fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70

רכיבה ראשונה: CF מוטו 800MT ספורט

רכיבה ראשונה: CF מוטו 800MT ספורט

כתב: מיקי כהן | צילום: אסף רחמים, ערן שלמה, רונן טופלברג

שורה תחתונה: אופנוע איכותי המציע חבילה משתלמת ומהנה, לשימוש יום יומי ולטיולים, בעיקר בכביש – אבל גם בשבילים מזדמנים.

אנחנו לא נפתיע אתכם אם נספר לכם שאופנועי האדוונצ'ר בנפח ביניים הם מהאופנועים הנמכרים בעולם ואחת מהקטגוריות החמות ביותר מבחינת תחרות, כשמעל ל־15 יצרנים שונים טובלים ידם בצלחת. אתם גם לא תופתעו לשמוע שליצרנים הגדולים והמוכרים מביניהם יש שותפים בסין, תאילנד וטייוואן, שמספקים להם שירותים מגוונים – החל מייצור של חלקים, דרך הרכבה מקומית של אופנועים ועד לייצור מלא של מנועים ואופנועים לשיווק עולמי.

אחד משיתופי הפעולה האלו הוא בין קבוצת פיירר מוביליטי, בעלת מותגי KTM, הוסקוורנה וגאסגאס, לבין CF מוטו, קונצרן סיני ענק שהקים מפעל משותף ואפילו רכש החזקה קטנה בקבוצה האוסטרית. בין היתר, CF מוטו מייצרת בשביל KTM את מנועי הטווין המקבילי שמותקנים בדגמי ה־790, ה־890 והנורדן וגם מרכיבה את אופנועי KTM המיועדים לשוק הסיני, כשמהצד השני של שיתוף הפעולה הזה, CF מוטו מפתחת ומייצרת אופנועים משלה על בסיס מנועי KTM ועושה שימוש בספקים של היצרנית האוסטרית – כמו סטודיו קיסקה, שמעצב דגמים רבים של CF מוטו.

כך למעשה נולד ה־800MT, מנוע הטווין המקבילי של KTM בנפח 799 סמ"ק מקבל כאן כיוונון שונה, הספק של 95 כ"ס ב־9,250 סל"ד, זאת על מנת לאפשר הגבלה שלו לרישיון A1, מומנט של 7.8 קג"מ ב־7,500 סל"ד וגם האלקטרוניקה כולה מגיעה מהאדוונצ'ר של המותג האוסטרי, אך שם מסתיים הדימיון בין הדגמים, כשה־800MT מצויד במערכת מתלים מתוצרת קאיאבה, מערכת בלימה של J.Juan הספרדית וגלגלים יצוקים.

ההזדמנות לבלות מספר ק"מ על גבי ה־800MT מגיעה בהשקתו המקומית בישראל, כשאנחנו פוגשים אותו לראשונה בסניף עופר אבניר במודיעין ומשם ממשיכים למספר שעות רכיבה בכבישים מהירים ומתפתלים, ומכיוון שמדובר בגרסת הספורט המיועדת בעיקר לשימוש כביש, אנחנו מסתפקים בטעימה קטנה של שבילים ולא מאתגרים אותו בשטח מלא.

את הזמן שלפני ההתנעה והתנועה אנחנו מקדישים להיכרות מעמיקה עם הכלי העומד לפנינו, וכשאנחנו אומרים היכרות אנחנו מתכוונים לחיפוש כשלים. זה הרגל מגונה ומיושן שבדרך כלל מתפרץ מול כלי מתוצרת סינית, למרות שהמצב היום רחוק מאוד משהיה עד לפני מספר שנים, וכלים כמו של CFMoto מוכיחים לנו שוב שהגיע הזמן להיפטר ממנו. רמת הגימור ואיכות הבניה וההרכבה של ה־800MT עומדת בסטנדרטים הגבוהים שהציבו הכלים האירופאים, כל חלק יושב במקומו, החל בצמת החשמל ועד לחלקי המעטפת, והאופנוע מרגיש כמוצר מוגמר ואיכותי.

רמת האבזור של ה־800MT גם היא מרשימה, וכוללת מצערת אלקטרונית, צמד מצבי רכיבה, בקרת שיוט, קורנרינג ABS, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, תאורת LED עם פנסי ערפל, צג TFT בגודל 7 אינץ' בעל קישוריות בלוטוס ומערכת ניווט וגם ידיות ומושב מחוממים, מיגונים ועוד.

לאחר שאנחנו חשים מסופקים מההיכרות הראשונית ומבטיחים להפסיק לחשוד בכל אופנוע עם תווית 'מייד אין צ'יינה', הרגל מונפת מעל המושב ואנחנו מתמקמים בנוחות על אופנוע המבחן המצויד בארגזים. המושב נמוך יחסית, עם 825 מ"מ מהקרקע, ומרופד בנדיבות, האחוריים לא התלוננו במהלך כל הרכיבה ובשילוב תנוחת רכיבה טבעית ונינוחה יתר חלקי הגוף הצטרפו לדממת התלונות. למרות גובה המושב הנמוך, מכיוון שהוא גם רחב, רוכבים קצרי רגליים יתקשו מעט להניח שתי רגליים על הקרקע בעצירה. מושב המורכב קיבל גם הוא מחמאות לאחר שהצלם בילה עליו מעט זמן במהלך חיפוש לוקיישן לצילום.

המנוע המוכר מתגלה כאן כבעל אופי שונה למדי, השינויים שעבר יוצרים חווית רכיבה אחרת, הוא גמיש ובעל משיכה מתונה אך החלטית לאורך כל קשת הסל"ד, רצופה וצפויה, חלקה ונעימה. הכיוונון החדש העלים את כל הבורות הזכורים לנו מהשימוש המקורי במנוע ולמרות שאין פה אקשן וכוח מתפרץ, אנחנו נוטים לחבב את האופי המעודן הזה, במיוחד כשמדובר בשיוט ארוך וטיולים למרחקים. למרות שמערכת האלקטרוניקה הושאלה מ־KTM, יחד עם מצבי הרכיבה, מערכת ה־ABS להטייה שלא ניתנת לניתוק ואפילו בקרת השיוט, דווקא בקרת האחיזה דפקה ברז ונפקדת מרשימת המערכות.

על הכבישים המשובשים של אזור התעשיה המתלים ארוכי המהלך, עם 160 מ"מ מקדימה ו־150 מ"מ ומאחור, משככים בקלות ומעלימים את השיבושים העוברים תחת גלגלי האופנוע, על כך גם אחראים גלגל קדמי בקוטר 19 אינץ' ואחורי בקוטר 17 אינץ', הנושאים גומי במידות 110/80-19 ו־150/70-17 מתוצרת Maxxis. למרות ה־Sport בשמו, ה־800MT הוא אופנוע אדוונצ'ר-תיור שלא נועד להוציא קריאות הלל וניצוצות מהרגליות, אך ככל ששומרים על מהירות הגיונית כשפוגשים ברצף פניות הוא מרגיש יציב ונשלט ומשרה ביטחון. אגב ניצוצות מהרגליות, אלו ממוקמות מעט גבוה ממה שהיינו רוצים, אך לא ברמה שפוגעת בנוחות. את הבולמים מקדימה ומאחור ניתן לכוונן ידנית באופן מלא להתאמה מירבים לעומס על האופנוע ולאופי הרכיבה.

הניווט בין התפריטים שעל צג ה־TFT די מסובך, ואנחנו מאמינים שגם בני דור המילניום יתקשו בתפעול תחילה, אך לאחר שמתרגלים – מתרגלים. מגן הרוח מתכוונן בעזרת שני ברזים, ובמצבו הגבוה הוא עושה עבודה טובה בתיעול הרוח מעל הקסדה גם כשהמהירות עולה. מערכת הבלימה של חברת הבת הספרדית של ברמבו עושה עבודה טובה, עם רמה מספקת של רגש ועוצמת בלימה, גם על שבילים – וזה לא מובן מאליו כשמדובר במערכת עם צמד דיסקים גדולים בקוטר 320 מ"מ וקליפרים עם 4 בוכנות מקדימה ודיסק בקוטר 260 מ"מ עם קליפר כפול בוכנות מאחור.

ולמרות שה־800MT ספורט לא נבנה לנצח מרוצי ראלי, קשה לרכוב על אופנוע אדוונצ'ר שכזה מבלי להיכנס לשביל מזדמן, במיוחד אחרי שכבר רכבנו על קטנועים שהבטיחו יכולות שטח. עם מרווח גחון של 190 מ"מ, מתלים ארוכי מהלך וגלגל 19 אינץ' מקדימה, אין כאן הפתעות וה־800MT עומד במשימה, כל עוד מדובר בתוואי לא אתגרי במיוחד הכל על סיפונו נותר שליו, אך כשהדרך משתבשת הוא מבהיר בנימוס שזה לא לטעמו. גם המשקל הלא נמוך פחות מפתה, והמחשבה להרים אופנוע ששוקל 231 ק"ג כולל נוזלים גורמת לנו לחזור לאספלט. מיכל הדלק מכיל 19 ליטר ומספק טווח רכיבה שעולה על 350 ק"מ.

גרסת הספורט אותה כאמור בחנו מוצעת בצבע שחור או בשילוב כחול וכסף, בהמשך צפויה להגיע לארץ גם גרסת הטורינג, המצוידת בגלגלי שפיצים ומציעה מעט יותר יכולות שטח. תג מחיר של 65,000 ₪ מציב אותו בעמדה מצוינת אל מול מתחריו מאירופה ומיפן, הוא אמנם לא מושלם – האלקטרוניקה זקוקה לליטוש, הוא לא מרגש במיוחד, וסט הארגזים המקורי שהותקן על אופנוע המבחן הקשה בעליה ובירידה מהאופנוע, אך ה־800MT מציע חבילת ביצועים ואבזור מרשימה למדי, נוחות ואיכות נסיעה וגם איכות הבניה, במחיר אטרקטיבי מאוד.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

CFMoto 800MT Sport

 

מחיר: 64,950 ₪

 

דרגת רישיון: A/A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים מקביליים, מקורר נוזל, 8 שסתומים, מוזרק דלק

 

נפח: 799 סמ"ק

 

הספק: 95 כ"ס ב־9,250 סל"ד

 

מומנט: 7.8 קג"מ ב־7,500 סל"ד

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ עם מהלך של 160 מ"מ. מאחור בולם יחיד עם מהלך של 150 מ"מ, מתכווננים באופן מלא, מתוצרת KYB

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר רדיאלי עם 4 בוכנות מקדימה, דיסק בקוטר 260 מ"מ עם קליפר דו-בוכנתי מאחור. מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 110/80-19, א' 150/70-17

 

מידות כלליות: אורך 2,234 מ"מ, רוחב 853 מ"מ, גובה 1,277 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,531 מ"מ

 

גובה מושב: 825 מ"מ

 

מרווח גחון: 190 מ"מ

 

משקל רטוב: 231 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 19 ליטר

 

תגובה אחת ל רכיבה ראשונה: CF מוטו 800MT ספורט

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל