fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

מאזדה 2 במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה

עם ה-2 החדשה, מאזדה מצטרפת במרץ מחודש אל קלחת רכבי הסופר-מיני הישראלית המבעבעת בעוז. התחרות שעומדת מולה לא קלה בכלל, וכוללת את הפאביה החדשה (מבחן בקרוב!), יונדאי i20, אופל קורסה ועוד רבות וטובות. ה-2 מביאה עיצוב מיוחד, מנוע עליז ואבזור בטיחות ונוחות יוצא דופן, ובזכות התנהגותה המשובבת היא מחזירה את שמחת חיים שקצת נעלמה מהקטגוריה. מצד שני, מחירה ההתחלתי הגבוה- 99,900 ש"ח לדגם ה- ACTIV הפשוט יחסית ו- 114,500 לדגם pure white  המפואר שבחנו יוצר לה בעיית תמורה מול חלק מהמתחרות. האם השם המפורש של מאזדה יצליח להתגבר על המכשול הזה? רק הזמן יגיד. 

 

וקצת יותר בהרחבה
למאזדה יש היסטוריה לא קטנה עם רכבי סופר מיני שזכו להצלחה יפה בישראל (זוכרים את ה- 121 בימבה המתוקה והדמיו הקופסתית?). ה- 2 הגיע אלינו בסוף 2007 וזכתה להצלחה נאה ביותר, אבל אחרי 7 שנים הגיע הזמן לדגם חדש. הדגם החדש מבוסס על רצפה מקוצרת של ה- 3 (ומשמש גם את הקרוסאובר הקטן של מאזדה, ה- cx3 שיגיע לישראל בקרוב), מה שאומר שמימדי האורך גדלו ב- 8 ס"מ בבסיס הגלגלים וב- 18 ס"מ לאורך. ה-2 זכתה למנועים חדשים מסדרת ה-  sky activ ולתיבת הילוכים חדשה, דבר המבטיח חיסכון רב בדלק ושיפור משמעותי לעומת הדור הקודם. ה-2 מגיעה ב- 4 רמות גימור.
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
העיצוב החיצוני מדבר בשפה מאזדאית מובהקת (עיצוב ה-קודו), מה שאומר אף ארוך ומודגש, קווים זורמים ויחידת פנסים/גריל שאי אפשר להתעלם ממנה ומזוהה מידית עם היצרן היפני האהוב. מהצד ומאחור המצב נרגע, וה-2 החדשה מזכירה את קודמתה (ולא שזה רע, כן?).


גם תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי, ואינו דומה כלל לדור הקודם. התא מזכיר מאוד את זה הנמצא באחות הגדולה- המאזדה 3, ועיצוב פתחי האוורור המיוחדים והא-סימטרים מעניין ומיוחד. איכות החומרים בדגם הנבחן מעולה ברוב המקומות, והעור הבהיר המפוזר בטוב טעם בכל התא תורם להרגשת פרימיום לא רגילה לקטגוריה. לוח השעונים מוכר גם הוא מה- 3, וכאן הוא מצויד בנוסף בתצוגה עילית שימושית להפליא. 

 

המחיר הגבוה, לפחות בדגם הנבחן המפואר, מתחיל להצדיק את עצמו עם האבזור השופע. האבזור כולל התנעה ללא מפתח, פנסי לד מלאים (!), מערכת שמע טובה מאוד עם 6 רמקולים, מושבים יפיפיים המשלבים עור, בד ותפירה אדומה, תצוגה עילית, חישוקים קלים ועוד, אך מה שיוצא דופן הוא אבזור הבטיחות שכולל מערכת בלימה עצמאית במהירויות נמוכות, התראה על סטייה מנתיב והתראה על שטחים מתים. יש לציין שמדובר באבזור שלא תמצאו גם ברכבים גדולים יותר ויקרים בהרבה, ורק חבל שרובו נמצא ברמות הגימור הגבוהות ביותר בלבד.
 
המרווח לנוסעים מקדימה במאזדה 2 ממוצע, עם אכזבה קלה מכך שמושב הנהג לא יורד מספיק נמוך לטעמי ושהקפיצה המשמעותית בבסיס הגלגלים לא מצליחה להתבטא במרווח נוסף ליושבים מאחור. בנוסף הם לא יהנו מספסל מעט נמוך וקצר מהרצוי. תא המטען בעל שפת הטענה צרה ולא נוחה, למרות שגודלו ממוצע לקטגוריה- 280 ליטרים.


 

מנוע, ביצועים, התנהגות

למרות נפח זהה לדגם המוחלף, המנוע החדש מציע 8 כ"ס ו- 0.7 קג"מ יותר (המגיעים באותם ערכים כמו בעבר), ולא- אין טורבו. ה-2 מצוידת בטכנולוגיית ה- SKY ACTIV המבטיחה כוח וחסכון יחד עם פליטת מזהמים נמוכה. עם 111 כ"ס על משקל של 1,116 ק"ג המאזדה 2 מצליחה להיות זריזה יחסית, מה שמתבטא ב- 10.3 שניות ל-100 ומהירות מקסימלית של 180 קמ"ש. פעולת המנוע נעימה בסה"כ והמנוע מרגיש חי ותוסס למדי בזכות תגובה מיידית לדוושת הגז, למרות ששיא המומנט מגיע בסל"ד גבוה יחסית של 4000 סיבובים. אז נכון שאין לו את הבעיטה הממכרת של מנועי הטורבו (כמו של הפאביה או הפולו לדוגמה), אך בחיי היומיום הוא לא נופל מהם בהרבה- בעיקר אם תיקחו אותו לגבהי הסל"ד האהובים עליו.

 

התיבה האוטומטית בעלת ששת ההילוכים תהיה מוכרת לכל מי שנסע ב- 3 בזמן האחרון, ולמי שלא- נספר כי היא מעולה ומותאמת היטב למנוע, מגיבה במהירות לכל דרישה ומצוידת במנופי העברה מאחורי ההגה. אהבנו. ריבוי היחסים מאפשר ל-2 לשייט במהירות של 100 קמ"ש בכ- 2200 סל"ד נמוכים, שקטים וחסכוניים למדי. שיוט בין עירוני יניב צריכה של כ- 15-16 קמ"ל, ובממוצע המבחן קיבלנו 11 קמ"ל. סביר למדי, גם אם לא מדהים.
 
נוחות הנסיעה של ה-2 נמצאת בצד הקשיח של הסקאלה, עם רגישות מה לכבישים משובשים. רעשי הכביש והרוח חודרים מעט יותר מרצוי, קצת מפתיע בהתחשב בשאר החבילה האיכותית בהחלט. בתחום ההתנהגות לעומת זאת, המאזדה 2 מציעה אופי שמח ושובב למדי- אך בלי לאבד את הראש. למרות שההגה המדויק מעט קל מדי לטעמינו, הוא אינו פוגע בחדוות החיים של המאזדה הקטנה, וה -2 רק מחזקת את השם של מאזדה כיצרנית רכבים דינאמיים וכיפיים לנהיגה. אנחנו כבר לא יכולים לחכות ל- mx-5…
 
 
הזווית הנשית/ רחל ריכטר
חמש נקודות מעניינות על חברת מאזדה:
1. החברה היפנית נקראת על שם אהורה מאזדה, אל הדת הזורואסטרית המהווה יישות רוחנית המייצגת את כל הטוב הקיים בעולם (מבטיחה, לא נגעתי).

2. השם המקורי של החברה, לפני שהפכה למאזדה, הוא טויו קורק קוגיו. עכשיו תגידו את זה עשר פעמים. בלי הפסקות.  למתקדמים- שמו של מנכ"ל החברה- היסאקזו אימאקי. עשר פעמים. בלי הפסקות.

3. מטה החברה שוכן בהירושימה ובמהלך מלחמת העולם השניה היא עשתה הסבה לייצור כלי נשק. תבינו לבד.


4. משנת 2002 הציגה מאזדה דגמים חדשים עם דגש על עיצוב דינמי, ביצועים וחוויית משתמש תחת השם זום זום. השיר שליווה את הקמפיין היה זום זום זום (שוב, לא נגעתי).

 

5. לוגו מאזדה הנוכחי נועד לדמות משק כנפיים המביא את מאזדה לעבר העתיד (מאזדה, נותנת לך כנפיים).

חמש נקודות מעניינות על מאזדה 2:

1. היא יפה מבפנים (לרואי השחורות ומחפשי המשמעויות הנסתרות- היא גם יפה מבחוץ). בעידן העיצובים הפנימיים העמוסים מדי, המורכבים מדי, המודרניים מדי, הטכנולוגיים מדי (אל תמחקו את המיותר, באמת שאין) מאזדה הצליחה ליצור תא נוסעים יפה ושקט בעיצוב נקי ואלגנטי. המושבים הקדמיים הבהירים, עם הפס השחור אדום, מוסיפים אור (ועור) ויוצרים מראה ייחודי. שאפו למאזדה.

 

2. היא ידידותית לנהג. לוח המחוונים מציג באופן בהיר ומדויק את כל המידע הדרוש לנהג. צג המגע מאפשר מעבר בין הפונקציות על ידי סיבוב כפתור (עם משענת ליד!) והמידע שמוצג עליו מאיר עיניים ומשובב נפש.

3. המיזוג שלה הוא לא פחות מדוגמא, מופת ומודל לחיקוי לכל הרכבים באשר הם. המיזוג המעולה יצר אחידות דעים מופלאה בין כל נוסעי הרכב שכנראה יסכימו לצאת ממנו רק בנובמבר. אולי.

4. נוח מאוד לנהוג בה. בכבישים בין עירוניים היא משייטת בהצלחה מרובה , בעיקר עם בקרת השיוט המצוינת. בידוד הרעשים ובלימת הזעזועים דורשים שיפור קל, אבל לא פוגעים בחוויית הנהיגה הכללית.

5. לכולם יש אותה. טוב, אולי לא בדיוק את הדגם הזה, אבל כמויות המאזדה המציפות את כבישי ארצנו מוכיחות שיש בה משהו טוב, שהצליח לכבוש את הקהל הישראלי בהמוניו.
בטח המזגן.
מאזדה2 – נתונים טכנים:

מנוע: בנזין 4 צילינדרים, 1496 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 111/ 6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 14.78/ 4000
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
האצה 0-100: 10.3 ש'
מהירות מירבית: 188 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 406.6/ 169.5/ 149.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 257
משקל (ק"ג): 1116
מיכל דלק (ליטר): 44
נפח תא מטען (ליטר): 280
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 17.5 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 11 קמ"ל
מחיר: 114,500 לדגם הנבחן


עוד מבחני דרכים:

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6


אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

10 תגובות ל מאזדה 2 במבחן דרכים

  1. למה מאזדה לא מוציאה דגמי ספורט או רכב עם טורבו מה הקטע במנוע קטן עם 111 כוח סוס שיעשו אותה טורבו לפחות או כמה הגולף בכמה דגמים

  2. אם כל כך חבל לך על הכסף. נפגש אחר כך ביד 2 שתרצה למכור. במקרה הטוב תקבל שליש ממה שאני אקבל על המזדה

  3. המצויינת.
    גם מנוע יותר חזק במומנט (21), ואיכותית יותר ומחיר עדיף

  4. לא שכחנו את ה-208. בקרוב ניקח גם אותה למבחן ונראה מה יש לה להציע.

  5. גם אם יש ריפודי עור (זולים יש לומר) והנעה ללא מפתח

    המנוע לא חכם יותר מהמתחרות, הגודל שלה סביר לקטגוריה והעיצוב זה ענין של טעם, אבל בטח לא משהו יוצא דופן מקליאו פאביה ופיאסטה..

    מוזר לי לראות אנשים נוהגים על הרכב הזה בכביש(לא הרבה עדיין אבל הזמן יגיד). כאילו אשכרה לא עושים השוואות שמוציאים סכומים כאלה? הגרסה הגבוהה שלה כבר נוגעת בקטגוריית הקרוסאוברים הרותחת.

    קיצר, אירוע מוזר המאזדה 2 הזאת

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל