מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מונקי ביזנס- הונדה MSX125 במבחן ארוך טווח
אביעד רייס
צילום: רוזנבלום/רייס
הונדה MSX הוא אופנוע קטן, מאד קטן. כל כך קטן שאחוזים גדולים מהאנשים שפוגשים בו (לא בהכרח רוכבי אופנועים)- חושבים שמדובר באופנוע ילדים.
הונדה MSX הוא אופנוע קטן, מאד קטן. כל כך קטן שאחוזים גדולים מהאנשים שפוגשים בו (לא בהכרח רוכבי אופנועים)- חושבים שמדובר באופנוע ילדים.
למי שלא מכיר, נסביר לפני הכל כי לא מדובר באופנוע ילדים, אלא באופנוע אמיתי בנפח 125 סמ"ק שגם נוסע לא רע בכלל יחסית לגודלו.
ההונדה MSX הוא כלי מיוחד, ולמרות הגודל הקטן, מדובר בתופעה גלובלית ענקית. רוכבים במדינות כמו תאילנד הפכו את האופנוע הזה ללא פחות מסוג של אליל, עם חנויות, מוסכים וסדנאות שמתמחות אך ורק ב- MSX. סדנאות אלו משפרות, משדרגות ובונות אופנועים שנראים כפלטפורמות לחלומות הכי משוגעים של מי שבנה אותם.
נראה כי כאשר מדובר בשיפורי הונדה MSX (פעמים רבות נקרא לו גם מונקי- פרטים ממש בעוד כמה שורות), אין גרסא הדומה לאחותה וכל כלי מיוחד ומטורף בדרכו שלו.
למה MONKEY?
מונקי היה הכינוי שדבק באופנוע מבית הונדה שיוצר בשנות ה- 60 וענה לשם Z100. בהמשך הדרך הצטרפו לחגיגה גם ה- Z50, ה- Z50A ועוד דגמי Z עם אותיות סופיות שונות.
אופנועי המונקי סחפו אחריהם במשך עשרות שנים מליוני מכורים ברחבי העולם, שהשתמשו במונקי לפלטפורמות שונות ומשונות לייצורים שבנו.
מה גורם למאות אלפים ברחבי העולם להדבק בקדחת המונקי? צריך לרכב בשביל להבין. משהו בגודל הקטן, במראה ובייחודיות של הכלי הופך אותו לכזה שאי אפשר לעמוד בפניו.
MONKEY דור חדש
בעשור האחרון נפלה אצל יצרני האופנועים ההבנה שהחזרתם לחיים של דגמים ישנים היא דרך לא רעה לעשות עוד כמה גרושים, ואכן כך היה. כולם רוצים לרכב על גרסא חדשה של משהו ש"היה פעם", וכמעט כל דגם "רטרו" שהגיח לשוק זכה להגיע לגדולות ומכירות רבות.
רטרו היא מילה חזקה בעולם בו אנו חיים היום, ותחום האופנועים לא שונה מתחומים אחרים להם יש חלק בחיים של כולנו. הונדה אימצה גם היא את השיטה, והחייתה ב- 2014 את המונקי (שנמכר גם תחת השם GROM בצפון אמריקה) במטרה להחזיר לגדולה את אחד הדגמים היותר אייקוניים שלה.
מה זה הכלי המגניב הזה אחי?!?!
הוא המשפט הנפוץ ביותר אותו שומעים בו רוכבים על המונקי (נבדק מדעית).
תעודת זהות קצרה לכל השואלים:
מנוע: צילינדר אחד 125 סמ"ק.
קירור: אוויר
הזנת דלק: הזרקה
הילוכים: 4
הספק: 9.6 כ"ס
בולם קדמי: מזלג הפוך
גובה מושב: 765 מ"מ
מרווח גחון: 160 מ"מ
משקל רטוב: 102 קילוגרם
מיכל דלק: 5.5 ליטר
מיהו קהל היעד העיקרי של המונקי?
ראשונים בתור- רוכבים צעירים/ מתחילים.
הכלי קטן ויהיה אידאלי לרוכב הצעיר. נתוני האופנוע (גובה ומשקל) הופכים אותו ללא מאיים לחלוטין בשום מצב שהוא.
האופנוע יכול לבנות בטחון עצמי של רוכב, ולהכניס אותו בקצב הנכון לרכיבת אופנועים.
הבאים אחריהם- רוכבים עירוניים שרוצים כלי מגניב שלא ישעמם אף פעם.
מדד המגניבות של ה- MSX הוא ללא עוררין. אין עוד הרבה כמוהו.
סע לשלום המפתחות בפנים
יוצאים לדרך חדשה ולמבחן ארוך טווח, בו ננסה לאתגר את האופנוע, לדחוף אותו לעשות מעט יותר ממה שמצופה ממנו, ולראות מה תהיה התוצאה.
כמובן שנשתמש בו גם ביום יום, נתהה על קנקנו וננסה להבין מהם ההבדלים בין אופנוע לקטנוע, ואיך נראים החיים עם אופנוע קטן בעולם של
ענקים.
http://www.youtube.com/watch?v=E5ASczHtLSw
מוזר:
אתם לוקחים למבחן כלי מוחלף, למה?ואתם אמורים לספר לי על כך שהכלי עבר עדכון, ולא אני לכם, לא?
שלום מושיק. מה תמוהה? עלתה על כך ידיעה נרחבת בנושא, אנו לוקחים מה שרלוונטי ולא מה שעתיד להיות מתי שיגיע. וגם לכלי העכשווי יש הרבה מה לספק.
עבורך מושיק:
http://motomagazine.co.il/MainSite/ContentInfo.aspx?ContentID=4203
האם האופנוע מתאים לבן אדם שהוא מטר שישים