fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

רכיבה ראשונה: ימאהה MT-07 דור שלישי מוגבל A1

רכיבה ראשונה: ימאהה MT-07 דור שלישי מוגבל A1

כתב: רוני לדו, מדריך רכיבה מתקדמת | בוחנים: אריק רוזנבלום, רוני לדו, בוחן אורח: עופר כנפי | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: רב-גוני, גמיש, מהנה ויעיל, הרוכב הממוצע לא צריך יותר מזה

ה-MT-07 החדש הוא ללא ספק אחד האופנועים החשובים לשנה זו. לא כי הוא מושלם, אלא כי הוא להיט מכירות ואחד מהכלים בעלי מנעד השימוש הרחב ביותר ועם "פאן פקטור" היסטרי ביחס למחיר.

משפחת ה-MT (ר"ת Master of Torque) החלה את דרכה ב-2005 עם ה-MT-01, כלי שלחלוטין ראוי לתואר 'שליט המומנט', לו היה מנוע וי-טווין בנפח 1,700 סמ"ק ועיצוב ייחודי. אחריו ב-2006 הוצג ה-MT-03 הראשון, שלעומת זה הנוכחי היה בעל מנוע סינגל בנפח 660 סמ"ק (שלצערנו לא הגיע לישראל). הרבה שנים עברו וימאהה החזירה את המותג עם דגמי ה-MT-09 וה-MT-07. ב-2014 חשפה ימאהה את ה-MT-07 הראשון שלה, אופנוע נייקד בנפח בינוני שיועד לרוכבים מתחילים וכאלו שמחפשים אופנוע יעיל ומהנה עם תג מחיר סביר. הנייקד החביב זכה להצלחה מרובה עם מעל ל-120,000 יחידות שנמכרו ממנו עד היום, מה שהופך אותו לאחד הדגמים המצליחים ביותר של ימאהה אי פעם, כשליש מהכלים נמכר לרוכבים חדשים.

ההצלחה של ה-MT גררה חשיפה של דגמים רבים, ביניהם הטרייסר שמהווה מעין אח אדוונצ'ר-תיורי, ה-XSR שנוצר בעקבות תגובות טובות וחיוביות רבות לאופנוע הקסטום 'Faster Son' שייצר בונה האופנועים המפורסם שיניה קימורה על בסיס ה-MT-07, הטנרה 700 שלקח את המנוע הנהדר של ה-MT לגבהים חדשים ולאחרונה גם ה-R7, אח ספורטיבי עטוף פיירינג ומשודרג מכלולים שבבסיסו פועם אותו המנוע שמקשר בין בני המשפחה.

בשנת 2018 קיבל הדגם עדכון מקיף שהפך את החבילה המצוינת שהוא מציע לטובה עוד יותר, עם מתלים חדשים ומתכווננים וגם חיזק את החוזקות העיצוביות שלו. ל-2021 ימאהה מותחת את פניו של ה-MT-07, הפעם בצורה משמעותית עוד יותר, עם פנס חדש ומעט שנוי במחלוקת (התמונות לא עושות לו חסד) מערכת בלימה חדשה, לוח שעונים חדש, שינוי ארגונומי בתנוחת הרכיבה וחביקת מיכל הדלק וצמיגים מקוריים חדשים – מישלין רוד 5 שמחליפים את הבריג'סטון Battlax BT23. מנוע ה-CP2, טווין מקבילי (קרוספליין 270°), מקורר נוזל ומוזרק, עודכן לעמידה בתקן אירו5 נשאר עם נתונים זהים – 73 כ"ס ב-8,750 סל"ד ומומנט של 6.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד.

אני עדיין זוכר את הרכיבה הראשונה שלי על MT-07 לפני שנים רבות, ציפיתי לאכזבה ממה שאז היה נראה לי כמו כלי נחות וקטן, ובמקום זאת אורו פניי וחיוך ענק נמרח על הפרצוף. ה'אמטי' – ככה קוראים לו ברחובות הארץ – הורכב מחלקים די בסיסיים ומתצורת מנוע עם מוניטין פושר עד משעמם – טווין מקבילי. אבל חוויית הרכיבה התבררה מיד כמספקת ומעניינת, משלהבת ומלאת חיבור שבין יד ימין לגלגל. פאן לי. ימים יעברו ויעידו, האח האמצעי למשפחה, על חמשת נפחיה ושלל דגמיה – סופר מוצלח. במחיר תחרותי כבש את הסגמנט ורכש אוהדים רבים בכביש ובפעלולים, וחימם את ליבם של רוכבים מתנדנדים בהעמקת התשוקה לרכיבה.

רמת הגימור ב-07 החדש נראית ומרגישה טובה יותר משמעותית מבעבר. שפת העיצוב נשארה נאמנה למתכון שהצליח, רק נאה יותר לטעמנו, למרות שהנושא הסעיר את הרשת מיום חשיפת הדור השלישי. ההבדל הגדול הוא עיצוב מסיכת הפנים שקיבלה עאפס מראה רובוטי משהו, עם תאורת LED מודרנית שכל כך מתבקשת וכך גם במאותתים.

לוח השעונים החדש מעוצב אחרת לגמרי, LCD עם רקע שחור עמוק והמידע מוצג בבהירות. סידור המידע שונה והוא נוח יותר, קריא יותר ומכיל יותר מידע. כפתורי השליטה שהיו בעבר על לוח המחוונים עברו לכידון ומשמעותית זמינים יותר משהיו בדגם היוצא, שם בילו מתחת לצג. מיקום מתג הצופר, שנשאר במקומו המקורי, עדיין מחרפן, ולרוב המשתמשים תתבקש תנועת יד שמאל גדולה וארוכה לתפעול הצופר. לשנות מיקום יד מתפעלת בזמן שאזהרה מתבקשת? לא מובן לנו אבל לא על זה נבטל את החתונה. יש הרגשה של יישור קו עם הדגמים הגדולים בכפתורי השליטה וגם שילוב משבת המנוע בתוך מתג המתנע הגיע עד ל-07, הללויה. הכידון עצמו רחב יותר בכ-32 מילימטר ועבה יותר ועם זה השתפרה תנוחת הרכיבה פלאים.

המנוע הכמעט אגדי והנפלא של ה-07, הקרוספליין 2, נשאר בשלו, חרף הונפה עליו חרב האירו5, והוא מלא חן. אופנוע המבחן הגיע מוגבל בהספקו ל-47.6 כ"ס ובכך מותאם לדרגת הרישיון האמצעית A1, כמויות המומנט הנרמזות בשמו ונוכחות במנוע מאוד מחמיאות, אפילו אם מסורס קמעה מיכולותיו המלאות. הכלי גמיש וגדוש בשובבות מהנה – כמו שאופנוע רוצה. בסוף המבחן תהינו אם ה-07 ינצח מבחן השוואתי בין מוגבלי רישיון בקטגוריית המחיר…

הגיר גם הוא מוצלח עד מאוד. אמנם ללא קוויקשיפטר, אבל הקליק בהעברת הילוך עקבי וחיובי, קטן וסופר מדויק. חווינו רק אושר מרגלית ההילוכים המופלאה והגיר הממושמע. גם בדור השלישי של ה-MT-07 ימאהה מוותרת על מנגנון סליפר קלאץ' ואסיסט, בלעדיהם מנוף המצמד מעט קשה יותר ובהורדת הילוך אגרסיבית שומעים את הצמיג מתלונן.

הבלמים ב-07 החדש שונו גם הם. הקדמי ללא ספק שודרג עם משאבת בלם שונה וצמד הדיסקים שכעת עגולים (להבדיל מפרפריים בדגם היוצא) וגדלו לקוטר של 298 מ"מ, שמספקים חוויית בלימה טובה יותר משמעותית, עם נשיכה טובה מההתחלה וכוח צפוי שמעמיק וגדל עם הלחיצה. לא בלימה מאיימת אלא ברורה ויעילה, ללא ספק שדרוג עצום מזאת שהוחלפה. להבדיל, הבלם האחורי לא מרגיש משופר במיוחד, בעיקר בגלל כיול מערכת ה-ABS לחלק האחורי שמייצר ניתוק מאוד מוקדם ללא סיבה נראית לעין. כל זה מגובה על ידי צמיגי מישלין ROAD 5 שמרגישים טוב על הכביש.

המתלים שודרגו גם הם במעט בכיוונן, וזה מורגש. הבולמים הקדמיים חווים עבודת שיכוך משמעותית יותר והפרונט נוטה פחות לנדנודים, ומאחור כבר בדגם הקודם נוספו אפשרויות כיוון שיכוך החזרה ועומס קפיץ. השינוי בהחלט לטובה אך יש לזכור שעדיין המתלים פשוטים ומכוונים לרוכב קטן וקל.

הרכיבה על ה-MT-07 החדש ומוגבל ההספק מהנה מאוד. הסטריטפייטר במשקל בינוני קיבל נגיעות ושדרוגים שהופכים אותו לעדכני ואיכותי יותר, ובעיקר מהנה יותר לרכיבה. לב החוויה – המנוע – רוצה לנשום ולפוצץ דלק בחדווה. ה-CP2 שקיבל ניהול מנוע חדש ותעלות יניקת אוויר משודרגות לבטח יותר יעיל מקודמו, אבל בגרסה המוגבלת לא נוכל לומר עד כמה באמת השתנה.

בכל מקום היה כיף לרכב עם ה-07, בעיר, במגרש אימונים ובפיתולים הרריים. כביש מהיר וישר זה לא המקום בו הוא זורח, אבל הכל אפשרי. בעומסים גבוהים מאוד, האופנוע מתעוות מעט תחת העומסים – כמו שצפוי מנייקד בנפח הזה. עם מתלים שמכוונים טוב יותר וצמיגים טובים יותר, ה-07 צריך לטפל ביותר משהיה רגיל. אבל הכל מתקבל בקור רוח ותחושת שליטה.

מחירו של הדגם החדש עומד על 55,985 ₪, מה שאומר שמאז שבחנו את הדור השני המחיר עוד ירד בכ-3,000 ₪, ואם אז חשבנו שהמחיר מצדיק את התואר 'משתלם', אז כאן – בדיוק כמו שאר התחושות שלנו בנוגע לדור החדש – הקביעה הזו עוד מתעצמת. ה-MT-07 החדש הוא אופנוע נעים וקל לרכיבה מצד אחד ומהנה ומתגמל מצד שני, מנוע ה-CP2 הוא פנינה של ממש וגם בגרסה מוגבלת ההספק מרגיש בריא ומשוחרר ומסוגל לנתק את הגלגל הקדמי מהקרקע – כפי שראיתם בתמונות. ה-MT-07 היה בדגמים הקודמים כלי שמאוד אהבנו, ועכשיו אפילו קצת יותר.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

Yamaha MT-07 2021

 

דרגת רישוי: A או A1 (מוגבל בגרסה הנבחנת)

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

מחיר: 55,985 ₪

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים, קרוספליין 270 מעלות, גל-זיזים עליון כפול, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 698 סמ"ק

 

הספק: 73.4 כ"ס ב-8,750 סל"ד (47.9 כ"ס בגרסה הנבחנת)

 

מומנט: 6.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד

 

מתלים: מזלג KYB בקוטר 41 מ"מ עם מהלך של 130 מ"מ, מאחור בולם KYB עם אפשרות כיוון שיכוך החזרה ועומס קפיץ ומהלך של 130 מ"מ

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 298 מ"מ, מאחור דיסק יחיד בקוטר 245 מ"מ, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: קדמי 120/70-17, אחורי 180/55-17, מישלין Road 5

 

מידות כלליות: אורך 2,085 מ"מ, רוחב 780 מ"מ, גובה 1,150 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,400 מ"מ

 

גובה מושב: 805 מ"מ

 

מרווח גחון: 140 מ"מ

 

משקל רטוב: 184 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 14 ליטר

 

תגובה אחת ל רכיבה ראשונה: ימאהה MT-07 דור שלישי מוגבל A1

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל