fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

טויוטה לנד קרוזר במבחן דרכים – מורם מעם

טויוטה לנד קרוזר במבחן דרכים – מורם מעם

כתב: יובל לוי   בחנו וצילמו: אריק רוזנבלום, יובל לוי

שורה תחתונה:
במחיר של 400 אלף שקלים לא תמצאו הרבה פינוקים. גם בהתנהגות הכביש מצאנו לא מעט חסרונות. איטי, מתנדנד ורוכן. כשירדנו לשטח התאהבנו בו וסלחנו לטויוטה על הכל. הלנד קרוזר מספק מארז הכולל יכולות שטח מרשימות, סחירות ואמינות שאין שני לו. מתאים לבעלי הממון שאוהבים לטייל בשטח (ולא, שבילים זה לא שטח).

"בבקשה, הנה המפתחות ללנד קרוזר החדש". לקחתי אותם עם חיוך גדול. עד היום לא הזדמן לי לנהוג על הרכב האייקוני הזה והנה, הגיע הזמן לנסות להבין סוף סוף סביב מה כל ההילה שנוצרה סביבו. טיפוס למושב הנהג. התנעה ומתחילים להתגלגל. הישיבה גבוהה. ממש גבוהה. כמה גבוהה? ה – SUVים מסביב נראים כמו פרייבטים מהגובה הזה. כל מיני מחשבות עלו לי בראש. "הוא עולה 400 אלף שקלים אבל דל באבזור ביחס לרכבים במחירים דומים. ספרטני. איטי. רוכן בפניות ובבלימות. כנראה שזה אחד מהרכבים האחרונים שהייתי לוקח לנסיעה בעיר" חשבתי לעצמי. "האם בעידן שבו כמעט כל יצרן משווק לפחות דגם SUV אחד (חלק מהיצרנים אפילו שלושה דגמים בגדלים שונים במקביל), נותר עוד מקום ללנד קרוזר בחניון של קניון רמת אביב?".

יש משהו ברכב הענק הזה. בגריל המוכר. בכנפים התפוחות שמכסות את הגלגלים הגדולים, בעיצוב שלא התעדכן משמעותית כבר מספר שנים. המבטים של הולכי הרגל מלווים אותי כאשר אני חולף על פניהם. גם כאשר מדובר ברכב המבחן הצבוע בצבע לבן. אז תשובה אחת כבר יש. בעידן של SUVים המתחילים להיות נגישים ושקופים יותר ויותר, הלנד קרוזר עודנו נשאר סמל סטאטוס.

"במחירים האלו יש הרבה חלופות אחרות שיעידו על חשבון הבנק. למה להתפשר באבזור וביכולות כביש?" התהיות לא הפסיקו לעלות. "אולי מחוץ לעיר אקבל את התשובה?" ירדתי אל השטח. שילוב ל- 4X4 Low והלנד קרוזר סיפק את התשובה תוך מספר דקות. לרכב הזה, בתצורה הסטנדרטית שלו (קרי, עוד לפני שיפורים), יכולות שטח מצויינות. עליית עליות תלולות, טיפול בזוויות גישה ונטישה, ירידה בירידות תלולות (בסיוע מערכת בקרה לירידות), שיכוח מהמורות בזכות מהלך מתלה מרשים, טיפול בהצלבות בעזרת מערכת מתקדמת הנועלת את הגלגל שנמצא באוויר ועוד. הלנד קרוזר טיפל בקלות ובאלגנטיות במכשולים שרכבי 4X4 אחרים שנסענו בהם התקשו לעבור (גם כאלו עם הילוך כח). הנסיעה בשטח קלה בזכות המערכות הטכנולוגיות והמכאניות בהן מצוייד הלנד קרוזר ונעשית בשקט מופתי בתא הנוסעים בזכות איכות הרכבה מצויינת.

חזרה לכביש וכעת הכל נראה שונה. החיוך מהשטח עוד נשאר ופתאום אתה מכבד את הרכב הזה שטיפס איתך למקומות שלא הרבה רכבים הצליחו. ברגע אחד הנסיעה העצלה, הרכינה בבלימות, זוויות הגלגול בפניות והאבזור הספרטני מתגמדים ולא מהווים בכלל חסרון. להיפך. הם שם כדי להזכיר לך למה הרכב הזה יועד במקור ומה הוא כן מסוגל לעשות. אתה לומד להעריך את פעולת המנוע והגיר החלקה ושם בצד את האיטיות היחסית שלהם. ממש אהבה ממבט שני. הישיבה הגבוהה הזו מאפשרת לצפות מה קורה לפני הרכב שלפניך והופכת את הנסיעה בכביש המהיר לקלה, בטוחה וצפויה יותר. אחרי נסיעה של שעתיים רצופות ירדנו למטה, אל העם, רעננים.

לחיוב נוכל לציין את מערכת הבלימה המצויינת ואת העובדה שהמושבים הקדמיים בעלי חימום וקירור. שבעה מושבים (כאשר השניים האחוריים מתקפלים בקלות לרצפת הרכב) הופכים את הרכב לפונקציונאלי מאד, אם כי אנשים בוגרים יתקשו במקצת לטפס אל שני המושבים האחוריים ולשבת בהם בנסיעה ארוכה. החלון של דלת תא המטען נפתח עצמאית לטובת נוחות גבוהה. פתרון טוב במידה ואין מספיק מרחב לפתוח את הדלת הגדולה או במידה וצריך לשלוף משהו קטן מתא המטען. הנוסעים מאחור יהנו מבקרת אקלים נפרדת וחימום למושבים האחוריים. לשלילה נציין כי היינו מצפים למצלמה קדמית ולתצוגת רחף (360 מעלות), יותר שקעי חשמל ו- USB ועוד מערכות בטיחות כגון מערכת אקטיבית לתיקון סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. במיוחד מגרסת ה'לימיטד' אותה בחנו.

כיבוי הרכב לפני החזרת המפתח לסוכנות טויוטה. ההגה זז קדימה לטובת יציאה נוחה יותר. המושב נשאר במקומו ולא זז לאחור. עוד תזכורת קטנה ל"ספרטניות" היחסית של הלנד קרוזר בגרסה המפוארת ביותר שלו. הרי נתקלנו ברכבים שעולים פחות מחצי אשר מזיזים את המושב לאחור. אבל סלחנו. אנחנו יודעים איפה טויוטה השקיעו את הכסף. בדברים החשובים באמת המספקים לך תחושה של עוצמה ושכרון כח. תחושות שעוד אבזור ככל הנראה לא היה מספק.

מנוע: טורבו דיזל

 

נפח מנוע: 2,755 סמ"ק

 

הספק מרבי: 177 כ"ס

 

מומנט מרבי: 45.9 קג"מ

 

הנעה: לכל הגלגלים – קבועה

 

תיבת הילוכים: אוטומטית

 

מספר הילוכים: 6

תאוצה 0 – 100 קמ"ש: 12.7 שניות

מהירות מרבית: 175 קמ"ש

צריכת דלק (מבחן): 10.2 ק"מ לליטר

 

כריות אוויר: 7

 

אורך: 484 ס"מ

 

רוחב: 188.5 ס"מ

 

גובה: 184.5 ס"מ

 

משקל עצמי: 2,245 ק"ג

 

מידות צמיגים: 265-60-18

 

קיבולת מיכל דלק: 87 ליטר

 

מרווח גחון: 21.5 ס"מ

 

זווית גישה: 31 מעלות

 

זווית נטישה: 25 מעלות

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל