fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

רכיבה ראשונה: Voge SR4 במבחן דרכים

רכיבה ראשונה: Voge SR4 במבחן דרכים

כתב: אריק רוזנבלום | צילום: דניאל דהרי

שורה תחתונה: אחד מקטנועי המנהלים הנוחים והמאובזרים בקטגוריית ה־400, שנהנה ממוניטין טוב ותמחור תחרותי.

בשנים האחרונות קטגוריית קטנועי המנהלים הגדולים פורחת, מלאה בכלים בני קצת יותר מ־300 סמ"ק בואכה 400 סמ"ק, זירה שפעם הייתה שמורה לשני יפנים חלוצים – בורגמן מבית סוזוקי וסילברווינג מבית הונדה. מאז עידן הדינוזאורים הפכה הקטגוריה פופולרית במיוחד בישראל, זאת מכיוון שמדרגות הביטוח הופכות את כל מה שמעל ל־250 סמ"ק ליקר באותה המידה, לכן רבים בוחרים בכלי שלא מסתפק במאתיים שבעים וקצת סמ"ק ומצפינים ללפחות 320 סמ"ק.

מעל ל־2,000 קטנועים מתוך כ־13,000 שנמכרו כאן בשנה שעברה מתברגים לתוך הקטגוריה הזו, הפופולרי ביותר ביניהם בשנים האחרונות היה מיוצר בטיוואן ובשנתיים אחרונות הגיעו צמד יפנים, אחד חמוש ביוקרה מנהלית והשני בפוזה קרוסאוברית, שלקחו את הבכורה והחיו את התחרות, שמאז הפכה גועשת ורועשת. רכבנו כמעט על כל הטוענים לכתר הגדלנוע וכל אחד מהם הוכיח עצמו כמתחרה ראוי, ממש לאחרונה בחנו אחד כזה מסין שבעזרת תג מחיר תחרותי במיוחד שכנע אותנו ביכולותיו לחטוף את הכתר, ורגע לאחר שפרסמנו את הכתבה, כבר עלינו על המועמד הבא – לשמו התכנסנו – שהצליח לגרום לנו לשקול הכל מחדש.

רגע לפני, מה כל כך מושך בקטנועים האלו לעומת אחיהם השלוש-מאותיים? בפשטות ובקצרה – אם כבר עלינו במדרגת הביטוח מעל ל־250 סמ"ק, בקטנוע 350-400 לעומת זה המתקרא 300 נקבל יותר כוח, לעיתים הרבה יותר כוח, כזה המאפשר לשייט בנוחות ובסל"ד נמוך יותר למרחקים ארוכים, הם גם נדיבי מרחבים ומפנקי אבזור, מסוגלים לצלוח ת"א-חיפה באופן יום יומי ולא נופלים מיכולות אחיהם הקטנים בתוך העיר.

בזה מושא המבחן, ה־SR4 של מותג ווג השייך לקונצרן לונסין הסיני, מצטיין – ולכך הוא נועד. סיפור לידתו של ה־SR4 מתחיל בקשר המתהדק בין קונצרן האם ליצרנית האופנועים הבווארית, כשהוא נהנה מתוצרי השת"פ ומבוסס על קטנוע המנהלים המצוין של אותה בווארית, תחת שם ומעטה חדשים – אך אל תטעו לחשוב שמדובר במוצר סופר-קופי או 'אוף-ברנד' מסויים, ל־SR4 יש הרבה לזכותו גם מעבר לאותה תורשה אירופאית.

הדבר הראשון העומד לזכותו של ה־SR4 הוא תג מחיר של 34,900 ₪, נמוך בכמעט רבע מזה של ההוא, בן הדוד הקרוב, עליו אנחנו מבטיחים להפסיק לדבר. מאחורי שורת המחיר ניצב קטנוע מנהלים מרשים למראה, בעל מידות מכובדות ותנוחת רכיבה כורסאתית שתתאים גם לרכיבות ארוכות ורחוקות. רמת האבזור גבוהה גם בהשוואה לקטגוריה הדי מפנקת – עם מערכת ABS, בקרת אחיזה, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, מערכת איתות חירום בבלימה חזקה, מצלמת דרך קדמית מובנית, תאורה עוקבת פניה, התנעה ללא מפתח (Keyless) וצג TFT בגודל 7 אינץ' עם קישוריות בלוטוס.

ל־SR4 כידון ברוחב סטנדרטי, המאפשר לחצות בקלות את התנועה העירונית, במרכזו סמל המותג המשמש למעשה כסוויץ' הראשי של הקטנוע, שתפעולו די נוח, לחיצה להדלקת הקטנוע, לחיצה לכיבוי וסיבוב הכידון ולחיצה של כ־4 שניות לנעילה, פשוט, ברור ולא מסורבל – וזה לא מובן מאליו. היעדר מפתח התנעה וסוויץ' סטנדרטי פירושם שלט חכם, וזה לצערנו די גדול – כמו של רכב בערך – אבל נסבל ונסלח. מגן הרוח הגבוה לא מתכוונן אבל ממוקם בצורה טובה מאוד ומסיט את הרוח מעל לקסדה גם כשהמהירות עולה, גם לרוכב בגובה מעל הממוצע.

מהמאפיינים הבולטים ביותר של ה־SR4 – לוח מחוונים גדול מאוד, צבעוני וקריא המספק המון נתונים הפרוסים בצורה טובה. ביום, תחת השמש החזקה של שיא הקיץ, הוא מאבד קצת מקריאותו. מתחת לכידון נמצאים שני תאי אחסון צנועים בגודלם – ננעלים, כשהקטנוע כבוי – ובימני תמצאו גם שקע טעינה USB. מתחת למושב לעומת זאת כבר יש תא אחסון נדיב, המסוגל להכיל קסדה מלאה ועוד תיק או קסדת 3/4, הוא מואר ונפתח בעזרת כפתור בצידו השמאלי של הכידון, עליו נמצאים גם הכפתורים לתפעול הצג ובלם חניה על ידית הבלם השמאלית, שהיה שימושי מאוד בהתנהלות בעיר הבירה שופעת השיפועים.

בצליחת הכרך הסואן ה־SR4 מרגיש קטן וצר יחסית לממדיו, נשלט ועביר בדרך לקדמת רמזור. הארגונומיה, דהינו תנוחת הרכיבה, נכונה מאוד ומאפשרת הרבה חופש תנועה, עם שפע מקום לרגליים במנח אנכי או אורכי – לשיוט מחוץ לעיר – ניתן לזוז עליו למציאת הישיבה הנוחה ביותר ולהזרים קצת דם ולמרות זאת הוא לא מרגיש ענק או מגושם. על המראה, אחרי שפגשנו אותו פנים מול פנים, אין לנו מה להלין, וכך גם ברחוב שבעיקר החמיא והסתכל לרוב.

הנוחות ממשיכה גם לנסיעה עצמה, עם גלגלים גדולים – 15 אינץ' מקדימה ו־14 אינץ' מאחור – הנועלים צמיגים מעולים – פירלי אנג'ל סקוטר – בעלי אחיזה טובה, המשווים ל־SR4 נסיעה נעימה וחלקה על סיפונו, כל הכפתורים נגישים, הכל מוצג מול הרוכב, רק לתת גז ולהתקדם. המנוע כאן הוא עוד נקודה לטובתו של ה־SR4, הוא חזק מאוד, גמיש ומהיר, עם יכולת מרשימה בתאוצות ביניים ועקיפות, מסוגל לשייט בקלות באזור ה־130 קמ"ש כשהמנוע בנקודה הזו חלק ושקט, וכמובן שמסוגל להמשיך צפונה משם עוד כמה עשרות קמ"שים – אך פחות נעים ככל שמצפינים ולא נועד לנסוע במהירויות האלו. הוא מרגיש יותר רועש ומחוספס מהפעם הקודמת שטעמנו את המנוע הזה, משהו בצליל ובתחושה פחות מעודן, אבל לא ברמה שמורידה מהנוחות, או מההנאה.

יש לו בקרת אחיזה שימושית במיוחד לאור נתון ההספק הגבוה שעובדת בריסונו כשתנאי האחיזה פחות ממושלמים, תגובת המצערת מדויקת וחלקה, הוא יוצא מהמקום במהירות – "לא כמו תותח" כפי שתיאר אחד הרוכבים, אלא בצורה ליניארית והחלטית שממשיכה עד למהירויות גבוהות. מערכת הבלימה של J.Juan גם היא זוכה לשבחים עם עוצמה מספקת מכל מהירות ופידבק מצוין, כאילו תוכננה להתמודד עם משקל והספק גבוהים יותר, ואף לא הציגה סימני דעיכה גם בשימוש מסיבי בדרך חזרה מירושלים, עם מערכת ABS לא היסטרית שהתערבה בדיוק בזמן.

כשהכביש מתפתל ה־SR4 לא מאכזב ומרגיש דינמי וספורטיבי הרבה יותר מייעודו, המתלים המכויילים על הצד הקשה יותר שומרים על יציבות גם בכניסה לפניה תחת עומס הבלימה וגם במהירויות גבוהות יותר, עם זווית הטייה נדיבה והתנהגות נשלטת ומשרה ביטחון. בכבישים מעט משובשים המתלים סופגים הכל, אך כשהמהמורות גדלות, המתלה האחורי לא מצליח לטפל בהן באותה הצורה ומעביר חלק גדול מהזעזוע לרוכב – אם לא חמק מהן. ברכיבה בזוג אותו המתלה האחורי נותן אותותיו והמורכבת מיהרה לפנות מושבה, אם כי ציינה שיש מאחור מרווח מחייה נדיב יחסית, להגדרתה יותר 'חיבוקי' מקטנועי מנהלים אחרים, אבל ידיות האחיזה נוחות והרגליות – המובנות בגוף הכלי – ממוקמות נכונה ללא כיפוף גדול מדי או צורה המצריכה גמישות.

ואם בענייני נוחות עסקינן, לאחר שהחזרנו את קטנוע המבחן התבשרנו שכבר בחודש הקרוב תגיע לישראל רמת גימור נוספת המצויידת גם במשקף מתכוונן חשמלית, ידיות מחוממות ועוד מספר פיצ'רים שיחמיאו לקטנוע המאובזר למדי כבר עכשיו, שתעלה עוד כ־2,000 ₪.

לסיכום, ה־SR4 מרגיש איכותי למדי, עם גימור והרכבה טובים מאוד, מצטיינים אפילו, לא מצאנו פינה ממנה נחסכה תשומת לב. הוא מציע הרבה מאוד – מנוע חזק וגמיש, רמת אבזור ונוחות גבוהות, ואם היה בעל סמל אחר, מוכר יותר, לא היינו צריכים לחזור על זה: הוא איכותי, מאוד, ולמרות שהבטחנו נזכיר אותו שוב – ה־SR4 לרגע לא נופל מאיכותו המרשימה של בן דודו ה־C400GT, הוא אפילו עולה עליו בכמה סעיפים, ועם תג מחיר נמוך בהשוואה לתמורה – לווג יש כאן קלף חזק להיכנס איתו ללב המיינסטרים ולגרום לכמה מותגים ותיקים להזיע.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

    תעודת זהות

     

    מחיר: 34,900 ₪

     

    דרגת רישיון: A1

     

    אחריות: 24 חודשים או 24,000 ק״מ

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: חד-צילינדר, מקורר נוזל, מוזרק דלק

     

    נפח: 350 סמ"ק

     

    הספק: 34 כ"ס ב־7,500 סל"ד

     

    מומנט: 3.6 קג"מ ב־6,000 סל"ד

     

    מתלים: מזלג בקוטר 35 מ"מ מקדימה וצמד בולמים בעלי כיוונון עומס קפיץ מאחור

     

    בלמים: זוג דיסקים בקוטר 265 מ"מ מקדימה. דיסק בקוטר 265 מ"מ מאחור. מערכת ABS

     

    מידות צמיגים: ק' 120/70-15, א' 150/70-14, פירלי אנג'ל סקוטר

     

    מידות כלליות: אורך 2,185 מ"מ, רוחב 805 מ"מ, גובה 1,390 מ"מ

     

    גובה מושב: 761 מ"מ

     

    מרווח גחון: 167 מ"מ

     

    בסיס גלגלים: 1,565 מ"מ

     

    משקל רטוב: 214 ק"ג

     

    נפח מיכל דלק: 12.8 ליטר

     

    מדידות

     

     

    מחירון טיפולים:

    1,000 ק"מ – 500 ₪

    10,000 ק"מ – 700 ₪

    20,000 ק"מ – 1,800 ₪

     

    11 תגובות ל רכיבה ראשונה: Voge SR4 במבחן דרכים

    1. יש לקטנוע הזה פוזה מיוחדת מאוד שמסובבת את כל הראשים ואני אישית מקבל ים מחמאות פשוט מושלם הכלי הזה מביא מעל ומעבר.

    2. זה אותו מנוע של הBMV או מנוע סיני של לונסין ?? אם מישהו יודע בבירור אודה לתשובה

      • אותו מנוע
        המנוע של bmw מיוצר על ידי לונסין בדגם הזה וגם בעוד כמה דגמים של bmw.

    3. תודה יוסי לא יאומן אתה קונה היום BMV מקורי עם מנוע סיני טוב כנראה שהמילה סיני כבר לא כל כך מילה גסה…

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל