מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
דאצי'ה דאסטר דיזל-אוטומט, ב- 99,990 ש"ח
שי שיוביץ
צילום: אריק רוזנבלום
קרסו מוטורס, יבואנית דאצ'יה לישראל, השיקה הבוקר את רכב הכביש- שטח שלה, הדאסטר, עם מנוע טורבו-דיזל המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית EDC (רובוטית כפולת מצמד).
גרסת ה- EDC מצטרפת לסיפור ההצלחה של מגוון הגרסאות הידניות של הדאסטר, שקנה לעצמו אוהדים רבים מאז תחילת שיווקו בארץ ובעולם.
הדאסטר האוטומטי יושק בגרסת מנוע הטורבו-דיזל המוכר של קבוצת רנו, בנפח 1.5 ליטר המפיק 109 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת ההילוכים כפולת המצמד המוכרת משאר דגמי רנו (קליאו, קאדג'אר,טווינגו, פלואנס ועוד) עם שישה יחסי העברה. הביצועים עומדים על 11.9 ש' ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית מוצהרת של 169 קמ"ש, כאשר צריכת הדלק המוצהרת של הדאסטר דיזל-אוטומט עומדת על כ- 22.2 קמ"ל. מניסיוננו עם חטיבת הכוח הנ"ל בקאדג'אר אנו יודעים כי צריכת הדלק בפועל- גם אם אינה מגיעה לערכים הרשמיים- טובה עד מאוד.
הדאסטר דיזל-אוטומט יגיע רק בגרסת ההנעה הקדמית (2X4) ובשתי רמות איבזור, לוריאט ופרסטיז'.
גרסת לוריאט כוללת מערכת שמע נשלטת מההגה ודיבורית בלוטות', חלונות חשמליים, מראות חשמליות, פנסי ערפל ומסילות גג להעמסת מטען. מחירה עומד על 99,990 ₪.
גרסת פרסטיז' מגיעה עם תוספת של בקרת שיוט, מערכת ניווט Media NAV, מצלמת רוורס, חישוקי אלומיניום 16" וחלונות כהים מאחור. מחירה עומד על 107,490 ₪.
אין ספק כי לקבוצת קרסו- ולדאצ'יה בפרט- יש ביד קלף מנצח וייחודי מאוד, וסביר להניח כי המחיר האטרקטיבי עד מאוד יגרום ללא מעט צרכנים לעבור באולמות התצוגה של החברה.