fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קוב kove מתחת לשורת menu
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
קוב 140 על 70
אלבר טריומף קוביה עליון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

נותן ברייס: המסע הבלתי יאומן של מבשרי המכבייה בשנת 1930

נותן ברייס: המסע הבלתי יאומן של מבשרי המכבייה בשנת 1930

אביעד רייס

בשנת 1911 פורסם לראשונה ע"י פריץ אברהם הרעיון של קיום משחקים אולימפיים יהודיים- שמה המקורי של תחרות הספורט אותה כולנו מכירים בתור  ה"מכבייה". 

מי שהרים את הכפפה והאיץ את קיומו של האירוע היה יוסף יקותיאלי, ממנהיגיה הבולטים של תנועת מכבי בארץ ישראל. יקותיאלי הציע לקיים את המכבייה הראשונה בשנת 1932 לציון 1800 שנה למרד בר כוכבא.

בימים בהם אין סמסים, מיילים ופייסבוק, החבר'ה שהיו אמונים על ארגון האירוע פורץ הדרך היו צריכים לחשוב על דרך יעילה ומהירה להפיץ את הבשורה ולמשוך ספורטאים יהודיים מכל רחבי אירופה להגיע לתחרות.

הצורך בפתרון מהיר להבאת הספורטאים הולידה את הרעיון של שימוש באופנועים שיהיו רכובים ע"י חברי מכבי בארץ ישראל. המסע קיבל את השם "תל אביב- אנטוורפן" וכלל שמונה רוכבי אופנוע (מוטוציקלטים בלשון התקופה ההיא) שיצאו לדרך ב- 5 ליוני 1930. 

קבוצת המוטוציקלטים עברה בתורכיה, ברומניה, דרך פולניה, גרמניה ובלגיה והתקבלו במדינות בהם עברו בצורה יפה ומכובדת. 
במהלך המסע הראשון, יוסף יקותיאל כבר עבד על תכנון המסע השני. כאשר התברר כי המסע הראשון עבר בשלום והוכתר כהצלחה, ניגש יקותיאל להתחיל את הוצאתו לפועל של מסע ההמשך- מסע שייקרא "תל אביב- לונדון".

למסע השני יצאו שבעה רוכבים: זולו ומתיתיהו ברומברג, שלום ברדשסקי, אפרים טננבאום, יוסף הכהן, יואל סימקין ומורדכי שפירא. בנוסף להם יצאו למסע עזרא איכלוב (יצא כמורכב על אחד האופנועים) אליהו סויסלוצקי, אבשלום כרמלי, זאב מרכוס,מנדי סגל ויוסף יקותיאלי שנסעו במכוניות ליווי.

במאי 1931 יצאו הרוכבים מתל אביב לכיוון ירושלים, חצו את המדבר לכיוון מצריים, שטו בים לאתונה, עברו דרך סלוניקי, בולגריה, יגוסלביה, אוסטריה, גרמניה, פריז ולבסוף לונדון. במהלך המסע שעבר ב 9 ארצות ו- 19 קהילות יהודיות, גמעו הרוכבים האמיצים כ- 9375 ק"מ!! פשוט בלתי נתפס בהתחשב בשנים המוקדמות והחוסר בטכנולוגיה בלעדייה אנחנו לא יוצאים היום מהבית.

בימים אלו, שוקדת חברת הפקות פרטית מלונדון על שחזור מסעות אלו עם רוכבים ואופנועים מודרניים. החברה תאחד את המסעות למסע אחד, שיעבור דרך אירופה ויסתיים בברלין באיצטדיון בו נערכו המשחקים האולימפיים ב1936, אצטדיון שהוזמן ע"י שר התעמולה הנאצי גבלס. 

הרוכבים שיצאו למסע השחזור יעברו בארצות המוצא של משפחותיהם, ובמקומות המשמעותיים להסטוריה של העם היהודי

קרדיט:

תודה לאתר בעזרה להכנת הכתבה. מוזמנים להכנס לאתר ולהתרשם ממסעות אופנועים מיוחדים ART- MOTO 
בכל רחבי העולם

קובי שמואל – אתר ארט מוטו

קרדיט תמונות – ארכיון מכבי ע"ש יוסף יקותיאלי

5 תגובות ל נותן ברייס: המסע הבלתי יאומן של מבשרי המכבייה בשנת 1930

  1. מעניין איך היה נושא התחזוקה של האופנועים במהלך מסע זה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל