fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו טסט | קסדת שטח LS2 MX700 Subverter

מוטו טסט | קסדת שטח LS2 MX700 Subverter

כתב: דניאל וקנין | צילום: רונן טופלברג, אריק רוזנבלום

ה־MX700 Subverter של LS2 היא קסדת הביניים במגוון קסדות השטח של היצרנית מספרד, היא החדשה ביותר בסדרה הוותיקה ומיועדת לרוכבי שטח חובבים ומתחילים שמחפשים קסדה מאווררת במיוחד במחיר משתלם. למעוניינים בטופ LS2 מציעה את ה־MX703, הנקראת גם X-FORCE. לקחנו את ה־MX700 בעיצומו של החורף והספקנו מאז לרכוב איתה בשלל מצבים ותנאי מזג אוויר, ולטעום בוץ וחול.

הצביעה ה"משוגעת" של קסדת המבחן נראית תחילה מעט מצועצעת, עם שלל צבעים זרחניים על בסיס שחור, אנחנו אגב, התחברנו מאוד ואהבנו את הצביעה. במבט שני הקסדה מראה איכות גימור טובה ותחושה שלמה ואיכותית, כאמור לא מדובר במוצר הפרימיום של המותג, אך גם לא באחד מדגמיו הזולים והפשוטים.

בחינה מעמיקה יותר חושפת מנגנון סגירה בטיחותי מסוג דאבל-די, שליפה מהירה לכריות הלחיים, מצחיה מאווררת למדי עם ברגי כיוונון ושפע של פתחי אוורור, שמהווים את היתרון הגדול ביותר של ה־MX700 שתתגלה לנו בימים החמים כקסדה שמתאימה מאוד למזג האוויר הים תיכוני, פתח גדול בסנטר, במצח, לאורך הראש, פתחי פליטה מאחור ומפתח קסדה גדול, כיאה לקסדת אנדורו.

בחורף לעומת זאת, בעיקר ברכיבה מדברית, שפע פתחי האוורור הכניסו מידה מסוימת של אוויר קר, אבל ברמה הנסבלת והמקובלת שמהווה תשלום זעום לעומת יתרונות האוורור של הקיץ. ריפודי הקסדה נושמים, היפואלרגניים, מנדפי זיעה וניתנים לפירוק וניקוי, ומפתיעים בנוחות ואיכות הבד. משקפי אבק ממספר סוגים התאימו בצורה טובה למפתח הקסדה.

כשעלינו על הכביש, פעולה שרוב רוכבי הדו"ש והאדוונצ'ר, וגם חלק מרוכבי האנדורו, מכירים טוב, המצחיה הקומפקטית הוכיחה עצמה כיעילה וגם לא הכבידה על הצוואר אל מול הרוח. עכשיו, אל תבינו לא נכון – היא לא מיועדת לכך ויש קסדות שיעמדו במשימה בצורה טובה יותר, אבל בהשוואה לקסדות אחרות כמותה, ה־MX700 גופרת כאן טיפה יותר ניקוד.

מעטפת הקסדה עשויה מתרכובת ה־KPA (ר"ת Kinetic Polymer Alloy) הייחודית ל־LS2, היא בעלת שלושה גדלים, מבנה אובלי מאורך ומיוצרת במידות XS עד 3XL. עוד דבר מעניין בנוגע ל־MX700 Subverter: היא נמכר במעל ל־10 אפשרויות גרפיקה וצבע, שרובן צבעוניות במיוחד.

במהלך התקופה עם ה־MX700 מצאנו שתי נקודות שלא עומדות לטובתה, הראשונה היא במשקלה – עם 1,300 גרם לא מקבלים מחמאות על משקל קל, ולמרות שפעם זה היה נחשב לקל, אחרי שרכבנו עם קסדות שנעות סביב ה־1,000 גרם, ההבדל מורגש – בעיקר ברכיבות ארוכות בקטעים טכניים. השנייה היא במבנה הסנטר – הוא קצת מוארך ובולט ולכן לא פעם התנגש בכתף בהפניית המבט שמאל או ימין, לא מדובר בכשל הנדסי, ובטח לא באחד שקיים רק ב־MX700 ונתקלנו בעבר בקסדות שאוהבות לנשק כתפיים. זה עניין שנעלם אחרי שמתרגלים, אבל עד אז מוציא כמה אנחות ורטינות.

כל אלו כאמור, כמעט ונעלמים לעומת שני היתרונות הגדולים של ה־MX700 Subverter – רמת האוורור הגבוהה, שהייתה פשוט תענוג החל מחודש מרץ ומפתיעה ברמתה כבר כשמתחילים בתנועה. וכמובן, המחיר – 1,090 ₪ לקסדה כזו, ובמיוחד כשהיא מרגישה איכותית למדי, הם מעט כסף בשביל לא מעט קסדה.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל