fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

מבחן דרכים: סאן יאנג מקסים 400 החדש

מבחן דרכים: סאן יאנג מקסים 400 החדש

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזנבלום, אדם בלנגה, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: שיפור ניכר לעומת הדגם היוצא, בכל פרמטר – המקסים החדש עושה את העבודה היטב.

לפני יותר מעשור הגיע לישראל המקסים 400 הראשון, שהיה גם הניסיון הראשון של מותג הקטנועים המצליח ביותר בארץ להיכנס לליגה של הגדולים, לקטגוריית ה־400 סמ"ק שבאותם ימים הייתה מבין החמות ביותר, ונשלטה בעיקר בידי הבורגמן של סוזוקי, שבדמותו נבנה המקסים. אך עשור חלף ואיתו השתנו הרבה דברים, הבורגמן וקטגוריית ה־400 ירדו מגדולתם והמקסים 400, שנותר ללא שינוי ולמרות מחירו הנמוך, כבר לא היה תחרותי. ואז בתערוכת מילאנו 2019, עשור שלם אחרי שבאותה התערוכה הציגה את הדגם המקורי, סאן יאנג הציגה את הדור החדש של המקסים 400, כשהיא שומרת את הבסיס ומשפרת את כל מה שעוטף אותו.

כך מקבל המקסים החדש עיצוב חדש לחלוטין, שבינו לבין הדגם היוצא אין כל קשר, שדרוג טכנולוגי הכולל בקרת אחיזה, תאורת LED היקפית, מערכת התנעה ללא מפתח ולוח מחוונים LCD חדש. השלדה תוכננה מחדש וכעת היא קלה בכמעט 20% לעומת זו של הדגם היוצא, והמנוע, סינגל בנפח 399 סמ"ק, מקבל עדכונים במערכת היניקה, בראש המנוע ומערכת פליטה חדשה, זאת לצורך עמידה בתקן אירו5, ומייצר הספק של 34 כ"ס ב־6,750 סל"ד ומומנט של 4 קג"מ ב־5,250 סל"ד.

תפקידם של קטנועי ה־400 היה פעם ברור, הם היו כלבי האלפא של קטנועי המנהלים, בעיקר הבורגמן, הסילברווינג והמג'סטי בהם התחרה אותו מקסים מקורי, שלמעט הבורגמן כבר לא קיימים. כך שבמצבם הנוכחי קטנועי ה־400 משמשים אופציה מעט יותר חזקה לקטנועי ה־300 סמ"ק, ואם נוסיף ערבול נוסף לטשטוש הקטגוריות, אז נזכיר קטנועי ה־350 למיניהם שמהווים תחרות לקטנועי ה־400. כל זה קורה בצילה של מגמה עולמית שהופכת את קטנועי המנהלים מכורסאות דו-גלגליות למכונות ספורטיביות יותר וגורמת לרוב היצרנים לזנוח את הנוחות והאבזור לטובת עיצוב חטוב והתנהגות משופרת.

בהתאם לכך המקסים החדש נראה כמו כלי שונה לחלוטין, מהפנס ועד לאגזוז הכל חד וספורטיבי יותר, המושב שלו גבוה וצר יותר וכך גם הזנב, הכידון גבוה יותר ותנוחת הרכיבה זקופה יותר. וזה גם מרגיש יותר 'על' האופנוע ופחות בתוכו. כל זה נועד כדי להבהיר שהמקסים פותח דף חדש והוא מודרני ותחרותי שוב, ועם תג מחיר של 34,985 ₪ הוא שואף לקסום לא רק ללקוחותיו הטבעיים, אלא גם בקטגוריות אחרות.

אנחנו פוגשים את המקסים 400 בצביעת שחור מט, שהייתה פופולרית מאוד בתקופה עליה דיברנו, לפני שהגיע האפור-בטון ששוטף את רחובות תל אביב, הוא זמין גם בלבן אבל לגדלנוע כמו המקסים עם משקל של 215 ק"ג – שחור זה מרזה. המידות שלו מרווחות למדי עם אורך כללי של 2,230 מ"מ ובסיס גלגלים של 1,555 מ"מ ועם גבוה מושב של 800 מ"מ, שעקב רוחבו מרגיש גבוה יותר, אבל אפשר תמיד להגיע עם רגל אחת לרצפה בבטחה – וזה כל מה שצריך. בקרת האחיזה ניתנת לביטול על ידי כפתור בצד שמאל של הכידון, לצידו תמצאו סידור כפתורים קצת מבלבל עם לחצן אורות מצוקה גדול בצבע אפור. בנוסף לג'ק אמצע יש ג'ק צד, שבפתיחתו נועל את הבלם האחורי ומונע מהקטנוע לזוז כל עוד הג'ק פתוח.

אז סגרנו את הג'ק, פתחנו את הסוויץ' ויצאנו לדרך. בתנועה העירונית המקסים 400 החדש מרגיש קל יותר מקודמו ומשתחל בקלות בתנועה העירונית הצפופה, צמד הבולמים האחוריים והמזלג הקדמי אמנם מגיעים מהדגם היוצא, אך מכוונים להיות מעט יותר קשיחים ובשילוב השלדה החדשה עושים עבודה טובה יותר בספיגה וריסון של שיבושי הדרך. המנוע המעודכן מפתיע בעוצמתו ובעל כוח זמין בכל קשת הסל"ד, משגר את המקסים ממקומו בקצב מרשים ועבודת המצערת נעימה וחלקה בפתיחת גז וסגירה כמו גם בנקודות החיבור והניתוק של הווריאטור.

כפי שאמרנו, קטנועי מנהלים היום עושים כל שביכולתם להתרחק מהתדמית המשעממת ולהציג יומרות ספורטיביות, והמקסים 400 החדש אינו שונה. כשיוצאים מהעיר המקסים מנצל את המנוע בצורה טובה, כשהשלדה הקשיחה מתמודדת יפה תחת מאמץ והבולמים מסייעים לה היטב גם בקו ישר וגם בהטייה, ואפילו במהירויות לא-חוקיות בעליל (שעל פי פרסומים זרים עומדות על קצת יותר מ־160 קמ"ש). את מיגון הרוח המתכוונן לשני מצבים ניתן לתפעל ביד אחת גם בישיבה על הקטנוע, ובמצבו הגבוה מסיט את הרוח מעל רוכב בגובה ממוצע. גם ברצף פניות הקטנוע ממשיך להיות דינמי ובזכות גלגל קדמי בקוטר 15″ משתף פעולה עם שינוי כיוון והטיות עמוקות, כל עוד כמובן זוכרים את יעודו.

מערכת הבלימה מרשימה למראה, וגם היא ממשיכה מהדור הקודם ללא שינוי – מקדימה מותקנים להם צמד דיסקים בקוטר 275 מ"מ ומאחור דיסק יחיד בקוטר זהה – אך אל מול המראה הזה הייתה חסרה לנו עוצמה ופרוגרסיביות מקדימה, ואילו מאחור הדיסק הגדול נטה לנעול גלגל ולהפעיל את מערכת ה־ABS מוקדם למדי. מערכת בקרת האחיזה לפעמים גם נוטה להתערבות מוקדמת, בעיקר בפתיחות, אך זו ניתנת לכיבוי בלחיצת כפתור.

עוד הפתעה נרשמת בהבדל שבין המראה הקשוח והספורטיבי של המושב לנוחות ברכיבה ארוכה. הודות לכיסא שמרופד בנדיבות ובעל תמיכה טובה, כמו גם מדרך רגליים רחב עם שפע של מקום לשנות תנוחה, כל רכיבה, בין אם קצרה או ארוכה, ביחיד או בזוג, הסתיימה בלי תלונות מהגב התחתון ומה שמתחתיו. כמו לרוכב, גם למורכב יש שפע של מקום ואפילו ידיות אחיזה שממוקמות נכונה, אך בדור החדש סאן יאנג מוותרים על המשענת. בחזית הקטנוע יש שני תאי אחסון, כשהימני מכיל גם שקע USB לטעינה מהירה, אך אלו לא ננעלים. פתיחת המושב בעזרת כפתור שממוקם לצד הסוויץ' חושפת שטח אחסון מרשים שמכיל בקלות שתי קסדות מלאות ועוד מספר פריטים, שקל מאוד לסדר בזכות כיסא שמחזיק את עצמו ועולה עד לזווית כמעט ישרה. לוח המחוונים החדש, למרות הדיגיטליות, אינו מרשים במיוחד ובשעות היום לא קריא מספיק. תאורת החזית לעומת זאת, עומדת בציפיות עם אלומת אור טובה שמאירה את הדרך היטב.

צריכת הדלק במבחן עמדה על ממוצע של 21 קמ"ל, כשאחרי רכיבה רגועה ראינו גם 24 קמ"ל ואחרי מאמצים ועומסים 19 קמ"ל. לא חסכן גדול, אבל גם לא זללן, ובשביל מנוע עם בוכנה אחת גדולה – זה סביר וטוב. המחיר של המקסים 400 עומד על 34,985 ₪, בתמורה להם מתקבל קטנוע מנהלים נוח למדי ומהנה לרכיבה, עם מנוע המספק משיכה חזקה ורציפה, שיודע להניב פתיחות נאות ברמזור ותאוצות ביניים מהנות על הכביש הפתוח, מיגון רוח מצוין, סביבת רכיבה מרווחת ואיכות הרכבה וחומרים טובה מאוד שיוצרים חבילה מהודקת ושלמה, שגם במחיר קרוב מאוד למתחרים היפנים, הופכת את המקסים 400 החדש לעסקה משתלמת ולמתמודד חשוב בקטגוריה.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

    תעודת זהות

     

    SYM Maxsym 400i 2022

     

    מחיר: 34,985 ש"ח

     

    דרגת רישיון: A1

     

    אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, 4 שסתומים, מוזרק

     

    נפח: 399 סמ"ק

     

    הספק: 34 כ"ס ב־6,750 סל"ד

     

    מומנט: 4.1 קג"מ ב־5,250 סל"ד

     

    בלמים: צמד דיסקים בקוטר 275 מ"מ מקדימה, דיסק בקוטר 275 מ"מ מאחור, מערכת ABS

     

    מידות צמיגים: ק' 120/70-15, א' 160/60-14

     

    גובה מושב: 800 מ"מ

     

    בסיס גלגלים: 1,555 מ"מ

     

    מידות כלליות: אורך 2,230 מ"מ, רוחב 820 מ"מ, גובה 1,130 מ"מ

     

    משקל רטוב: 215 ק"ג

     

    מיכל דלק: 13 ליטר

     

    12 תגובות ל מבחן דרכים: סאן יאנג מקסים 400 החדש

    1. מעניין לעשות מבחן שלו מול האקסייטינג של קימקו

      • מטרו אלופה בלמכור זב@ל לפראיירים שחושבים שהם מנהלים הגיב:

        גבי זה לא מעניין בכלל. הכל אותו ז@בל, לך על הצעת המחיר הטובה יותר, והשירות הטוב יותר ותקבל רק תוצאה אחת: קימקו.
        אבל ביננו, לפי יחס עלות תמורה, לך על 250, הרי ממילא לא ניתן לצאת עם הכלים הלא נוחים האלה לרכיבות ארוכות, וזה לא ש 400 זה איזה טיל בליסטי, בסך הכל מדובר בעוד אחד מאותם מנועים עייפים עם צריכת דלק מטורפת.
        קבל ייחוס: CBR250R, צריכת דלק 34 קילומטר לליטר, מודל מתחילת העשור הקודם, זז כמו טימקס, אפילו יותר טוב מטימקס, עלויות אחזקה מצחיקות, נוח כמו VFR(נוח בטרוף).

      • האקסטינג של קימקו פי 10 יותר טוב גם יותר אמין והבלאי שלו נמוך יותר מהצקסים

      • לאחר בדיקה, האקסייטניג חזק יותר והאיכות הרכבה גבוהה יותר,המכלולים ספורטיבים יותר משמעותית, אז זה דיי משנה את התמונה

    2. למה עדיין קוראים לזה קטנוע מנהלים. מה מנהל בזה? תכלס

      • קטטנוע מנהלים זאת המצאה של חנות הנוכלים המוכרת בשם מטרו-מוטור הגיב:

        המונך "קטנוע-מנהלים" זאת המצאה של מטרו-מוטור, שרואים בעניין רק כסף. עבורם הלקוחות הם פרות לחליבה ושם זהב נגמר. ברגע ששילמת נדפקת. אם אתה טחון שעובד בתע"ש וקונה בחצי("מבצע" וועד עובדים), אז בכל מקרה תידפק במוסך, הם כבר ידאגו להשחיל לך יותר כי הם יודעים שאתה טחון.
        בעולם זה "קטנוע גדול" או "מקסי סקוטר", כלומר קטנוע. לזקנים שבחבורה זה כמו וספה ראלי 200 של פעם (ה דו-פעימתי תמיד ידע לתת בראש, כבר אז, ואף אחד לא חלם לקרוא לו קטנוע מנהלים, כי הוא לא!!!).
        ומי שכתב כאן, אז כן, גם "קורסת מנהלים מפנקת" זה מונך ממוצא מאותו בית יוצר(מטרו מוטור), והאמת: בתנוחה הקרוזרית, סטייל הארלי דוידסון יש אפס נוחות. תדפקו את המסמרים במעיל עור ותעשו את עצמכם נהנים, כי מטרו נדפקו אתכתם חזק. פשוט אפס נוחות.

    3. נפח 400 לא נותן יותר מאשר נפח 250, רק עולה יותר בביטוח.
      הארגונומיה(תנוחת הישיבה) בכלים האלה הופכת אחרי חצי שעה לבלתי נסבלת.
      לכן הקטנוע לא מתאים לרכיבות ארוכות, ולקצרות בעיר 250 מספיק – מ.ש.ל
      חוץ מיזה הורג אותי הפראיירים שקונים במחיר המלא/ה"רגיל", כשבוועדים הגדולים(נניח חברת חשמל) היבואן שובר את המחיר של עצמו לחצי.
      מה הפלא שיש ירידת ערך של 50% תוך שנה. חוץ מזה הכלים האלה ממילא לא שווים יותר מזה, אז למה לשלם כפול?
      אה, ומי שקנה את הבולשיט של קטנוע מנהלים גם ישמח לשלם עוד 50% מערך האופנוע תוך שנה עבור הטיפולים המומצאים, זה בונוס כזה למנהלים חכמים, "מנהלים" שאני בחיים לא הייתי נותן להם אחריות על נייר טואלט.
      אחריות, על תבנו על זה, במטרו לא מכבדים אחריות.

    4. אני על ה CBR, תשכחו מ 250, זה לא רלוונטי.
      הרמזור מתחלף לירוק, בראשון המקסים400 כבר נשאר מאחור.
      בהילוך שני, הטימקס עדיין עוקב אחרי רק טיפה מאחור. אני לא רוכב ספורט, אבל לתת בגז בקו ישר זה לא מסובך, ב 250 לא צריך בקרות אחיזה, אם לא זורקים ת'קלאץ' הכוח יורד יפה מאוד לגלגל האחורי, יפה מאוד מאוד מאוד.
      ואני מה אני כבר עושה, אני רק נותן למנוע לצרוח כמו שהוא אוהב.
      באותה הפעם גם נתתי לו לבכות על מנתק ההצתה,
      כי נתקעתי עם העברה להילוך השלישי…נו, אני לא רוכב מרוצים, התלהבתי, לא הייתי מוכן למהירות הזאת, ומרוב שכך, הרגל, כף היד, לא דייקתי את התנועה וההילוך לא עבר.
      אז אני תקוע בשני, והטימקס שנמצא מטר מאחור מתחיל לסגור פער, לאט לאט , אבל סוגר, היה לי זמן להעביר לשלישי, אבל הרמזור בצומת הקרובה התחלף לאדום, אז וויתרתי.
      הטימקס רק מרוב הבושה של לעצור איתי ברמזור ולהביט לי בעיניים, רק מהבושה עבר באדום מלא מלא, תוך שהוא עושה סללום בצומת כדי לא להתנגש במכונית שיצאה בירוק.
      הבטחתי לעצמי שאני לא עושה להם את זה יותר, אם זה גורם להם לרצות להתאבד, וגם לי זה מיותר המהירויות האלה.
      גילוי נאות: זה לא עובד תמיד, אבל זה עובד בתנאים שפחות נוחים לווריאטור, היסוס קל בפתיחה עם ווריאטור, שיפוע חיובי בכביש, ולווריאטור אין תשובה לתקיפה, והם נשארים מאחור מושפלים, כולם, גם המלך טי-מקס, שזה מצחיק בטרוף. 250 יש שנייה בן עשר, אגב 10, בקנייה מעשר אלף קיבלתי עודף, והחיוך נמתח על הפרצוף עם כל התגרות קטנה בגז.
      בבקשה אל תעשו את זה, תקנו מקסים משעמם, כי האשה והילדים ממתינים לנו בבית.
      ובבקשה אל תאמינו לסוכני המכירות של מטרו מוטור, הם שקרנים אכול שלוקי.
      טיפ לבעלי הווריאטורים: When you have to shoot, shoot; don't talk

    5. בגרמניה היבואן נותן 5שנות אחריות עם 100,000 ק"מ….

    6. חרא של קטנוע היה לי כזה 2021 מכרתי ב25אלף אין לו שוק
      והמתלים שלו מאוד קשים ומרעישים

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל