fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

שינויים בתקנות ייבוא הטרקטורונים

שינויים בתקנות ייבוא הטרקטורונים

דניאל וקנין

צילום: יואב זוהר

לא מעט טרקטורונים נוסעים על שבילי ארצנו, בין אם למטרות חקלאיות, למטרות ספורטיביות או לפעמים למטרות המטשטשות את הגבול שבין פנאי לעבודה. מה שבטוח הוא שלא היו תקנות מסודרות לגבי כלים אלו, מה שמחלקת התקינה ניסתה לשים לו סוף בוועדה שמסקנותיה ודרישותיה עתידות להתפרסם בקרוב.

לא מעט פרצות קיימות בכל הקשור לרכבים במדינת ישראל. למשל, עד כה, כל הטרקטורונים הוגדרו כ"רכב שטח" בלבד, ללא ירידה לפרטים מעבר לכך. כעת, מבדילה המדינה בין "טרקטורון עבודה" ו-"טרקטורון פנאי" כשלטרקטורוני העבודה יהיו דרישות ותקנות יבוא ייחודיות להם.

דבר נוסף שעשתה הוועדה הוא הגדרת המונח "טרקטורון" שכאמור היה מטושטש עד כה; מעכשיו מדובר בכלי רכב שרגלי הרוכב מונחות בצדדיו ושההיגוי בו מבוצע באמצעות כידון ולא באמצעות הגה. בנוסף, מעתה מודיע משרד התחבורה כי בחלק מדובר גם בכלים המיועדים להסעת שני נוסעים כולל הנהג ולא רק לארבעה נוסעים.

אלמנט נוסף שעומד להשתנות הוא היחס לרכיבה בכביש ציבורי. עד כה היה מותר לחצות כביש ציבורי לצורך הגעה אל השטח. לאחר פרסום הדרישות תותר נסיעה רק בתחומי מושב או קיבוץ, מתוך ההבנה כי זהו שטח מחייה טבעי של הטרקטורונים ולא ניתן לאסור נסיעה בתחומם, כמו גם אכיפה.

תקנות נוספות קשורות יותר בבטיחות; ראשית, תותר נסיעה בטרקטורון רק בעת חבישת קסדה המכסה את האוזן. שנית, יותר ייבוא טרקטורונים רק אם הם מוגבלים למהירות של 50 קמ"ש, זאת על אף שהמהירות המותרת לטרקטורון עומדת על 40 קמ"ש בלבד.

התקנה האחרונה קובעת כי מעבדה מוסמכת תבצע מבחן יציבות סטטית בטרקטורון, שתבדוק את עמידותו. נושא ההתהפכויות הוא נושא שיש לתת עליו את הדעת, בנוסף לכלוב ההתהפכות הנהוג בארצנו בניגוד למדינות אחרות – שגם מעורר מחלוקת.

נאחל רכיבות בטוחות לכולם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל