fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

השקה מקומית: דגמי ה־RC החדשים של KTM במסלול

השקה מקומית: דגמי ה־RC החדשים של KTM במסלול

כתב: רוני לדו, מדריך רכיבה מתקדמת | צילום: ניר עמוס

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM, השיקה את דגמי ה־RC החדשים במסלול פצאל המחודש ואת ליגת ה־RC Cup החדשה שתקיים השנה 4 מרוצים.

ה־RC390 החדש כבר נבחן במגזין מוטו, אז בבגדי הסוואה של דגם האב-טיפוס, וכעת אנחנו רואים אותו ואת אחיו הקטן לבושים בגרפיקה המלאה, ובארץ הקודש. צמד ה־RC של KTM עברו מסכת שינויים והתחדשות, העיצוב שונה מהותית ומלא קסם, ממש מורגשת רוח ספורטיבית עת היצרן משתתף בעוד ועוד סדרות מרוצים מסביב לגלובוס בשלל קטגוריות אספלט.

מסלול המרוצים פצאל שבבקעה לבש כתום לכבוד השקת דגמי ספורט כביש הקטנים והחדשים של ק.ט.מ. ראשון אנו פוגשים את ה־RC390, עם מראה חדש, שמתחיל בפיירינג קדמי ומשקף רחבים ונגמר בזנב רזה וזקור, וביניהם עוד הרבה שהשתנה.

המנוע התחדש בתקן אירו5 ושמר על ההספק של הדגם הקודם על ידי ציפוי בחומרים בעלי רמת חיכוך נמוכה יותר וניהול מנוע חדש. המומנט גדל בזכות הגדלת תיבת האוויר בארבעים אחוז ואיתה גדל גם מיכל הדלק ל־13.7 ליטר (לעומת 10 ליטר בדגם היוצא), איתם היצרן טוען לכמעט 400 ק"מ בתנאים שבדק.

הורדת משקל מרשימה הוצגה בכמה אזורים ב־RC390 החדש. מהמם לדעת שהצליחו לגלח 3.4 קילוגרם מהגלגלים החדשים, וכידוע, משקל בלתי מוקפץ הוא אלמנט קריטי כמשתנה של זמן מפגש צמיג ואספלט. זאת ועוד, משקל מסתובב נמוך יותר בגלגלים מוריד אפקט ג'ירוסקופי ושינויי כיוון זריזים יותר בהתאם.

המשקל היבש של הכלי כעת 155 ק"ג. מתלי WP APEX חדשים עם כיוונים מלאים ו־30 קליקים בשיכוך בסך הכל – זה משחק אחר לגמרי! מערכת בלימה של BYBRE רדיאלית וכוללת דיסק בודד בקוטר 320 מ"מ עם הורדה של 960 גרם מקודמתה וחוברת למערכת קורנרינג ABS בוש 9.1MP וכוללת מצב סופרמוטו או ביטול מוחלט. האופנוע בעל בקרת אחיזה רגישה להטייה ואופציה לקוויקשיפטר שאופנועי המבחן כמובן קיבלו.

חוויה ראשונית ברכיבה על ה־RC390 החדש הייתה קצרה ואינטנסיבית, כללה רכיבת מסלול בלבד, אז הרשמים בהתאם. הכלי נוח ומרווח יחסית לכלי קטן נפח, עם קליפאונים רחבים ופתוחים. כיסא עם מרווח תמרון גדול במנח גוף אחורי לקדמי. למרות שמיכל הדלק גדל התחושה שאזור החביקה לירכיים צר יותר מהדגם הקודם והורגש המחסור בחיכוך בין הרגליים בבלימה בסוף היישורת.

המנוע בעל מומנט נעים ויעיל מתחתית הסל"ד ועד שיא ההספק – האופנוע ניכר שחי ומעוניין להתקדם. סט הרגליות גבוה אבל לא בהגזמה והמנח מאוד סביר לכלי עם יכולות ספורטיביות. בזמן האצה מצערת פתוחה והשימוש בקוויקשיפטר קל, מדויק ויעיל. בסוף הישורת ראינו 160 קמ"ש בקלות, שם מערכת הבלימה עברה מבחנים חוזרים וקשים – בהם עמדה בהצלחה יתרה עם רגש רב בנשיכה, עוצמה שגרמה לתהיות (איך זה מגיע מדיסק בודד?!) ומערכת מניעת הגלגלים נמנעה מלהתערב בצורה סתמית. ה־RC390 מכונה קלה ומהנה לתפעול במסלול, עם היגוי מאוד זריז ויכולת שינוי כיוון כמעט טלפתית. עם זאת, שמירה על קו רכיבה בסיבוב לחלוטין תלויה ביכולת הניהוג של הרוכב, כצפוי ממכונה קלה וקטנה.

בזמן הרכיבה, אפילו באינטנסיביות של רכיבת מסלול, היה מאוד קל לעבד את המידע מלוח המחוונים הצבעוני. עם מידע כמו מד סל"ד מהבהב בהמלצה להעביר הילוך או מצב מערכות הבלימה והבקרות השונות. זרימת האוויר סביב האופנוע נעימה, וגם במהירות הגבוהה שחווינו, אזור המשקף נעים ונטול מערבולות ומכות רוח. נראה שדריסת הרגל של דגם ה־390 תהיה ברורה למכוונים לאופנוע ספורטיבי בינוני – ובצדק!

ה־RC125 דומה מאוד לאחיו במראה, והוא ללא ספק יפתה הרבה מוגבלי רישיון. קטן וצפוף יותר בתנוחה הרכיבה, הארסי הקטן מציע רגל בדלת לעולם הספורט-כביש. עם מערכת בלימה זהה ומתלי WP APEX בלתי מתכווננים, עדיין התאמץ ה־125 להוריד משקל איפה שהצליח לכדי 147 ק"ג יבש. גם פה הוסרו 3.4 ק"ג ממשקל הגלגלים ובעוד כמה רכיבים.

אחרי ה־390 לקחנו את ה־125 לטבילה באספלט הרותח של אוגוסט בפצאל. ההבדל בזמן התאוצה היה קצת הלם, אבל הסתתר שם ממתק. הספורטיבי הקטן מניח את הרוכב בתנוחה אמיתית וקרבית שתכניס את המוח למצב READY TO RACE. אחרי שמגיעים להילוך רביעי בהעברות הילוכים מרווחות היטב ושימוש מזדמן במצמד (כאן ללא קוויקשיפטר) לא מוותרים יותר! מצאנו את עצמנו עם מצערת פתוחה לרווחה כמעט כל ההקפה – וזאת תחושה נפלאה של סופר-גיבור. הכלי מלא בתקשורת והחזר לגוף הרוכב למרות המתלים הפחות מתוחכמים וחסרי עידון בשיכוך.

ליגת RC Cup – מרוצים לעם

בשמחה גדולה ותרועות הציגה ד.ל.ב מוטוספורט, בשיתוף מסלול פצאל והמועצה האזורית בקעת הירדן, את ליגת ה־RC החדשה. הליגה זאת מורכבת משתי קטגוריות, בהן כל האופנועים מפוקחים ונטולי שיפורים ושדרוגים, ועל ידי כך, ישתקפו יכולות הרכיבה האמיתיות של כל מתחרה ולא רמת ההשקעה הכספית בכלי.

בקטגוריה הראשונה יתחרו על גבי אופנועי דיוק 125 והיא מתאימה לרוכבים החל מגיל 11, בקטגוריה השניה יתחרו על גבי אופנועי RC390 והיא מתאימה לרוכבים מגיל 17. מוצעים מספר מסלולי מימון להשתתפות בליגות השונות – והמחירים מוזלים וכוללים אחסנה ותחזוקה.

הליגה תקיים 4 סבבים במסלול פצאל בין החודשים אוקטובר לדצמבר 2022. המרוצים יתקיימו בימי שישי, הסבב הראשון יערך ב־13-14.10, כחלק מאירועי אליפות ישראל בסופרבייק, הסבבים 2 ו־3 יתקיימו ב־04.11 וב־25.11, והסבב הרביעי והאחרון יתקיים ב־22-23.12, כחלק מאירועי אליפות ישראל בסופרבייק. בנוסף, ישנו תאריך נוסף לגיבוי (02.12), אם אחד הסבבים יתבטל.

המרוצים יערכו במתכונת מעורבת של מרוצי ספרינט (10 הקפות) ומרוצים מלאים. הליגה תרתום לטובת המתחרים אנשי מקצוע ורוכבים מנוסים שיעניקו ליווי והדרכה לכלל המשתתפים. בנוסף, לפני ובמהלך עונת המרוצים יתקיימו אימונים והדרכות למתחרים. מאוד מרגש לדעת שישראל עושה צעד גדול בתחום ואין ספק שטוב יצא מכך. אם אתם מעוניינים להשתתף בליגה תוכלו להירשם כאן.

מחירון דגמי KTM RC החדשים

אופנוע מחיר
KTM RC125 32,990 ₪
KTM RC390 43,990 ₪

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל