fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רכיבה ראשונה: דגמי האנדורו 2022 של KTM

רכיבה ראשונה: דגמי האנדורו 2022 של KTM

כתב: טדי הרוש | צילום: ניר עמוס

התזמון של חשיפת דגמי האנדורו של שנת המודל הבאה והגעתם לישראל מייצר השקות רכיבה חמות, במיוחד בקיץ הישראלי. בחום הזה אנחנו בדרך כלל רוכבים לפני 06:30 בבוקר או אחרי שהשמש שוקעת, מצוידים בפנסים. כך או אחרת, לי לא משנה – תנו לי לרכב עוד ועוד, כאן ועכשיו ואחר כך ובכללי, מתי שרק אפשר. אבל יבואני KTM, ד.ל.ב מוטוספורט, החליטו להתחשב בנו וקיימו את ההשקה אחר הצהריים כשקטע הרכיבה נקבע ללילה – יאללה, חגיגה. אז התכנסנו בבית העם בנירית, ישוב צמוד ליער חורשים שמאפשר לנסות מגוון בלתי נגמר של סוגי תוואי קרקע וזה מצוין לבחינה של אופנועי האנדורו החדשים של KTM.

לכבוד שנת הדגם 2022 פינקו האוסטרים את דגמי המותג הכתום בבגדים חדשים וצבעוניים במיוחד, ומכיוון שמדובר בסופו של דגם במותג הפופולרי ביותר בתחום ובמותג 'הראשי' של חברת האם החולשת נכון להיום על שלושה שמות בתחום, יתר השינויים מתרכזים בשיפור המתלים והחלפת דגם הצמיג המקורי איתו מגיעים האופנועים.

את היום פתחנו בתצוגה של כל דגמי האנדורו (למעט ה-500 EXC-F) בגרסתם הרגילה ודגמי הסיקסדייז שאיתם כבר בכלל השתוללו השנה עם הגרפיקה הנהדרת, שבדגמי הסיקסדייז מזכירה את סגנון שנות ה-90 העליזות. המשכנו למצגת מפורטת עם עיקרי השינויים בדגמים, ההישגים של המותג בארץ ובחו"ל וחשיפת המחירון המעודכן. לפני שאנחנו עולים על הכלים, אנחנו מבקרים בפוד טראק וממלאים את המיכל שלנו בהמבורגרים, אסאדו וסלט למי ששומר, מתכוננים לרכיבה הלילית.

זמן קצר לפני ההשקה של דגמי KTM החדשים הושקו בני-דודם ממשפחת הוסקוורנה, וכמו שאמרנו אז, גם כאן, בואו נתחיל רגע מהסוף: האוסטרים יודעים מה הם עושים והם פשוט עושים את זה טוב, גם כשאנחנו חושבים שרשימת השינויים קטנה, ברכיבה היא מתגלה כמשמעותית ביותר, ואנחנו לא מדברים על הגרפקיה – למרות שהיא מוסיפה לא מעט – מדובר על הבולמים. דגמי ה-EXC וה-EXC-F מצוידים במזלג WP XPLOR בקוטר 48 מ"מ עם מהלך 300 מ"מ מקדימה ובולם XPLOR תואם עם מנגנון PDS ומהלך של 310 מ"מ מאוחר, שניהם שודרגו השנה וקיבלו כיוונון מחדש לצד הקשיח, כשהמזלג הקדמי מקבל גם שדרוגים במכלול הפנימי והבולם האחורי גומיות חדשות. כאמור, אולי קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר השנה.

המנועים נשארו זהים לאלו של הדגמים היוצאים, כשההבדל היחיד נמצא ביחס ההעברה הסופי של דגם ה-250 EXC, שכעת עומד על 13:52 ונועד לשפר את אספקת הכוח בתחום הסל"ד הנמוך, גם השלדות ומערכות הקלאץ׳ והבלמים נותרו ללא שינוי, כבונוס KTM מציידת את הדגמים החדשים בצמיגי MAXXIS MaxxEnduro נהדרים.

החוויה על האופנועים האלו מדהימה, כצפוי. חגיגה של זרימה וגמישות, אופנועים חטובים וסקסיים והצביעה השנה מנצחת לדענו את כל הצביעות שקדמו לה בשנים הקודמות. לא עוד כתום-שחור קודר, אלא כתום משולב כחול ובדגמי הסיקסדייז זו בכלל חגיגה צבעונית – יש שיאמרו צבעוני מדי – באופן אישי, אהבתי את עיצוב הרטרו הזה!

אופנועי KTM מגיעים, כאמור, עם בולם אחורי עם מנגנון PDS בחיבור ישיר בין הבולם לזרוע. לסיפור הזה יתרונות ביצירת תחושת קלילות וחדות בהעברת הכוח אל הגלגל האחורי ומשם לקרקע. רוכב מיומן יידע לנצל את היתרונות בתצורה הזו ומנגד, רוכב מתחיל עלול למצוא עצמו מתקשה לייצר אחיזה בצורה נכונה לעומת מנגנון לינקים. בפועל מתקבל אופנוע שמצד אחד גבוה ומאידך נוצר מרווח גחון גדול יותר, הגובה הזה יהיה לרועץ לרוכבים שלא התברכו ברגליים ארוכות ועם זאת כיוון סאג למצב "רך" יסייע בקיצור המרחק בין כף הרגל לקרקע, במיוחד בתוואי טכני צפוף שם יש משמעות גבוהה לנושא הגובה. הבולם האחורי מצריך כיוון מדויק כדי להימנע מתופעת ההצלפה, כשהגלגל האחורי קצת בועט מעלה בהיתקלות עם מכשול. כך או כך – עדיין מורגש שיפור ביחס לדגם 2021. אמנם תוואי השטח של יער חורשים מדגיש את האתגר של מנגנון ה-PDS, את הקופצניות שבחיבור ישיר בין הבולם לזרוע האחורית אבל גם את השיפור באיכות הבולם האחורי. והבולמים הקדמיים? WP עשו כאן את מה שהיה צריך לעשות מזמן: הקטנת חיכוך ושיסתום שונה, מה שיצר גם כאן שיפור משמעותית מדגמי 2021, וזו כנראה הבשורה המשמעותית ביותר בדגמים החדשים. הבולמים האלו סופגים אנרגיה בצורה טובה יותר, מאפשרים עקיבה טובה יותר אחרי תלאות הקרקע ומייצרים אחיזה משופרת והיגוי מדויק יותר.

כפי שכבר כתבתי, אני מאוד שמח שמהנדסי המפעל קוראים את הפוסטים שלי ברחבי הרשת והחליטו לשנות את גלגל השיניים האחורי של ה-250 EXC ל-52 שיניים במקום 50, השינוי הזה לוקח את האופנוע למקום נכון יותר שמתאים לתוואי צפוף וגם לספיישלים זורמים, ואם יש אופנוע שיחזיר לי את חדוות הדו"פ – הלא הוא ה-250 הזה, שיש לו בדיוק את מה שצריך בלי שום התפרצויות מיותרות.

KTM לא מסתפקת בדגמים הרגילים ומציעה גם גרסאות סיקסדייז, גרסת ארצברגרודיאו ל-300 וצפויה גם גרסת פקטורי ל-350. דגמי הסיקסדייז מגיעים עם שלל פינוקים וחבילת אבזור רחבה, מגינים מלוא החופן, מתג מפות הצתה ובקרת אחיזה, משולשים מכורסמים, חישוקים מחוזקים ועוד. וכמובן הצביעה שכבשה את ליבנו.

ברכיבה עצמה אתגרנו את ניר עמוס בצילומי לילה חשוכים והוא לא חסך מאיתנו אתגרים טכניים שבחושך הופכים למעניינים לגמרי! הרכיבה הסתיימה במצפה חזי, תחת גזיבו עם מדורה קטנה ואווירה של חג – חג ההשקה, כפי שנכתב במסכת אנדורו פרק א', פרשת "כִּי תֲּשִיק". אמן.

מחירון דגמי אנדורו KTM שנת 2022:

דגם מחיר
150 EXC ₪ 61,295
250 EXC ₪ 68,295
300 EXC ₪ 75,295
250 EXC-F ₪ 75,295
350 EXC-F ₪ 78,295
450 EXC-F ₪ 79,295
500 EXC-F ₪ 82,295
250 EXC Sixdays ₪ 71,295
300 EXC Sixdays ₪ 78,295
250 EXC-F Sixdays ₪ 78,295
350 EXC-F Sixdays ₪ 81,295
450 EXC-F Sixdays ₪ 82,295
500 EXC-F Sixdays ₪ 87,295
300 EXC Erzbergrodeo ₪ 85,295

 

צילום: ניר עמוס

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל