fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

מוטוGP מוג'לו 2022: תוצאות מקצה הדירוג

מוטוGP מוג'לו 2022: תוצאות מקצה הדירוג

תמי גורלי | צילום:MotoGP

זה הסבב הראשון במוג'לו מבלי שוולנטינו רוסי עולה על המסלול, למרות שהרוכב האיטלקי כן עלה על האספלט רגע לפני מקצי הדירוג, לקראת יום המרוצים באיטליה.

בטקס על קו הזינוק מול האוהדים המשולהבים, ולנטינו רוסי הוציא לגמלאות את המספר שליווה אותו ב-26 שנות קריירה. "זו תערובת של רגשות, מצד אחד, זה מאוד עצוב שסיימתי, שפרשתי, וגם שהמספר 46 פרש מהמוטוGP. מצד שני, זו הרגשה נהדרת – כי זה היה סיפור ארוך וקריירה בלתי נשכחת, מלאה ברגעים גדולים. אז אני מאוד גאה בזה.

היום זה היה טוב, כאן במוגלו, כי זה תמיד מקום מיוחד, זה תמיד הבית של ה-GP האיטלקי, המרוץ הביתי שלנו, וזה גם טוב כי תמיד התחריתי עם ה-46 מהשנה הראשונה.

46 עבורי אומר הרבה, כי זה היה המספר של גרציאנו, של אבי, כשסיים שני באליפות ה-250 סמ"ק. אני מאוד שמח כי זה סמל, זה לא רק מספר", אמר הרוכב.

"בוודאי שאני מתגעגע לזה, כי אלו היו החיים שלי 26 שנים, לטייל עם האליפות מסביב לעולם. אבל הכל טוב, אני שמח, אני לא מתגעגע לזה הרבה, כי זה היה גם זמן מאוד ארוך, מאוד מלחיץ , אז עכשיו אני קצת יותר רגוע ואני חושב שזה היה הזמן הנכון!", הוסיף הרוכב.

ולנטינו יכול היה להיות גאה עד מאוד כאשר שניים מהרוכבים אשר יזנקו מהשורה הראשונה הם רוכבים שלו מקבוצת Mooney VR46. בזקי ומריני, שהצליחו להיכנס ישירות למקצה Q2, קבעו במזג אוויר בעייתי – טפטוף וסופות ברקים ורעמים – הקפות מהירות על צמיגי סליקס. לפניהם בפול פוזישן יזנק דיג'י, רוכב קבוצת גרסיני, שהשתתף במקצה Q1, הכיר את תנאי המסלול והפגין ביטחון וכתוצאה מהכרת השטח קבע הקפות מהירות אחת אחרי השנייה.

על קו הזינוק יעמדו חמישה רוכבי דוקאטי, כאשר פקו בגנאיה יזנק חמישי, למרות התרסקות גדולה באימון הבוקר, אנאה בסטיאניני עשירי ואילו ג'ק מילר רק מקצה השורה הרביעית, אחרי שלא הצליח להיכנס לחלקו השני של מקצה הדירוג. מילר היה קרוב לקבוע הקפה מהירה, אך מארק מארקז, שהשתתף גם במקצה Q1, רכב אחרי האוסטרלי, ניצל את הספליט סטרים וקבע הקפה מהירה יותר.

מארקז יצא בזריזות למסלול לחצי השני של המקצה אך התרסק בפניה מספר 2. אופנוע ההונדה עלה באש והדגל האדום הונף. כאשר חזרו הרוכבים למסלול הרוכב הספרדי כבר לא קבע הקפות. הוא יזנק מהמקום ה-11 על הגריד, אחרי שמרטין מקבל עונש ונדחק למקום ה-14.

זה עומד להיות הזינוק האחרון לעת עתה של אלוף העולם שמונה פעמים. מארקז מודה כי זמן רב הוא סובל מחוסר נוחות בגלל עודף רוטציה בזרוע ימין. ביום שישי הרוכב קיבל הודעה מהרופא המומחה אשר מטפל בו והוא יעבור ניתוח רביעי, הפעם אצל צוות מומחים במינסוטה בארה"ב. הרוכב לא יודע מתי יוכל לחזור להתחרות, אך בהסכמה עם צוות המומחים המטפלים בו הוחלט שכעת זה הזמן הנכון לעבור את הניתוח הנוסף אחרי שהעצם חזקה מספיק, הזיהום ממנו סבל הרוכב חודשים ארוכים נרפא. כאשר השאיפה לאפשר למארקז להבריא ולחזור למסלול תחרותי. "אחרי כל החודשים האלה של עבודה אינטנסיבית עם הצוות הרפואי החדש שלי במדריד, המצב הגופני שלי השתפר והפחתתי את אי הנוחות בזרוע הימנית כדי להיות מסוגל להתחרות במוטוGP, אבל עדיין יש לי מגבלות משמעותיות בזרוע שלי. לא מתאפשר לי לרכוב על האופנוע כמו שצריך ולהשיג את המטרות שתמיד הצבתי לעצמי.

מסיבה זו, יחד עם הצוות הרפואי שלי, ד"ר סמואל אנטוניה וד"ר אנג'ל קוטורו, ולאחר התייעצות עם מומחים ממרפאת מאיו, קיבלתי את ההחלטה לבצע ניתוח חדש במטרה לשפר את המיקום שלי על האופנוע שיאפשר לי לרכוב ללא המגבלות הנוכחיות. כפי שאתם מתארים לעצמכם, זו החלטה לא פשוטה, אבל באופן אישי, יש לי את המוטיבציה וההתלהבות המקסימלית להמשיך לעבוד ולהתאמץ לחזור להתחרות ברמה הגבוהה ביותר".

במוטו2 ארון קנט יזנק מהפול פוזישן, בתקווה לנצח מרוץ ראשון בקטגוריה האמצעית, לצידו יזנק הרוקי פדרו אקוסטה והרוכב הותיק סם לואס. צ'לסטינו וויאטי יזנק רביעי והווילד קארד של קבוצת אספר, מטאה פסיני, אשר רוכב על האופנוע האישי שלו, יזנק מאמצע השורה השנייה.

דניס אונצ'ו התורכי יזנק מראש הגריד למרוץ המוטו3, הולגאדו, הרוקי של קבוצת איו, יזנק שני ודניס פוג'יה, אשר ניצח שנה שעברה במוג'לו, מזנק שלישי. מוביל האליפות סרג'יו גארסיה יזנק רביעי.

המרוץ הראשון של המוטוE הוזנק רק לחמש הקפות במסלול המאתגר לסוללות של הגביע החשמלי. דומיניק אגרטר זינק מפול פוזישן, אך נקלע לקרבות עם רוכבים ביתיים כמו פרארי ומנטובני, אשר החליף את בראדלי סמית' הפצוע, וגם אריק גראנדו הברזילאי. אגרטר מנצח מרוץ שני ברציפות, אחרי שעוקף שלושה רוכבים להובלה בפניית סאן דונאטו, הפנייה הראשונה והמהירה של מסלול מוג'לו. מנטובני חצה את הקו שלישי, אך אחרי בדיקת לחץ הצמיגים, הרכוב נפסל וגראנדו יקודם למקום השלישי.

לא ברור מה מזג האוויר יהיה ביום המרוצים במוג'לו, רק ברור שיהיה סוער.

יום השידורים בערוץ ספורט 5 סטאר מתחיל בשעה 11:45 עם מרוץ המוטו3, מרוץ המוטו2 בשעה 13:05 וב-14:25 יחלו שידורי המוטוGP, המרוץ השני של המוטוE ישודר בשעה 16:20.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל