fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
סטפן
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מבחן דרכים: קטנוע חשמלי Silence S01

מבחן דרכים: קטנוע חשמלי Silence S01

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזנבלום, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: הסיילנס S01, שמשווק בעולם גם תחת מותג סיאט, הוא הדור הבא של הקטנועים החשמליים, וכנראה מבין הדגמים הטובים ביותר, בין אם בטווח, באיכות ובעוצמה – אך במחיר של עלות גבוהה יחסית.

מהפכת הרכב החשמלי הביאה לעליה של מותגים פחות מוכרים, רובם מהמזרח, שמציעים פתרונות תחבורה חשמלית שהיצרנים הוותיקים לא ממהרים לייצר, אם זה בטווחים, בהספק או בגודל, בתחום הרכב החשמלי בכלל ובתחום הקטנועים החשמליים בפרט היצרנים הגדולים והמוכרים פשוט לא מעיזים. ובין אם אנחנו אוהבים את זה או לא – קטנועים חשמליים יהיו בשנים הקרובות קפיצת המדרגה הבאה בתחום ההתניידות העירונית.

ובזמן שרוב הקטנועים החשמליים מציגים נתוני הספק שקרובים יותר לקטנועי 50 סמ"ק וטווחים מוגבלים למדי, בסיילנס עושים משהו אחר. חברת Silence הוקמה בשנת 2011, ע"י קבוצת תעשיינים ספרדים מאזור ברצלונה שהחליטו לשתף פעולה ולהביא את הידע הפרטי של כל אחד מהם לתוך הפרויקט, אליו הצטרפה גם חברת האנרגיה והשמנים הענקית רפסול ויחד פיתחו, תכננו ובנו את המוצר שלפניכם, המיוצר בשתי גרסאות שחולקות פלטפורמה ונבדלות בייעוד והנגזר ממנו – הסיילנס S01, אותו אנחנו בוחנים, המיועד לשימוש של הצרכן הפרטי להתניידות בכבישים העירוניים, והסיילנס S02, שמעוצב בצורה קצת שונה, מיועד לשוק העסקי ומגיע עם הכנה לארגז משלוחים גדול במקום המושב האחורי.

הקטנוע החשמלי של סיילנס הוא מבין היחידים שמציעים כיום ביצועים שקרובים לאלו של קטנוע 125 סמ"ק, זאת בעזרת מנוע חשמלי בהספק של 9kW (כ־12 כ"ס), תאוצה מ־0 ל־50 קמ"ש ב־3.9 שניות ומהירות מירבית שעומדת על 100 קמ"ש, זאת במצב הרכיבה Sport, כשבמצב City המהירות מוגבלת ל־85 קמ"ש ובמצב Eco ל־70 קמ"ש. הסוללה בקיבולת של 5.6kWh שוקלת יותר מ־40 ק"ג וכל כך גדולה שהיצרן הספרדי בחר לשלב בתוכה מנגנון עגלת טרולי מתקפל – הנשלף ביחד עם הסוללה ומסייע בשינוע הכבודה אל הבית וחזרה. ויש לה אפילו אפשרות לשמש כ'פאוור-פק' של 220V (בתוספת מחבר ייעודי), לשימוש כללי בשטח. טווח הרכיבה המוצהר עומד על 133 ק"מ והטעינה אורכת עד 9 שעות.

כאמור, סיאט החלה בשיווק קטנועי סיילנס תחת מיתוג פרטי שלה במספר מוגבל של שווקים נבחרים ולישראל קטנועי סיילנס מגיעים תחת המיתוג המקורי, כמו שמשווקים בספרד, אנגליה ומדינות נוספות, בייבוא חברת 'אברהמי חיים יבוא ושיווק' היושבת בפתח תקווה, שם שיכול להיות מוכר לחלקכם המכירים את אביו ממוסך 'איציק אופנועים' המיתולוגי.

עיצובו של ה־S01 מושפע מאוד מהמגמות האחרונות בשוק הרכב החשמלי ובעל אופי קצת חוצני/מד"בי ובעיקר לא סטנדרטי, כשהסוללה הגדולה – הממוקמת במרכז הכלי ומשתמשת בתצוגת לד מעגלית שמראה את מצב הסוללה בכמעין פרוגרס-בר – היא האלמנט העיצובי הבולט ביותר בקטנוע. השלדה עשויה פלדה בפרופיל מלבני והיא חובקת את הסוללה משני צידיה, המבנה שלה, כמו גם מאפיינים נוספים ב־S01 מזכירים לנו את קטנועי הגלגלים הגדולים ובעיקר את ה־SH של הונדה.

מתחת לכיסא נמצא מקום נרחב המספיק לשתי קסדות שלמות ועוד, כמו גם שקע הטעינה של הקטנוע, כבל טעינה באורך 3 מ', ונתיבים לכבל שמאפשרים לנעול את הכיסא בזמן הטעינה. כמו בכלים חשמליים רבים, גם כאן יש הילוך אחורי ובלימה רגנרטיבית. לוח השעונים גדול וקריא והמתגים השונים מרגישים איכותיים ונעימים לשימוש. יש פה בלימה משולבת (CBS) וצמיגי פירלי על גלגלים יצוקים בקוטר 15″ מלפנים ו־14″ מאחור המספקים אחיזה וביצועים טובים, המתלים, לעומת זאת, פשוטים ובסיסיים – מלפנים וגם מאחור – והם מהווים את נקודת התורפה של הכלי. את כל נתוני הנסיעה והקטנוע ניתן לראות גם באפליקציה ייעודית של סיילנס – לתפעול וניתור הקטנוע מהנייד.

יוצאים לרכיבה ומיד מרגישים משהו שונה מקטנועים חשמליים אחרים – פתיחה חזקה ביציאה מהמקום, כזו שמקבילה לקטנוע 125 סמ"ק בהחלטיות ובטיחות אך מוסיפה לכך גם שקט, ויכולת תמרון והשתחלות נהדרים. המנוע יושב במרכז הגלגל האחורי, ללא תמסורת וללא מתווכים, מה שנותן אופי חזק ומיידי לתגובות המנוע – לא משהו שאי אפשר להתרגל אליו, אבל ייתכן ומערכת בקרת אחיזה הייתה יכולה להחליק את התחושה עוד יותר. והתאוצה החשמלית הזו נהדרת, אחרי היציאה המהירה מהמקום היא ממשיכה להפתיע בתאוצות ביניים וכוח מספק לעקיפה בצורה שגם קטנועי 125 סמ"ק לא תמיד יודעים לספק.

התנהגות הכביש שלו סבירה, השלדה והצמיגים עושים את שלהם ומספקים יציבות והתנהגות טובה ומי שמוריד להם קצת הם המתלים הקונבנציונליים והבסיסיים, שאמנם מתפקדים כהלכה אבל היינו שמחים ליותר. הבלמים מספקים והתחושה הכללית היא של קלות תפעול וזריזות תנועה, הבלימה המשולבת עוזרת להשיג בלימה חלקה ומאוזנת. ABS אין כאן (וגם אין עדיין חובה לכלים מסוגו) אבל אנחנו כמובן היינו שמחים אילו התווספה גם מערכת כזו.

המושב נוח ומספק תמיכה נאותה לעכוז וגם לגב, הנדסת האנוש טובה והכידון יושב בול במקום, מנח הרגליים מרווח ומאפשר תנועה ומס' תנוחות ישיבה, כמו גם אפשרות לשנע מטען על המדרס השטוח. כשניסינו אותו מחוץ לעיר, בהרכבה ועם משא על הסבל ומתחת לכיסא, הוכיח הסיילנס שלפעמים נתונים יבשים מתקיימים במלואם גם במציאות – ברכיבה מהירה על הכביש הבין עירוני שמר הקטנוע על היציבות הכיוונית והפגין התנהגות כביש טובה, בעוד נתוני הטעינה והטווח היו נאמנים להצהרת היצרן, ואכן סיפקו את כל הטווח המוצהר, במהירות המירבית, וללא תוכנית חסכונית באחוזים האחרונים. ומכיוון שהכוח המתפרץ במצב הניהול הספורטיבי לא נוח לתנועה בתוך פקק, מצאנו שמעבר בין מצבי הניהול השונים תוך כדי תנועה ולפי הקצב של יתר משתמשי הדרך (והרווחים המשתנים ביניהם) משרת גם את הנוחות וגם את הרצון לחסוך בסוללה. במצב רכיבה אקו הטווח עומד על קרוב ל־130 ק"מ, יורד ל־100 ק"מ במצב סיטי ועד ל־85 ק"מ במצב רכיבה ספורט במהירות של 100 קמ"ש.

עוד דברים קטנים שמראים את כמות ההשקעה, המחשבה והאיכות שהושקעו בצמד הקטנועים החשמליים הללו; כמו למשל הציר הנסתר עליו יושב ונפתח הכיסא, ללא זרועות טלסקופיות ובכל זאת בעל יכולת להחזיק עצמו פתוח ללא ייצוב, ומהצד השני של הרעיון – הכיסא נסגר בטריקה אחת חלקה ומדויקת, ללא פספוסים בהתאמה בין הלשונית לחור המנעול. אגב כיסא ומה שמתחת, הדבר היחיד שחסר לנו בתא האחסון הענקי שם זו תאורת לד קטנה שתאיר את החלל בעת פתיחה.
מערכת הטרולי של הסוללה עובדת חלק, נפתחת ביציאה ומתקפלת בהכנסה למקום. עוזרת בהובלת הסוללה לטעינה מחוץ לקטנוע כשצריך (סוף יום ובית בקומה גבוהה – עם מעלית, שליח שחזר אל בית העסק וצריך החלפה מהירה בין סוללה ריקה לטעונה וכיוב').

הסיילנס S01 מביא בשורה של ממש בכל הנוגע לביצועים, טווח ואיכות כללית, מה שהיה חסר לנו בכלי – בעיקר המתלים הנחותים, המחסור ב־ABS ומצערת מעט קופצנית – מרגיש קטן לעומת מה שהוא מספק ושחסר אצל המתחרים. הוא הקרוב ביותר לקטנוע 125 סמ"ק ובדרכו להצלחה מסחררת עומד מכשול אחד – תג מחיר שעומד על 28,900 ₪, שהוא כמעט כפול מקטנוע מקביל מונע בנזין וגבוה באלפי שקלים מקטנועי 125 מצוינים דוגמת ה־PCX. כמובן, מי שירבה לרכוב יהפוך את העסקה לכלכלית יותר בזכות החיסכון בעלויות הנסיעה, הטיפולים והביטוח, ובתמורה יקבל את אחד הקטנועים החשמליים הטובים שנמכרים היום בישראל.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

Silence S01

 

דרגת רישיון: A2

 

מחיר: 28,900 ₪

 

נתונים טכניים

 

מנוע: חשמלי, בראשלס

 

הספק: 9kW

 

קיבולת סוללה: 5.6kwh

 

טעינה: 600W, עד 9 שעות

 

מידות כלליות: אורך 2,000 מ"מ, רוחב 705 מ"מ, גובה 1,313 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,450 מ"מ

 

מרווח גחון: 177 מ"מ

 

גובה מושב: 790 מ"מ

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-15, א' 140/70-14

 

בלמים: דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ מקדימה ודיסק בקוטר 240 מ"מ מאחור, בלימה משולבת ורגנרטיבית

 

משקל 'רטוב': 153 ק"ג

 

13 תגובות ל מבחן דרכים: קטנוע חשמלי Silence S01

  1. על המיטה בחדר השינה של סוהא ערפאת אין דברים כאלה מכוערים !

    • בוקר טוב תתעורר יש את הפומה החדשה עם טווח אמיתי של 250 קמ עירוני או משולב סביב 220 קמ לי יש פומה כזו עם קרוב ל 117000 קמ נהנה מכל רגע ואין חרדת נסיעה אין לי אפילו כבל מאריך בבגז אין צורך.

  2. בכל נושא הכילים החשמליים אשמח שיעירו אותי כשיהיה טווח נסיעה של 250/300 קילומטרים לפחות, וטעינה של כמה דק. תודה מראש.

  3. אין בעיה תכתוב פה את הכתובת והמיקוד של המערה שאתה חי בה . תגיע אליך יונה .

  4. יכול להיות שהוא חי במערה אבל לפחות לא משלם עליה ביוקר ללא סיבה

  5. אני הבנתי טוב? טעינה של עד 9 שעות?
    טווח 133 ק"מ מוצהר לפני מפגש עם המציאות?
    קצת פחות בשורה … באנדר סטייטמנט. למחיר כרגע לא נתייחס
    כל מילה נוספת מיותרת . נמשיך לחכות

  6. ועוד משהו. מצטער להגיד אבל הניחוח העולה מרוב המבחנים עלפי הטקסט המעודן והמאד ניטרלי הוא של איך לומר חייבים להישאר בקשר טוב עם היבואן. אים לי דרך יותר מעודנת להגיד את זה. אתם מדברים על מומנט ועל פיצרים טכנים שכמדובר בחשמלי הבשורה היחידה שצריכה להגיע היא בתחום זמן הטעינה והטווח. טווח של 100 קמ לפני בלאי של בטריה הופך כל כלי לבלתי שמיש בעליל ובעצם לצעצוע לשעות הפנאי. תהיו יותר חדים.

    • היי עמיר ,
      אני עם הכלי קרוב לעשרה חודשים , עם 11000 ק"מ .
      אני לא שליח והנסיעות היומיות שלי מפתח תקווה לראשון לציון הלוך חזור .
      נסיעה בעיר על ECO , בין עירוני על ספורט . חזרה לפתח תקווה עם 25% סוללה , מטעין בלילה והסוללה כל בוקר מתייצבת על 100% .
      כאשר אתה רוכב על כלי חשמלי אתה קודם כל מקבל שקט , חיסכון אדיר בטיפולים , דלק וביטוח . לכלי יש בלימה חשמלית שפשוט לא החלפתי ברקסים !!
      אז לכל הצקצקנים למינהם , חשמלי זה הטון החדש !! כמובן שאם יעלה הטווח זה נחמד , אבל לגוש דן , מספק בהחלט!
      לרוב אני לא זקוק למומנט האדיר של מצב הספורט.. אם כי , תמיד כיף לדעת שיש לל כוח אדיר להתחמק ממצבים מסוכנים ולא פעם המומנט האדיר הזה , הציל אותי ..
      ממליץ בחום רב !!!

      • אחי עשרה חודשים לא אומר כלום וזה לא מספיק זמן להגיד שהוא בסדר תדבר אחרי שנתיים שלוש ונראה מה בכלל הוא יהיה שווה גם מבחינת מחיר וגם טווח הסוללה והביצועים לי יש ניסיון שנים עם כלים חשמליים שונים נתחיל מבליץ ב2013 זירו ועד לפולס של חברת זאפ שהמנוע שווק חיים באופן פתאומי לאחר שנתיים אז בוא נגיד ככה כל מי שחושב שהוא חוסך משהו זו אשלייה ענקית לדוגמא על הזירו הפסדתי 48.000 ב3 שנים הכלי עמד עליי 54.000 נמכר ב6000 בגלל סוללות שהלכו ומטען לתקן אותם עלות של 40.000 המחירון היה 20.000 אז ככה שב48.000 יכולתי להחזיק אחלה כלי ולא הייתי מגיע לחצי מהסכום הזה (דלק וטיפולי) ועכשיו הלך מנוע של הפולס שעלה לי 21.000 וכל הכלי נמכר ב3000 בגלל זה ז"א 18.000 הפסד בשנתיים אז תתעוררו אין פה שום חיסכון תבדקו לבד את עלויות הסוללות והמנועים

  7. חברים יקרים.
    אין צורך לרוץ לקנות כי השוק רק משתפר מיום ליום ועד שלא יגישו לנו כלים עם
    1.טווח גדול יותר משמעותית
    2. מחירים שפויים
    3.זמן טעינה סביר
    פזוט לא להכנס לזה,
    אז מעט סבלנות תשתלם בסוף.

  8. אסי קלעת בול חוץ מזה הירידת ערך מטורפת קשה חמכור כלי חשמלי והחלפים יקרים מאוד

  9. גם צריך למצוא יחידי סגולה שמוכנים לתקן כלי כזה במידה שיש בעייה בטרייד אף אחד לא יקח גם בזירו שהמקרה אני מחובר שם לקבוצה הכלי נקנה במחיר מופרז למכור אותו זה פחות מחצי מחיר עד שמישהו בכלל עושה טובה ומוכן לרכוש אותו ושתמה האחריות בכלל לא שווה להתעסק איתו זה או לעשות טרייד במטרו ולהפרד מעוד עשרות אלפי שקלים או לנסוע איתו עד שימות או למכור בגרוש וחצי כי לא שווה לתקן בעלויות מטורפות שם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל