fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

ק.ט.מ 890 דיוק R במבחן דרכים

ק.ט.מ 890 דיוק R במבחן דרכים

כתב: רוני לדו, מדריך רכיבה מתקדמת | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: משופר בכל תחום מבלי לפגוע בנוחות וקלות רכיבה.

בשביל להבין את כל הסיפור, אני צריך עוד קצת זמן. כשהחזרתי את הדוכס 890 לביתו בסוכנות, הרהרתי לעצמי בהתגלגלות על כביש מס' 1 , "אני צריך למצוא מה לא טוב בו, הקוראים לא יהיו מסופקים רק בשבחים וסופרלטיבים". שטן שמנמן על כתף ימין בדמות האדמו"ר אלסיבוני טוען לי בטוויסט "תהיה וואחש, שימ'תו על הגב".

נוח מאוד על גב הדיוק 890. כיסא קשה וצר עם המון מרווח תנועה מקדימה לאחור, כשמיכל הדלק מהווה מעצור גבוה ונוח מול אזור המפשעה לתמיכה בכוח בלימה. כידון פתוח ורחב דיו מזמין ידיים לשלוט במינוף רחב על אחד מהקוקפיטס הכי מוצלחים בסגמנט. ידיות מתכווננות מזמינות אצבעות ללפיתה ועושות עבודה מדויקת ונפלאה. באמצע נמצא לוח מחוונים צבעוני, מפורט וברור שמשנה את תוכנו וסדר הצגת המידע בהתאם למצב ניהול אופנוע שבחר הרוכב. כפתורי שליטת הניהול ברורים ואינטואיטיביים למדי, כמובן שעם כל כך הרבה אפשרויות צריך זמן לעכל את המידע ואת המשמעות של כל פרמטר.

רגליות יפות ואיכותיות משלימות את משולש תנוחת הרכיבה (רגליים, ישבן, ידיים) במקום טוב באמצע, לא נמוך מידי שייגרר באספלט לעיתים תכופות, אך לא גבוה מדי שיעיק על הברכיים. פחות אהבתי את חיבור אזור הברכיים למיכל, חומר חלקלק אך העניין בקלות ייפתר עם מדבקות מיכל איכותיות. בינתיים חביב.

מנענע את האופנוע קצת במקום, מתלים זזים, שוקעים אבל לא מתנדנדים, סימן טוב! כבר התקדמנו מה-790.

מניע – גרגור בריא ונעים – אגזים ואומר, משלהב? כן. יאללה, קלאץ' רך פנימה, קליק קטן וברור עם רגל שמאל, מתגלגלים.
בעיר – ה-890 דיוק R מאוד זריז במהירות נמוכה, מציץ מטה ומוודא שמשכך ההיגוי אכן שם – אזדקק לו עם זוויות כאלה. בלי לעלות הרבה בסל"ד מעביר הילוכים על הקוויקשיפטר. שלישי ורביעי במהירויות נמוכות והוא לא משדר אי נוחות כלל ,אפילו קל לזמן משיכה נאה למרות שהפרס מתחיל ב-5,500 סל"ד.

נגיעות חקרניות בבלם הקדמי מאותתות שיש פה אחלה-בחלה פאקינג ברקס. זה הולך להיות כיף.

מדובר בימי חום קיצוני, והאופנוע תיפקד ונעם לי בכרך המסויט, ללא טיגון חלציים. תודה.

אחרי מקטע עירוני וחצי שעה במגרש סטרילי, תחושות עולות והאופנוע מבהיר כמה הוא מיידי בתגובות ההיגוי, איך הבלם נועץ אותו ומאט מיד, וה-ABS שמתחשב בהטיה – פשוט קסם.

 

יאללה נו החוצה – פרונט להרים

ימינה לרב נתיבי כלשהו עם סבסוב מצערת מלא וגערות ברגלית הילוכים, סביב ועל מנתק ההצתה הוא מושך יפה, ואני מחייך. המנוע מרגיש מ-צ-ו-י-ן! חזק וברור, המהירות לא רלוונטית. לא כי זה נייקד, כי אסור לי.

למען הסר ספק, האופנוע כרגע במצב Track שם המצערת זריזה ומיידית לתגובה, משבית השמחות (Anti-Wheelie) כבוי, בקרת אחיזה כבויה, ABS במצב סופרמוטו, שם בלם אחורי נטול עכבות והסליפר קלאץ' מחכה לעבוד. לא, אני לא חסר אחריות, רק חסר מגבלות.

ברכיבה נמרצת על ציר 1 מזרחה אני מגלה דברים. ה-890 נוח לי. למרות שמדובר באופנוע ערום, הרוח שפוגעת בי מסודרת למדי ולא מצאתי את עצמי מתפלל למשקף שיסיר דאגות. המנוע מתגלה כגמיש מאוד ותחום המהירות שההילוך השישי מציע רחב. דאגה נוספות שעולה רבות במנועי הטווין המקבילי ובכלל, היא נושא הרטטים, מכאן מגיעה עוד גלולת הרגעה, ישבן וידיים מסוננים מוויברציות מיותרות ומתישות, כפות רגליים חוות מעט ובגבול הסביר לחלוטין.

הנסיעה חלקה ונעימה, יציבות כיוונית נפלאה בלי שקשוקי ראש כלל. לא ממש הבנתי איך זה מתחבר לזריזות הגבוהה שנכחה במהירויות הנמוכות אבל, זה פשוט ככה. בשלב זה הפרונט, מזלג APEX חדש ומתכוונן מבית WP סופג נפלא ודואג לזמן איכות קבוע ורציף בין הצמיג לאספלט. מאחורה מאידך, הרגשתי ספרטניות משהו. האשמתי מיד את ה-PDS של KTM ותהיתי למה הוא שם במקום איזה לינק פרוגרסיבי משובח. "לכלכתם, אפילו בסופר-דיוק 2020 כבר שמתם לינק", חשבתי. בהמשך נחזור לעניין ונדבר על האיזון שבין רווח והפסד בנוגע לכך. בינתיים גידפתי ודחפתי קצת רגליים לכיוון רגליות למען הסר ישבן.

 

הררי ומפותל

"הנה זליג" אמרו הגשש… ופה הדוכס זורח במעמדו. לא שהיו הרבה תלונות בינתיים, אבל כאן, בהטיות עמוקות, דבקות בקו הרכיבה, בלימה לתוך פנייה והאצה ביציאה, הדיוק מתגלה ככוכב שאין הרבה כמותו. מגלף קניונים, האמריקנים אומרים. טוב, זה תענוג גדול.

הדיוק שה-890 דיוק R נותן ברכיבה נמרצת ראוי לשבח. המון יכולות תיקון ושינוי, בעדינות או בגסות, כחומר ביד היוצר. כאן נפל האסימון מדוע נבחר הבולם על הזרוע – התמורה: תקשורת מיידית וסופר ברורה, הסלחנות תגיע מהאלקטרוניקה שיש בשפע.

אז עכשיו, בבית הגידול הטבעי לו, אני מנסה את שאר התוכניות, ניהול מנוע וחבריו השונים, וההבדל מורגש מאוד בכל אחד מהמצבים. Street ו-Sport מאוד שונים בתגובת מצערת, ובחירה נכונה יכולה להקל מאוד על רוכב פחות מנוסה בהשגת נינוחות ו\או הפקת מרגליות. לאחר מכן פניתי להתייחס לנוגדן ווילי'ז, והופתעתי. למה? כי זה עובד ממש טוב. לאו דווקא מול פחד מהזדקרות בלתי מתבקשת וכניסה למצב "צב על הגב", אלא יעילות. ה-Anti-Wheelie מנפיקה כוח לפי פוטנציאל התקדמות, בחלקות מדהימה, והתוצאה נפלאה. לא רק שהתנועה קדימה יעילה כמו שניתן מול יכולות האחיזה, הפרונט נטוע ועסוק בעבודת היגוי רציפה וזמינה. חברים, אני פוחז כמו רובכם וחובב חיסכון כללי בצמיג קדמי כשאפשר- זה לא במקום אלא בנוסף. שמיש להשגת זמנים במסלול ולבוני יכולות רכיבה בהתהוות.

אחרון בחזית הטכנולוגית שיקבל צל"ש הוא המצמד המחליק. הוא זה שמחזיר כוח בהפחתה מהגלגל האחורי חזרה למנוע בסגירת מצערת. הרעיון הזה מטריף חושים. קו ישר חזק על הגז, מתקרב לפנייה הדוקה במהירות תלת ספרתית, סגירת גז ברורה ובזמן בלימה חריפה, רגל שמאל נוקשת שלוש פעמים בזריזות אפאטית על רגלית ההילוכים, והנה, הכל מוכן לגז הבא. המערכת לא תיתן לנעילת גלגל אחורי להתרחש. פלא.

 

פאן לי.

הזמן שקיבלתי עם הדיוק החדש היה תענוג, ולא רק בכאסח. הכלי לא מתגרה או מחייב את רוכבו לחפש את הקצה. אפשר לשייט בנינוחות במהירויות חוקיות וגם למשך זמן ארוך. הוא כן מעט ספרטני בחלקו האחורי אבל זה לא קיצוני, וטמן בחובו פרס במיידיות התגובה. וכמובן, גם מאחור בולם ה-WP APEX מתכוונן בשלל שיכוך וקיפוץ.

הבלמים מעולים בכל פרמטר שניסיתי, המראות יציבות ויעילות.

 

חייב למצוא משהו רע?

הפריע לי כיסוי הקרבון של האגזוז ברגל ימין שפגש את עקב המגף באורח קבע, אני עם מידה 43 סטנדרטית ולא עם סנפירים. כמו כן חלקלקות מיכל הדלק שמנעה חיבור חזק עם אזור הברך, אבל זה פתיר. סליחה למלעיזים, לא מצאתי עוד משהו שהפריע לי. המנוע מגניב וחזק, הגיר מדויק, מתלים טובים, ברקסים פגז והמון בקרות שמנגישות את התפלץ הבינוני לכל דורש.

ה-890 דיוק R החדש משאיר את אחיו הקטן, ה-790, רחוק מאחור. קל יותר, חזק יותר ועם מכלולים טובים יותר בכל קצה.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

KTM 890 DUKE R 2020

 

מחיר: 81,990 ₪

 

דרגת רישיון: A

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

נתונים טכניים

 

מנוע: LC8c, טווין מקבילי, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל

 

נפח: 899 סמ"ק

 

הספק: 121 כ"ס ב-9,250 סל"ד

 

מומנט: 10.1 קג"מ ב-7,750 סל"ד

 

גיר: 6 הילוכים. קלאץ' מחליק, מופעל ע"י כבל. הינע סופי שרשרת

 

מתלים: מזלג WP APEX הפוך בקוטר 43 מ"מ, מהלך של 140 מ"מ וכוונון מלא, מאחור בולם יחיד WP APEX, מהלך 150 מ"מ, מתכוונן מלא

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפר מונובלוק רדיאלי עם 4 בוכנות, ברמבו סטיילמה. מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ, קליפר ברמבו, מערכת ABS עם מצב סופרמוטו

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 180/55-17

 

בסיס גלגלים: 1,482 מ"מ

 

גובה מושב: 834 מ"מ

 

מרווח גחון: 206 מ"מ

 

משקל יבש: 166 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 14 ליטר

 

מדידות

 

משקל רטוב מדוד: 183 ק"ג

 

חלוקת משקל מדודה: 51% קדימה, 49% לאחור

 

 

4 תגובות ל ק.ט.מ 890 דיוק R במבחן דרכים

  1. הכל טוב ויפה חוץ מיחידת זנב (ידית מורכב-מחרשה-פנס) בעיצוב מזעזע א-לה שנות התשעים רק בלי שיק תואם.

  2. סטיב צודק לגבי הזנב, יכלו לעשות איזה עיצוב א-ל-איטליה.
    ומה לא טוב? לוח השעונים שבטח ניתן לפרק בשנייה וחצי ולא מאובטח בשלשלות. 🙂
    רכיבה מהנה.

  3. אהבתי.
    כתיבה יפה ואחלה אופנוע.
    סחטיין גם על המדידות בסוף.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל