fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מבחן דרכים: נורטון 1200 V4SS – תכשיט הכתר

מבחן דרכים: נורטון 1200 V4SS – תכשיט הכתר

מתוך מגזין מוטו, גיליון 395, ינואר 2021, לקריאה דיגיטלית כאן.

סר אלן קאת'קארט | צילום: Kel Edge

שורה תחתונה: האופנוע המרשים ביותר שיצא מבריטניה

"תראי איזה אופנוע בוהק!" קרא גבר בן חמישים ומשהו לזוגתו כשעברו במקום בו עצרתי להפסקת קפה בפאב פלר-דה-ליס שעל גדות תעלת סטרטפורד בלוסונפורד. "מה זה?" הוא שאל, ולפני שהספקתי לענות, אשתו הלבושה היטב, עם תיק יד בסגנון תאצ'ר להשלמת המראה, עשתה זאת בשבילי. "אני יודעת מה זה!" אמרה בשקיקה. "זה הנורטון V4 החדש שראיתי עליו תוכנית ב-BBC, אחרי שדי הצליח במרוצי ה-TT באי מאן. קיוויתי לראות אחד ביום מן הימים – איך זה נוסע? נראה מהיר מאוד!".

ובכן, לאחר שהזכרתי לעצמי לא לשפוט ספר לפי הכריכה, נאלצתי להודות בפני הגברת המגונדרת שכן, הנורטון V4SS החדש אכן מהיר מאוד, מאוד, ובפני בעלה ההמום שצבע הכרום שלו אכן בוהק מאוד, וגם נורטוני ללא צל של ספק – מה שהופך את ה-V4SS לכה מרהיב חזותית שכל אחד מבעליו ברי המזל ימשוך תשומת לב עצומה במפגש אופנועים רק בעצם נוכחותו, עוד לפני שהוא – או היא – יניעו את מנועו. כך עמדתי בלב מחוז שייקספיר, 50 מייל דרומית למפעל דונינגטון הול של נורטון, והתרשמתי יותר מרגע לרגע – א', מהיכולת של ה-V4 למשוך תגובות ותשומת לב – חיוביות, כמובן – וגם מיכולתו ליצור קהל בכל מקום וב', כמה מהנה לרכוב עליו כאן, באמצע האזור הכפרי של וורויקשייר בו גדלתי. הכבישים הכפריים האלו שזורים בחלקים של כבישים מהירים, מלאים בפניות מרתיעות וגבעות תובעניות שהיו פעם מגרש המבחנים המועדף על רוכבי מפעל נורטון (רק 20 קילומטרים משם, בבירמינגהם), שם הם התגרו בחבריהם הבוחנים של חברות BSA וטריומף השכנות, גם כיום הכבישים האלה קרובים להיות נירוונה של אופנועים, כמו גם מקום משובח להערכת היתרונות של הנורטון הגדול והטוב יותר – כמו גם אולי הבריטי הטוב ביותר על שני גלגלים.

בעמק יפה, בין כרמים ושדות, נוסע אופנוע משוחרר עכבות.

נורטון 1200 V4, דגם ההיפר-ספורט הבריטי הראשון שהגיע אי פעם לשוק, הוצג בתערוכת NEC בבירמינגהם בנובמבר 2016, עם הופעת הבכורה של לא אחת, אלא שתי גרסאות של הסופרבייק בנפח 1,200 סמ"ק שנבנו בעבודת יד בבריטניה. המלאי של אחת מהן אזל מיד. אבל מאז העולם המתין בתסכול הולך וגובר לראות בדיוק במה באמת מדובר, שכן התחלת הייצור המתוכננת התעכבה בהדרגה בסטייל של יצרני האופנועים האיטלקים הטובים ביותר.

אך באוקטובר 2018, בלי תרועות ופרסומים, נורטון החלה סוף סוף לספק את המהדורה המוגבלת V4SS במחיר של 44,000 ליש"ט, כשכל 200 הגרסאות שלה כבר נמכרו לפני השקתה ללקוחות המשתוקקים לרכוש את אופנוע הביצועים האולטימטיבי הנושא את שמו של מותג הספורט ההיסטורי ביותר בבריטניה. מאז, הייצור עלה בהדרגה, וכאשר הבעלים / מנכ"ל של נורטון אופנועים דאז סטיוארט גארנר זימן אותי למפקדת נורטון בדונינגטון הול, להיות האדם הראשון מחוץ לחברה שרכב על ה-V4SS בכבישים הבריטיים, ראיתי בעצמי שהייצור של האופנוע הבריטי המהיר, החזק והמתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית עד כה, באמת היה בעיצומו.
אז למה נורטון איחרו כל כך להתחיל בייצור של דגמי ה-V4, שאלתי את סטיוארט גארנר כשהוא מסר לי את המפתחות של ה-V4SS מספר 001/200. "הכל היה בגלל המנוע," הוא הפטיר. "אני לא יכול להדגיש מספיק כמה עבודה קשה מושקעת בעיצוב ופיתוח מנוע חדש לגמרי, במיוחד V4 בנפח 1200 סמ"ק שמוציא 200+ כ"ס. אבל מבחינתי, הדרך היחידה להחזיר את נורטון בצורה נכונה הייתה לפתח מנוע משלנו – לא יכול להיות שם מנוע של מישהו אחר. נכון, באופנועי ה-TT שלנו השתמשנו במנוע האפריליה RSV4, אבל זה היה רק כדי להחזיר את נורטון למרוצים, לאן שהמותג הזה שייך, וללמוד לתכנן שלדה שתרתום נכונה ביצועים גבוהים כאלו. אבל אחרי שהיו לנו כמה עיכובים בבניית המנועים בגלל בעיות בשרשרת הספקים, כיול המנוע הוכיח את עצמו ככאב ראש נוסף. לא הייתי אומר שזה היה קשה יותר ממה שציפינו, אבל לא רצינו לעשות טעויות. עדיין כואב לנו בגלל 2011-2012 כאשר כמה מדגמי הקומנדו המוקדמים יצאו מוקדם מדי, וזה הוציא אותנו ממש רע. אז עכשיו אנחנו כנראה רגישים מדי לוודא שהאופנועים מוכנים לשיווק. "אה, ואגב, גברת מגונדרת, האס האוסטרלי של נורטון, ג'וש ברוקס, אכן הצליח די טוב ב-TT סיניורים ב-2018 והקבוצה סיימה במקום החמישי על נורטון SG6 במרוץ האחרון עם מנוע אפריליה…

סר קאת'קארט, כוס תה ואופנוע נורטון – התמונה הזאת יכלה להיות יותר בריטית רק אם המלכה או להקת הביטלס היו מופיעות בה.

לאחר שנבנו 200 היחידות של ה-V4SS, נורטון הייתה אמורה להתחיל לעבוד על 300 היחידות של ה-V4RR הזול יותר עם תג מחיר של 28,000 ליש"ט, אשר גרנר הצהיר על כוונתו לבנות בשנת 2019, עם שלדת אלומיניום וזרוע אחורית יצוקות ולא השלדה המיוצרת בעבודת יד של גרסת ה-SS, אך חוץ מזה זהות. שתי הגרסאות היו אמורות להיות מונעות באמצעות אותו מנוע חדש לגמרי תואם אירו4, V4 ב-72°, מקורר נוזל עם 16 שסתומים, תזמון שרשרת וגלי-זיזים עליונים כפולים שפותח על ידי נורטון בדונינגטון הול, לאחר שיתוף פעולה ראשוני עם יועצי העיצוב המובילים ריקרדו מוטורסייקל מאיטליה, שהסתיים בשנת 2016. והמעצב הראשי של נורטון, סיימון סקינר, ביצע את כל הפרויקט בתוך המפעל. פרי עבודתם של צוות המו"פ נכנס כעת לייצור, לאחר שכיול ה-EFI שפותח על ידי נורטון הסתיים בשווייץ על ידי היצרן שזכה שלוש פעמים במוטו2, חברת Suter Racing Technology / SRT של אסקיל סוטר.

מנוע ה-V4 במידות 82×56.8 מ"מ בקיבולת מדויקת של 1200 סמ"ק, נבנה במפעל נורטון באנגליה, ונטען כי הוא מפיק יותר מ-200 כ"ס ב -12,500 סל"ד, עם מומנט מרבי של 13.2 קג"מ המושג ב-10,000 סל"ד – אפילו יותר מהאפריליה RSV4 1100, עם 12.4 קג"מ, עימו רכבתי סביב מסלול ה-GP מוג'לו רק ארבעה ימים לפני הרכיבה שלי על הנורטון. הוא מקבל שסתומי טיטניום, תיבת הילוכים עם 6 הילוכים ומצמד מחליק עם בליפר אוטומטי וקוויקשיפטר דו-כיווני, בתוספת מזרקים כפולים לכל צילינדר ומערכת יניקה באורך משתנה. ישנה מצערת חשמלית 'רכב-על-חוט' השולטת על הצילינדרים הקדמיים והאחוריים באופן עצמאי באמצעות ה-ECU של נורטון עצמה, המציע בחירה של שלושה מצבי רכיבה – כביש, מרוץ וגשם. "ה-V4 הוא כולו המנוע שלנו, ואינו דומה בדבר לאפריליה", אומר סיימון סקינר. "תכננו את האופנוע בשלמותו כולל השלדה במקביל למנוע, כדי לאפשר לנו לשים את כל מה שאנחנו רוצים איפה שאנחנו רוצים, וזה מאפשר לנו ליצור חבילה קומפקטית להפליא. המנוע זעיר להפליא בשביל V4 בנפח 1200 סמ"ק, אך עם זאת תנוחת הרכיבה מאפשרת גם לרוכבים גבוהים נוחות גבוהה".

214 כ"ס מסתתרים מתחת לשכבות הקרבון והכרום.

תרשו לי לומר. הנפת רגל מעל הנורטון חשפה מיד שהמושב בגובה 817 מ"מ, עם היוניון ג'ק על זנבו, ועם פקק מיכל הדלק בחזיתו, נוח ומרווח גם עם הרגליות הגבוהות יחסית הנחוצות לזווית ההטייה המכובדת הודות לאחיזה המדהימה מצמיג ה-200/55-17 דנלופ Sportmax GP Racer D212 המותקן על גלגל אלומיניום OZ ברוחב 6.00 אינץ', כשהאופנועים בסכמת הקרבון החשוף מקבלים גלגלים תואמים של BST מקרבון פייבר. תנוחת הרכיבה המרווחת – למרות בנייתו הקומפקטית יחסית של הנורטון – אפשרה לי להתכנס מאחורי החופה הקדמית היפה למדי לאורך קטעי הכביש הארוכים והמהירים, ולהאמין שעזרתי לנורטון להתקדם מהר יותר – אבל זה לא הייתי אני, זו הייתה רצועת המומנט העבה, ארוכה וליניארית בין 4,000-13,000 סל"ד. יותר מכך, בגובה 1.80 מטר יכולתי להניח את שתי הרגליים על הקרקע בקלות בעצירה ברמזורים. משמעות הדבר היא שלמרות גובה הזנב הספורטיבי שלו, ללא ספק, ה- V4 נגיש לכל גודל של רוכב, הודות בעיקר לאופן שבו שלדת האלומיניום המעוצבת להפליא רזה במרכזה. זה לא אומר שהרגליים שלכם ייצלו כשהן תחובות מאחורי המנוע – רחוק מכך: לא היו לי שום בעיות חום במהלך כל יום הרכיבה שלי.

לחיצה עם האגודל על כפתור ההתנעה היא כרטיס הכניסה למופע לא יאמן של צליל יפה להפליא, שמגיע היישר ממסלולי ה- MotoGP, הודות למערכת פליטה מיועדת מרוצים מטיטניום המותקנת כסטנדרט בדגמי ה-V4SS, או כאופציה בתשלום ב- V4-RR. צליל הפליטה ייחודי – אף אחד אחר לא מייצר V4 ב-72º. אחרי שהצלחתי ללמוד לא להתבייש לעורר אנשים מתנומת אחר הצהריים – ותאמינו לי, זה לא קל בימינו בבריטניה בעלת המודעות הגבוהה לתקינות פוליטית – אני מתחיל לחפש דרכים לגרום לנורטון לשיר את השיר את הדו-גלגלי הייחודי ביותר. צלילי האופרה שכל אופנועי ה-V4 מייצרים. למעשה, אחרי שביליתי יום שלם ברכיבה על האפריליה הגדול הייתי מוכן להשוות ולהבדיל בין השניים, ובעוד הדוקאטי V4R בנפח 998 סמ"ק עליו רכבתי בחורף שעבר לפני שהחל בליץ נצחונות באליפות העולם בסופרבייק הוא ללא ספק טנור, האפריליה RSV4 בנפח 1,078 סמ"ק הוא בריטון והנורטון V4 בנפח 1200 סמ"ק הוא ללא ספק בס. לכל מקום שאליו מגיעים וכמעט בכל סל"ד גבוה יותר מסיבובי הסרק היחסית גבוהים 1,700 סל"ד, זה נשמע כמו אופנוע גרוני ללא ספק, עמוק, שרירי, אולטרה-שרירי, שלא לוקח אסירים, מחויב למטרה ויעיל ביותר בהשגתה. לאוהדי רוגבי, תחשבו של סוני ביל וויליאמס, ואם אתם לא מכירים, קדימה, חפשו אותו. זה הנורטון, גם במראה וגם בביצועים – טוב, מלבד העובדה שלקיווים יש את יוניון ג'ק רק ברבע מדגלם…

זנב מינימלסטי, כמעט קפה רייסרי, עם דגל הממלכה – כדי שאף אחד לא ישכח מאיפה הסופרבייק האקזוטי מגיע.

העברות הילוכים חלקות כמו שהנורטון ללא-ספק מייצר, משודרגות ע"י הקוויקשיפטר הדו-כיווני שמשאיר את יד שמאל מהודקת לקליפ-און גם בתנועה צפופה, יש לו כל כך הרבה מומנט כמעט בכל קשת הסל"ד, שהעברת הילוכים הופכת להיות אופציונלית כמעט. הוא מושך כבר מסרק כמעט בלי החלקה של מצמד, ואז כשהוא בתנועה, כבר אפשר לפתוח את הגז לרווחה בהילוך גבוה החל מ-2,500 סל"ד ומעלה ללא שמץ של נדנוד מתיבת הילוכים – אם כי מתחת לזה יש קצת מכות. עם המגביל ב-13,500 סל"ד, פירוש הדבר כי הנורטון הוא כמעט אוטומטי – ואל תחשבו שהוא מתקשה לצאת בסל"ד נמוך כל כך. ברגע שמסך ה-TFT הקריא במיוחד (שיש לו שלוש גרפיקה שונות, אחת לכל מצב רכיבה – כביש, מרוץ וגשם) מראה 4,000 סל"ד, הנורטון שועט קדימה בהתפוצצות של כוח – זה אופנוע שרירים שמקיים הבטחות. ביליתי את רוב היום ברכיבה מהירה בסביבות 8,500-9,000 סל"ד, וזה סיפק יותר ממספיק ביצועים לרכיבה בעולם האמיתי. תרכבו אל עבר המגביל בהילוך שלישי או רביעי, וכדאי מאוד שתחזיקו חזק, כי בסיבובים גבוהים יותר הנורטון מספק תאוצה מטורפת במונחים של אופנוע כביש, במיוחד במצב Race. ביליתי את רוב היום במצב Road, שסיפק תאוצה מבוקרת אך עדיין החלטית, חדה ובלי קופצנות בפתיחת מצערת שמקלקלת את הנאת הרכיבה, תגובת מצב ה-Race הייתה חיה הרבה יותר, ואם נהיה כנים, רוכבי ה-V4 צריכים פשוט לקרוא את התווית ולשמור את המצב הזה לימי מסלול – מצב הכביש מספיק טוב בשביל ליהנות מהנורטון V4.

לכל גרסה עיצוב שלדה שונה, אולם מנוע ה-V4 פועל בכל מקרה כמרכיב נושא עומס, כאשר המהדורה המוגבלת V4SS כוללת שלדת צינורות כפולה מאלומיניום מלוטש בעבודת יד (תהליך שנמשך 26 שעות!) שלדה המבוססת על שלדת ה-SG5 TT-racer, וזרוע אלומיניום חד צידית במשקל 3.1 ק"ג בלבד לאחר שעובדה במכונת עיבוד שבבי מגוש במשקל של 70 ק"ג, ואילו V4-RR בייצור סדרתי כולל שלדת אלומיניום יצוקה וזרוע קונבנציונלית.

סופרבייק עירום, גם ככה הוא נראה טוב מאוד.

שני האופנועים חולקים גיאומטריית שלדה מתכווננת לחלוטין שפותחה על אופנועי המרוץ של נורטון ב-TT של האי מאן, כשגם זווית צוואר ההיגוי וגם ציר הזרוע האחורית ניתנות להתאמה. לכל אחת מהן בסיס גלגלים של 1,430 מ"מ, זרוע אחורית באורך 570 מ"מ לתוספת אחיזה, וזווית היגוי של 23.9° למזלג אוהלינס NIX30 בקוטר 43 מ"מ, עם בולם מונשוק אחורי TTX-GP שתוכנן במיוחד על ידי אוהלינס עבור הנורטון V4. מערכת הבלימה של ברמבו כוללת דיסקים קדמיים צפים בקוטר של 330 מ"מ שנאחזים בקליפר מונובלוק רדיאלי M50 קל משקל, עם דיסק אחורי בקוטר של 245 מ"מ. מבחר של גלגלי קרבון פייבר של BST עם שבעה חישורים או גלגלי אלומיניום יצוקים של OZ, הגלגלים מותאמים לצביעה שנבחרה, עם צמיגי דנלופ Sportmax GP Racer D212 דביקים – האחורי 200/55-17. המשקל היבש המוצהר הוא 179 ק"ג.

אני מניח שהזדהותו של סקינר עם אסטון מרטין, השכנים במורד הרחוב בגיידון, כמקבילה בעלת ארבעה גלגלים באמת תקפה – אך במקרה זה מוטב שהם יתכוננו לבנות אופנוע עליו דניאל קרייג, או מחליפו, יוכלו לרכוב בסרט הבא של בונד, אם אי פעם יהיה אופנוע עליו מתאים ל-007 לרכוב, זה יהיה צריך להיות זה. ה-V4SS הוא כלי רכב מלא מומנט, עוצמתי, ראוי לג'נטלמן אך סלחן לחלוטין – ויש לו גם את יוניון ג'ק על הזנב. רק תכינו את כרטיס האשראי לחיובים, מכיוון שהנורטון V4 צמא להפליא – נורית הדלק מתחילה להבהב כמעט ברגע שיוצאים מתחנת הדלק לאחר מילוי של מיכל הדלק מקרבון! שום דבר בחיים לא בחינם, וזה כולל את הביצועים העצומים שהאופנוע הזה מספק.

למעשה, הנורטון V4SS 1200 יכול להיות 'יותר מדי אופנוע' עבור סוגים מסוימים של כבישים, ללא הסיוע האלקטרוני המוזן על ידי יחידת מדידת האינרציה (IMU) השש צירית של בוש, זו נותנת לרוכב שליטה טובה יותר על אופנוע מרוץ עם אביזרי רישוי ו-200+ כ"ס, באמצעות אחת מהמערכות המתקדמות ביותר הזמינות כיום, הכוללות בקרת אחיזה, שינויי בלימת מנוע, בקרת שיגור ובקרת שיוט, בתוספת מערכת שמירת נתונים לשימוש על המסלול, כמו גם מערכת נגד ווילי – הניתנת לכיבוי, כמובן.

סיימון סקינר, האיש שמאחורי, ממשיך את דרכו בחברה גם בעידן TVS. נורטון תמשיך את ייצורו של ה-V4SS, ובעתיד גם תחשוף דגם מעודכן.

זה נורטון, כמו שסיימון סקינר הזכיר לי כל הזמן! מסך מגע TFT צבעוני בגודל 7 אינץ' מציג את המידע הרגיל וכן נותן גישה לאלקטרוניקה, עם מצלמה אחורית המציגה את המתרחש מאחור על חלק מהמסך, אם כי מראות הקרבון פייבר החינניות למראה קיימות כגיבוי כדי לספק את תקנות האיחוד האירופי.

הוא גם מתנהג בצורה מעולה, עם מזלג ה-Öhlins המתכוונן, ומספק משוב נהדר מהדנלופ בחזית, שמאפשר לנצל את מלוא התיאבון המעט בלתי סביר של הנורטון למהירות בסיבוב – מפתיע, כי עם מנוע בשרני כזה, אתה כמעט לא מצפה שזה יתנהג בצורה מדהימה כמו שהוא מתנהג. הוא מחזיק בקו הדוק יחסית בצורה טובה מאוד אם המהירות גבוהה בסיבוב, בעוד שמנוע ה-V4 ב-72º מאפשר לסקינר להדק את המסה של האופנוע בשלמותה ולמרכז אותה. זה בתורו גורם לאופנוע להסתובב טוב יותר, מה שהיה מורגש מאוד בסדרה של עיקולי S הדוקים מחוץ לוורוויק, שם למרות שמדובר בהיפר-ספורט בנפח 1,200 סמ"ק, הנורטון פשוט מרחף מצד לצד כמו סופרספורט 600.

גם עם המנוע המגה-מחוספס שלהוט לטפס במעלה הסל"ד והמומנט הרחב והאדיר, לא מדובר בכלי מסוג 'שגר ושכח', אלא בחבילה מהנה עם התנהגות משובחת שתואמת את כל הציפיות מכלי שכזה. בגלל כל המומנט הזה וגיאומטריית ההיגוי הנכונה, יכולתי לקחת את רוב הפניות שכבר הכרתי היטב ברכיבה על אופנועים אחרים בהילוך גבוה יותר על סיפון הנורטון. הוא גם מאוד סלחני – פעמים הגזמתי עם הטיית ה-V4SS ולקחתי את הפניה במהירות גבוהה מדי, הרגשתי את החלקת הגלגל הקדמי רגע לפני שהיא קרתה והצלחתי להציל את הסיטואציה עם הברך באספלט, לפני שהמשכתי לדחוק את האופנוע. המשוב מהשלדה יוצא מן הכלל, נראה שהיא מכוונת למידת הגמישות הנכונה כדי לאפשר תקשורת טובה. הקרדיט על ההצלחה העצומה שייך לסקינר שתכנן את המכונה המיוחדת הזאת. רכיבה על ה-V4 תהיה תמיד אירוע עבור הבעלים המאושרים, מכיוון שלא רק שהוא משדר כמה הוא מוכן לעסקים, הוא גם נשמע נהדר, מתנהג יפה ועוצמתי בטירוף. וגם זול ביחס לחבילה כולה, אם אתם ברי מזל מספיק כדי להיות מסוגלים להרשות לעצמכם כזה.

הנורטון V4 מול טירת דונינגטון הול. ככה הוא נראה מתחת לכרום.

וזה ככל הנראה הדבר שהכי התרשמתי ממנו אחרי יום של רכיבה על האופנוע הבריטי המהיר והחזק ביותר שנבנה עד כה, עם לוחית רישוי וצופר. זה ממש מדהים כי חברה שעד כה מעולם לא בנתה שום דבר אקזוטי יותר מאשר טווין עם מוטות דחיף, מקורר אוויר בנפח 961 סמ"ק שמייצר 80 כ"ס, ייצרה את האופנוע הפנומנלי הזה, שעומד בהשוואה לכל דבר אחר בשוק, לא משנה כמה חזק ומעוצב להפליא. העובדה שעצם קיומו של ה-V4SS היא מרפק בצלעות של יצרנים כמו דוקאטי, ב.מ.וו ואפריליה שמצטופפים ומפנים מקום עבור נורטון בשולחן של אופנועי-העל, היא ממש מדהימה – אבל הם עשו זאת. אה – ובבקשה אל תחשבו שההערכה הזו מגיעה בגלל הדגל ההוא בצידי הקסדה שלי, כי זה בהחלט לא המקרה.

בסדר, הייתי בר-המזל שעשה את המבחן המלא הראשון של הנורטון V4SS בכבישים בריטיים – אבל אני יודע שכשאחרים אחרי יקבלו את ההזדמנות לרכוב על ה-V4 בנפח 1,200 סמ"ק הבריטי הזה, דעתם תהיה זהה. אני מודה שמעולם לא ראיתי את זה מגיע – אבל גם שאר עולם האופנועים לא. מחמאות לכל הנוגעים בדבר בנורטון על יצירת האופנוע הנפלא הזה, שבאמת ראוי לאותו שם מפואר.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

Norton V4-SS 1200

 

מחיר: מוערך בישראל בכ-400,000 ₪

 

דרגת רישיון: A

 

נתונים טכניים

 

מנוע: ארבעה צילינדרים בתצורת V ב-72º, מקורר נוזל, 4 שסתומים לצילינדר, שסתומי יניקה טיטניום

 

נפח: 1,200 סמ"ק

 

הספק: 214 כ"ס ב-12,500 סל"ד

 

מומנט: 13.4 קג"מ ב-10,000 סל"ד

 

מתלים: מזלג אוהלינס NIX30 הפוך בקוטר 43 מ"מ, מהלך של 120 מ"מ. זרוע אחורית חד צידית, בולם אוהלינס TTXGP עם מהלך של 130 מ"מ. בעלי אפשרויות כיוון מלאות

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 330 מ"מ, קליפר מונובלוק רדיאלי של ברמבו עם 4 בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 245 מ"מ, קליפר ברמבו עם שתי בוכנות

 

גובה מושב: 817 מ"מ

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 200/55-17. דנלופ Sportmax GP Racer D212

 

בסיס גלגלים: 1,430 מ"מ

 

משקל יבש: 179 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 17 ליטר

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל