fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

רכיבה ראשונה: ימאהה YZF-R3 החדש

רכיבה ראשונה: ימאהה YZF-R3 החדש

כתב: רון לב | בחנו: סטפן אבנדיצ'י, רון לב | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: החבילה המושלמת לרוכב הספורטיבי בתחילת דרכו.

בשנת 2015 חשפה ימאהה אח קטן למשפחת הספורט שלה בנפח 320 סמ"ק שבאותה התקופה היה המילה האחרונה בתחום, אבל עברו מאז 5 שנים, ק.ט.מ שדרגה את ה-RC390 שלה, הונדה משפרת את ה-CBR500R וקאוואסאקי מגדילה את הנינג'ה שהחל את דרכו בנפח 250 והגיע עד ל-400 סמ"ק. אבל הבסיס של ימאהה נשאר טוב כפי שהוא ואפילו עדיין תחרותי לקטגוריה, לכן ימאהה בחרה לשדרג את כל מה שסובב לו – החל מהלוק ועד למתלים.

הקטגוריה התחרותית אליה משתייך ה-R3 נקראת SSP300, או סופרספורט 300, ובשנת 2018 הגיח אליה הנינג'ה 400 שטרף את הקלפים ואיתו לקחה אנה קראסקו את אליפות העולם. ימאהה יכלו להפוך את ה-R3 לחזק יותר ולשפר את הצד הביצועיסטי שלו בכדי לנצח מרוצים, אבל אז היו מאבדים מהאופי הידידותי של האופנוע ואולי גם את קהל היעד הגדול ביותר שלו – רוכבים מתחילים. אז ימאהה בוחרים בגישה אחרת, פשרה בין שימור לשיפור – הם לוקחים את הבסיס המצוין, מוסיפים לו עיצוב חדש שדומה יותר לדגמי הקצה R6 ו-R1, מוסיפים לשדרוג המתלה הקדמי, מיכל הדלק עוצב מחד ויחד עם שינוי במיקום הכידון, המושב והרגליות מייצר תנוחת רכיבה רכונה יותר, הפיירינג החדש עוצב במנהרת רוח ותורם לעליה במהירות הסופית ובכדי לסכם את כל זה מוסיפים גם מסך LCD חדש ללוח המחוונים.

כמאמר הקלישאה – "היינו רוצים כזה בגיל 18", מי לא היה רוצה? היצרניות נלחמות על אחרוני הלקוחות במלחמה בה הפופולריות מנצחת, לכן כל האופנועים האלו מגיעים חמושים בעיצוב שמזכיר אח גדול וחזק וחלומות לרישיון A.
למבחן הגענו אחרי היכרות מעמיקה עם ה-R3 הקודם שהיה אצלנו במבחן ארוך טווח, היה קשה לשחרר אותו לאחר שהוכיח לנו בפרק הזמן הקצר שבילינו יחד שהוא מסוגל להתלוות אלינו לכל משימה, החל בסידורי היום יום ועד לטיולי סופ"ש בקצב גבוה. במקום מסויים, מאוד קיווינו לרכב על הדגם החדש ולגלות שהכל אותו הדבר.

בישיבה על האופנוע מורגשים ההבדלים מהדגם הקודם, גובה המושב זהה ועומד על 780 מ"מ בטוחים מהקרקע, תנוחת הרכיבה אכן ספורטיבית יותר אבל עדיין נוחה – גם לגבוהים, המושב מרופד בנדיבות ונוח גם ברכיבה ארוכה, הרגליות ממוקמות גבוה ואחורה, אבל לא גבוה מדי, ולא מייצרות כיפוף מוגזם ברגליים, אבל כן כופות תנוחת רכיבה רוכנת קדימה יותר מבעבר, אם כי עדיין לא קיצונית, הקליפאונים קצרים יותר ומותקנים מעל המשולש אך עם זאת יחסית נמוכים ובעלי מספיק צידוד לרכיבה עירונית. תגובת המצערת ופעולת המנוע רכות יותר, כך שגם רוכב מתחיל יכול ללמוד את רזי הרכיבה הספורטיבית ללא חשש, הגיר חלק וקל, קלאץ' חמאה וחלוקה מצוינת של תיבת ההילוכים.

הכל ב-R3 מייצר תחושה מוכרת, הרגשה "כמו בבית" והמון המון ביטחון, מרגיש כאילו הוא שלך שנים ואתה מכיר אותו הכי טוב בעולם, תחושה טובה אך אולי גם מעט מסוכנת ויכולה לגרום לרוכב להרגיש בטוח בעצמו מהר מדי. גם משקל האופנוע לא מאיים, עם 167 ק"ג רטובים זה לא האופנוע הקל ביותר בקטגוריה, אבל ממש רחוק מלהיות כבד, רוב המשקל הזה גם נעלם בשניה שמתחילים תנועה ונראה שהמנוע יכול להתמודד עם המסה. והמנוע, איזה מנוע! אחד מההטובים שימאהה יצרה אי פעם, רך ונעים, חזק מספיק וגמיש מאוד. למרות שמדובר בנפח די צנום – 321 סמ"ק, כל הבוחנים התאהבו בו. בסל"ד נמוך עד בינוני הוא מספיק בשרני להתנהלות היומיומית, ללא בורות בעקומת הכוח, גם בסל"ד גבוה הוא ממשיך לדחוף ולא מרגיש עייף. יציאה מהעיר לבר בהר ופיתולי ארצנו הנפלאה מגלה כלי כייפי שנופל מפניה לפניה וממשיך ליציאה ממנה בצורה מרשימה כמו שהיינו מצפים מאופנוע ספורט, מרגישים פה את ה-DNA של משפחת ה-R, במיוחד כשהקצב מתגבר. המנוע מייצר סאונד בשרני ומשכר שמגרה את הרוכב למשוך את ההילוכים לקו האדום, גורם לתחושת שליטה מוחלטת בכלי, תחושה ממכרת.
הבולמים מכוונים על הצד הנוקשה, כניסה חזקה לפניה לא מלווה בנדנודים מצד ה-R3 שמצליח לשמור על קו מדויק. את תחלואי האספלט הקטנים, במהירות נמוכה וגם גבוהה, יודע האופנוע לרסן בצורה מרשימה, אבל הנוקשות שתמכה ברכיבה ספורטיבית לא עובדת בשילוב עבודות הבניה של הרכבת הקלה ושאר הבורות שבכבישים.

הבלמים עבדו קשה בדרכים המפותלת בהן רכבנו, מנוף הבלם היה מלא רגש ועצירה ממהירות גבוהה לפני כניסה לפניה לא הייתה מפחידה או מטלטלת במיוחד, מערכת ה-ABS עובדת ללא דופי, וכל ניסיון שלנו לאתגר אותה לא צלח. המערכת נכנסה לפעולה הרבה פעמים, זאת בגלל שרכבנו בכביש רטוב בגשם וצמיגי הדאנלופ Sportmax GPR-300 לא יכלו להתחמם.

במהלך המבחן עמדה תצרוכת הדלק על 20 קמ"ל, בתנאי גז חזק ודרכים עירוניות, בדומה לתצרוכת הדלק של ה-R3 הקודם שהיה אצלנו במבחן ארוך.

גם בסוף יום רכיבה גדוש ועמוס לא ירדנו מהכלי תשושים במיוחד, הוא הפתיע אותנו בהמון היבטים אבל המפתיע ביותר הוא זה. הכרנו אותו ככלי נפלא ונראה שימאהה שיפרה את מה שכבר היה מושלם. ה-R3 הוא חבילה כוללת טובה לרוכב מתחיל, מבלי להוציא סכומי עתק – במחיר של 37,985 ש"ח הוא בית ספר לרכיבה ספורטיבית שיתאים גם לקצב של מתחילים בתחום הספורטיבי ואולי גם לתקציב שלהם.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

Yamaha YZF-R3

 

דרגת רישיון: A1

 

מחיר: 37,985 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 2 צילינדרים מקבילים, מקורר נוזל, מוזרק דלק, 4 שסתומים לצילינדר

 

נפח: 321 סמ"ק

 

הספק: 42 כ"ס ב-10,750 סל"ד

 

מומנט: 3 קג"מ ב-9,000 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים, קלאץ' על כבל, הינע סופי שרשרת

 

מתלים: מקדימה מזלג הפוך בקוטר 37 מ"מ, מהלך של 130 מ"מ. מאחור בולם יחיד, מהלך של 124 מ"מ.

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-17, א' 140/70-17.

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 298 מ"מ, מאחור דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ.

 

מידות כלליות: אורך 2,090 מ"מ, רוחב 729 מ"מ, גובה 1,140 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,379 מ"מ

 

גובה מושב: 780 מ"מ

 

מרווח גחון: 160 מ"מ

 

משקל רטוב: 167 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 14 ליטר

 

גלריה

תגובה אחת ל רכיבה ראשונה: ימאהה YZF-R3 החדש

  1. יקררררר מדי בשביל כלי קטן וחלש
    קצת שמן על והלכו 40 אלף שקל לפח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל