fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

ק.ט.מ אדוונצ'ר 1050 – מבחן בכורה בישראל

ק.ט.מ אדוונצ'ר 1050 – מבחן בכורה בישראל

צילום: עמרי גוטמן

ערך: גב"ב      כתבו: סטפן אבנדיצ'י ושי ברוך
בחנו: סטפן אבנדיצ'י, עמרי גוטמן,  שי ברוך ואדם בלנגה

שורה תחתונה:
אופנוע מושלם במחיר אטרקטיבי לכל מי שרוצה להיכנס לעולם האדוונצ'ר הקרבי של ק.ט.מ כולל מוגבלי רישיון
 

האדוונצ'רים של ק.ט.מ התרחבו מאז לידתם ב-2003 למשפחה גדולה ומגוונת הכוללת היום את ה-1190 אדוונצ'ר בשתי גרסאות ואת הסופר אדוונצ'ר 1290 – פלוס האדוונ'צר 1050 לכבודו התכנסנו היום למבחן בכורה בישראל כאן בדוגרי.

ה-1050 החדש לשנת הדגם 2015 הוא חידוש אמיתי במובן שאינו ממשיך את הרדיפה אחרי עוד ועוד טכנולוגיה, כוח וכסף אלא דווקא הולך הפוך, לכיוון של המתחילים והנורמאליים שלא רוצים לקחת משכנתא כדי לטייל בשבת. מדובר באותו בסיס מכאני של מנוע הוי-טווין המצוין איתו החלה ק.ט.מ את פרוייקט האדוונצ'רים עוד בשנת 2000, שלדת צינורות הפלדה ומתלי ווייט פאוור כפי שיש בגרסאות מתקדמות יותר באדוונצ'ר 1190 והסופר אדוונצ'ר – אלא שבמקרה של ה-1050 הכול ממותן יותר, ידידותי יותר למשתמש הפחות מנוסה. כמו-כן וכפי שהדגיש סטפן הבוחן המנוסה בחבורה, הפעולה של המנוע והאופנוע בכלל היא חלקה וזורמת, מקלה על הרוכב, וזה שינוי של ממש לעומת האדוונצ'רים של שנות האלפיים שהיו מחוספסים מאוד בפעולתם.

אם היינו רוצים לפרט את רשימת ה"הקלות" אותן מציע ה-1050 זה היה נראה כך: מחיר נמוך של 99,990 שקל בלבד, מנוע נשלט וחלק, משקל נמוך של 212 קילו רטוב (5 קילו פחות מ-1190), כידון רחב יותר מושב נמוך 850 מ"מ (10 מ"מ פחות מה-1190) מושבים נוחים עם ריפוד נוסף, תנוחת רכיבה ידידותית, גרסה עם 47 כוח סוס למוגבלי רישיון, וגם בגרסה הלא מוגבלת מנוע הוי-טווין כאן מייצר 95 כוח סוס (במקום 148 כוח סוס ב-1190), מומנט של 9 קג"מ מתקבל כבר ב-2,500 סל"ד שוב לטובת השימושיות של הפחות מנוסים ומינימום החלפות הילוכים, קלאץ' מחליק למקרה של הורדה מהירה של הילוכים למניעת נעילת גלגל אחורי, בורר מפות הזרקה למצבי אחיזה מגוונים – רגיל, ספורט או גשם, בקרת אחיזה ממוחשבת למניעת החלקת גלגל אחורי תחת פתיחת מצערת אגרסיבית, ABS ממוחשב, מיכל דלק 23 ליטר, מרווחי טיפולים גדולים במיוחד של 15,000 קילומטר. מספיק ידידותי?

איך עובד? 
ה-1050 משווק בישראל בגרסה המוגבלת של 47 כוח סוס, קיימת גרסה לא מוגבלת למנוע V-TWIN עם 95 כ"ס, גרסה זו משוקת בחו"ל. הלב של האופנוע הוא מנוע ה-LC8 המצוין, פעולתו כאן חלקה באופן יוצא דופן, מי שזוכר את הפעולה הגסה של מנועי הטווין הראשונים של ק.ט.מ לפני יותר מעשר שנים יתרשם מייד כי חל שינוי אדיר. כך גם החלפת ההילוכים, סטפן הגדיל לומר כי זו התיבה הטובה ביותר אותה תפעל… מבחינת הכוח הוא טרקטור בסל"ד נמוך, אספקת כוח מיידית אך לא מאיימת, גם כשאתה בחמישי ומוציא אותך מהבור הזה בשקט ובביטחון; במקביל בקצה העליון של הסקאלה הוא חי. חי מאד. עד לרמה מסכנת רישיון, ומחובר היטב למצערת טוס-על-חוט מדויקת. 

מיגון הרוח מצוין ולמרות שהראש בלט הרבה מעל למשקף, לא הורגשו יותר מדי מערבולות. המצמד מחליק והעברת ההילוכים כפי שסטפן הדגיש דומה יותר לאופנוע יפני 4 צילינדרי מלכל דבר אחר (חוץ מהניוטרל, האופנוע הזה מקשה למצוא אותו). 

באשר לבלימה, מערכת ה- ABS מתפקדת בצורה נהדרת גם בהטיות ונוסכת הרבה בטחון ברוכב (למרות שלא מדובר במערכת ה-9M המתקדמת יותר לאחיזה מיטבית גם בפניות כפי שמותקן בשני הדגמים הגדולים של אדוונצ'ר), גם מערכת בקרת האחיזה עובדת טוב (את שתיהן ניתן לנתק בקלות).

מבחינת מצבי הכוח, (כאמור גשם, רחוב וספורט), רכיבה במצב גשם ברחוב רטוב (מהשקיה חברים, תחילת יולי…) העלתה רגישות מפתיעה של ניהול המנוע והמצערת, גם פתיחת מצערת אלימה למדי לא הרעידה את האופנוע ולא אבדה האחיזה ( אל תנסו בבית, עזרו למבוגר לחצות את הכביש וכו' ).

הבלמים של ברמבו משובחים, נושכים חזק אבל לא יותר מדי. הם קרובים יותר ל-SMT מאשר לכל דבר אחר, ומאפשרים לרוכב לטעות. בעצם, הידידותיות הזו של הבלמים אופיינית לכל האופנוע: הוא זריז בצורה מפתיעה ביחס לגודלו, משקל רטוב נמוך יחסית של 212 קילו אכן מורגש, הוא לא מרגיש גדול כשעולים עליו, הוא משנה כיוון והופך הטיה ברצון, מאיץ בחדווה ופונה בששון. הוא בולם בצורה טובה גם בשיא ההטיה, ולא מלחיץ את המערכת סתם. 

באשר ליכולת להיכנס לשטח, יש בעיית ג'אנטים שכן בניגוד לכול האדוונצ'רים האחרים, ה-1050 מצויד בחישוקים יצוקים ולא חישוקי שפיצים, כלומר יש לו DNA של ק.ט.מ, יש לו רצון ויכולת להיכנס לשטח, אבל… מאידך המתלים זהים לאלה של ה-1,190 ועושים עבודה מצוינת, אף טובה יותר בשל המשקל הקל יותר.

באשר לארגונומיה, מרגיש קצת קטן לרוכבים גבוהים מאידך ידידותי לממוצעים ויאפשר להניח רגליים בטוחות על הקרקע, ואותן רגליים חשות בחום המנוע העז בתנועה עירונית צפופה, עוד סיבה שאסור לרכב עם מכנסיים קצרים.


ויזואלית ותפעולית המצב טוב, הפרונט מעוצב בקווים מעוגלים ויפים, איכות ההרכבה טובה, ולוח השעונים מספק המון מידע בצורה ברורה ובהירה (גם מול שמש חזקה), המתגים השונים ממוקמים בצורה מושכלת ועד קצה רחוב שוקן כבר תקתקנו בהם כאילו האופנוע אצלנו שנתיים. תאורת החזית משלבת תאורת LED שמאירה היטב בלילה, בזווית רחבה יחסית, למיכל הדלק קיבולת של 23 ליטר, המאפשרים טווח נסיעה של קרוב ל-400 קילומטרים בין התחנות.

כושר נשיאה: האופנוע מגיע עם סבל והכנה לארגזי צד; הגרסה היקרה יותר של שלושה ארגזים קשיחים מתומחרת בכ-15,000 ₪ לפני מע"מ, אולם ישנה אופציה זולה יותר של ארגז אחורי קשיח ושני תיקים רכים לצדדים, המתומחרת בפחות מ-5,000 ₪.

לסיכום: אופנוע רב שימושי נהדר, הוא מקל על רוכבים פחות מנוסים אבל לרגע אתה לא מרגיש שעשו כאן פשרות או הנחות אלא זה כלי מעולה בפני עצמו ועם המחיר של פחות ממאה אלף פלוס ההתאמה לרישיונות מוגבלים אני מהמר שיהפוך לרב המכר מבין האדוונצ'רים, לא רק של ק.ט.מ אלא אף יתן לב.מ.וו בראש.

מהזווית שלי / שי ברוך
את שי ברוך, מדריך רכיבה לשעבר בבית הספר לרכיבה מתקדמת "אופנוען מאומן", לקחנו לנס הרים, מגרש המשחקים הטבעי של החיה הכתומה, כדי שיחווה דעתו.

"הכפתור של הווינקרים! זהו, מצאתי. אם מעקמים לי את היד ומכריחים אותי להתלונן על משהו ב-1050 החדש זה יהיה כנראה זה. הכפתור מרגיש שטחי ואחרי הפעלה קשה להיות בטוח שבאמת עשית משהו. אני משוכנע שעוד חצי שעה והייתי מתרגל, ואז באמת שלא יודע על מה הייתי מתלונן (וזו אמירה קשה כשהיא באה מפולני מקצועי).

אז ככה, מרכיבה לא ארוכה מידי על גבי ה-1050, הוא בהחלט עונה על כל הציפיות. התיישבות ראשונית מרגישה מאוד נוחה והאופנוע נותן תחושה טובה ויציבה, גם עם רגל אחת בקרקע, נקודה חשובה למאותגרי גובה כמוני (1.70 ביום חם).

שחרור של הקלאץ' הרך והוא מתגלגל בליווי נעימה מוטורית ערבה לאוזן. את סדרת הפניות בהן היינו, עשיתי כמה פעמים, במהירויות שונות ובהילוכים שונים, והמנוע הרגיש חזק בכל אחד ממשחקי השילובים ונתן תחושה שיש יתרת כוח למכביר אבל חשוב יותר, לא מצאתי נקודת גמגום או חוסר כוח באזורים הנמוכים של הסל"ד, כאילו בכל מצב הוא אומר "סבבה לי". מוריד הילוך – "גם טוב". המצערת "עדינה" ולפחות מבחינתי אני מציין זאת בקטע טוב (דורש הסתגלות למי שרגיל למצערת אנמית יותר) – כל מילימטר של שינוי נותן תגובה מורגשת, גם בתאוצה וגם בבלימת מנוע, והכל מתנהל בתוך הפניה ללא התרגשויות מאזור המתלים (ועליהם עוד קצת בהמשך).

פקודות ההטיה נענות בתגובה מיידית וצלילה יפה של הכידון לתוך הפניה, לא משהו שהייתי מגדיר מאוד ספורטיבי (כפי שמציינת מפת ההצתה) אבל בהחלט תגובה מהירה ויציבה, בדיוק מה שצריך על מנת לשמור על פאזת התיור גם בתוך מקבץ פניות שכזה.

המצב הספורטיבי מרגיש נכון ומגיב באופן נמרץ לכל פקודה ולכל גחמה. אחד המצבים האחרים (STREET) הרגיש אולי קצת יותר מזמין לרוכבים פחות מנוסים או סתם יותר נוח לתיור ממושך.

הבלמים השאירו רושם בהחלט מכובד, לעניות דעתי ולמיטב זכרוני יש שיפור ניכר לעומת ה-990. אחרי ניסיון אחד כבר הבנתי שיש על מי לסמוך, הם נותנים בטחון מלא לשחרר את הרסן של כל הסוסים האוסטרים בידיעה בטוחה שהמהירות תחזור לשפויה בזמן לכניסה אל תוך הפניה. בהקשר זה, ראוי לציין שהמתלים עושים עבודה נפלאה בתפעול המעבר החד של בלימה-הטיה-גז והכל פשוט מרגיש נכון.
מרכיבה ממש קצרה על שביל כורכר מהודק למשעי התקבלה תחושה טובה, נוחה ואפילו הייתי מתיימר לומר יציבה. מסקרן איך הוא מרגיש בכניסה קצת יותר ארוכה לשבילים. מדובר בג'אנטים יצוקים אבל לפי ההצהרות אמורים לספוג ביחד עם שאר המערכות השונות כניסה סבירה פלוס לשטח קל.

משהו אחד שבכל זאת הרגיש לא מתאים – הכידון הרגיש מעט נמוך מידי. אם רוצים לשבת נכון זה לא בדיוק הזקוף המצופה, וזה בהתחשב גם בגבוהים ממני. אני אמנם התחברתי ונהניתי אבל ביחס לישיבה שאמורה להיות זקופה, הייתי מצפה למצוא אותו קצת יותר גבוה, מה שאומר פשרה קלה לגבי מיקום הידיים בשיוט.

לסיכום… התיאור הראשון שקיבלתי עליו הוא "אדוונצ'ר למתחילים", ולהגדרה זו הוא קולע באופן מדויק, לפחות במתווה שלי יצא להתנסות בו. בתור מי שבילה כמה שנים טובות על אוכפו של ויסטרום 1000 מהדור הקודם, מצאתי את ה-1050 נוח מאוד ועושה רושם שהוא כזה גם ברכיבה ארוכה, הוא מתנהג ככלבויניק אמיתי ולא בהמה מגודלת מדי, שהייתי קושר בהמתנה רק לגיחות טרנס עירוניות. יש לו מלאי מכובד מה-DNA הכתום שהופך אותו למהנה מאוד וקואופרטיבי בקטעים הטכניים, גם בשיוט מגניב וסולידי וגם קצת יותר אגרסיבי, וביחס לגודל הוא נראה ומרגיש די קטן וקל להתחבר אליו, כרטיס כניסה נוח ויחד עם זה חסר פשרות לעולם התיירים הגדולים שמזמינים אותך לפתוח מפה, לדקור נקודה ולצאת לדרך, כל דרך.


תעודת זהות

ק.ט.מ 1050 ADVENTURE
מחיר:  *114,900 שקלים

מיוחד להשקה: 99,900 ₪ עסקת מזומן
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2015
דרגת רשיון: A1

*המחיר לא כולל אגרות רישוי

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים V75,8  שסתומים, מקורר נוזל, מוזרק
נפח: 1,050 סמ"ק
הספק: 48 כ"ס
הילוכים: 6, מצמד הידראולי מחליק
משקל רטוב: 212 ק"ג
מתלה קדמי: WP, קוטר  43מ"מ כיוון מתלה אלקטרוני 185  מ"מ
מתלה אחורי: WP, כיוון מתלה אלקטרוני 190 מ"מ
בלם קדמי: קליפר רדיאלי מונובלוקBREMBO  דיסק כפול, 320 מ"מ
בלם אחורי: BREMBO קליפר צף, דיסק בקוטר 267 מ"מ C-ABS
נפח מיכל דלק: 23 ליטר

גובה מושב: 850 מ"מ

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):
(כל המחירים לפני מע"מ ונכונים ליום פרסום המבחן)
טיפול      עלות

1,000         726 ש"ח
15,000       1,196 ש"ח
30,000       2,096 ש"ח
45,000       1,196 ש"ח
"הכפתור של הווינקרים! זהו, מצאתי. אם מעקמים לי את היד ומכריחים אותי להתלונן על משהו ב-1050 החדש זה יהיה כנראה זה. הכפתור מרגיש שטחי ואחרי הפעלה קשה להיות בטוח שבאמת עשית משהו. אני משוכנע שעוד חצי שעה והייתי מתרגל, ואז באמת שלא יודע על מה הייתי מתלונן (וזו אמירה קשה כשהיא באה מפולני מקצועי). אז ככה, מרכיבה לא ארוכה מידי על גבי ה-1050, הוא בהחלט עונה על כל הציפיות. התיישבות ראשונית מרגישה מאוד נוחה והאופנוע נותן תחושה טובה ויציבה, גם עם רגל אחת בקרקע, נקודה חשובה למאותגרי גובה כמוני (1.70 ביום חם).
                                                                                                                
עמרי גוטמן בקטע רציני: עוד חסרון אחד הוא החיבה האוסטרית לאוסו-בוקו: בנסיעה עירונית בקיץ התל-אביבי חסר להוסיף קצת פלפל וירקות שורש לשוקיים, ואחרי שעה יש לך תבשיל קדירה משובח.
                                       

10 תגובות ל ק.ט.מ אדוונצ'ר 1050 – מבחן בכורה בישראל

  1. לאחר שדרוג הרשיון? אחר אני לא רואה טעם לרכוש כלי מוגבל ל47 כ"ס ביותר מ-100 אלף ש"ח

  2. שאפו על הצילום לעומרי ועל הכתיבה לכולכם.
    אופנוע מפלצת…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל