fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מבחן דרכים: ימאהה דילייט 125

מבחן דרכים: ימאהה דילייט 125

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזנבלום, עמית משיח | צלם: דניאל דהרי

שורה תחתונה: קטנוע בסיסי ופשוט, זול, עם התנהגות מצויינת ומראה נאה. שלם שגדול מסך חלקיו.

לפני כמעט 80 שנה, נולדה אחת, צרעה חצופה, שממשיכה עד היום להשפיע על העיצוב בעולם הקטנועים. הקווים העגולים והמראה העדין הפכו אייקוניים ומהווים עד היום את הבסיס לעיצוב קטנוע בעל מראה קלאסי, נוסטלגי, "אירופאי" תקראו לזה, שמצליח למשוך לא מעט רוכבים ורוכבות מכל הגילים ברחבי העולם. ימאהה נכנסה לזירה הזו בפעם הראשונה בסוף שנות ה־90 עם ה־Vino שעבר לא מעט גלגולים עד היום, ושוב ב־2011 עם קטנוע מודרני בעל הרבה שמות שהתגלגל להיות ה־D'elight המוכר כיום, זה שבשנת 2021 עבר עדכון מקיף והגיע השנה לישראל.

המאפיין הבולט והעיקרי בדילייט החדש הוא כמובן מתיחת הפנים העיצובית, אותה מגדירים בימאהה כיוניסקס, היום אומרים א-מגדרית, המכוונת לקסום לנשים מבלי להרתיע גברים. החזית התנפחה מעט וספגה מספר רכיבים המאפשרים להגדיל את תא האחסון מתחת למושב, היא גם קיבלה עיטורי כרום חדשים המתמזגים עם המאותתים, שהפכו צרים וארוכים יותר מבדגם הקודם, ומשתלבים בפנס החזית החדש שמזכיר את הדגם הקודם-קודם. המראה נאה מבעבר, קלאסי ומוקפד עם איכות גימור טובה למדי.

קטנועי רטרו כמו הדילייט הם לא אופנה חולפת, הם נמכרים בעולם ובישראל כבר עשרות שנים וזוכים להצלחה בזכות העיצוב הנאה, הממדים הנגישים לרוכבות ורוכבים נמוכים, ובעיקר הפשטות המכנית שהופכת אותם לא רק לזולים לרכישה, אמינים וזולים לתחזוקה – אלא גם לקלים ומהנים מאוד לרכיבה בעיר.

יש משהו מזוקק ומרענן בחוויית רכיבה על דו-גלגלי אוטומטי וקטן עם מנוע מקורר אוויר, משהו כמעט מופשט שמאפשר ליהנות מהרכיבה נטו – אפילו בדרך לעיסוקי היום יום, בנסיעה מהבית לעבודה, למכון הכושר או למכולת. כשפשטות התפעול, המשקל הקל והמימדים הצנועים יוצרים תנועה מהירה ויעילה בכרך והערך המוסף במקרה הזה הוא דווקא במה שחסר… היעדר הגאדג'טים, הממדים הנדיבים והביצועים הצנועים מספקים עלות תפעול נמוכה.

הדילייט החדש מצויד גם במנוע חדש ותואם אירו5, חד-צילינדרי מקורר אוויר בנפח 125 סמ"ק, בטכנולוגיית ה־Blue Core של ימאהה המעלה את יעילות המנוע הצנוע, שמייצר הספק של 8.3 כ"ס ב־7,000 סל"ד ומומנט שיא ב־5,000 סל"ד. לא מדובר בנתוני-על, אך בשילוב עם משקל רטוב של 101 ק"ג זה מזיז את הקטנוע בזריזות והחלטיות. לצורך חיסכון נוסף בדלק ימאהה מציידת את הדילייט גם במערכת 'עצור-וסע' לדימום המנוע בעצירה – לא מהטובות שפגשנו, מעט איטית לתגובה, אך ללא ספק סייעה בהשגת תצרוכת דלק נמוכה יחסית של 31 קמ"ל בתנאי מבחן תובעניים.

העיצוב המוקפד ניכר גם בלוח השעונים האנלוגי הגדול המעוטר בשני צגים קטנים בצדדיו וצג LCD בסיסי וקריא למדי עם מד מרחק, מד דלק ושעון. מאפיין פופולרי נוסף לדילייט – מדרס רגליים שטוח, עם וו תלייה מעליו, מימינו סוויץ' ראשי עם מפתח 'רגיל' (יכול להיות שכבר התרגלנו כל כך ל־Keyless?) וכפתורים לפתיחת פתח התדלוק שמשמאלו והתא שמתחת למושב. אין שקע טעינה, אבל מתחת למושב יש יותר מקום מבעבר, עדיין לא מספיק לכל קסדה מלאה, אבל יכול בקלות להכיל תיק או שניים.

מנוע ה־125 מתעורר חרישית, הודות למערכת העצור-וסע, ועובד בשקט מופתי, מספק פתיחה החלטית שנמשכת עד למהירות הסופית שעומדת על 95 קמ"ש, וכל משיכה במצערת מניבה תאוצה חלקה ורציפה. לדילייט גלגל קדמי בקוטר 12 אינץ' ומאחור גלגל 10 אינץ', אלו נועלים צמיגים במידות 90/90-12 ו־100/90-10, בהתאמה, ומחוברים לדיסק בקוטר 180 מ"מ מקדימה ובלם תוף מאחור, עם מערכת בלימה משולבת ולצערנו ללא ABS. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו כותבים את זה, פה טמון ההבדל הפוטנציאלי בין לנעול את הקדמי וליפול, לבין להישאר על שני הגלגלים ולהצליח לבלום, גם אם זו בלימת חירום על כביש זרוע חול או מוצף מים.

המתלים בדילייט פשוטים ובסיסיים מאוד, רכים באופיים הכללי אבל לא מפנקים. על אספלט טיפוסי הם יספגו ברכות את רצפי השיבושים, כל עוד לא מדובר על מהמורות גדולות או עמוקות – אז מתגלה המתלה האחורי כקצר וחובט בישבן ובגב. ריפוד הכיסא אמנם רך למדי, אבל משהו במבנה הכיסא לא כל כך נוח ולא מפנק, ומצריך זמן הסתגלות. הארגונומיה נכונה ומאפשרת תנוחת רכיבה זקופה וטבעית, נוחה מאוד וטובה לשליטה בקטנוע. הכידון רחב ונוח, זווית הצידוד ענקית ויש לדילייט כושר תמרון כמו של אופניים חשמליים, בחיינו שהוא יוכל להסתובב צמוד למטבע – אם תבקשו ממנו. הקטנוע נוטה בקלות, שומר על קו ויציבות, ולמרות מימדיו הקטנים הדילייט מרגיש יציב מאוד גם על הכביש הבין-עירוני ומשדר תחושת ביטחון ברכיבה.

המראות יציבות ולא רועדות כלל, מספקות שדה ראייה טוב לאחור. המנוע שקט עם מעט רעידות בסרק וחלק מאוד ברכיבה, הוא מרגיש חי וחזק יותר מנתוניו על הנייר, בשילוב מצערת מדויקת, והפתיע גם בהרכבה – כשלא נרשמה השפעה משמעותית. עם זאת, מעט צפוף להרכיב עליו, באופן טבעי מהיותו זאטוט, אבל החוויה עברה סה"כ בנעימים עבור שני הנוגעים בדבר. לזאת נוסיף שמרווח הגחון מאפשר כאן גם שתי רגליים יציבות על הקרקע וגם עליה וירידה ממדרכות מבלי לגרד אף חלק.

הימאהה דילייט עשה כל מה שביקשנו ממנו בעיר, הוא עשה זאת בחדווה וקיזז את המהירות הנמוכה על הכביש המהיר בעזרת ההשתחלות הקלילה שלו בפקקים. מחיר הדגם החדש עלה בהשוואה לקודמו ועומד כעת על 14,985 ₪, המציבים אותו במקום טוב באמצע – מעט יקר מחלק ממתחריו ומעט זול מהויז'ן של הונדה. לכל יצרן יש את הקטנוע הזול והבסיסי ביותר בשרשרת התמחור שלו, לפעמים טועים לחשוב שזה הופך אותו למוצר נחות, אבל הדילייט ממשיך להוכיח שדווקא הפשטות מעניקה לו קסם אישיותי מרהיב, קלילות תפעול מרשימה, יעילות אדירה בעיר ובעיקר: חיסכון.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

    תעודת זהות

     

    2023 Yamaha D'elight 125

     

    מחיר: 14,985 ש"ח

     

    דרגת רישיון: A2

     

    אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: צילינדר יחיד, מקורר אוויר, גל-זיזים עליון יחיד, 2 שסתומים

     

    נפח: 125 סמ"ק

     

    הספק: 8.3 כ"ס ב־7,000 סל"ד

     

    מומנט: 0.9 קג"מ ב־5,000 סל"ד

     

    מתלים: מזלג קונבנציונלי עם מהלך של 81 מ"מ מקדימה, מאחור מהלך של 68 מ"מ

     

    בלמים: דיסק בקוטר 180 מ"מ מקדימה ובלם תוף מאחור

     

    מידות צמיגים: ק' 90/90-12, א' 100/90-10

     

    מידות כלליות: אורך 1,805 מ"מ, רוחב 685 מ"מ, גובה 1,160 מ"מ

     

    גובה מושב: 800 מ"מ

     

    מרווח גחון: 125 מ"מ

     

    בסיס גלגלים: 1,275 מ"מ

     

    משקל רטוב: 101 ק"ג

     

    נפח מיכל דלק: 5.5 ליטר

     

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל