fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

מועדון הטייפון: איך שגלגל מסתובב לו

מועדון הטייפון: איך שגלגל מסתובב לו

כתב: כפיר וקנין   צילום: אסף אמרני

 

זה קורה לי אחת לכמה שנים שהחיידק חוזר ואני מוצא את כל התירוצים – למה אני חייב שוב אופנוע.

הפעם הייתה זו החלפת עבודה כאשר משרדי החברה בתל אביב ואז יש תירוץ טוב לאישה.

איך נגיע לת"א? מאחר וחיפשתי משהו יותר פרקטי, חשבתי על קטנוע ולא אופנוע בשלב ראשון לפחות (מהר מאוד זה הפך ל-KTM DUKE 200…)

פתחתי יד 2 והתחלתי לחפש. היה ברור שאני על JOYRIDE ודומיהם לא רוכב. אם קטנוע אז לפחות משהו עם נשמה וכמובן עדיף איטלקי.

 

תוך כדי שאני מחפש וספה תחת קטגורית פיאג'ו, עלתה בי מחשבה מה עלה בגורל הטייפון והאם יצאו גרסאות חדשות שאני לא יודע, כי הרי 50 סמ"ק לא בא בחשבון לנסיעה יום יומית לת"א ולהגיע עם חולצה מלאה עשן 2 פעימות זה לא בדיוק המתכון להתחלה מוצלחת בעבודה חדשה…

תוך כדי דפדוף, אני רואה שקיים טייפון 125 סמ"ק שמנועו דומה מאוד למנוע הווספה LX, גלגלי שטח וצורה יפיפייה – ועוד במחיר מצחיק. זה החזיר אותי מייד 15 שנה אחורה – לימים שהייתי מנהל בדומינוס פיצה במודיעין וקטנועי הפיג'ו פוקס לא הצליחו לעלות את העליות של מודיעין; נאלצתי לבחון כלים להחלפה. הטייפון ניצח את כולם ובגדול, סוף סוף מצאתי קטנוע משלוחים אמיתי. גלגלי הבלון והאמינות יוצאת הדופן של הכלי – שכבר צבר אז כמה שנות ניסיון הוכיחו את עצמם, אחרת הייתי נאלץ לעבוד גם שעות נוספות בתיקונים. "עם מה שבחרת תתמודד" – אמרו לי מנהלי הרשת.

הקטנועים לא הפסיקו לנסוע, עם אפס תקלות (חוץ מכבל גז שנקרע מידי פעם) והבונוס הגדול היה שלא הייתי צריך להתאמץ בחיפוש אחר שליחים – הם פשוט ראו טייפונים והגיעו! זה היה מבחינתם הגשמת חלום…

הטירוף הזה הכניס את החבר'ה בעופר אבניר להבנה שאפשר למכור עשרות כלים בין רגע ושיש להם קלף מנצח עבור עסקי המשלוחים, המאוד מתפתחים באותה תקופה, והם מחליטים לצאת במבצע קנה 4 קבל 1 מתנה (!!!) ממש כמו לחמניות בסופר… ותמלא הארץ טייפונים.

את דומינוס עזבתי ללימודים, בערך אז סיים גם הטייפון הנצחי את שירותו – עם יישום החוק לרישיון 125 – והדיוק של סאן יאנג תפס את מקומו . אני נשארתי עם טעם טוב ומחשבה על האיטלקים – שסוס מנצח לא מפסיקים לייצר.

דפדוף באינטרנט – לבדוק מה זה הכלי הזה טייפון 125 4 פעימות – מגלה לי כתבה על הטייפון "קטנוע במחיר של אופניים חשמליים". וכמובן, הביקורות מעולות במיוחד ביחס למחיר המצחיק של הכלים.

 

שיחה קצרה למוכר ומהצד השני עונה לי בחור צעיר (מי חשבתי שיענה לי, הרי זה טייפון) אני שואל אותו למה הוא מוכר והוא מספר לי שקנה אותו להסתובב במושב ועכשיו כשיש לו כסף, קנה קימקו דינק. אני מבין מיד שהוא לא יודע את סיפורי המורשת – ואני לא מתכון לספר לו!

אני שואל אותו כמה שאלות על מצב הכלי, מסכם איתו מחיר ומתקשר לחבר שלי שיכין את העגלה, נוסעים לצפון – עד למושב ליד עכו. החבר,מצידו, אומר לי – כפיר שוב התחלת עם השטויות שלך, עד הצפון בשביל טייפון? חסר קטנועים במרכז? – הסוכנויות מלאות!

ואני בתוך עצמי כבר חושב בטח יש מועדון פעיל ואיזה כיף הולך להיות.

מגיעים למושב ואני רואה את הכלי – שחווה התעללות על-ידי ילד מתבגר ופילטר האויר מלא בשמן מטפטף. סיבוב קצר במושב וכולי מלא בחיוך כי למרות מה שראיתי הכלי נוסע מדהים, אפילו את העליות של המושב. המחשבה שעלתה לי בראש הייתה: "זה אותו סוס מנצח שבחרתי למשלוחים – 15 שנה אחורה".

אני חוזר מהסיבוב ושואל את הילד איזה שמן אתה שם? – הוא הולך ומביא לי שמן 2 פעימות, אני תופס את הראש ואומר רחמנא ליצלן – אם זה לא היה טייפון הוא כבר מזמן היה על ליפט הניתוחים במקרה הטוב, או זרוק בחצר אחורית במקרה הפחות טוב.

 

המחיר שסיכמנו בטלפון כבר לא רלוונטי עבורי ואני מציע מחיר נמוך יותר – משאיר לי מרווח לתיקונים.

הנער לא מסכים ועומד על שלו, אני מציע שישאל את אביו – כי הכלי רשום על שמו וכי הוא צריך להבין מי נוסע 200 ק"מ לראות טייפון. הבחור עונה לנו "אבא לא קובע, הטייפון הוא שלי"

אנו נפרדים לשלום ואני נכנס לרכב עם פרצוף חמוץ ומבואס מאוד. נסיעה של 500 מטר בתוך המושב והטלפון מצלצל, הנער בקול נמוך : "אבא אמר שתבוא הוא מסכים למחיר".

אנו חוזרים להעמיס את הטייפון ואני מאושר ואומר לנער "אבא לא קובע, אה?!"

נוסעים להעביר בעלות וחזרה הביתה.

יש לי שבוע חופש בין החלפת העבודות ואני רץ להביא חלקים לטייפון: החלפת שמן, פילטר אויר, פילטר שמן ומצבר. הכלי מניע בנגיעה ומתקתק כמו שעון שוויצרי.

אני נוסע איתו לעבודה כל יום ולא מפסיק לחייך ובאחד מסופי השבוע אני אומר לאשתי לא יכול להיות שאין מועדון לטייפון. אם לג'ימיני שלנו יש 2 מועדונים אז לטייפון חייב להיות לפחות 1 .

מחפש באינטרנט ובפייסבוק ולא מוצא. הולך לישון בתחושת החמצה מצד אחד ואתגר מצד שני .

בבוקר אני קם ובתזמון מושלם קופצת לי בפייסבוק כתבה בפג"ז, על מועדון טייפון שקם בדיוק באותו שבוע ועל מפגש רכיבה ראשוני שתוכנן לצפון ונגמר בטיול בחולות שפיים.

אני מצטרף מייד למועדון ונרשם לטיול הקרוב למקורות הירקון – שיוצא מרמת החייל.

כולי נרגש ואומר לאשתי "אמרתי לך שיש מועדון לדבר הזה" ו"הטייפון לא עוד קטנוע – זה אגדה!!!"

והיא כמובן:"עוד שיגעון חדש, עוד פחות שעות להיות בבית" – "אבל לפעמים שווה לי השקט הזה"

היא מוסיפה וממלמלת…

 

אני מגיע לרמת החייל באותו בוקר יום שישי, מצויד בפק"ל הקפה שהוצאתי מהג'ימיני ומגלה חבורה של אנשים מגניבים; מילד שעוד לא סיים תיכון ועד סבא לנכדים, ואנוכי שאיפה שהוא באמצע משבר גיל 40 – מוצא צעצוע חדש בדמותו של הטייפון.

כולם, אני מגלה עם אותו טייפון 50 סמ"ק 2 פעימות, מימי הפיצה ששרדו, כנגד כל הסיכויים, ועוד בחור עם אקזמפלר 125 2 פעימות – שלא יורד מווילי כל הרכיבה.

פק"ל הקפה התברר, כמו תמיד, כמגבש ופותח דלתות וכך בעצירה הראשונה איפה שהוא לאורך הירקון, אני מכין קפה לכולם (אחרי הכל בזכות העבודה החדשה בארומה תל אביב יש טייפון – אז לא נרים כוסית של קפה?!). מסביב מתגודדים כולם ומעבירים חוויות וידע – נראה שכולם חברים עוד מתקופת הצבא.

כאילו הטייפון איתם יחד 20 שנה… ואז מגיע אלי שי נפתלי, מקים הקבוצה, מנסה להבין מי העוף המוזר שמגיע עם טייפון 125 סמ"ק ועוד 4 פעימות מהדורה חדשה, נראה לי שאותי הוא מקבל קצת יותר מאת הטייפון שספק אם ממשיך את המורשת המפוארת. אני בכלל עדיין במחשבה על איך חציתי את הירקון עם KTM 300 בשנת 2001, בזמן שהשליחים שלי חצו את רחובות מודיעין על הטייפון… ושאני מנסה פה להחזיר עטרה ליושנה או אולי לצלוח את משבר גיל ה-40, בדרך הטובה ביותר.

 

בינתיים, הספקתי למכור את הטייפון 125 – כמובן לחבר מהקבוצה – ולרכוש 2 טייפונים 50 סמ"ק 2 פעימות; כאשר 1 מהם נכנס כעת לפרויקט.

יש למה לחכות בכתבה הבאה על מועדון הטייפון!

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל