fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

לוקחים אופנוע מחבר? מה חשוב לבדוק?

לוקחים אופנוע מחבר? מה חשוב לבדוק?

כאשר לוקחים אופנוע מחבר, גם אם לסיבוב קצרצר, חשוב לוודא קיומה של פוליסת ביטוח חובה תקפה. וזה אומר לא רק קיומה של פוליסת ביטוח חובה אלא גם קיומה של פוליסת כל נהג, כלומר פוליסה המאפשרת לכל נהג, אשר קיבל רשות מהמבוטח והבעלים, לנהוג באופנוע.

בשוק קיימת פוליסת "נהג נקוב בשם" – פוליסה שבה יש כיסוי ביטוחי רק למקרה בו נהג באופנוע אדם ששמו מצויין בפוליסה. אדם אחר אשר ינהג בכלי הרכב במצב כזה – לא יהיה לו ביטוח והוא יישאר ללא פיצוי, אלא אם הוא ייכנס לחריג.

לכן חשוב, לוודא שפוליסת ביטוח החובה היא לא לנהג נקוב בשם, כך שהיא מכסה גם אתכם.

הכלל אומר: מי שנהג ברכב ללא ביטוח לפי פקודת הביטוח, או שהביטוח שהיה לו לא כיסה את שימושו ברכב – לא זכאי לפיצויים לפי החוק.

פוליסה לנהג נקוב בשם היא פוליסה שלא מכסה את מי ששמו אינו נקוב בפוליסה.

החריג הוא: מי שנפגע כשנהג ברכב בהיתר מאת בעליו או מאת המחזיק בו, ללא ביטוח לפי פקודת הביטוח, או שהביטוח אינו מכסה את שימושו ברכב, והוא לא ידע על כך ובנסיבות העניין גם לא היה סביר שידע, יהיה זכאי לתבוע פיצויים מן הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.
כלומר לכאורה בהתקיים תנאים מסוימים, יהיה נפגע כזה זכאי לפיצוי – אך לא מחברת הביטוח שהוציאה פוליסה נקובה בשם, אלא מהקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים – קרנית.

לינעל מנת שנפגע אשר נהג ברכב אשר קיימת לגביו פוליסה לנהג נקוב, יוכל לתבוע פיצויים מהקרן, צריכים להתקיים שלושה תנאים מצטברים:
● הנפגע נהג בהיתר מאת הבעלים.
● הנפגע לא ידע שלא קיים ביטוח תקף עבורו.
● בנסיבות העניין לא היה סביר שיידע על אי קיומו של כיסוי ביטוחי.

לפיכך, אי ידיעה בפועל אינה מספיקה מכיוון שבית המשפט בוחן גם אם לא היה צריך לדעת בנסיבות העניין שאין ביטוח תקף. פסיקת בתי המשפט נוטה להחמיר בבחינת התנאי השלישי, ורק כאשר קיימות נסיבות יוצאות דופן לא תקום חובה על נפגע לברר האם קיים כיסוי ביטוחי.

מאחר והתנאי האחרון מאפשר לבית המשפט שיקול דעת רחב להחליט אם בנסיבות הספציפיות של המקרה היה צריך לדעת (לברר ולבדוק) – ובעצם לא ניתן לדעת בוודאות מה תהיה החלטתו של שופט – מומלץ כמובן לפני כל נסיעה בכלי רכב אשר אינו שלכם – לוודא קיומה של פוליסת ביטוח חובה תקפה המכסה כל נהג.


 

האמור לעיל הינו למידע כללי וראשוני בלבד, ולא נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.
הכותבת הינה עורכת דין המתמחה בתביעות בגין נזקי גוף עקב תאונות דרכים. 

עו"ד ענת ברדה
לפרטים ושאלות ניתן לפנות בפקס: 03-635555

 

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

עוד באותו הנושא:
נזקי גוף: האם אפשר לבחור את מי תובעים?

תאונה עצמית ולא מאמינים לך? מה עושים?

תגובה אחת ל לוקחים אופנוע מחבר? מה חשוב לבדוק?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל