fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

מבחן דרכים: סופר-סוקו CPx PRO

מבחן דרכים: סופר-סוקו CPx PRO

כתב: עמית משיח | בוחנים: אריק רוזנבלום, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: קטנוע חשמלי זריז, חזק ואיכותי, פחות טכנולוגי, אבל ביצועיסט.

חברת סופר-סוקו אינה חדשה בעולם או בשוק המקומי, אך לאחרונה העבירה את פעילותה לקבוצת Xi Mobility המאגדת מספר רב של מותגי דו"ג חשמליים תחת אותו הבית. בעבר כבר דגמנו את דגם המשלוחים שלהם, המבוסס על אותה הפלטפורמה של הדגם "האזרחי", קטנוע קטן וזריז, עם תנוחת רכיבה קצת שונה וארגז גדול מאחור, גם לו אותו מנוע 7kW כמו של ה־CPx PRO אותו אנחנו בוחנים כעת, שמגיע עם מושב לשני רוכבים וסבל גדול לאחוריהם, צמד סוללות פולימר-ליתיום נשלפות בקיבולת של 2.7kWh, או 5.4kWh יחדיו, וזמן טעינה של 3.5 שעות לסוללה. טווח הרכיבה המוצהר נע בין 140 ק"מ אופטימליים לכ־100 ק"מ אמיתיים במהלך המבחן. יש לו סוללות שעובדות על מתח של 60V ומספקות 45 אמפר לשעה כל אחת וביחד 90Ah, נתון שבהחלט תורם לביצועים הטובים שלו. הסוללות הללו אמנם נשלפות אך כל אחת מהן שוקלת 18 ק"ג – גדול וכבד ומצריך חשיבה על שינוע אל ומהבית, למי שלא נהנה מקרבה וודאית לשקע חשמל בעבודה או בבית.

המערכת מבצעת איזון בין שתי הסוללות כך שאם אחת טעונה פחות המערכת תיסע לפי הנמוך – עד שתשווה ביניהן, במפתיע אין כאן תצוגה של אחוזי הטעינה הנצברים בעת טעינה – נתון שכבר התרגלנו להגניב אליו מבט בכדי לתכנן את המשך יום הרכיבה בין טעינות חלקיות. מעבר לכך הפשטות הדיגיטלית אינה כוללת אפליקציה או רגנרציה, יש כאן 3 מצבי רכיבה ואפשרות לרוורס, ישנם מתגים סטנדרטיים על הכידון ומראות פשוטות ויעילות. החזית בעלת העיצוב הקרבי, עם צמד פנסי לד,עיצוב חד ומשקף ארוך בסופה, ועיצוב זנב בקווים עגולים, מייצרים קטנוע בעל מראה מעניין ונעים לעין. עם גלגל 16 אינץ' מקדימה ו־14 אינץ' מאחור, ומתלים ארוכים יחסית, הוא נראה ומרגיש גבוה. לקינוח יש גם זרוע אחורית חד צידית ומערכת בלימה משולבת CBS.

אז יש לנו כאן קטנוע אורבני עם מהירות מרבית (במצב 3) של 100+ קמ"ש, אליהם ניתן גם להגיע בפועל – אם כי באותם קמ"שים בודדים מעל המאה הקטנוע כבר מרגיש פחות יציב ובבית. המתלים קשיחים והריפוד של המושב נעים ורך אך לא מדי, תנוחת הרכיבה מוזרה מעט – משהו בין המושב השטוח והכידון הנמוך לא מתיישב לחלקנו טוב, תרתי משמע. תופעה שמוכרת לנו כאמור כבר מהסופר-סוקו הראשון שפגשנו; עד 1.70 מטר מרגישים נוח מההתחלה וגם מיגון הרוח מספק, למי שמעל 1.75 מטר לקח יומיים להתרגל ומיגון הרוח היה חלקי – אם כי במהירויות ובשימושים העירוניים הרי זה בטל בשישים… מדרס הרגליים קצר וגם המקום לרגליים מוגבל לתנוחה אחת, יש וו תליה פתוח, יש שקע טעינה USB ותא קטן פתוח לצידו.

מצבי הנסיעה סטנדרטיים וניתן לעבור ביניהם תוך כדי רכיבה. מצב אקו שמוגבל פה ל־65 קמ"ש ומתקרב ללהיות שימושי, מצב נורמל שמוגבל מעט בתאוצה ומגיע עד 82 קמ"ש, ומצב ספורט שנותן את הכל בחופשיות ומייצר תאוצות יפות – כנהוג בז'אנר. את הכיסא פותחים בעזרת אותו מפתח של הסוויץ', אבל במנעול משלו – בצד ימין מתחת לכיסא, כמו פעם, הסיבה לכך נעוצה כמובן במיקום זוג סוללות העמלץ הנשלפות שלא מותירות הרבה מקום מתחת לאותו כיסא. יש שם את שתי הסוללות הגדולות וגם מתקן פלסטי שמאחסן את המטען והכבלים – כך שנשאר מקום לארנק קטן ולא יותר. גם אם תצאו לדרך ללא המטען, עדיין לא תוכלו להכניס מתחת לכיסא יותר מתיק קטן ושטוח תכולה.
לוח המחוונים דיגיטלי ומספק נתוני מהירות, מד טמפרטורה, מד אוץ, תצוגת מצב רכיבה, מצב סוללות וטווח משוער שנותר – לפי מצב הרכיבה שנבחר, בנוסף יש גם תצוגת שימוש באנרגיה בהיקף הלוח ונורות ביקורת. רגליות המורכב/ת משוכות לאחור ונראות כמו של אופנוע, אבל ממוקמות בדיוק מעל הרגלית שמורידה את ג'ק האמצע – ולקח רגע להתרגל לזה.

התאוצה חזקה, מעל לסבירה לכלי חשמלי – מנוע חזק עם כ־11 כ"ס על מרכב קצר יוצר כלי מהיר וזריז שכיף לחצות איתו את הכרך הסואן, הצמיגים מפתיעים ואוחזים היטב, השלדה והמתלים הקשיחים מייצרים יציבות כיוונית מצויינת והזאטוט החשמלי שש אלי פניות ושומר בהן על קו. בנוסף, כמובן, יש כאן שקט מוחלט בזמן הרכיבה, כל כך שקט שאפשר לשמוע את אוושת משאבת הבלם פועלת בעצירה. הצמיגים עלומים אך מספקים כאמור אחיזה טובה למדי, לא נתקלנו בהחלקות זנב – לא על צבע ולא בתנאי אחיזה מפוקפקים של חצץ ובורות, אבל כן הצלחנו לנעול את הבלם האחורי של המערכת המשולבת, מה שאומר תשומת לב לכוח שמפעילים עליו בעת בלימה.

אין פה מנגנון רגנרטיבי לטעינה חוזרת בהאטה, מה שמביא אותו להאטות רכות, הוא בולם טוב את המסה הקטנה שלו, עם תקווה שנראה מערכת ABS בדגם הבא. מיקום רגלית הצד מאוד אחורנית, בסוף מדרס הרגליים המעובה, צריך להתרגל לזה בחניה ומתרגלים אחרי יום יומיים. האיתות לא מתבטל בלחיצה אלא ממש בהסטת הכפתור חזרה לאמצע, אין שום מקום מתחת למושב ואי אפשר לזרוק את הרגליים קדימה… למורכב/ת יש שפע של מקום מאחור, עם תנוחה טובה בין הרגליות המתקפלות לידיות שבצידי הסבל ובעיקר בגובה המושב – שנראה גבוה אבל מרגיש נמוך. המתלים הקשיחים לא התרגשו מנשיאת שני אנשים על גבי ה־CPx PRO ולא הרגשנו בהבדל.

בצד היתרונות של הסופר-סוקו הבכיר אפשר למנות את המנוע החזק על המרכב הקצר, תפעול פשוט ונעים, איכות הרכבה ואיכות חומרים טובה מאוד, מראה מושך ורענן, טווח נסיעה לא רחוק מהמוצהר בזמן המבחן ומחיר שאמנם יקר, אך נחשב סביר בהשוואה להיצע בשוק. נדמה ששוק הקטנועים החשמליים רווי דגמים, שלא מצליחים להתחרות בנתוני המכירות של מקביליהם לוגמי הבנזין, כשהסיבה העיקרית היא הבדל כמעט זניח בעלויות התפעול למי שלא מרבה ברכיבות, ומי שכן מרבה – מודאג מטווחי הנסיעה המוגבלים וזמני הטעינה הארוכים. ה־CPx PRO הוא קטנוע מצוין למי ש"מתעקש" לרכוב על חשמלי, עם מיעוט היתרונות של תצורת ההנעה, הוא עטוף בפחות טכנולוגיה ממתחריו אבל מציע ביצועים טובים גם בהשוואה למקביליו הלא-חשמליים ואיכות בניה גבוהה. הקטנועים החשמליים "עוד לא שם", אבל ה־CPx PRO ממש קרוב.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

    תעודת זהות

     

    Super Soco Vmoto CPx PRO

     

    מחיר: 25,828 ₪

     

    דרגת רישיון: A2

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: בראשלס 7kW

     

    סוללה: זוג סוללות פולימר-ליתיום נשלפות בקיבולת כוללת של 5.76kWh 45Ah 60V כל סוללה

     

    טווח מוצהר: 150 ק"מ (מצב אקו), 115 ק"מ (מצב נורמל), 75 ק"מ (מצב ספורט)

     

    מהירות מירבית מוצהרת: 50 קמ"ש (מצב אקו), 80 קמ"ש (מצב נורמל), 125 קמ"ש (מצב ספורט)

     

    טעינה מוצהרת: 4.2 שעות לטעינה מלאה עם מטען מקורי 1.8kW בשקע ביתי, חיבור Type 2

     

    מידות צמיגים: ק' 120/70-15, א' 140/70-14

     

    מידות כלליות: אורך 2,227 מ"מ, רוחב 786 מ"מ, גובה 1,291 מ"מ

     

    גובה מושב: 800 מ"מ

     

    בסיס גלגלים: 1,617 מ"מ

     

    משקל: 202 ק"ג

     

    מדידות

     

     

    2 תגובות ל מבחן דרכים: סופר-סוקו CPx PRO

    1. "האבא של" פותח חברת הזנק לילד שלו
      וככה גם נולד קטנוע שמתאים לממדים של נער מתבגר.
      הכלים האלה אחר כך נמכרים במכרזים תפורים לחברות שבבעלות "האבא של"
      אבל לא שזה מעניין מישהו, כי השיטה מזינה את עצמה (כסף שיוצא מ"אבא של", וחוזר ל "אבא של).

      הצרכן הרגיל(תלמיד בתיכון, חייל, סטודנט), והיום תחת הקטגוריה הזאת יש גם את כל השליחים "החדשים" (כי שיטת העסקה היא סטייל וולט), כל אלה כבר ממזמן עברו לאופניים או קורקינטים חשמליים,
      האופניים/קורקינטים המשודרגים עולים פחות מחצי מאופנוע חשמלי,
      וכמובן כל עניין לימוד הנהיגה, הרישוי השנתי(טסט), ביטוח החובה, הקנסות, תחנות דלק, כל אלה זה משהו ששייך לעבר של סבא.

      חברים תתעוררו, המהפכה החשמלית מאחורינו, זה כבר קרה.
      זה לא היה כזה רומנטי ודרמתי כמו שחשבו, וזה כבר קרה.

    2. שתי שאלות לבוחנים 1. האם יש דיליי בידית הגז כמו בדגם הקודם, כאשר משחררים את הגז לגמרי ואז עוד הפעם מסובבים את הידית? 2. האם הסוללות פועלות במקביל, כאשר הן מגיעות לאותו האחוז, לעומת הדגם הקודם שהיה מוריד סוללה ל25% ואז עובר להבאה?

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל