fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
דוקאטי באנר חדש דזרט 230-40
מטרו באנר שמאל הכי עליון adx400
קריסטלינו קובית צד xi
דוקאטי קוביה עליון גבוה – דזרט
v12 באנר צידי
קוב 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אלבר טריומף קוביה עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
דוקאטי קוביה שמאל פניגלה v2
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
שרקו

מצטרפים למהפכה החשמלית: מדריך פרקטי למעבר לרכב חשמלי

מצטרפים למהפכה החשמלית: מדריך פרקטי למעבר לרכב חשמלי

     *ידיעה פרסומית בתשלום*     

דניס לר

העולם עובר מהפכה של ממש בתחום התחבורה, והשינוי כבר מורגש היטב בכבישי ישראל. המעבר לרכב חשמלי כבר אינו נחלתם של חלוצי טכנולוגיה או עשירים בלבד – זוהי בחירה מעשית, נגישה וכלכלית עבור כל נהג שרוצה ליהנות מיתרונותיה הברורים. ראשית, החיסכון הכלכלי הוא משמעותי – מעלויות אנרגיה נמוכות בהרבה ועד תחזוקה מינימלית. בנוסף, הביצועים של רכבים חשמליים מרשימים במיוחד – תאוצה מיידית, נסיעה חלקה וחוויית נהיגה שקטה. וכמובן גם התרומה לסביבה – אפס פליטות מזהמים בזמן הנסיעה משמעותה אוויר נקי יותר בערים שלנו. אז איך באמת עוברים מרכב רגיל לרכב חשמלי מודרני? המדריך שלפניכם יעזור לכם לעשות את המעבר בצורה חלקה ומוצלחת., מה שמאוד מתאים למשפחות שאוהבות לטייל.

1. היכרות עם כלכלת הרכב החשמלי – כמה זה באמת עולה?
הצעד הראשון במעבר לרכב חשמלי הוא להבין את כלכלת הרכב, כלומר להבין מה הן עלויות התפעול והאחזקה שלו וכיצד הן שונות מאלה של רכב רגיל, וכאן קיימים פערים משמעותיים. בעוד שעלות הרכישה הראשונית של רכב חשמלי עשויה להיות זהה או אפילו גבוהה יחסית לרכב בהנעה רגילה, התמונה משתנה לחלוטין כשבוחנים את עלויות התחזוקה של הרכב לטווח הארוך. ההפתעה הגדולה ביותר נמצאת בעלויות האנרגיה: בעוד שנהג רכב בנזין משלם בין 40 ל-60 אגורות לקילומטר נסיעה (תלוי בדגם), נהג רכב חשמלי ישלם רק 7-13 אגורות לקילומטר בטעינה ביתית. במספרים מוחשיים, "מיכל דלק" מלא של 600 קילומטרים יעלה בין 55 ל-75 שקלים בלבד ברכב חשמלי, לעומת מאות שקלים בתדלוק רגיל.

מעבר לחיסכון בדלק, יש עוד הבדלים משמעותיים נוספים: עלויות התחזוקה של רכב חשמלי נמוכות יותר משום שאינו דורש ביקורים תכופים במוסך. אין החלפות שמן, פילטרים, רצועות ומצתים, וחלקי הרכב החשמלי עמידים יותר מאלה של רכב בנזין.

נקודה שכדאי לקחת בחשבון היא החלפת סוללת הרכב לאחר 8-10 שנות שימוש, שעלותה עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים. אך גם בשקלול עלות זו, הרכב החשמלי עדיין משתלם יותר לאורך זמן. סך הכול, עלות האחזקה השנתית הממוצעת לרכב חשמלי מוערכת בכ-25,000 שקלים, כולל ירידת ערך הרכב.

2. היערכות עם תשתית טעינה – הצעד החשוב ביותר
אחד האתגרים הגדולים ביותר במעבר לרכב חשמלי הוא נושא הטעינה. להבדיל מרכב רגיל, שבו נכנסים לתחנת דלק ותוך דקות ממלאים את המיכל, רכב חשמלי דורש תכנון מראש וחשיבה שונה על "תדלוק". היערכות מוקדמת עם פתרונות טעינה היא תנאי הכרחי להצלחת המעבר לרכב חשמלי ולמיקסום התועלות שהוא מציע. קיימים שני סוגים עיקריים של טעינה: טעינת AC (זרם חילופין) וטעינת DC (זרם ישר). טעינת AC היא הנפוצה ביותר ומתבצעת בבתים פרטיים ובעמדות ציבוריות רבות. היא איטית יחסית (מספקת כ-30-40 קילומטרים של טווח לשעת טעינה בממוצע), אך מספיקה בהחלט לטעינה יומיומית. טעינת DC לעומת זאת, היא טעינה מהירה המתבצעת בעמדות ייעודיות, ויכולה לספק 80% מקיבולת הסוללה בתוך 30-60 דקות, תלוי בדגם הרכב ובעמדה.

רוב בעלי הרכבים החשמליים מתקינים עמדת טעינה ביתית. זו השקעה חד-פעמית של כ-5,000 ₪ (עבור העמדה וההתקנה), כאשר המחיר מושפע מתוואי ההתקנה. השקעה זאת מאפשרת לכם לטעון את הרכב בנוחות בלילה ולצאת לדרך עם "מיכל מלא" כל בוקר. דמיינו לעצמכם את הנוחות – לעולם לא תצטרכו לעצור בתחנת דלק!

עבור מי שגר בבניין משותף, התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי עשויה להיות מעט מורכבת יותר, שכן היא דורשת תיאום עם ועד הבית ולעיתים גם עם השכנים. עם זאת, בבנייני מגורים רבי קומות, הולכת ומתרחבת מגמה של כניסה להסכמים עם חברות המתמחות בעמדות טעינה – אלה דואגות להקמה של תשתית טעינה משותפת לכלל הדיירים, מה שמאפשר להתגבר על מגבלת שימוש בתשתית רק עבור צרכנים מסוימים. העיקרון המנחה בתשתיות אלו הוא הפרדה מלאה בין עלויות החשמל של כל עמדת טעינה לבין צריכת החשמל המשותפת של הבניין. גם אם אינכם יכולים להתקין עמדת טעינה בבית, רשת עמדות הטעינה הציבוריות בישראל מתרחבת במהירות, ותוכלו למצוא עמדות בקניונים, חניונים ציבוריים ומרכזי קניות.

3. תיאום נסיעת מבחן – איך זה מרגיש לנהוג ברכב חשמלי?
אחד הצעדים החשובים ביותר לפני רכישת רכב חשמלי הוא לקחת אותו לנסיעת מבחן. הנהיגה ברכב חשמלי שונה באופן מהותי מנהיגה ברכב בנזין, וחייבים להרגיש אותה כדי להבין.

ההבדל הבולט ביותר הוא השקט. מנוע חשמלי כמעט לא משמיע רעש, מה שהופך את הנסיעה לשקטה להפליא. בנוסף, התאוצה של רכב חשמלי היא מיידית – כל לחיצה על דוושת ההאצה מורגשת מיד, ללא השהיה. זו תחושה שרבים מתמכרים אליה מיד.

מאפיין נוסף שכדאי להכיר הוא הבלימה הייחודית, או מה שמכונה "נהיגה עם דוושה אחת". כשאתם מרפים מדוושת ההאצה, הרכב לא ממשיך להתגלגל כמו ברכב בנזין, אלא מאט בצורה אקטיבית ובאותו הזמן טוען את הסוללה. בזמן נסיעת המבחן, שימו לב גם למערכות הטכנולוגיות המתקדמות שמגיעות עם רוב הרכבים החשמליים – מסכי מגע גדולים, יישומי ניווט חכמים ומערכות בידור מתקדמות. רכבים חשמליים הם לא רק מכוניות – הם מחשבים על גלגלים.

4. בחירת הרכב – איזה דגם יתאים לכם?
שוק הרכבים החשמליים בישראל התרחב מאוד בשנים האחרונות, וכיום ישנם עשרות דגמים ואפשרויות שמתאימים לצרכים ולתקציבים שונים. כאשר אתם בוחנים רכב חשמלי, הנה כמה פרמטרים חשובים שכדאי לקחת בחשבון:

– טווח נסיעה: זהו אולי הפרמטר החשוב ביותר. טווח נסיעה יכול לנוע בין 200 ל-650 קילומטרים לטעינה מלא, כאשר הממוצע היום בשוק הוא 400-450 קילומטרים, תלוי בדגם. חשבו על הרגלי הנסיעה היומיומיים שלכם וכמה פעמים בשנה אתם נוסעים למרחקים ארוכים.

מהירות טעינה: בדקו כמה זמן לוקח לטעון את הרכב בעמדת DC מהירה. בדגמים המתקדמים יותר, אפשר להוסיף 200 קילומטרים של טווח בתוך 10-15 דקות בלבד.

שהמכונית מתאימה לצרכי המשפחה שלכם מבחינת מרחב פנימי ותא מטען. גודל ומרחב: כמו בכל רכב, בדקו

– ביצועים וטכנולוגיה: רכבים חשמליים מגיעים עם מגוון רחב של ביצועים וטכנולוגיות. ישנם דגמים ספורטיביים עם תאוצה מרשימה ויש דגמים שמדגישים נוחות וטכנולוגיה מתקדמת.

כשבוחרים רכב חשמלי, מומלץ גם להכיר את הדגמים המובילים בשוק. זה יאפשר לכם לשקול לא רק את איכות הרכב ומחירו, אלא גם את ערך המכירה שלו בעתיד.

לעבור בקלות לרכב חשמלי עם אלבר.

המעבר לרכב חשמלי עשוי להיראות כמהלך מורכב, אך עם הידע הנכון והליווי המתאים, הוא יכול להיות פשוט ומהנה. חברת אלבר, חברות הליסינג והרכב המובילה בישראל, מציעה פתרונות שמקלים על המעבר לרכב חשמלי.

ראשית, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של רכבים למכירה, החל מדגמים חשמליים עממיים ועד רכבי יוקרה. החברה אף משמשת כיבואנית רשמית של מותג הפרימיום החשמלי, אוואטר (AVATR) שנמצא בחוד החנית של הטכנולוגיה החשמלית העולמית. דגם הדגל, אוואטר 11, הוא קרוסאובר קופה-פנאי גדול וספורטיבי עם טווח של עד 540 ק"מ ואפשרות לטעינה מהירה במיוחד – 80% סוללה בתוך 25 דקות. בנוסף, מתוכננים להגיע לישראל גם דגמי אוואטר 7 ו-6, עם טווחי נסיעה מרשימים של עד 650 ק"מ ועיצוב ייחודי ויוקרתי.

אלבר מציעה גם אפשרויות לרכישת מגוון רכבים חשמליים 0 קילומטר, שמגיעים עם כל היתרונות של רכב חשמלי חדש, לצד ליווי מקצועי בכל שלבי המעבר – החל מבחירת הרכב המתאים, דרך פתרונות טעינה, ועד אפשרויות מימון מגוונות.

לסיכום, המעבר לרכב חשמלי כרוך בלא מעט שינויים באורח החיים, אך בעזרת תכנון מוקדם, היכרות עם הטכנולוגיה והבנת ההבדלים העיקריים, אפשר לבצע את המעבר באופן חלק ומוצלח וליהנות מיתרונות הנסיעה ברכב חשמלי.

     *ידיעה פרסומית בתשלום*     

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2 – אפריקה