fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

מבחן דרכים: סאן יאנג Jet X 125

מבחן דרכים: סאן יאנג Jet X 125

כתב: עמית משיח | בוחנים: אריק רוזנבלום, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: קטנוע קטן ממדים וגדול גלגלים – מספק איכות רכיבה מצוינת ומשתחל בעיר כשד.

הסאן יאנג ג'ט-איקס 125 הוא האבולוציה האחרונה במשפחת ה-Jet'ים של היצרנית הטיוואנית, אחרי הג'ט 4 הגיע הג'ט 14, שהיה להיט המשלוחים בישראל בזכות גלגלי 14″ ורצפה שטוחה, הכלים האלו היו קטנועים בעלי מימדים קטנים ויכולת זריזה לחצות את הכרך במהירות ובנוחות, שנועדו בעיקר לביזנס ופחות לפלאז'ר, האח החדש במשפחה, הג'ט איקס 125 שלשמו נתכנסנו, הוא המצטרף החדש למשפחה, וכמו אחיו גם הוא בעל מימדים קטנים ויכולת זריזה לחצות את הכרך במהירות ובנוחות, אך שלא כמוהם הוא הולך יותר לכיוון הפלאז'ר, כשהוא מכוון להיות ספורטיבי יותר, לקרוץ לרוכבים הצעירים ולהתחרות ב-PCX125 של הונדה וה-NMAX 125 של ימאהה. שאיפות גדולות.

אז למרות שרב המכר של סאן יאנג כאן בישראל בקטגורית הרישוי A2 היה, נשאר וכנראה גם ישאר הג'וירייד, המוגדר כקטנוע מנהלים (כלומר מרכב ארוך וכורסא מגודלת), מציעה כיום החברה גם אופציה נוספת להתניידות יעילה בעיר ובפרבר, עם מרכב קצר יותר וכושר השתחלות גבוה. את הנציג הנוכחי של משפחת Jet לקחנו למבחן שעיקרו רכיבה עירונית – בזמני העומס וברגעי השלווה, אבל יצא לנו לרכב איתו לא רק בעיר אלא גם בכל גוש דן המורחב – כולל טיולים לאיזור רחובות וגם צפונה ומזרחה (אפילו סיבוב אחד להרי השומרון – כדי להוסיף עליות וירידות ל'עומס המשתנה' הנדרש בהרצה וקצת גם כדי לבחון אותו בסוויפרים על הכביש הפתוח), ברכיבת סולו וגם בהרכבה; כדי לקבל התרשמות מלאה מיכולות הקטנוע (או למצוא את מגבלותיו). ובכן, הזאטוט עמד בכבוד בכל המשימות הללו ואף הציג התנהגות כביש טובה, וביחס לגודלו הצנוע – הוא גם מרווח למדי.

הג'ט-איקס 125 הוצג בסוף 2020 כדגם 2021 המיועד לכבוש את שווקי המזרח שמאוהבים בנוסחה שממנה הוא נרקח – גלגלי 14″, מנוע מקורר נוזל עם הספק גבוה לקטגוריה, עיצוב מוחצן וספורטיבי ורמת אבזור וטכנולוגיה גבוהה. במהלך השנה החולפת מאז הוצג הג'טיקס (כפי שקראנו לו במהלך המבחן) הקטן זכה לסיקור נלהב במזרח, מגוון רחב של אביזרי אפטר מארקט שבשוק שלנו נראים כהגזמה בוטה אבל שם הפכו לכמעט סטנדרט, היצע של גרסאות נפח שונות – 150, 200 – וגם מספרי מכירות מכובדים.

עיצוב החזית קרבי, עם פנסי לד מלוכסנים ועם חרטום שפיצי, גם הזנב מעוצב למשעי והקטנוע כולו משדר חבילה קומפקטית, עם גישה ספורט-אלגנטית לחיים. במרכז מדרס הרגליים יש שדרה אמצעית המחזקת את השלדה ומאפשרת, ביחד עם גלגלי "14, את ההתנהגות הטובה של הג'טיקס. הכידון קצר, עם מקום שמספיק להכל – על גבול הצפוף, אבל מהצד הנכון של הגבול. רגליות המורכב רחבות למדי ומתקפלות כלפי דופן הכלי, ומתחת לכיסא המדורג יש מקום לקסדה שלמה קטנה ולא יותר. יש כאן גם מערכת Keyless עם שלט ומפסק במקום סוויץ' להפעלה וכיבוי, תא הכפפות מקדימה גדול ומכיל בתוכו שקע USB מוגן מים לטעינה. איכות החומרים גבוהה, כמו גם ההרכבה. הכל מהודק ומשתלב במראה החד והחלק של הקטנוע.

משקלו הרטוב של הג'טיקס עומד על 140 ק"ג שמרגישים קלילים במיוחד בתנועה ובסיס הגלגלים הקצר באורך 1,355 מ"מ, יחד עם רדיוס כידון נדיב, מייצר השתחלות קלה בין הרכבים ורדיוס סיבוב קטן. המושב בגובה 770 מ"מ מתאים גם לנמוכים ולא מאיים, הוא מרופד בנדיבות ונוח ולמרות מימדיו הצנועים ולמרות שאתגרנו את עצמנו קלות עם שני רוכבים מגודלים יותר ממה שהייתם מצפים לפגוש בקרב בני ובנות ה-16, בעניין הרכבת נוסע נוסף – יש מספיק מקום על הכיסא המדורג קלות ויש ידיות אחיזה נאות למורכב – אבל זה לא הכלי להרכבה יומיומית רבת שעות. וברכיבה מורגשת חלוקת המשקל המאוזנת היטב (50% מלפנים ו-50% מאחור), תחושה שדי נשמרת גם בהרכבה.

המנוע של הג'טיקס, צילינדר יחיד מרובע-פעימות, מקורר נוזל ומוזרק דלק עם 4 שסתומים, שעומד בתקן אירו5, בנפח 124.6 סמ"ק מייצר הספק מכובד של 12.5 כ"ס ב-8,000 סל"ד ומומנט של 1.1 קג"מ ב-6,000 סל"ד. הפתיחה ממצב עמידה מעט עצלה כנראה מכיוון שמדובר בקטנוע חדש ובהרצה וסביר שזה לא אופיו האמיתי. בכל קשת הסל"ד הג'טיקס מניב תאוצה טובה ורצופה בתוך העיר, וביחס ליכולות הממוצעות בקטגוריה – גם מחוץ לה.

ניתוק וחיבור הווריאטור לא מורגשים כלל, גם לא בירידה תלולה ובקצב נמוך, תגובת המצערת מתונה ומאפשרת לשמור על יציבות בתנועה עירונית צפופה. התאוצה חלקה עד למהירות הסופית הריאלית שלו, באזור חיוג 115, כשגם שם נשמרת רכיבה חלקה ונטולת רעידות וויברציות כלשהן.

הקטנוע מרגיש מרווח בדיוק בצורה הנכונה ומאפשר תנוחת רכיבה טובה עם נטיה קלה קדימה לפלג הגוף העליון ומספיק מקום למנח רגליים אנכי. מערכת הבלימה עם דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ וקליפר כפול בוכנות מלפנים ודיסק בקוטר 220 מ"מ וקליפר חד-בוכנתי מאחור מייצרת יכולת בלימה והאטה מרשימה, כשמערכת ה-ABS – שמותקנת כאן למרות שאינה חובה בכלים בנפח הזה – נכנסת לפעולה בזמן המתאים ולא מוקדם מדי, אך כשמופעלת מורגשת מאוד בידית הבלם, לא מהנעימות שבמערכות אבל בהחלט סביר ונפוץ בכלים רבים.

אחיזת הכביש של הג'טיקס טובה מאוד, השילוב בין המתלים הפרוגרסיביים וצמיגים במידות 100/90-14 מקדימה ו-110/80-14 מאחור מצליח להחליק כל מהמורה ובור בכביש העירוני והחוויה באוכף היא נעימה ונינוחה – גם על כביש מקורצף. בהטיה על אספלט תקין וטוב יניב הג'ט-איקס השכבות יפות והוא קל להטייה לתוך הפנייה וביציאה ממנה, כשבמהלך הפניה הוא שומר על יציבות קווית בלי להתרגש.

מיכל הדלק מכיל 7.5 ליטרים, ועם צריכת הדלק, שבתנאים המאומצים של המבחן עמדה על 1:23 קמ"ל, מציע הג'ט-איקס טווח רכיבה של כ-170 ק"מ בין תדלוקים – אבל אנחנו משוכנעים שבשימוש יומיומי רגוע הוא יכול להגיע לתצרוכת טובה יותר.

מידותיו הכלליות של הג'ט-איקס מציבות אותו בצד הגדול של קטנועי הלא-מנהלים, עם אורך של 2,000 מ"מ, רוחב של 760 מ"מ וגובה של 1,115 מ"מ, הוא מצויד בתאורת LED היקפית, מערכת בטיחות חשובה כסטנדרט, מטען מהיר בתא הכפפות, יש לו צג LCD נוח לקריאה, הוא זריז ושובב, מעוצב יפה ומרגיש איכותי למדי, כל זה עם תג מחיר של 16,985 ₪ שזול ממתחריו בכמה אלפי שקלים, מציבים את הג'ט-איקס 125 בעמדת טובה מול המתחרים ואולי גם מול כמה כלים שחולקים עימו מותג.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

    תעודת זהות

     

    SYM Jet-X 125

     

    דרגת רישיון: A2

     

    מחיר: 16,985 ₪

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: סינגל, 4 פעימות, מקורר נוזל, 4 שסתומים, מוזרק דלק

     

    נפח: 124.6 סמ"ק

     

    הספק: 12.5 כ"ס ב-8,000 סל"ד

     

    מומנט: 1.1 קג"מ ב-6,000 סל"ד

     

    מידות כלליות: אורך 2,000 מ"מ, רוחב 760 מ"מ, גובה 1,115 מ"מ

     

    גובה מושב: 770 מ"מ

     

    מידות צמיגים: ק' 100/90-14, א' 110/80-14

     

    בלמים: מקדימה דיסק בקוטר 260 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 220 מ"מ. מערכת ABS

     

    משקל רטוב: 140 ק"ג

     

    נפח מיכל דלק: 7.5 ליטר

     

    7 תגובות ל מבחן דרכים: סאן יאנג Jet X 125

    1. בסדר בסדר, ארבע שסתומים, קרור נוזל, מהיר ועצבני, כמה מהיר ועצבני? קצת יותר מקטנוע מובי, וקצת פחות מאופנוע 125 מלא. כבר הסברתם ללקוחות ש125 מהיר ועצבני גומר את המנוע במהירות והחלטיות?(20,000 ק"מ גג).
      מה רע במובי מקורר אוויר? לא רע בכלל.
      איך תזהו יבואן גנב? מי שמוכר לכם קטנוע ביותר מ 10,000ש"ח.
      חוץ מזה נמאס כבר מפלסטיקה של כאילו אופנוע ספורט קיצוני, זה הכי פתטי, לפחות לוספה המקורית היה רעיון עיצוב מקורי(צרעה).

      17,000 ש"ח, הלו, שוב במטרו-מוטור מוכרים קרח לאסקימואים!!!
      כנראה שיש עוד כמה אסקימואים פריירים שהשם מטרו-מוטור לא עושה לה פריחה.
      למה פריחה? כי למטרו-מוטור שיטת מכירות לא הוגנת, ככה זה גם אחר כך במוסך המרכזי, ובמחירי חלקי החילוף.

      קינתה ממטרו-מוטור? נדפקת!

      מה הפלא שבכתבה שלמה לא תמצאו את שם המותג המזוהה ביותר בישראל עם הונאת לקוחות שקטה.

    2. כמה ברברת וליכלוך.. ממש לא נחמד מצידך! אף אחד לא מכריח אף אחד לקנות ואין שום חובה לטפל דווקא במוסך מרכזי
      אני אחרי שנים בקימקו עברתי לסאן יאנג 250 ומרוצה מאוד מהכלי ואף פעם לא מטפל במרכזי
      כל היבאונים רוצים להרוויח וזה בסדר למי שמתאים לו תפסיק להיות כזה מריר..

      • זה לא רק שהייתי פרייר של מטרו-מוטור, ששחטו אותי בלי רחמים.
        זה לא שהם סתם לא היו נחמדים אלי, הם לא היו נחמדים בכוונה תחילה, לא אישית נגדי, ככה השיטה שלהם…נ-ב-ל=@-ו-ת.
        זה גם העניין הזה שאני ממש לא פרייר, והם כן נוכלים מקצועיים!!!
        "מריר", מי שמריר כאן זה אתה שמתלונן ומתבכיין שאני ככה וככה, ועל מה…הרי אתה רק אתמול יצאת מאולם המכירות של מטרו-מוטור…אתה תחת השפעת הסם…דבר איתי אחרי שתיגמל. או שאתה סוכן של מטרו-מוטור, אחד מאלה שמסובבים את כולם, הרי נוכלות ברמה כזאת דורשת שיתוף פעולה בכמה גזרות, לדוגמה: טוקבקים בתשלום.
        כל עוד הייתי לקוח שבוי לא יכולתי להרשות לעצמי להודות באמת(תסמונת שטוקהולם! מכיר?), אחרי שנפטרתי מהכלי, אני שופך. דפקו אותי עד העצם, לא בטעות, לא אישי, ככה השיטה שלהם.
        כל אחד יכול לאכול אותה אצל נוכל מקצועי, ככה שהביטחון שלי באנשים לא נפגע. הכול טוב.
        משה, אם לאמת הכאובה אתה קורא "מלכלך" 1.אולי מערכת הערכים שלך רקובה, 2.אולי גם אתה תחת השפעת תסמונת שטוקהולם, 3.ואולי אתה מגיב בתשלום מטעם הנוכלים.
        אני לא האחרון שנדפק מהם, אבל אם בכתבה שלמה הם מסתירים את המותג "מטרו-מוטור",
        זה כי יש להם מה להסתיר, המותג מטור-מוטור הוא המותג המזוהה ביותר בישראל עם הונאת לקוחות שקטה!

    3. קטנוע חמוד במחיר מוגזם. מטרו ממשיכים עם המונופול ואם אתה מעוניין בסאן יאנג אתה לקוח שבוי של החזירים ממטרו. כמה חתיכות פלסטיק עם מנוע קטן שעולים באירופה 10000 פה לוקחים מחיר כמעט כפול. מילא זה, אבל אם כבר החלטת שאתה מעוניין להיות פראייר ולקנות מהגנבים האלה, אתה צריך לשבת מול צוות המכירות הלקקני והשקרן שרק מחכה שהתשלום יעבור כדי להתחיל להתייחס אליך כמו אל זבל. פשוט בושה שהמדינה לא מתערבת ומפרקת את המונופול הגנב הזה.

    4. לא חושב שהם גנבים להפך המדינה שלך גנבים!
      הזמנתי ג'ט איקס חדש וממתין לו בסבלנות.

      בהזמנה כתוב שהאופנוע הזה עולה 13000 שקל ובגלל רישויי של המדינה ומעמ של המדינה ואגרות רישויי של המדינה זה מגיע כמעט ל 17000 שקל. אז מה אתם מבלבלים את המוח!

      בקשר ללגמור מנוע או לא, זה בדכ תלויי בנהג ואם הוא שובר את האופנוע שלו או מבין שהוא בהרצה.
      בהצלחה לכולכם לי אישית אין פה אינטרס. לקוח מהשורה שמבין שהמדינה שלי שותה 50 אחוז מהכל פה.

    5. קטנוע בין הטובים
      0 תקלות
      125 הכי זריז מהיר איכותי
      רכבתי בעבר על כלים כבדים
      עושה בית ספר לאופנועים אחרים בפקקים

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל