מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מאזדה 2 במבחן דרכים

שי שיוביץ
צילום: אריק רוזנבלום
עם ה-2 החדשה, מאזדה מצטרפת במרץ מחודש אל קלחת רכבי הסופר-מיני הישראלית המבעבעת בעוז. התחרות שעומדת מולה לא קלה בכלל, וכוללת את הפאביה החדשה (מבחן בקרוב!), יונדאי i20, אופל קורסה ועוד רבות וטובות. ה-2 מביאה עיצוב מיוחד, מנוע עליז ואבזור בטיחות ונוחות יוצא דופן, ובזכות התנהגותה המשובבת היא מחזירה את שמחת חיים שקצת נעלמה מהקטגוריה. מצד שני, מחירה ההתחלתי הגבוה- 99,900 ש"ח לדגם ה- ACTIV הפשוט יחסית ו- 114,500 לדגם pure white המפואר שבחנו יוצר לה בעיית תמורה מול חלק מהמתחרות. האם השם המפורש של מאזדה יצליח להתגבר על המכשול הזה? רק הזמן יגיד.
גם תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי, ואינו דומה כלל לדור הקודם. התא מזכיר מאוד את זה הנמצא באחות הגדולה- המאזדה 3, ועיצוב פתחי האוורור המיוחדים והא-סימטרים מעניין ומיוחד. איכות החומרים בדגם הנבחן מעולה ברוב המקומות, והעור הבהיר המפוזר בטוב טעם בכל התא תורם להרגשת פרימיום לא רגילה לקטגוריה. לוח השעונים מוכר גם הוא מה- 3, וכאן הוא מצויד בנוסף בתצוגה עילית שימושית להפליא.
למרות נפח זהה לדגם המוחלף, המנוע החדש מציע 8 כ"ס ו- 0.7 קג"מ יותר (המגיעים באותם ערכים כמו בעבר), ולא- אין טורבו. ה-2 מצוידת בטכנולוגיית ה- SKY ACTIV המבטיחה כוח וחסכון יחד עם פליטת מזהמים נמוכה. עם 111 כ"ס על משקל של 1,116 ק"ג המאזדה 2 מצליחה להיות זריזה יחסית, מה שמתבטא ב- 10.3 שניות ל-100 ומהירות מקסימלית של 180 קמ"ש. פעולת המנוע נעימה בסה"כ והמנוע מרגיש חי ותוסס למדי בזכות תגובה מיידית לדוושת הגז, למרות ששיא המומנט מגיע בסל"ד גבוה יחסית של 4000 סיבובים. אז נכון שאין לו את הבעיטה הממכרת של מנועי הטורבו (כמו של הפאביה או הפולו לדוגמה), אך בחיי היומיום הוא לא נופל מהם בהרבה- בעיקר אם תיקחו אותו לגבהי הסל"ד האהובים עליו.
2. השם המקורי של החברה, לפני שהפכה למאזדה, הוא טויו קורק קוגיו. עכשיו תגידו את זה עשר פעמים. בלי הפסקות. למתקדמים- שמו של מנכ"ל החברה- היסאקזו אימאקי. עשר פעמים. בלי הפסקות.
3. מטה החברה שוכן בהירושימה ובמהלך מלחמת העולם השניה היא עשתה הסבה לייצור כלי נשק. תבינו לבד.
4. משנת 2002 הציגה מאזדה דגמים חדשים עם דגש על עיצוב דינמי, ביצועים וחוויית משתמש תחת השם זום זום. השיר שליווה את הקמפיין היה זום זום זום (שוב, לא נגעתי).
חמש נקודות מעניינות על מאזדה 2:
1. היא יפה מבפנים (לרואי השחורות ומחפשי המשמעויות הנסתרות- היא גם יפה מבחוץ). בעידן העיצובים הפנימיים העמוסים מדי, המורכבים מדי, המודרניים מדי, הטכנולוגיים מדי (אל תמחקו את המיותר, באמת שאין) מאזדה הצליחה ליצור תא נוסעים יפה ושקט בעיצוב נקי ואלגנטי. המושבים הקדמיים הבהירים, עם הפס השחור אדום, מוסיפים אור (ועור) ויוצרים מראה ייחודי. שאפו למאזדה.
3. המיזוג שלה הוא לא פחות מדוגמא, מופת ומודל לחיקוי לכל הרכבים באשר הם. המיזוג המעולה יצר אחידות דעים מופלאה בין כל נוסעי הרכב שכנראה יסכימו לצאת ממנו רק בנובמבר. אולי.
4. נוח מאוד לנהוג בה. בכבישים בין עירוניים היא משייטת בהצלחה מרובה , בעיקר עם בקרת השיוט המצוינת. בידוד הרעשים ובלימת הזעזועים דורשים שיפור קל, אבל לא פוגעים בחוויית הנהיגה הכללית.
5. לכולם יש אותה. טוב, אולי לא בדיוק את הדגם הזה, אבל כמויות המאזדה המציפות את כבישי ארצנו מוכיחות שיש בה משהו טוב, שהצליח לכבוש את הקהל הישראלי בהמוניו.
למה מאזדה לא מוציאה דגמי ספורט או רכב עם טורבו מה הקטע במנוע קטן עם 111 כוח סוס שיעשו אותה טורבו לפחות או כמה הגולף בכמה דגמים
אם כל כך חבל לך על הכסף. נפגש אחר כך ביד 2 שתרצה למכור. במקרה הטוב תקבל שליש ממה שאני אקבל על המזדה
המצויינת.
גם מנוע יותר חזק במומנט (21), ואיכותית יותר ומחיר עדיף
לא שכחנו את ה-208. בקרוב ניקח גם אותה למבחן ונראה מה יש לה להציע.
גם אם יש ריפודי עור (זולים יש לומר) והנעה ללא מפתח
המנוע לא חכם יותר מהמתחרות, הגודל שלה סביר לקטגוריה והעיצוב זה ענין של טעם, אבל בטח לא משהו יוצא דופן מקליאו פאביה ופיאסטה..
מוזר לי לראות אנשים נוהגים על הרכב הזה בכביש(לא הרבה עדיין אבל הזמן יגיד). כאילו אשכרה לא עושים השוואות שמוציאים סכומים כאלה? הגרסה הגבוהה שלה כבר נוגעת בקטגוריית הקרוסאוברים הרותחת.
קיצר, אירוע מוזר המאזדה 2 הזאת