fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

רכיבה ראשונה: סאן יאנג קרוזים 300 אלפא

רכיבה ראשונה: סאן יאנג קרוזים 300 אלפא

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזנבלום, צחי שף לוי, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום

מתוך מגזין מוטו, גיליון 402, אוגוסט 2021, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: קטנוע מנהלים איכותי יותר, מעוצב, בטיחותי ומהודק מקודמו – אבולוציה במיטבה.

משפחת דגמי ה-CRUiSYM התפתחה בעקבות ההצלחה לה זכה הדגם הקודם בליין קטנועי המנהלים של סאן יאנג, הג'וימקס, מה שהביא אותם להחלטה להשקיע בקטנוע איכותי שיוכל להתמודד בכבוד מול הגדולים והמפורסמים שבקטגוריה, לשמר ואולי אף להיטיב את מעמדו של המותג בעולם הקטנועים העולמי. הדור הראשון של המשפחה הראה את רצינות החברה במגמה החדשה ועל אף שהיו לנו טענות כלפי פינוי האוויר ועוד כמה זוטות כשרכבנו עליו, הקרוזים הראשון היווה קפיצת מדרגה, גם אם לא גבוהה במיוחד, לעומת קודמו הג'וימקסי שממשיך להימכר לצידו, אך ברמת אבזור נמוכה יותר. את הדור השני של הקרוזים מסמנים בחברה הטאיוואנית באות הראשונה של האלף-בית היווני – אלפא, אולי לציין את השנה הראשונה בה מצליח הדגם להעפיל לרמה אליה התיימר כשהוצג. השינויים מהדגם היוצא כוללים עיצוב חד ויפה יותר, פנסי LED מלפנים ומאחור, לוח מחוונים עם צג LCD בעל נראות נהדרת, תצוגת נתונים טובה ועיצוב שמקפיץ את הקרוזים 300 אלפא שנים קדימה מאותו לוח מחוונים חצי אנלוגי שהיה נהוג בסאן יאנג בעבר, יש פה גם מנוע מעודכן תואם לתקן אירו5 המחמיר, מערכת בקרת אחיזה חדשה שמשדרגת את החוויה ומגן רוח גבוה ומתכוונן מתחתיו שילבה סאן יאנג מקום ייעודי למצלמת דרך – כל זה במחיר של 29,985 ₪, רק 1,000 ₪ יותר מהדגם הקודם.

את המפגש הראשון עימו, בסניף מטרו מוטור, אנחנו מנצלים כדי להשוות אותו לג'וימקס Z+ שעומד צמוד צמוד אליו וכבר נבחן על ידינו, משווים אורכים, גבוה מושב, איכות פלסטיקה ואז לוח שעונים, כלומר לג'וימקס יש לוח שראוי לתואר 'שעונים', לקרוזים 300 אלפא יש צג LCD מרשים הרבה יותר, משתלב בעיצוב הזוויתי של המראות והחזית כולה, טכנולוגי ומודרני, כמו גם ביחידת הזנב האחורי הצרה. כן, אנחנו יודעים שזה 'רק' קטנוע מנהלים בנפח בינוני, אבל הוא יפה. יש לו מקום אחסון נדיב מתחת לכיסא המדורג שיכול להכיל בקלות שתי קסדות שלמות ותא קדמי קטן שכולל שקע טעינה USB מוגן מים נמצא מקדימה, ובהקשר של הצד האחורי כבר אמרנו שהזנב יפה ומעוצב, ונוסיף שהזרוע האחורית עבה במבנהה ובקצה שלה, חור עגול וגדול – יפה עיצובית ושימושי לציר הגלגל האחורי.

מדרסי הרגליים מרווחים ומאפשרים מגוון של תנוחות רכיבה שונות כמוקבל בקטגוריה. ואם כבר התיישבנו עליו, הריפוד רך ונוח, גם למורכב/ת ויש הרבה מקום. בכלל, הקרוזים 300 אלפא ארוך. אורך כללי של 2,175 מ"מ ובסיס גלגלים של כמטר וחצי, על גלגלי 14 ו-13 אינץ' ומשקל יבש של 194 ק"ג זה מתכון ידוע ליציבות מרשימה בסביבה עירונית והקרוזים 300 אלפא ממשיך במובן הזה את המסורת ארוכת השנים. המנוע המעודכן שקט למדי ואופיו נמרץ, לרגע לא חסר לו כוח בנסיעה עירונית, הוא יוצא במהירות מהמקום ומאיץ בקלות ברול-און של 60 קמ"ש, הוא נעים ושימושי ולא מווברץ כפי שציפינו ממנו. הזרקת הדלק עובדת חלק והווריאטור מגיב היטב על אף שניתן להרגיש שזהו החלק הוותיק ביותר במערכת – הן בדיליי הקטן שבתרגום פתיחת המצערת לתנועה, והן בניתוק הוואריאטור. לא פרה-היסטורי, כי החיבור מחדש הוא חלק ונעים, אבל בכל זאת משהו מורגש.

גם ברכיבה בין עירונית התאוצות חזקות וחלקות, כאמור והקטנוע מתנהל ביציבות גם על פני רצף מהמורות בכביש – נקודת תורפה ידועה של מרכב ארוך וגלגלים קטנים – הגורם התורם פה הוא כמובן המתלים, אלו מכוילים על הצד הקשיח ובעזרת אורך נדיב הם מספקים הגנה מספקת מפני תחלואות הכביש וחיבור טוב יותר לקרקע. יש לקרוזים 300 אלפא מערכת לבקרת אחיזה – זו מתופעלת (או יותר נכון – מכובה) באמצעות כפתור קטן בשיפולי צד שמאל של הכידון, למען האמת – ניסינו ולא הצלחנו לחוש בהבדל, וזה לא בהכרח דבר רע, מצביע על רמת אחיזה גבוהה לעומת ההספק. ואם אנחנו כבר באזור הזה של מערכות הבטיחות, אז ה-ABS עובד נפלא, לא מקדים ולא מאחר, לא מפריע ולא מלחיץ כשהוא כבר מופעל. מערכת הבלימה עם דיסק בקוטר 260 מ"מ מקדימה ו-240 מ"מ מאחורה מספקים עוצמת בלימה סבירה ותחושה די טובה, אבל כל זה ישתפר ככל שהכלי יצבור ק"מ, שכן קטנוע המבחן שקיבלנו עוד לא סיים אפילו הרצה.

את הדגם הקודם יצא לנו לבחון בשני נפחי מנוע, בשניהם הפריעה לנו מאוד הרוח – גם במשקף שהתיז את הרוח ישר אל הקסדה, בשני מצבי הגובה המתכוונן שלו, וגם בכל המעטפת של הצדדים בחזית – ממש הרגשנו שהרוח מתדפקת לנו על הרגליים. הפעם למרבה השמחה היה המצב שונה מקצה לקצה. פתאום יש שקט בקוקפיט, הרוח מגיעה לרום הקסדה ולא פורעת את תלתלי הגבות כשהקסדה פתוחה, גם מבלי לנסות את המצב העליון של המשקף, ובנוסף העיצוב החדש של החזית מנתב את הרוח הרחק מגוף הרוכב ומשאיר סביבה סטרילית עבורו. מעניין יהיה לבדוק את עניין הגשם בחורף – בהחלט יכול להיות שגם פה הוא יפתיע מאוד. דבר נוסף שאפשר לגלות כשרוכבים איתו בלילה הם פנסי ה-LED הכפולים של תאורת החזית הראשית, אורות דרך ואור גבוה, מדובר באור בעל גוון בהיר, כמעט קסנוני באופיו ובטמפרטורת האור שלו. האלומה רחבה ורכיבה בלילה מוארת מאוד ובטוחה. הכל מצטרף לחבילה מהודקת ושלמה, עם מנוע חי ונעים, מעט חלש בקצה העליון של קשת הסל"ד, אבל בכל זאת עומדת המהירות המירבית של הקרוזים 300 אלפא על כ-135 קמ"ש, ועד 120 קמ"ש הוא מרגיש נוח, רגוע בתגובות וספינתי במובן הנוח של המילה. צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-25 קמ"ל כשהקטנוע כאמור, בהרצה תחת עומס של כמחצית מהזמן בעיר והמחצית השנייה מחוץ לעיר.

לסיום סיומת, סאן יאנג מציגה שדרוג שעל הנייר מציע שינויים קטנים, כמעט מינוריים, אבל למעשה מגביהה את איכות הייצור, בדגם מתקדם ומאובזר בקטגוריית הביניים המבוקשת, עם יחס איכות מול מחיר מהטובים בקטגוריה ותחושה מוצקה שהדגם הגיע הפעם לאן שמחלקת השיווק רצתה, גם מבחינה הנדסית ועיצובית.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

SYM Cruisym 300 α

 

דרגת רישוי: A1

 

מחיר: 29,985 ש"ח

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל

 

נפח: 278 סמ"ק

 

הספק: 26 כ"ס ב-7,500 סל"ד

 

מומנט: 2.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-14, א' 140/60-13

 

בלמים: מקדימה דיסק בקוטר 260 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ, מערכת ABS

 

מידות כלליות: אורך 2,190 מ"מ, רוחב 760 מ"מ, גבוה 1,440 מ"מ

 

גובה מושב: 760 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,550 מ"מ

 

משקל יבש: 194 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 12 ליטר

 

3 תגובות ל רכיבה ראשונה: סאן יאנג קרוזים 300 אלפא

  1. לדעתי: קטנוע בינוני, לא חזק במיוחד, מלא בפלסטיקה מוחצנת אך לא מרגיש איכותי, במחיר יד שנייה יכול להשתלם.

  2. היה לי 250
    פלסטיקה באיכות מאוד ירודה מראות לא נוחות קשה אפילו להזיז אותן

    היום עם גוימקס z הרבה יותר נוח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל