fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

מוטוGP אסן: הסערה שלפני השקט

מוטוGP אסן: הסערה שלפני השקט

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing

למסלול ההולנדי ישנה הרבה חשיבות עבור רוכבי אליפות העולם. זה מסלול שנבנה עבור אופנועים, צר, זורם, מהיר, קשה ועם הרבה היסטוריה. לא סתם קוראים לסבב בהולנד 'TT אסן' ולא הגרנד פרי ההולנדי. רבים מרוכבי המוטוGP ציינו נקודות חשובות בקריירה במסלול הממוקם באזור דרנטה, שעתיים צפונית לאמסטרדם, ולנצחון בקתדרלה משמעות גדולה עבורם.

קטגוריית MotoGP

בעונות האחרונות ניצחו ימאהה והונדה לסירוגין, אך לפני הזינוק למרות שכביכול זה היה התור של הונדה, צמד רוכבי מונסטר ימאהה נראו דומיננטיים משאר הרוכבים. התכנון של פקו בגנאיה, מהמקום השלישי על הגריד, היה לעצור את קווארטררו ווינאלס ולמנוע מהם לברוח – ובעיקר למנוע מהם לזרום עם ה-M1 כמו שהם יכולים. התוכנית של פקו עבדה בהתחלה, הוא זינק מצוין והפריע – כאשר וינאלס מתקשה בזינוק, בגלל הקלאץ' לדבריו, ונדחק לאחור וקווארטררו נבלע קצת פחות, עם זינוק נהדר של נקגאמי וזרקו. מאחור מזנקים מצויין גם מארקז, שמהמקום העשרים מטפס למיקום העשירי תוך שתי הקפות, כמו גם רוכבי סוזוקי – אשר זינקו מהשורה השלישית והרביעית.

קווארטררו מתעשת, מטפס חזרה להובלה ופותח קרב בינו לבין פקו והדוקאטי. השניים מדגימים את החוזקות והיתרונות של האופנועים עליהם הם רוכבים, כאשר הצרפתי מצליח לעקוף בשקיין האחרון ואילו האיטלקי מאיץ ביציאה ממנו ועוקף בקלות חזרה. הימאהה נראה אופנוע קל בשינויי כיוון והדסמוסדיצ'י נראה לא יציב – דבר שמאלץ את פקו לצאת מתחום המסלול מספר פעמים, על כך הוא מקבל עונש הקפה ארוכה ומאפשר לקווארטררו לברוח קדימה. עם מסלול פנוי קווארטררו קובע רצף של הקפות מהירות ופותח פער, שבשיאו גם היה גדול מארבע שניות. מאחור טאקה, שהיה נראה בעמדה אפשרית לפודיום, עושה טעות, נלחץ ומאבד גובה, זרקו במגע עם אלכס רינס גורם להתרסקות של רוכב סוזוקי, אך המהלך מוגדר כתקרית מרוצים, מיר מתקדם במיקומים, ג'ק מילר מתרסק ומקבל דגל שחור-כתום כאשר מנסה לחזור למסלול ו-ולנטינו רוסי, שזינק מהמיקום ה-12 ועשה טעות בזינוק בגלל שינוי שעשו באופנוע, התקשה עם הצמיג הקדמי וסיים את המרוץ בהתרסקות ענקית בפנייה שבע, אשר לשמחתו הרבה נגמרה ללא פציעה.

למרות הזינוק הבינוני והאווירה הקשה בימאהה – בגלל השמועות על שבירת החוזה עם ימאהה (שהתבברו כנכונות) ומעבר לאפריליה – ויניאלס, שניצח את המרוץ הקודם באסן, מצליח לעקוף חזרה ואף סוגר את הפער על בן קבוצתו – אבל זה מאוחר מדי בשביל הניצחון. השניים חוגגים פודיום כפול עבור מונסטר ימאהה, אך רק עבור אחד מהם זו נראתה כמסיבה. למרות שמאווריק מכחיש שהוא הסכים על שבירת חוזה עם ימאהה ועל מעבר לאפריליה ניכר שהיחסים בינו לבין הקבוצה עכורים. זה בלט בפארק פרמה כשהרוכב לא יורד מהאופנוע כאשר מנהל הקבוצה מיו מריגלי מגיע לברך אותו ומתעלם ממנו פעם נוספת כאשר מייצג את הקבוצה על הפודיום ונמנע מהצילום המשותף עבור ספרי ההיסטוריה של ימאהה.

אחרי המרוץ הצעד הבא של מאווריק וימאהה היה הודעה על היפרדות בעונת 2022. מאווריק איבד אמון ועבור ימאהה כנראה כבר היה קשה להתמודד עם האניגמה שהיא וינאלס. פרידה נראית כהחלטה הנכונה, אך זה כרוך בהרבה השלכות כלכליות לשני הצדדים. ההצלחה והדומיננטיות של קווארטררו אולי תקל על התהליך.

 

קטגוריית Moto2

במוטו2 זה היה עניין של צמדים, כאשר במרוץ שלטו צמד רוכבי איו רייסינג וצמד רוכבי קבוצת MarcVDS. מהפול פוזישן זינק ראול פרננדז, אך טעות של הרוכב בהקפה השנייה דחקה אותו למקום התשיעי. הרוקי טיפס חזרה כשהוא סוגר על בן קבוצתו, אגוסטו פרננדז ועל סם לואס. ראול פרננדז, עם קווי רכיבה מדויקים, מצליח לעקוף את בן קבוצתו וצמד רוכבי MarcVDS. סם לואס מסיים רביעי, אחרי עקיפה של בן קבוצתו וטעות כאשר מסתכל לאחור לבדוק את המיקום של גרדנר, שמנצל את הסחת הדעת ועוקף אותו מצד ימין. האוסטרלי ממשיך ועוקף גם את אגוסטו, אך מסתפק בזה מאחר בן קבוצתו כבר היה הרחק מקדימה וחוצה את קו הסיום ראשון ומנצח מרוץ שלישי העונה. זה היה דאבל רביעי עבור הקבוצה וזה היה פודיום שמיני מתוך תשעה סבבים עבור גרדנר, שמוביל את האליפות בפער של 31 נקודות. בזקי, הרוכב השלישי בטבלת האליפות, מסיים את הסופ"ש המסובך עבורו ועבור הקבוצה במקום החמישי אחרי שזינק מהשורה השישית.

 

קטגוריית Moto3

בבוקר המרוץ מוביל האליפות פדרו אקוסטה עדיין היה בבית החולים, אחרי התאונה באימון הבוקר של יום שבת, אולם הרוכב קיבל אישור לזנק ומוביל האליפות התייצב על הגריד בשורה השישית. בפול פוזישן זינק אלקובה ולצידו פנטי ודניס פוג'יה. השלישיה פתחה את המרוץ מצוין ואליהם הצטרף גם סרג'יו גרסיה עם הגאסגאס מהמקום הרביעי. דבוקת הרוכבים הייתה ארוכה ופנטי הוביל את ההקפות הראשונות עד שקיבל הנחיה מצוות שופטי המרוץ לבצע עונש כפול להקפה ארוכה, עונש שקיבל אחרי התנהגות לא ספורטיבית ביום שישי. מקדימה המשיכו הקרבות כאשר לסירוגין מובילים את המרוץ פוג'יה וגרסיה, אליהם הצטרפו לעיתים רוכבי גרסיני, רוכבי פטרונס וגם טסטסוקי סוזוקי, שכמעט לא זינק בגלל תוצאה חיובית שגויה לבדיקת קורונה שעבר. ואקוסטה? רוכב KTM הצליח לעקוף עד למיקום החמישי למרות הכאבים והעייפות כתוצאה מהחבלות שספג רק 24 שעות לפני כן. פוג'יה מנצח את המרוץ השני שלו העונה, שני מסיים גרסיה ושלישי מסיים פנטי למרות העונשים. אקוסטה שודרג למקום הרביעי, סוזוקי חמישי ומקפי שישי אחרי, שבינדר מקבל עונש על שירד מתחום המסלול, עונש כבד עבור העבירה. בינדר ופנטי לא היו היחידים שקיבלו עונש במרוץ. ריקארדו רסי זינק מהפיטליין כי היה ביום רכיבה באסן פחות משבועיים לפני המרוץ, ושישה רוכבים קיבלו רייד ט'רו על רכיבה לא אחראית במקצה הדירוג Q1. אקוסטה ממשיך ומוביל את טבלת האליפות עם 158 נקודות, 48 יותר מאשר גרסיה.

 

קטגוריית MotoE

הגביע החשמלי הגיע לראשונה למסלול אסן ורוכבי המוטוE יצאו למסלול לשבע הקפות בלבד. אריק גרנאדו הברזילאי זינק מהפול פוזישן וסיים כמנצח, אך לא הוביל את כל ההקפות. מוביל האליפות זקונה לקח שליטה על המרוץ אחרי שטואולוביץ הוביל אותו תחילה, אליהם הצטרפו גם טורס ופרארי. דומיניק אגרטר, אשר היה שני בדירוג, התרסק והצליח לחזור למסלול – אך סיים מחוץ לנקודות ונדחק למיקום השלישי בטבלה. זקונה סיים שלישי אחרי מהלך אגרסיבי של טורס, שסיים לפניו, וכעת נמצא בפער של שבע נקודות ממוביל האליפות בטבלה.

 

אליפות העולם לוקחת חופש. ביטול הסבב הפיני והוספה של סבב שני באוסטריה יצרו פער של חמישה שבועות בין הסבב התשיעי והעשירי. את החופש ינצלו הרוכבים למנוחה פיזית ומנטלית והמפעלים יסגרו פער בפיתוח. יש להם זמן עד השישי לאוגוסט, רק אז נחזור למסלול.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל