנסיעה בעיר איני רואה בו יתרון ולכן בארץ שימושו מוגבל (אלא אם אתם נוסעים לאילת). לטעמי מחירו גבוה ולא פורפורציונלי לתמורה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל