fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

מבחן דרכים: סאן יאנג ג'וירייד 300

מבחן דרכים: סאן יאנג ג'וירייד 300

כתב: אסף לביא בנארי | בחנו: אריק רוזנבלום, אסף לביא בנארי | צילום: דניאל דהרי

שורה התחתונה: מבין הקטנועים הטובים ביותר שסאן יאנג יצרה עד היום.

נעסוק רגע בטעמם של רוכבי הקטנועים הממוצעים בישראל, לא הצטיידנו בנתונים מספריים מדויקים, אבל הסתכלות בכבישי העיר מספקת תמונת מצב די ברורה: קטנוענים אוהבים קטנועי מנהלים, הם אוהבים קטנועים בעלי רצפה שטוחה וישנה מגמה מתונה של עליה בקוטר גלגלי הקטנועים. הקטנוע שמהווה את הדוגמה הבולטת ביותר לכך הוא הג'וירייד של סאן יאנג. כבר כמעט שני עשורים שזהו אחד מהקטנועים הנמכרים והפופולריים ביותר בישראל, הוא נמכר כאן בנפח של 125 ו־200 סמ"ק ובמהלך השנים עבר עדכונים מקיפים אבל הבסיס נשאר זהה.

מישהו בסאן יאנג רקח בחוכמה קטנוע חדש, בעל אותו השם המחייב – ג'וירייד – אך על בסיס חדש לחלוטין ועם מנוע גדול יותר בנפח 300 סמ"ק, שמצטרף לליין הדגמים של היצרנית הטאיוואנית ונמכר לצידם של אחיו הוותיקים. מישהו שם גם שם לב למגמה הצומחת של צמיחת הגלגלים, אותה הניעו כלים כמו ה־PCX של הונדה וה־NMAX של ימאהה, והחליט לצייד את הג'וירייד 300 בגלגלים גדולים: מאחור גלגל בקוטר 14 אינץ' ומקדימה גלגל בקוטר 15 אינץ', וכאילו שזה לא הספיק אז בסאן יאנג מייצרים עוד גרסה בעלת גלגל 16 אינץ' מקדימה – אותה אנחנו בוחנים.

עוד לפני שרכבנו עליו, כבר כשהוא נחשף לראשונה בתערוכת מילאנו 2021, ידענו שמדובר בקטנוע שעל הנייר בעל פוטנציאל להיות מגה-להיט בארצנו הקטנטונת. הוא משלב את כל אותם הפיצ'רים האהובים – מרכב "מנהלים" גדול ומרווח וריצפה שטוחה – ומוסיף להם עוד כמה תופינים – גלגלים גדולים, שלט חכם, מנוע גדול ומוכר, כמו גם עיצוב נאה.

את הג'וירייד לקחנו רגע לפני ערב החג, מה שמחייב רכיבה בעיר הפקוקה והכבישים הגדושים, בדרכנו מתל אביב לצפון הארץ – לא בדיוק נסיעה סטנדרטית לדגם, אבל אתגר מספק לצורך המבחן. ברכיבה עירונית בולט מעל הכל היתרון האדיר שיש לגלגלים גדולים. ה־16 אינץ' שמותקן מקדימה מרסן וכובש את רוב המהמורות, הבורות, הפגמים והבליטות המאפיינים את כבישי תל אביב ב־2022 שמתקשים להיות ראוים לתואר הזה ומרגישים יותר כמו מסלול אתגרי, הג'וירייד מצליח לשפר את המצב והופך את החוויה לקלה. המתלים, למרות בסיסיותם, מסייעים לו בכך אך ניכר כי הגלגל הגדול עושה את רוב העבודה.

תנוחת הרכיבה קדמית וזקופה, מאפשרת ישיבה שולטת שמקלה על צליחת הררי התנועה. המנוע, בנפח 278 סמ"ק, מקורר נוזל עם 4 שסתומים, 25.5 כ"ס ב־8,000 סל"ד ו־2.6 קג"מ ב־6,000 סל"ד, עמו יש לנו היכרות מדגמים אחרים של סאן יאנג, עושה עבודתו נאמנה ומאיץ בזריזות מקדמת רמזור לקדמת רמזור, הוא נעים ומספק את צרכי ההתניידות במרחב האורבני.

כאמור, שמו של ה־Joyride 300 הוא שם מחייב, וככזה קשה מאוד שלא להשוות. אחד הפיצ'רים המרכזיים, כל כך מרכזיים שבמהלך זמננו עם הנבחן נשאלנו על כך מעל ל־10 פעמים, הוא משטח הרצפה השטוח. כ־90 מ"מ משמעותיים מפרידים בין אורכה של רצפת הג'וירייד 125/200 לזו של ה־300, לטובתו של הראשון. גם החוסר במתלה היה נוכח. כל זה לא הופך את ה־300 ללא-שימושי, כמובן, אך לא כמו אחיו.

מעבר לכך מדובר בקטנוע נוח וזריז בעיר, עם מיגון רוח אפקטיבי מאוד – וניתן לכיוונון, אך מצריך התערבות של כלי עבודה, עם תאי אחסון נדיבים – אחד במסכת החזית, עם שקע טעינה USB, ועוד אחד מתחת למושב, שמכיל הרבה יותר מקסדה מלאה אחת, אך לצערנו לא שתיים. כמו גם תאורת LED חזקה, אם כי ברכיבה בין עירונית הציגה פער חשוך בין האלומה הנמוכה לגבוהה. המושב של הג'וירייד 300 בגובה 778 מ"מ (או 770 מ"מ בדגם ה־15 אינץ') ומתאים לרוכבים בכל הגבהים והסוגים, כשמאוד נוח לעלות ולרדת מהקטנוע בזכות הרצפה השטוחה ומרווח מספק בין קצה המושב לכידון.

המושב לא נדיב וכורסתי כפי שציפינו, עם זאת היה נוח לרוב, בתנועה עירונית ובין-עירונית, קצרה או ארוכה, אך לכותב שורות אלו ומשקלו הכבד היה קושי למצוא נוחות בנסיעה הארוכה בדרך חזרה מהצפון, בכך ניתן להאשים רק את ארוחת החג הדשנה ותאבונו הרב. לעומת קטנועי מנהלים סטנדרטיים, בג'וירייד 300 אין אפשרות למתוח את הרגליים קדימה על המדרכים. למורכבת היה נוח מאוד, כשהיא מציינת לחיוב את הרגליות הנשלפות ומדגישה את המרחב והתחושה המרווחת והרוכב מציין כי התנהגות הקטנוע לא השתנתה משמעותית במהלך ההרכבה. צג ה־LCD של לוח המחוונים קריא גם באור יום וגם בחושך, למרות שזה מציע מידע מצומצם ובסיסי בלבד המידע החשוב מוצג בצורה ברורה ובולטת.

מרגע שיצאנו מהעיר לכבישים הבין-עירוניים העולים צפונה ראינו את הצד המנהלי שבג'וירייד – תנוחת רכיבה טבעית ונוחה לאורך זמן ומיגון רוח אפקטיבי, שרוכבים גבוהים יותר יכולים להעלות לטובת הגנה עדיפה מפני הרוח. המנוע מאיץ בצורה ליניארית ומהירה עד למהירות השיוט הנעימה העומדת על 120 קמ"ש, שמעבר לה כל העסק הופך להיות פחות מהנה – אבל מסוגל להגיע עד לכ־145 קמ"ש. כשהמהירות עלתה גילינו כי מערכת הבלימה – שעבדה בצורה טובה למדי בתחומי העיר – מסוגלת להתמודד עם המהירות הגבוהה, אך מצריכה לחיצה נחושה יותר ושילוב של הבלם האחורי.

צילום: אסף לביא בנארי

במהירות בין עירונית המתלים סופגים ומשככים בצורה טובה כל עוד השיבושים סבירים, על כביש גלי הם רכים מדי ותחת משקלי סגרו מהלך מספר פעמים, אך זה נמנע כשהמהירות והעומס סבירים. הגלגלים הגדולים מגיעים עם בונוס דינמי כשהכביש מתפתל, לא מדובר באופנוע ספורט או מתחרה לטימקס, אבל בקטנוע שללא צל של ספק עשרות מונים יותר דינמי ויציב בפניות ממתחריו מקטגוריית קטנועי המנהלים.

שמנו לב לעוד כמה דברים לזכותו של הג'וירייד במהלך מאות הק"מ שהעברנו על גבו: איכות הגימור סטנדרטית ליצרנית, כך גם האבזור, אך ברכיבה הוא מרגיש מהודק ו"שלם" יותר מסאן יאנגים אחרים, השימוש בסוויץ' נטול המפתח קל ואינטואיטיבי, המראות ממוקמות בצורה טובה להשתחלות בין הרכבים, צידוד הכידון נהדר וכך גם מרווח ההטייה ועוד דבר שאהבנו – הסבל המקורי גדול ומוכן להתקנה של ארגז, בלי צורך להחליף אותו.

בתנאי המבחן הדורשניים והמאתגרים, שכללו הרבה מאוד רכיבה בכבישים פתוחים עם מצערת פתוחה בהתאם, עליות מפותלות ותנועה עירונית כבדה הג'וירייד הצליח להשאיר רושם חיובי מאוד ואפילו הפתיע בתצרוכת הדלק שעמדה על 25 קמ"ל בממוצע. מכובד. בסופה של הרכיבה מצאנו עצמנו תוהים למה החליטו בסאן יאנג לייצר את שתי הגרסאות ולא רק את זו עם האינץ' הנוסף מקדימה.

הג'וירייד מהווה שילוב מדויק בין הרבה סוגים של קטנועים שעובד בצורה טובה ומוצע במחיר תחרותי של 28,985 ₪ לגרסת ה־15 אינץ' ו־29,485 ₪ לגרסת ה־16 אינץ' – אלפים בודדים מעל מתחריו מבית ואלפים פחות ממתחריו היפנים. הג'וירייד 300 לא אוחז במקל בשני קצוותיו, אבל אוחז בקצוות של מספר מקלות – הכלאה מוצלחת בין הג'וירייד לג'וימקס – עם תיבול של ההתנהגות העדיפה של קטנוע עם גלגלים גדולים. הוא מתאים להרבה רוכבים, הוא מספק חבילה שכוללת בתוכה את כל מה שהופך כלים אחרים ללהיטי מכירות בתוך כלי אחד, ועל הדרך מוסיף כל מיני צ'ופרים פחות נחשקים אך לא פחות חשובים – כמו הגלגלים הגדולים, לדוגמה. הג'וירייד פונה למגוון רחב של קטנוענים, הוא מספק מענה לכל רוכב שרוצה קטנוע מנהלים ומעוניין ברצפה שטוחה או גלגלים גדולים – או אפילו בשניהם, משהו שלא היה עד היום בשוק הישראלי.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

    תעודת זהות

     

    SYM Joyride 16 300

     

    מחיר: 29,485 ₪

     

    דרגת רישיון: A1

     

    אחריות: שנתיים

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: חד-צילינדר, מקורר נוזל עם 4 שסתומים

     

    נפח: 278 סמ"ק

     

    הספק: 25.5 כ"ס ב־8,000 סל"ד

     

    מומנט: 2.6 קג"מ ב־6,000 סל"ד

     

    בלמים: דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ מקדימה ודיסק בקוטר 240 מ"מ מאחור

     

    מידות צמיגים: ק' 110/70-16, א' 140/70-14

     

    מידות כלליות: אורך 2,215 מ"מ, רוחב 765 מ"מ, גובה 1,400 מ"מ

     

    גובה מושב: 778 מ"מ

     

    בסיס גלגלים: 1,500 מ"מ

     

    משקל רטוב: 185 ק"ג

     

    נפח מיכל דלק: 11.5 ליטר

     

    6 תגובות ל מבחן דרכים: סאן יאנג ג'וירייד 300

    1. אחרי שרכשתי את ה200
      לאחר שאמרתם יגיע שנה הבאה ה300
      לאחר שבוע הופיע ה300 בקיצור אכלתי אותה

    2. השבוע לקחתי אותו לנסיעת מבחן.
      זה מטוס לעומת הג'ורייד 125, שעליו אני רוכב היום.
      השאלה האם צריך מטוס כזה בעיר ?
      בכל מקרה, סוף סוף הגיע דגם 300 עם רצפה שטוחה.
      בקיצור הנאה צרופה..

    3. רכשתי אותו לפני כחודשיים, שונה מדגם ה 200, תנוחת הישיבה יותר זקופה. משקף מנטרל את הרוח טוב כשהוא על מצב גבוה. רצפה שטוחה אבל צרה בהרבה מ ה 200 .יש לו צליל קצת צייצני ולא נעים כמו בגויימקם. מנוע חזק אבל….. הוא ז ו ל ל דלק !!!!! כ 20 -21 קמ לליטר – ואני מודד במדויק ! בעיר אני מתדלק כל 175 קמ בנסיעה נורמלית ורגועה ולא סוחט את ידית הגז בין רמזור לרמזור. עפי הפרסומים הוא אמור לעשות 27 -30 קמ לליטר וזה ממש לא כך! ולמטרו אין תשובה בנושא. לא פוגש אותו ברמזורים. מעניין למה ? יתכן וממש לא יתפוס בשוק הישראלי ובהתאם הסחירות והביקוש כיד שנייה.

    4. זולל דלק בצורה מוגזמת וללא הצדקה לקטנוע שעומד בתקן יורו 6 21 קמ לליטר אמור עפי הפרסום לעשות כ 30 קמ לליטר . מתלים קשים תנוחת ישיבה זקופה – לא כל אחד יאהב .

    5. רכשתי ב 11/2023 הכול בסדר חוץ מקמה בעיות כמו נזילה מאיזורי של המנוע אבל סדרו במסגרת אחריות אבל לא נעים כלי חדש ולא היה אמור לקרות.

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל