fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטוקרוס סבב 3 חדרה

מוטוקרוס סבב 3 חדרה

עמרי גוטמן

צילום: עמרי גוטמן

הטמפרטורות הגבוהות תבעו את שלהן, מה שגרם גם לצופים וגם לרוכבים לרתוח; כל אחד מסיבות אחרות…

ההפקה התגברה על הקושי שנוצר ואורגנה מיכלית מים להשקיית המסלול, ובבוקר הכל נראה מאורגן. שום דבר לא הכין לבאות.

זמן קצר לאחר התאספות הרוכבים, הם התבשרו כי בשל החום הרב שצפוי לשרור, החליט מנהל המירוץ לאחד 3 קטגוריות (לייטס, פתוחה ואנדורו מקצועית, שכללה שני רוכבים בלבד). ההחלטה יצרה מרמור בקרב מספר רוכבים, אשר ביקשו להפריד את הקטגוריות ונענו בשלילה; לאחר דיון ארוך ולאו דווקא תרבותי הוחלט, כי יונהג זינוק כפול, כשהלייטס יזנקו חצי דקה אחרי שתי הקטגוריות הנוספות. זאת, בנוסף לאיחוד קטגוריות אחרות, כמקובל וכפי שנעשה בכל מירוץ וכך, לדוגמא, אנדורו עממית אוחדה עם מתחילים עממית. גם הזמנים בכל מקצה קוצרו, כדי לסייע לרוכבים להתמודד עם עומס החום, שגופם עדיין לא מורגל אליו.

בשל התייבשות שני צופים ומרשלית אמיצה אחת, שאת סיפורה נביא בקרוב, הופסק המירוץ לאחר תום המקצה הראשון והליגה כולה יוצאת לפגרה עד למירוץ הבא, המתוכנן בסטפמבר; בתקווה שעד אז יתגברו על כל המכשולים שבדרך – הרוכבים על המכשולים במסלול והעמותה והמפיקים על המכשולים שמעבר לגדר. רוכבים רבים בחרו שלא להתחרות היום, חלקם בגלל פציעות (זיו כרמי, יוני לוי), וחלקם בגלל חילוקי דעות עם המארגנים השונים. חבל. חיכינו כל כך הרבה שנים לספורט מוטורי חוקי וכעת, כשהגיע הרגע וסוף סוף יש כזה, האמוציות פוגעות בו.

בשל הטענות שהועלו פנינו לאיתי דור, מפיק האירוע ולירון גולדשטיין, מנהל האירוע, כדי לקבל את תגובתם. להלן עיקריהן:

איתי דור: "  
הפקת האירועים הולכת ונהיית קשה יותר מחודש לחודש, קבלת ההחלטות מתבצעת על ידי ההתאחדות לספורט מוטורי ובעלי התפקידים, כל הצעת מחיר של ספק מאושרת על ידי ההתאחדות בכלל, ולי אין מילה בנושא. אני לא ידעתי על איחוד הקטגוריות עד לאחר קבלת ההחלטה, לא שיתפו אותי בזה. ב-"איבנטי" של האירוע (אתר האינטרנט בו התבצעה ההרשמה של הרוכבים – ע.ג.) נרשם כי המארגנים שומרים לעצמם את הזכות לאחד קטגוריות לפי שיקול דעתם, אני בתור מפיק רק מבצע את מה שמכתיבים לי מההתאחדות. 

אני מימנתי את האירוע הזה מכיסי, כי הרשות לא העבירה את כספי התמיכה והחשב המלווה ביקש לבטל את האירוע כי אין תקציב לכך ואני אמרתי שזה יקבור את הענף, לכן חתמתי על התחייבות לשאת בעלויות ואף אחד אחר לא היה מוכן לחתום על כך. בשונה משנה שעברה אין לי שליטה על תקציבים ואני רק מבצע את מה שההתאחדות מכתיבה לי. התקציב ירד מ-300,000 ש"ח ל-200,000 ש"ח בלבד לכל אירוע, וזה מעט מאד. 
אני חוטף אש מרוכבים על החלטות שלא קשורות אלי, שהתקבלו על ידי ההתאחדות והעמותה בלי שהיתה לי נגיעה לכך. גם ההחלטה לסיים את המירוץ אחרי מקצה אחד הגיעה אלי אחרי שהתקבלה. אף אחד לא שאל לדעתי. 

ניסיתי לעשות הכי טוב שיש והשקעתי בזה את כל כולי. אנשים אמרו שאיתי דור ברח מהאירוע עם הקופה, אז אני אומר שהקופה היתה 14,000 ש"ח כשהעלות של ההפקה היתה מאתיים ומשהו אלף שקל, אז זה לא נכון ואני מתוסכל ואם אני לא אעשה את זה אף אחד לא יעשה את זה. אי אפשר להפיק אירוע בשכר הפקה לא הגיוני, עם תקציב של 68,000 ש"ח כולל מע"מ. אני מצליח להביא מחזור של 200,000 אבל זו לא שיטה. רק האבטחה והוצאות השיטור, מד"א וכיבוי אש עם השופלים והמיכלית, עלו יותר. 

אין לי בלעדיות על הספורט הזה, כל אחד יכול לקום ולהקים אירוע ואמרתי את זה גם להתאחדות. עובדה שאף אחד אחר לא מוכן לעשות את זה. "

ירון גולדשטיין: " 
הסבבים קוצרו והקטגוריות אוחדו בשל עומס החום ששרר, אמנם שלוש קטגוריות אוחדו אבל באנדורו המקצועית היו רק שני רוכבים, כך שזו לא קטגוריה בפני עצמה. איחוד שכזה קורה בכל אירוע כמעט, וקרה גם במקצים הקודמים, כך גם יקרה אלא אם יהיו הזנקים של 20 רוכבים, מה שאני לא רואה שיקרה בקרוב. לאורך עשר השנים שאני מכיר תמיד היה איחוד של קטגוריות. לשאלתנו השיב כי אין לזה קשר עם אורך המסלול, וגם בוינגייט ובויתקין אוחדו קטגוריות, בהתאם לשיקול דעתו של מנהל המירוץ; בסבב הקודם היתה קטגוריה של שישה רוכבים בלבד, וזה היה לא טוב. המסלול היה ריק. אבל עיקר השיקול היה עומס החום והושג חסכון של כשעה בכל אחד מהמקצים. "

רמי בן הרוש קריין, ירון גולדשטיין ניהל את המירוץ, שפט אביב קדשאי ואת המזכירות ניהלה ביד רמה כהרגלה, נעה ג'ינו. ג'וניורס (6 דקות +הקפה) 

בהולשוט שגיא צרפתי ראשון, הוד מורריו צמוד אליו וגל מלאכי שלישי עד שהוא מנער את הראש, מוצא את ההיירפין הראשון אחרי הבור, נותן קטנה בגז ועוקף את כולם.קיסוס שלישי והוד יורד עד למקום החמישי כשעילאי בן אהרון סוגר את השישייה. אדיר ברק פורש אחרי שתקלה טכנית עלומה מונעת ממנו המשך מירוץ, אופק קיסוס ועילאי בן אהרון מתנגשים, כשעילאי ממשיך במירוץ וקיסוס נזקק לפינוי להלל יפה. במיון פגשנו אותו והוא עדיין מחייך… צרפתי נופל ועילי מיכאלי עוקף 
גל מלאכי ראשון 
איתי דב שני 
שגיא צרפתי 

סופר ג'וניורס (5 דקות +הקפה) 

אכרם אלמידי תקול בגייט, אבל כל השאר מזנקים כשעד סוף ההולשוט כולם צמודים למדי. תוך כמה פניות מתבסס גלב פורמנוב בהובלה, סוף סלע וגיל זרקו צמודים אליו אבל בבור גלב פונה לא נכון, מחליק ולוקח עמו את סוף. גיל זרקו לא מספיק לבלום ומחליק גם הוא, מה שגורם לחסימה של הנתיב, אבל זרקו קורץ מחומר אחר, מתאושש מהר ומוביל בבטחה את שאר הרוכבים, שלקח להם זמן להתאושש, ירין שטיין מנצל את ההמולה כדי להתברג לשני ואור זרקו הקטן, במירוץ השני שלו, מוצא עצמו במקום השלישי לזמן מה, עד שרן יוחאי המוכשרת עוברת לשלישי אחרי הטייבל בקפיצה מוצלחת. גיל זרקו נתקע בפניה אבל ולא מוותר ושומר על ההובלה כשאחריו שטיין ויוחאי, סלע ממשיך לעקוף לקפוץ ולנשוך ומטפס עד לרביעי, אבל נגמר לו הזמן. 
ראשון – גיל זרקו 
שני – ירין שטיין
שלישית – רן יוחאי 

מתחילים (שש דקות פלוס שתי הקפות) 
הפעם מאכלסים את הקטגוריה לא פחות מ-14 מתמודדים, ופתאום מה שגולדי אמר עושה שכל – המסלול מלא וזה נראה אחרת.אוקרט ראשון בהולשוט, טל חדר שני, צח שוקרון שלישי ועידן מכלוף שהיה קרוב, נפל. דר כהן עובר לשלישי וצח רביעי, אך דר כהן מחליק אחרי הטריפל בסיבוב וברביעייה מתייצבים אוקרט, טל חדר, צח שוקרון ושחר מויאל ואחרי עוד הקפה טל חדר מחליק בבור צח שוקרון שני, שחר מויאל שלישי ודר כהן עולה לחמישי, בזמן שגיא ריגל עולה לרביעי ולוחץ על דר כהן. הלחץ עושה את שלו והוא עוקף, אוקרט מאבד אחיזה לפני הטייבל, יורד למקום השני ושוקרון לא מהסס ומנצל את המצב לעלות למקום הראשון. 

עופר ביטון ודר כהן מחליקים אף הם בפניות החדות שבמעלה המסלול, שלא הושקו משום מה, צח שוקרון ראשון למרות איבוד אחיזה נוסף בפניה האחרונה לפני הטייבל ודגל השחמט 
דודו אוקרט שני 
שחר מויאל שלישי 

מוטוקרוס עממית ואנדורו עממית (שש דקות פלוס שתי הקפות) 
ארבל וקסלר וגב סלע פותחים חזק אבל זה לא עוזר ולוטן ארבל מוביל
כשאחריו שחר סולימני, יקיר פחימה וגב סלע רץ חזק ברביעי, ארבל וקסלר נושר לחמישי ובאותו זמן 
באנדורו בר בריל במקום הראשון.
לוטן פותח פער כשיקיר שני וארבל נופל, שחר סולימני עולה לשני וגב עדיין רביעי. גל דרורי עולה למקום השליש וכך יישאר המצב עד לסוף המקצה.
לוטן ארבל ראשון
שחר סולימני שני 
גל דרורי שלישי וארבל וקסלר רביעי, אבל קרוב-קרוב

באנדורו בר בריל ראשון עידו קראוס שני וגם זה ייקבע רק בפוטופיניש כשרק סנטימטרים מפרידים בין שניהם. 

מקצוענית (פתוחה, אנדורו ולייטס) 

המקצה בוצע בהזנקה כפולה (פתוחה ואנדורו ביחד, לייטס 30 שניות מאוחר יותר), ואורכו הכולל קוצר ל-11 דקות ושתי הקפות. 
עידו כרמון פותח חזק, איוב שוגאן היה קרוב עד שנפל שחר בלולו ועידו כרמון צמודים בלייטס דדיה מוביל, רגף שני ואורן חסון שלישי. 
איוב שוגאן חוזר למקום השלישי עם הרבה נחישו, באנדורו נמרוד חמו ראשון ותומר שמש שני. אורן חסון לוחץ על רגף, ובסופו של דבר מצליח ועולה לשני. זה לא מספיק לו והוא מייצר לחץ בלתי-פוסק על דדיה, שהוביל רוב המירוץ, אבל כוחותיו לא עמדו לו ובצירוף החום הזה, הוא נכנע ואחרי הטריפל חסון עוקף אותו. דדיה לא מוותר, מחפש עמוק ומוצא עוד קצת כוח בכיסים, ועוקף ממש לפני הטייבל בפנימי. זה לא מחזיק הרבה כי גם לחסון יש כוח בארגז והוא עוקף אחרי הטריפל. דדיה מחזיר עקיפה, פורמנוב נופל ואז אורן חסון עוקף את דדיה. שוב. רוני רגף שלישי. בקטגוריה הפתוחה שחר בלולו בפער על כרמון ואיוב שוגאן שלישי. המנוע של רגף כבה אבל הוא שלישי אחרי שנמרוד דור נופל. 

פתוחה 
ראשון שחר בלולו 
שני עידו כרמון 
שלישי איוב שוגאן 


לייטס 

ראשון אורן חסון 
שני אריאל דדיה 
שלישי רוני רגף 

אנדורו מקצועית 
נמרוד חמו ראשון 
תומר שמש שני 

 

גלריה

תגובה אחת ל מוטוקרוס סבב 3 חדרה

  1. לכל גולשינו שלום רב. כאתר שחרט על דגלו שיויוניות ואמת בפרסום בכל תוכן שעולה באתר הצטערנו לגלות שכתבה זו שימשה כזירת התגוששות בין גורמים שונים בענף. הקו האדום מבחינתינו נחצה כאשר נכתבו תגובות ע"י גולשים "מסויימים" ובהתחזות לאדם אחר. מאחר ואין מתפקידנו ויכולתינו לשמש כשופטים בסוגייה שעליה מתנהל הויכוח לראשונה בתולדות האתר החליטה הנהלת האתר להסיר את כל 60 התגובות ולא לאפשר פרסום תגובות חדשות. יתרה מכך מכך אנו חושבים שהיה מקום לטפל באי ההסכמות מחוץ למדיה התקשורתית ולא ללבות את האש ולגרום לרוכבים פוטינציאלים "להיבהל ולסלוד" מהענף. אנו מאחלים לכולכם שבת נעימה ושקטה ובעיקר…… קרירה מאמוציות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל