fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין 1100

רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין 1100

אביעד רייס

צילום: רונן טופלברג

הונדה מכרה מעל ל-87,000 אופנועי אפריקה טווין בכל רחבי העולם – מאז הושק במהדורתו המודרנית בשנת 2016 ולשנת 2020, יש לה מלך חדש. האפריקה טווין 1100 הוא למעשה אופנוע חדש לחלוטין כאשר המנוע, השלדה, המבנה האבזור ועוד – שונים. ישנן למעשה 6 גרסאות לאפריקה טווין החדש: גרסאות רגילות עם או בלי DCT, גרסאות אדוונצ'ר ספורט'ס עם או בלי DCT וגרסאות אדוונצ'ר ספורט'ס עם מתלים חשמליים. בכך מציגה הונדה משפחת אדוונצ'ר חדשה שמתאימה לקשת רחבה של סגנונות רכיבה.

האופנוע החדש עבר שינויים כדי להתאים לתקנות יורו 5, בתוך כך מנוע הטווין המקבילי החדש, בנפח 1084 סמ"ק עם הספק שגדל מ-95 כ"ס בדגם הקודם ל-100 כ"ס שיהיו זמינים כבר ב-7,500 סל"ד, ומומנט של 10.7 קג"מ הזמינים כבר ב-6,250 סל"ד.

למרות העליה בנפח, האפריקה טווין החדש בגרסה הרגילה קל יותר מדגם ה-1000 היוצא – 226 ק"ג אל מול 232 ק"ג ובעל יחס משקל-כח עדיף ב-10% – זאת לדברי הונדה, הודות לקיצוץ משקל במקומות אסטרטגיים – במנוע, בשלדה, בזרוע האחורית ועוד. שלדת האפריקה, כוללת תת שלדה מאלומיניום שמוברגת ולא מרותכת לשלדה עצמה – מה שמאפשר החלפה במקרה של נזק, בלי צורך להשבית את האופנוע כולו – מבנה דומה שראינו גם בטנרה 700 של ימאהה. עוד טוענים בהונדה כי עיצוב הזרוע האחורית שואב השראה מזו של דגם המוטוקרוס הגדול של החברה, ה-CRF450R. עיצוב החזית חדש גם כן וקרבי יותר, כולל פנסי LED חדשים בשני הדגמים. בדגם האדוונצ'ר ספורט'ס יש גם פנסים עוקבי פנייה שעובדים בשלושה מצבי הטייה שונים.

קשה לומר כי הונדה הייתה בחוד החנית של סגמנט האדוונצ'ר בשנים האחרונות, לא של האדוונצ'רים המאוד מאובזרים ומפנקים וגם לא של אלו הקרביים לשטח. במגרש הראשון ב.מ.וו שולטת ולא נותנת כמעט לאף יצרנית אחרת לכרסם והמגרש השני שייך מן הסתם לאופנועי האדוונצ'ר של ק.ט.מ שתמיד היו מזוהים עם קרביות בשטח. עכשיו, עם מבחר הדגמים והשדרוגים שהם מציעים ובעיקר עם תוספת המערכות האלקטרוניות, בהונדה רוצים להיות הרבה יותר בפוקוס של רוכבי האדוונצ'ר.

האפריקה טווין החדש מקבל כאמור מערך אלקטרוניקה עשיר ומתקדם: מערכת ה-IMU, או 'מוח' האופנוע אם תרצו, היא למעשה יחידת מדידה בעלת 6 צירים שמנטרת וגם שולטת בבקרות השונות באופנוע: בבקרת אחיזה שכוללת לא פחות מ-7 מצבים, במערכת ניהול המומנט הסלקטיבית (HSTC) של הונדה, במערכת ABS להטייה, בבקרת הווילי שכוללת שלושה מצבים כולל מצב מנותק לחלוטין, בבקרת הסטופי ועוד.

כמו כן, 6 מצבי רכיבה חדשים זמינים: 4 מתוכנתים מראש – תיור, אורבן, Gravel (שבילים) ו-Off-Road כאשר בכל אחד מהמצבים בקרות האחיזה, הווילי ובלימת המנוע מכוילות לרמת התערבות שונה, עם אפשרות לשינוי ידני של הרוכב ושני מצבים נוספים המאפשרים לרוכב להגדיר את המערכות השונות על פי טעמו, כמו גם לשמור את המצבים האלו לשימוש עתידי. כל עוד לא ניתקתם לחלוטין את אחת הבקרות, ההגדרות נשמרות עבורכם גם אם תכבו את האופנוע. בשני מצבי הכביש מערכת ה-ABS מקובעת על מצב Road ובשני מצבי השטח מערכת ה-ABS היא במצב Offroad. באפריקה טווין החדש של הונדה אפשר לכוון כמעט הכל – בקרת אחיזה, בקרת ווילי, בלימת מנוע, כח מנוע, ABS, מתלים (בגרסאות האדוונצ'ר ספורט'ס) ועוד. אף פעם לא היינו בהשקה בה לקח לעיתונאים כל כך הרבה זמן לצאת לרכיבה.

אחד השדרוגים החשובים כאמור באפריקה החדש הוא כמובן צג ה-TFT החדש בגודל "6.5 עם אפשרות לחיבור של הסמארטפון בבלוטוס. מסך המגע מציג את כל המידע החשוב לרוכב ודרכו אפשר להחליף מצבי רכיבה ולכוון את הבקרות השונות. המסך עובד בנגיעה גם עם כפפות, רק שצריך למצוא את הנקודה המתאימה כדי שהמגע יעבוד וזה לא תמיד מהיר מספיק ובטח שלא הכי בטיחותי במהלך הרכיבה. בכל מקרה ניתן לבצע את כל הפעולות גם דרך כפתורי השליטה שעל הכידון.

האפריקה טווין 1100 החדש מציע ארגונומיה משופרת: השלדה החדשה צרה יותר וכך גם מיכל הדלק והמושב (המושב הוצר ב-40 מ"מ). בדגם הרגיל המשקף הקדמי קוצץ לטובת רכינה קלה קדימה ברכיבה בעמידה. הכידון והמושב שניהם מתכווננים ואפשר לבחור בין שתי רמות גובה – 850 ו-870 מ"מ. משקלה (הרטוב) של הגרסה הרגילה של האפריקה טווין 1100 החדש עומד על 226 ק"ג. מרווח הגחון נשאר זהה לדגם היוצא ועומד על 250 מ"מ.

גם מערך המתלים נשאר כמו שהיה: מזלג הפוך מתוצרת שוואה בקוטר 45 מ"מ עם מהלך קדמי של 230 מ"מ ומאחורה זרוע אלומיניום עם בולם אחורי יחיד גם כן מתוצרת שוואה עם מהלך מתלה של 220 מ"מ.

האדוונצ'ר-ספורט'ס היא גרסת התיור המאובזרת של האפריקה טווין החדש ובנוסף לכל העדכונים שהזכרנו כאן שמקבלת הגרסה הרגילה, מתווסף כאן מיכל דלק מוגדל ל-24.8 ליטר – 6 ליטר יותר מבגרסה הרגילה ולדברי הונדה מתקבל טווח רכיבה של מעל ל-500 ק"מ. עוד בספורט'ס – צביעת הטריקולור המוכרת, גימורי אלומיניום, משקף גבוה בעל 5 מצבים, פנסים עוקבי פניה, סבל אחורי מאלומיניום, מיגון גחון גדול ורחב יותר מאלומיניום, ידיות מחוממות ושקע טעינה – וגם אופציה להתקנת מערכת בולמים חשמלית סמי אקטיבית מבית שוואה שעובדת בסנכרון עם מצבי הרכיבה השונים ומתאמת את פעולת המתלים בהתאם למצב הנבחר. למערכת החשמלית יש 4 מצבי רכיבה בדרגות קשיחות שונות למתלים והתאמות לרכיבה עם ציוד/מורכב/גם וגם.

גרסת האדוונצ'ר-ספורט'ס תהיה קלה יותר מדגם ה-AS הקודם ב-5 ק"ג, כאשר המשקל הרטוב המוצהר עומד על 238 ק"ג.

מניעים:

הגרסה הראשונה עליה הנחנו את עכוזנו היא הגרסה הרגילה. קל יחסית להניף את הרגל מעבר ל-850 המ"מ אליהם היה מכוון המושב ובכללי האפריקה לא מרגיש בהמתי וגדול מידי ברמה שתקשה לשלוט עליו. אין מה לפרט יותר מדי על איכות החומרים וההרכבה וכו' – כמיטב המסורת ההונדאית. האתגר האמיתי היא מערכת האלקטרוניקה החדשה על שלל האפשרויות שהיא מציעה – יש לא מעט כפתורים על הכידון ואופציות במסך ולקח לנו כמה דקות טובות כדי להבין איך מכוונים את האופנוע הזה כדי שיעבוד לטעמנו.

יצאנו לרכיבה על מצב תיור עם בקרת אחיזה בהתערבות מלאה ובקרת ווילי על מצב 1, כמעט הכי מנותק. מיד מרגישים שהמנוע פה הרבה יותר חזק ובשרני מהדגם היוצא. אמנם מדובר ב-5 כ"ס בלבד אך הם סוסים מורגשים ביותר. בשילוב עם הסאונד שבוקע מהאגזוז החדש נוצרת סימפוניה של ממש. במצב 1 האף ממריא מעלה בשמחה אבל לא יותר מדי – הבקרה מתערבת ומורידה אותו מיד בחזרה. תענוג.

האפריקה מקבל את ה'עוד קצת כוח' שהיה חסר לו בדגם היוצא. יש כבר מעל ל-100 כ"ס הספק – ואפשר להסתכל לאדוונצ'רים הגדולים בפנסי ה-LED. העיצוב מאד לטעמנו, עם החזית שהתחדדה וגוף האופנוע שהוצר המקנים לאפריקה החדש מראה קרבי – כמו שאנחנו אוהבים.

עוזבים את הגרסה הרגילה – עוד נחזור אליה בפרק השטח, אבל עכשיו הולכים להתפנק קצת עם גרסת האדוונצ'ר ספורט'ס שמספקת תחושה של אופנוע אדוונצ'ר גדול ומאובזר. אם בגרסה הרגילה הכל מרגיש מקוצץ ומצומצם כאן באה הונדה לפנק. המושב נוח מאד, יש סבל אחורי ומשקף קדמי עם לא פחות מ-5 מצבי גובה שונים. עם בקרת השיוט (שזמינה בכל הגרסאות) זה מתבקש לעלות על אוכפו של ה-AS החדש ולצאת לשיוט ארוך. הפרשי המשקל לא משנים את תגובת המנוע בין הגרסה הרגילה למאובזרת וצביעת הטריקולור שמחמיאה לאופנוע מושכת מבטים בכל מקום.

עם טווח מוצהר על ידי היצרן של כ-500 ק"מ בין תדלוקים, בקרת שיוט ושלל אביזרים מקוריים שאפשר להוסיף לה, גרסת ה-AS היא מכונת תיור משובחת. למהדרין מציעה הונדה את דגם ה-AS עם מערכת בולמים חשמלים סמי-אקטיבית מתוצרת שוואה המציעה עשרות מצבים שונים לכיול הבולמים. כמובן שלא הספקנו לנסות את כל האפשרויות במהלך ההשקה, אך אין ספק שהונדה עושה את כל המאמצים כדי להראות לעולם שגם לה יש אופנועי אדוונצ'ר שכוללים את כל הפינוקים.

גרסה ה-DCT של דגם האדוונצ'ר ספורט'ס שעליה רכבנו היא כבר משהו אחר לגמרי. מדובר ברכיבה שונה לחלוטין מרכיבה על אופנועי ידני 'רגיל' והתפעול האוטומטי מצריך המון תרגול וזמן להתרגל. בתור אופנוענים קשה מאד לקבל את העובדה שהאופנוע מתערב לכם בשליטה – לא תחושה שקל לעכל בכבישים המצוינים ומרובי העיקולים של הרי ירושלים בהם רכבנו, שם העברת ההילוכים של ה-DCT לא תמיד עבדה כמו שהיינו רוצים. מרוכבים שמחזיקים כלי עם גיר DCT אנחנו שומעים שלעולם לא היו חוזרים אחורה, והעולם האוטומטי הוא ללא ספק מימד חדש ושונה של אופנוענות.

אל פרק השטח של ההשקה נכנסנו תחילה עם דגם ה-AS הידני כשהעיניים לטושות כמובן אל הדגם הרגיל. ה-AS גדול, כמעט גדול מידי, לרכיבת שטח וקשה להגדיר אותו כאופנוע אדוונצ'ר 'קרבי'. שבילים+ הוא יעשה בשמחה ועם רוכב מנוסה באוכף גם יותר. אבל היי זה ממש בסדר, כי במיוחד בעבור מי שרוצה לרכב על אפריקה טווין חדש ולעשות את זה בשטח יצרה הונדה את האפריקה טווין בגרסה הרגילה שמרגישה פשוט מעולה.

במצב Offroad, בקרת אחיזה על התערבות מינימלית והחגיגה מתחילה. אם המנוע הזה ריגש אותנו בכביש תארו לעצמכם איך הוא מרגיש בשטח. רק נגיד ש-1,084 סמ"ק וכ-100 כ"ס שווים הרבה חיוכים. האפריקה החדש דבוק לשביל למרות היובש ששורר בחוץ (מתי גשם???) ואפילו עם צמיגי המצלר קארו סטריט הלא הכי קרביים איתם הוא מגיע. אנחנו חייבים לשים עליו סט של פירלי סקורפיון ראלי STR ולרדת איתו למדבר.

הסאונד של מערכת הפליטה החדשה תורם את חלקו לחוויה בשטח ואנחנו חוזרים שוב לנקודה שהאפריקה טווין החדש בגרסה הרגילה מרגיש מאד קומפקטי, עד שקשה להאמין שמדובר באופנוע עם מנוע בנפח מעל ל-1,000 סמ"ק. המבנה החדש שיצרו בהונדה, השואב השראה מדגמי המוטוקרוס של החברה ובתוך כך הזנב הצר עם השלדה והמשקף הצרים, משרה הרבה ביטחון בשטח ומסייע לייצר תנוחת רכיבה נוחה ויעילה בעמידה שתורמת לחיבור מהיר לכלי.

עם העליה באבזור ובביצועים מגיעה גם עליה במחירים. האפריקה טווין 1100 בגרסה הרגילה יעלה בישראל 105,900 ש"ח וגרסאות האדוונצ'ר ספורט'ס השונות יעלו בין 122,900 ש"ח ל-135,900 ש"ח לגרסה עם המתלים החשמליים. באפריקה החדש, על כל דגמיו יש יותר מהכל, וזו עליה צפויה.

שש גרסאות עם ייעודים שונים לקהלי רוכבים מגוונים, כלים 'בוגרים' – מאובזרים וטובים יותר ומורשת אפריקה טווין רבת שנים – אין ספק שבהונדה עושים את כל המאמצים כדי להיות מקדימה בסגמנט האדוונצ'ר ואולי אפילו להוביל. לא בכדי מציגים לנו את ה-F850GS ואת ה-R1250GS של ב.מ.וו כמתחרים העיקריים של דגמי האפריקה החדשים – השוואה שהגיעה מהיצרן בחו"ל.
עם ארסנל כלים מרשים ובהתבסס על ההתרשמות שלנו מהרכיבה הקצרה היום, הונדה מכוונת לפסגה.

תעודת זהות

Honda CRF1100L Africa Twin / Adventure Sports


דרגת רישוי:
A


מחיר:
122,900-135,900 / 105,900 ש"ח


אחריות:
שנתיים ללא הגבלת ק’‘מ

נתונים טכניים

מנוע: טווין מקבילי, מקורר נוזל, מוזרק דלק


נפח:
1,084 סמ’‘ק


הספק:
100 כ’‘ס ב-7,500 סל’‘ד


מומנט:
10.7 קג"מ ב-6,250 סל"ד


תמסורת:
ידנית 6 הילוכים, DCT, הינע סופי שרשרת / ידנית 6 הילוכים, DCT, הינע סופי שרשרת


מתלים:
מזלג SHOWA הפוך בקוטר 45 מ’‘מ, מהלך של 230 מ"מ, זרוע אלומיניום עם מתלה יחיד SHOWA, מהלך של 220 מ"מ, מערכת מתלים חשמלית 12 מצבים SHOWA EERA אופציונאלית בדגם האדוונצ'ר ספורט'ס.


בלמים:
מקדימה צמד דיסקים 310 מ’‘מ, קליפרים עם 4 בוכנות מאחור דיסק יחיד בקוטר 256 מ"מ, קליפר עם 2 בוכנות, מערכת ABS להטייה עם מצבי Road ו-Offroad.


מידות צמיגים:
ק' 90/90-21, א' 150/70-18 טיובליס / ק' 90/90-21, א' 150/70-18 עם פנימית


בסיס גלגלים:
1,575 מ’‘מ


גובה מושב:
850-870 מ’‘מ, 825 מ"מ מושב מונמך אופציונאלי, 895 מ"מ מושב מוגבה אופציונאלי


מרווח גחון:
250 מ’‘מ


משקל רטוב:

גרסה ידנית: 238 ק"ג / 226 ק"ג
גרסת DCT אוטומטית: 248 ק"ג / 236 ק"ג
גרסאות אדוונצ'ר ספורט'ס ES מתלים חשמליים:
גרסה ידנית 240 ק"ג, גרסת DCT אוטומטית 250 ק"ג


נפח מיכל דלק:
24.8 ליטר / 18.8 ליטר

 

3 תגובות ל רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין 1100

  1. הייתי מרגיש הרבה ייתר טוב ולאורך שנים אם הייתה מוצעת גירסת 0 אלקטרוניקה. נטו.

    • באופנועי אדוונצ'ר מהדור החדש באת היה מתבקש שבמקרים של תקלות כשל באלקטרוניקה באיזה חור נידח בכדור הארץ יהיה כפתור אשר בהפעלה עוקף את כל המערכות והבקרות האלקטרוניות ומאפשר להמשיך לרכוב עד לתיקון התקלה.

      • אף מערכת לא עוצרת את האופנוע מהמשך רכיבה במקרה תקלה, לא תקלה ב-ABS וגם לא בבקרת אחיזה, מכניסים לראשון ושמים גז.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל