מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מוטוGP ארגנטינה: מארקז שולט
תמי גורלי
צילום: MotoGP
אלוף העולם היה צעד אחד מעל כולם לאורך כל הסוף שבוע בארגנטינה, הוא רצה ניצחון והוא רצה אותו כשהוא משאיר את כולם הרבה מאחור, "ידעתי שהחוזקה שלי היא חמש ההקפות הראשונות, אז ניצלתי את זה וברחתי, אח"כ יצבתי את הזמנים וראיתי את הפער ממשיך לגדול", אמר מארקז בסוף המרוץ אותו סיים בפער ענק של כמעט 10 שניות, הפער הגדול ביותר של האלוף במרוץ יבש – וזאת אחרי שהוריד קצת את הקצב בשביל לחגוג עם הקהל והצוות, שחיכו לו על קיר הפאדוק.
שני הגיע ולנטינו רוסי, ביום בו הוא מציין 23 שנים מאז המרוץ הראשון בו הוא לקח חלק וסיים אז שביעי. ולנטינו בקרב צמוד, תחילה עם רוכבי דוקאטי ועם מילר – שסיים רביעי ורוכב הלווין הראשון שחוצה את קו הסיום – ובהמשך עם אנדראה דוביציוזו, יכל ולנטינו גם על סגן אלוף העולם, כשהוא מנצל את שחיקת הצמיגים של יריבו, פותח פער ומטפס על הפודיום – בפעם הראשונה מאז גרמניה בעונה הקודמת. יותר משמונה חודשים לקח לדוקטור להניף גביע נוסף. התרכובת החדשה של מישלין, ספקית הצמיגים לאליפות, עמידה יותר בצידי הצמיג ועזרה לרוכבים כמו ולנטינו ורינס, המתחרים על אופנועים הנמצאים יותר זמן בהטייה – כמו ימאהה וסוזוקי. רינס טיפס ממיקום מאכזב על קו הזינוק וסיים חמישי, כשהוא משתמש ביתרונות של ה-GSX-RR והמהירות בתוך הפניות. בן קבוצתו, חואן מיר, פרש ממרוץ לראשונה בקריירה כשהוא סובל מתחושות לא ברורות מהצמיג האחורי והנושא כעת בבדיקה.
דנילו פטרוצ'י סיים שישי, אחרי שהיה מעורב בקרב בהקפה האחרונה עם מורבידלי, רוכב פטרונס, ומאווריק וינאלס – המזנק המאכזב. לצערם של שני רוכבי ימאהה, הם סיימו בחצץ בפנייה מספר 7, אחרי שלפי ההסבר של מורבידלי הסליפ סטרים הכפול שלו והנסיון של וינאלס לעקוף את רוכב דוקאטי, הובילו להתנגשות ולהתרסקות הכפולה.
טקאקי נקגאמי היה רוכב ההונדה השני בדרוג הסופי ובמיקום השביעי, כשקאל קראצ'לו, בגלל תזוזה על קו הזינוק, קיבל עונש מעבר דרך הפיט ליין. קראצ'לו זעם על ההחלטה, אך נקודת מבט של השופטים מוכיחה את טענות שופטי המירוץ אל אף שלא הרוויח מכך דבר.
קראצ'לו סיים בסופו של דבר במיקום ה-13, רק 31.389 שניות אחרי המנצח, נתון המצביע על כך שבמידה ולא היה מקבל עונש, יכול היה לסיים את המרוץ על הפודיום.
Here is the video from Race Direction showing Crutchlow’s jump start at the #ArgentinaGP
The explanation of how he was penalised for this can be found under article 1.18 section 14 of the rule book (see the tweet below for full description). pic.twitter.com/1zWN2PG0pO
— MotoGP™ ???????? (@MotoGP) 31 במרץ 2019
רוכב הונדה נוסף, חורחה לורנסו, הפעיל בטעות את מגבלת הפיט ליין על קו הזינוק, מה להוביל להתדרדרותו בזינוק – ממנו לא הצליח להשתקם, כשהוא מסיים את המרוץ רק ארבע שניות לפני קראצ'לו.
אליקס אספרגארו ממשיך להוביל את צמד אפריליה, כשהוא מסיים תשיעי – למרות שבשמונה ההקפות האחרונות היה ללא אחיזה כי בחר בצמיג הרך האחורי. הטמפרטורות במהלך המרוץ היו, באופן שהפתיע את הרוכבים, גבוהות מהתחזית, והרוכב סבור שאם היה הולך על המדיום היה מצליח לעקוף גם את פאביו קוורטאררו שעשה עבודה נפלאה וסיים שמיני.
בגזרת KTM, פול אספרגארו סיים במיקום העשירי, כשהוא מרגיש שהאופנוע משתפר מסבב לסבב ומאפשר לו להתנהל בנוחות יותר על המסלול. הרוקי של קבוצת Tech3, מיגל אוליביירה, סיים רק שתי עשיריות אחריו ויוהאן זרקו קטף רק נקודה אחת במיקום ה-15, כשהוא מתלונן שעדיין לא יכול לרכוב כפי שהוא מקווה על האופנוע עם אופי אחר לחלוטין ממה שהיה רגיל אליו בעונה הקודמת.
אחרון חצה אנדראה יאנונה עם האפריליה, אך טוען שאינו מודאג וימשיך לעבוד קשה עם אפריליה. אם הוא אינו מודאג, אז מי אנחנו שנתלונן?
1 | מארק מארקז | 41'43.688 |
2 | ולנטינו רוסי | +9.816 |
3 | אנדראה דוביציוזו | +10.530 |
4 | ג'ק מילר | +12.140 |
5 | אלכס רינס | +12.563 |
6 | דנילו פטרוצ'י | +13.750 |
7 | טקאקי נקגאמי | +18.160 |
8 | פאביו קווארטררו | +20.403 |
9 | אליקס אספרגארו | +25.292 |
10 | פול אספרגארו | +25.679 |
11 | מיגל אוליביירה | +25.855 |
12 | חורחה לורנסו | +27.497 |
13 | קאל קראצ'לו | +31.398 |
14 | פרנצ'סקו בגנאיה | +32.893 |
15 | יוהאן זרקו | +33.372 |
16 | חפיז שייארין | +35.545 |
17 | אנדראה יאננונה | +38.238 |
18 | מאווריק וינאלס | X |
19 | פרנקו מורבידלי | X |
20 | חואן מיר | X |
21 | טיטו רבאט | X |
22 | קארל אברהם | X |
תמי,האם אפשר כמה מילים גם על מוטו 2 ו3?
תודה
תמי,נהנה לקרוא את הכתבות שלך.אשמח לכתבה (פנייה גם למערכת) טכנית שמסבירה מה ההבדל בין אופנוע gp לסדרתי.