fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

מבחן דרכים: CFMOTO 700CL-X Heritage

מבחן דרכים: CFMOTO 700CL-X Heritage

כתב: אריק רוזנבלום | צילום: דניאל דהרי

שורה תחתונה: נאה, נעים, נוח, ואם נסכם במילה נוספת באות נ' – נהדר.

כן, הוא סיני. לא, הוא ממש לא אופנוע זול, כאילו, כן… הוא זול, במחירו, אבל לא באיכותו. אנחנו כבר יודעים איזה קונוטציות מעלה צירוף המילים "אופנוע סיני", אבל לא משנה מה אתם חושבים על תוצרת הרפובליקה העממית, ה־700CL-X של CFMOTO הוא ההפך המוחלט מזה, איכות הבניה והירידה לפרטים, התחושה פה היא של אופנוע שלם ומהודק, הכל ברמה הגבוהה ביותר.

48,900 ₪, מחיר של אופנוע 500 סמ"ק בסיסי ופשוט, מתורגמים כאן לאופנוע נייקד מושך ונאה, עם עיצוב רטרו-מודרני בעל יותר מקריצה לכיוון הסקרמבלר, מצוייד במפרט טכני מרשים לא פחות ממראהו – עם מנוע טווין מקבילי מקורר נוזל בנפח 693 סמ"ק, שמייצר הספק של 74 כ"ס ב־8,500 סל"ד ומומנט של 6.9 קג"מ ב־6,500 סל"ד, ורשימת אבזור הכוללת בין היתר מצערת אלקטרונית, שני מצבי רכיבה, בקרת שיוט, בקרת אחיזה ובולמים בעלי כיוונון מלא.

האופנוע הזה, שהגיע לאחרונה לישראל, הוצג לראשונה בתערוכת מילאנו 2019 ומיוצר בשלוש גרסאות: ה־Heritage שאנחנו בוחנים כאן, ה־Sport שתגיע בהמשך לארץ, וה־Adventure שכנראה תגיע גם היא בעתיד. זה שאנחנו בוחנים מוגבל ל־47 כ"ס לצורך עמידה ברישיון A1, כך שלצערנו לא נוכל לספר על ביצועי המנוע בגרסתו הלא מוגבלת, שכן זהו מנוע חדש, שמבוסס קלות על הטווין 650 המוכר של היצרן, שמבוסס בתורו על מנוע הקוואסאקי המוכר, ולא משהו שיצא לנו לדגום לפני כן, אך משהו שבטוח נדגום בעתיד – שכן בנלי ויצרניות נוספות כבר החלו לעשות בו שימוש.

לדעתנו הוא אחד מהיפים בעיר, וזה רק בגלל התאורה.

כבר בשניות הראשונות של התנועה איתו, כשאנחנו עוד מתגלגלים במצב אקו ומתרגלים לאופנוע, עוצרים אותנו ומתחילים לשאול שאלות, הנעות בין "מה זה?" לניחושים שכללו דוקאטי (!), בין "כמה עולה?" לפרצוף מופתע וכמובן – שאלות על מוצאו. ההריטג' אופנוע נאה מאוד עם הרבה פרטים קטנים, המראה – למרות הרטרו והסקרמבלר – מודרני מאוד, עם יחידת תאורת LED ראשית בצורת איקס, משחקי צבעים וגימור ומושב עור חום בעל תפירה יפה במיוחד, גם האגזוז בסגנון SuperTrapp של פעם מוסיף הרבה ללוק ההיפסטרי.

תנוחת הרכיבה מרווחת ונוחה מאוד, עם כידון-מושב-רגליות בעלי כיפוף ומיקום טבעי, המושב לא גבוה מדי ומאפשר להניח רגליים בבטחה על הקרקע, ורק היעדר מיגון הרוח פוגע מעט בנוחות, אך אפילו התאורה הראשית זוכה למחמאות כשהיא מתגלה כיעילה מאוד ברכיבה בלילה. יש לו שלדת צינורות אלומיניום יפת מראה וטובת גינונים, כשמקדימה מותקן מזלג KYB הפוך בקוטר 41 מ"מ, עם מהלך של 150 מ"מ ואפשרויות כיוונון מלאות – כנ"ל גם לבולם האחורי.

ה־-700CL-X הריטג' הוא אופנוע קליל וקומפקטי, משקלו הרטוב עומד על 196 ק"ג, עם 13 ליטר של דלק במיכל, בסיס הגלגלים באורך 1,435 מ"מ, המושב בגובה 800 מ"מ בעוד הגחון בגובה 160 מ"מ, אורכו הכללי 2,107 מ"מ, רוחבו 887 מ"מ וגובהו 1,200 מ"מ.

טוב, כן נכנסנו לשביל עפר, אבל רק בשביל הצילומים.

את תחילת הרכיבה כאמור עשינו במצב רכיבה אקו, שם המנוע המוגבל בהספקו גם מעט עצל ומצריך למשוך אותו לאזור ה־5,000 סל"ד כדי לנוע בצורה נאותה, אך המעבר למצב ספורט משנה הכל והמנוע מתעורר, מגיב בדיוק רב יותר גם בסל"ד נמוך יותר. המנוע הנמרץ מביא את ההריטג', עם עבודת הילוכים זריזה והרבה גז, במהירות ל־120 קמ"ש ומעבר, אך החוסר במיגון רוח עוצר את החגיגה מהר, לא תאוצה מרגשת במיוחד או מפתיעה, אך דווקא כשמורידים קצת גז ורוכבים בצורה רגועה יותר מתגלה הפתעה והאופנוע נעים מאוד כשהקצב יורד, גמיש דיו ולא מווברץ. צריכת הדלק בתנאי המבחן עמדה על 18 קמ"ל.

מרגע שעברנו למצב רכיבה 'ספורט' דבקנו בו, ואנחנו משערים שגם רוכשי האופנוע יעשו זאת, ועם הכיתוב הזה על לוח המחוונים לא יכולנו להימנע מכניסה לקטעי כביש מפותלים וטכניים יותר. גם כאן אין הפתעות, ההריטג' מתנהג כמצופה, עם לא מעט ביטחון ופידבק, אך המנוע מוגבל ההספק מצריך עבודת הילוכים כבדה על מנת לשמור אותו בטווח הסל"ד היעיל כדי לקבל קצב רכיבה מהיר. מימדיו הקטנים, חבילת השלדה והמתלים, הסליפר קלאץ' ואפילו צמיגי הפירלי סקורפיון MT60 RS (במידות 110/80-18 מקדימה ו־180/55-17 מאחור), שמספקים אחיזה טובה, הופכים אותו לאופנוע דינמי שלא ישעמם את הרוכב בכביש מפותל, בהתחשב במגבלות הקטגוריה.

בכיוונון המתלים הסטנדרטי, שהתאים למשקלנו ואופי הרכיבה, היה ההריטג' מעט קופצני מדי כשהכביש הופך למשובש והוא נוטה לטלטל את הרוכב מעל מהמורות ובורות. ניכר שהאופנוע הזה אוהב אספלט חלק וטוב, מה שגרם לנו לוותר מראש על האפשרות לבחון אותו בדרכי עפר. המראה הזה של דיסק יחיד על הגלגל הקדמי הגדול לא השרה בנו ביטחון תחילה, אך התחושה הזו התפוגגה כשהתחלנו להשתמש בבלמים במהירות מעל עירונית, אז מערכת הבלימה של J.Juan, המורכבת מדיסק בקוטר 300 מ"מ עם קפילר רדיאלי בעל 4 בוכנות מקדימה ודיסק בקוטר 250 מ"מ עם קליפר כפול בוכנות מאחור, מספקת עוצמת בלימה טובה ולא מעט רגש, תחושת המשאבה טובה ולא הרגשנו צורך בעוד עוצמה באף שלב ברכיבה. גם מערכת ה־ABS של קונטיננטל עשתה עבודתה ואין תלונות.

אריק מדגמן את ה־700CL-X.

בכלל, לא מצאנו יותר מדי על מה להתלונן ב־700CL-X הריטג', הוא אופנוע נעים ונוח, עם מנוע שגם ברגסתו מוגבלת ההספק מרגיש חי ועגול, הוא יפה למראה עם הרבה השקעה בפרטים הקטנים ומערכות הבטיחות והעזר הרבות הן בונוס לא קטן. למרות שהוא אופנוע שמיועד להתניידות עירונית ורכיבות פנאי, ולא אמור להיות מכונת תיור לרכיבות ארוכות תכופות, יש לו בקרת שיוט, שהייתה תוספת נחמדה לפרקים, יש לו לוח מחוונים קריא ונוח לשימוש והמילה שהכי מתארת את האופנוע הזה היא "פרטנר", או בעצם נאמר "פרטנר טוב". ה־-700CL-X הריטג' קל לתפעול, ידידותי, שופע סטייל והכי חשוב – בעל תג מחיר נמוך שממתיק את כל זה. בהרכבה האופנוע נותר נעים, אך הצלם התלונן על החוסר בידיות אחיזה.

ה־700CL-X Heritage מתברג איפשהו על הסקלה שבין הימאהה XSR700 (שהגיע לאחרונה לישראל בגרסה חדשה) לסקרמבלר של דוקאטי, גם במראה וגם במפרט הטכני, ומתחריו מגוונים וכוללים גם אופנועים שרק ניחנו במראה רטרו-מודרני ובין אם כאלו שנועלים את אותן מידות צמיגים כמעט דו-שימושיות, ביניהם גם הבנלי לאונצ'ינו 800 טרייל, הוסקוורנה סווארטפילן 701, מוטו מוריני 6.5, הונדה CB650R, טריומף טריידנט ועוד, כשה־700CL-X בעל תג מחיר זול יותר מכל מתחריו, בסכום שנע בין עשר לכמעט שלושים אלף שקל.

הוא ממש לא "סיני", אם אתם משתמשים בזה כתיאור גנאי, הוא כן סיני במחירו ובחבילה הנהדרת שמקבלים בתמורה לו. הקלישאה "הרבה אופנוע במעט כסף" מקבלת כאן תוקף נוסף כשמסתכלים על האופציות האחרות שיקרות ממנו בהפרש לא קטן, גם אם חלקן חזקות ומאובזרות ממנו, אין ספק שה־700CL-X הריטג' הוא אופנוע משתלם. ה־700CL-X הותיר עלינו רושם טוב ואנחנו נותרנו בציפיה לרכוב עליו בגרסת ההספק המלא, כמו גם בגרסאות הספורט והאדוונצ'ר – אז, אם מישהו יכול לזרז את הגעתן, נשמח.

איפה אריק?

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

מחיר: 48,900 ₪

 

דרגת רישיון: A/A1

 

אחריות: שנתיים

 

נתונים טכניים

 

מנוע: טווין מקבילי מקורר נוזל

 

נפח: 693 סמ"ק

 

הספק: 74 כ"ס ב־8,500 סל"ד (47 כ"ס בגרסה הנבחנת)

 

מומנט: 6.9 קג"מ ב־6,500 סל"ד

 

מתלים: מקדימה מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, תוצרת KYB, עם אפשרויות כיוונון מלאות ומהלך של 150 מ"מ, מאחור בולם יחיד עם לינקים, תוצרת KYB, עם אפשרויות כיוונון מלאות ומהלך של 150 מ"מ

 

בלמים: דיסק יחיד בקוטר 300 מ"מ וקפילר רדיאלי עם 4 בוכנות מקדימה, דיסק בקוטר 250 מ"מ וקליפר כפול בוכנות מאחור, מערכת ABS של קונטיננטל

 

מידות צמיגים: ק, 110/80-18, א' 180/55-17, פירלי MT60 RS

 

מידות כלליות: אורך 2,107 מ"מ, רוחב 887 מ"מ, גובה 1,200 מ"מ

 

גובה מושב: 800 מ"מ

 

מרווח גחון: 160 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,435 מ"מ

 

משקל רטוב: 196 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 13 ליטר

 

תגובה אחת ל מבחן דרכים: CFMOTO 700CL-X Heritage

  1. יפיוף. על פניו, חבילה מפתה ומשתלמת. מניח שאפשר יהיה לרכוש מיגון רוח וידיות למורכב. הוא לא יהיה להיט מכירות, כמו כמה אופנועי נייקד אחרים.
    מה מרווח הטיפולים? ידוע מתי תגיע גרסת ה A?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל